Friday, February 4, 2011


Godfather DAP, Lee Kuan Yew sebenarnya lebih menakutkan dari kerajaan BN ... malah lebih menakutkan dari Mahafiraun dan Mahazalim (gelaran oleh pencacai PAS) Tun Dr Mahathir.

Demokrasi, meritokrasi, hak asasi, kebebasan bersuara dan kebebasan media di Singapura adalah lebih teruk lagi jika dibandingkan dengan Malaysia.



Kelantangan suara Chee Soon Juan mengakibatkan beliau telah dipenjarakan lebih tujuh (7) kali oleh parti PAP dibawah pimpinan Menteri Mentor Lee Kuan Yew. Hanya kerana menyuarakan hak dan kebebasan bersuara ...

pihak pembangkang di Malaysia cukup bertuah kerana mampu melanyak kerajaan BN melalui media alternatif ... berani ke jika menjadi pembangkang di Singapura!










Rakyat Singapura hanya berani bersuara melalui internet ... jika tidak! penjara menanti kedatangan mereka!





Apa jaminan rakyat Malaysia jika DAP berkuasa, ISA mungkin tidak akan dikenakan! ... Sedangkan Godfather DAP, parti PAP turut mengamalkan ISA di Singapura.





Amat melucukan parti PAS sanggup bersekongkol dengan DAP yang kononnya memperjuangkan demokrasi sebenarnya adalah keldai tunggangan seumur hidup ... semata mata untuk undi wahid!


GWM : Untuk juak juak PAS ... tolong buka mata dan minda! Sampai bila nak kena tunduk dan sujud kepada DAP!

7 comments:

Anonymous said...

Tak tau kenapa..tapi tetiba lak rasa macam respek kat LKY ni..Pada pandangan saya tak seberapa cerdik ni la, mesti LKY pikir 'dari diorang huruharakan, porakperandakan negara aku..pastu pitnah2 aku, baik aku sumbat lam jel. Kasik derang rest lelama..' So, konklusinyer..saya rasa pendekatan yang sangat tepat.

Tengok jer skang..kerajaan tolong angkut budak dari Mesir pun kena pitnah..Apa gomen buat semua salah..Buat satu kaum ngan satu kaum rasa curiga, Ugama dah jadik mainan politik..So, tang mana pendekatan LKY ni yang salah?

Saya setuju sangat semua pembangkang masuk jel! Nek rimas ngan demo, ngan hasutan, ngan pitnah, ngan kacaubilau derang dah buat..

Anonymous said...

Aku dulu pernah jadi rakyat LKY, pada tahun 1969 waktu aku 16 tahun aku dapat surat dari MINDEF s'pura mengatakan aku kena tarik Army masuk National Service dan aku pun seperti budak2 Cina dan India spura sebaya aku beratur panjang untuk daftar di Central Manpower Base waktu itu di Kallang. Oleh kerana nama aku Melayu ada BIN pendaftaran aku di ketepikan seperti mana anak anak Melayu yang lain tidak dapat explanation why I was not called up in the Army . They just said please wait when you enquire. Tahun 1980han kerajaan LKY kena kritik pedas oleh Tun Mahathir mengenai tentera LKY tidak ada Melayu dalam tentera ,pegawai mau pun sebagai pilot barulah selepas itu ada pembukaan sikit kepada anak anak melayu itu pun setakat jadi driver dan jaga stor. Aku ingat lagi pada tahun 1973 aku cuba2 apply nak join Regular in the Spore Navy, aku di panggil juga utk interview. Dlm interview itu pegawai muda yg tanya aku dgn angkuh duduk di kerusi dgn meletakkan kedua kaki nya di atas meja mengatakan "dont waste yr time boy, because the Navy eat pork on board and how you want to survive? And if we fight with Malaysia can you shoot the Malay soldiers yr own kind? The Navy has no place for you Malays" Hari ini aku bersyukur jadi rakyat Msia. Kalau lah DAP memerintah Msia , Melayu akan hancur jadi seperti aku pada waktu aku muda dulu. Pas lah yg jadi baruah DAP. Waktu itu Menteri Pertahanan dia mendiang Dr Goh Keng Swee anak kelahiran Melaka, beliau lah dengan LKY yg membuat anak2 Melayu seperti aku merempat di tanah aku sendiri susah untk dapat kerja kerana semua nak calon yang telah serve the NS. Jadi dari iktibar ini mana mana orang Pas dan PKR buka lah mata sebesar besar untuk anak 2 Melayu kita jangan jadi macam aku sewaktu zaman aku. Sejarah pernah terjadi Melayu di pinggirkan!! Aku lihat PAS Nik Ajis bersalaman dengan LKY memberi thumbs up sewaktu LKY kunjungi Kelantan. To me TGNik Ajis is a Stupid old man buta sejarah tidak ada wawasan . Pada tahun 1970han banyak anak anak Kelantan jadi buruh di Singapura making homes for LKY citizens, so the old LKY probably went to visit Nik Ajis to thank him for the cheap labour Kelantanese contributed to Spore properity. LKY laughed behind Nik Ajis back kena main. So jangan gadaikan masa depan Melayu dan jangan jadi baruah DAP. In short They are modern day bastards..

Anonymous said...

Aku sentiasa berdoa agar pada suatu hari nanti akan muncul pemimpin Melayu yang berani yang dapat mengambil semula tanah melayu ini dari puak pendatang bangsat ini walau dengan apa cara sekali pun.

hangkedee said...

Kepala tengkorak juak juak pas ini bukan boleh di ajar bodoh sombong kalau bodoh baik senang di ajar.Hendaknya Kepala tengkorak Nicy Ajis @N ajis dari kelate harapkan serban saia besar otak belacan.Berbagai fatwa dikeluarkan memecah belahkan masyarakat melayu Islam.Dia lebih rela diri di peralatkan oleh kafir harbi asalkan dendam kepada Umno berbalas.Baik @buruk lu fikir lah sendiri manusia yang merasakan dirinya lebih alim dari orang lain di dunia ini.kerana ia bertaraf musidul Am.Agak aneh manusia ni. manusia seperti ayah pin pun ada pengikut.Pelik bin ajaib dunia ini . manusia yang diberi otak tak mahu pakai.

TESLAMARIN said...

satu pendedahan yang bagus, harap dapat membuka mata juak juak PAS dan PKR......

Gelombang Wangsa Maju said...

SALAM TESLAMARIN ... CUKUP SUSAH NAK MEMBUKA MATA DAN MINDA JUAK JUAK PEMBANGKANG NI! GELAP SUNGGUH! ... TAPI KITA CUBA JUGA! INSYA ALLAH ... MANALAH TAHU?

Gelombang Wangsa Maju said...

SALAM ANON 3.46AM, ... EMAIL KEPADA GWM KISAH HIDUP DAN PENGALAMAN ANDA DI SINGAPURA ... BOLEH HIGHLIGHT NANTI!

KALAU ADA GAMBAR ... LAGI BAGUS! ... GWM AKAN 'BLUR'KAN WAJAH ANDA!