Thursday, February 10, 2011


Salam 1 Malaysia,

DS Najib ... GWM amat khuatir dengan langkah kerajaan tidak terikat dengan sesuatu dasar menentukan perlantikan indidvidu bagi menerajui GLC.

GWM juga amat khuatir dengan kenyataan Dato' Seri untuk melantik mana mana ahli politik untuk menerajui sebuah GLC.

Apakah ahli politik pembangkang turut tersenarai bagi mengetuai syarikat syarikat berkaitan dengan kerajaan?

Kebimbangan ini mungkin ada persamaan dengan kenyataan Zainal Aznam yang menolak dan mengharamkan ahli politik dari menjadi CEO dalam sesebuah GLC, cuma nada GWM lebih berdasarkan kepada ramalan (prediction) dibawah:



Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB)


GWM sebenarnya amat skeptikal kerana tidak mahu lagi kejadian khalwat seperti ADUN Selising Saipul Bahari berulang lagi, jika ahli politik dilantik sebagai Pengerusi KTMB!


Lebih menakutkan, imej KTMB akan terpalit busuk kerana mungkin lebih banyak koc koc VIP menjadi sarang maksiat ahli politik pembangkang untuk bersenda gurau dan bercengkerama.

Dato Seri ... cukuplah dengan iktibar pertumbuhan rumah urut dan pusat maksiat di Selangor. Rakyat tidak mahu melihat sarang maksiat turut bercambah dalam koc koc VIP KTMB!



LTAT dan National Aerospace & Defense Industries Berhad


Kerahsiaan dan kekuatan angkatan tentera perlu dijaga rapi. Dan sekiranya ahli politik seperti Tony Pua diberikan jawatan pengerusi bagi GLC di atas, apakah tidak mungkin negara bakal mengundang bencana paling besar!

Dato Seri sanggupkah melihat LCS Freedom (Littoral Combat Ship) Malaysia sebegini rupa! ... Masya Allah! ... Tobat Lahom Dato' Seri!






Intercontinental Hotels Group dan Mutiara Hotels Group


Secara jujur GWM amat bimbang jika ahli politik seperti Salahuddin Ayub dan Mat Sabu dilantik sebagai peneraju utama syarikat GLC di atas.

GWM sudah membayangkan akan berlaku penyelewengan kuasa sekiranya mereka ini dilantik untuk mentadbir setiap syarikat berkaitan kerajaan.

Tidak mustahil perkara dibawah akan berlaku ... Malu Dato Seri' nanti!






GWM tidak mahu menyenaraikan lebih banyak kerangkalian (possibility) buruk yang bakal menimpa jika ahli politik terus dijadikan sandaran sebagai peneraju sesebuah GLC.

Mungkin juga ada kebenaran dengan kenyataan Zainal Aznam ... bukan kesemua ahli politik mampu untuk menjadi CEO sesebuah GLC, ... terutamanya ahli politik pembangkang!

GWM minta Dato Seri' tarik balik kenyataan akhbar sebelum ini ... sebelum nasi menjadi bubur!


GWM : Psssst ... Dato' Seri berani ke nak melantik ahli politik seperti yang dinamakan di atas ... Jahanam nanti Dato Seri!


10 comments:

Anonymous said...

nice~~~

perspektifmuda said...

Assalamualaikum.

mohon pautkan blog baru perspektifmuda.blogspot.com.

terima kasih.

Unknown said...

SALAM PERSPEKTIF MUDA,

BLOG SAUDARA TELAH KAMI LINKKAN BERSAMA DENGAN BLOG KAMI. SELAMAT MENGGANYANG PEMBANGKANG!

WASALAM

perspektifmuda said...

tq so much.

blog GWM juga dah di link kan.
teruskan mengganyang. =)

Jawa Bernam said...

teruskan berjuang!!!

minta tolong linkkan blog saya..

http://jawaber6.blogspot.com

Unknown said...

WADUH WAK DOB! ...

BLOG KAKANG WES DILINKKAN. HE HE HE.

SELAMAT MENGGANYANG PEMBANGKANG!

Jawa Bernam said...

hahaha.. Kesuwon terima kasih mas..

Ular Menyusur Akar said...

Pada dasarnya UMA setuju dengan "Gesaan" GWM kepada PM. Walau bagaimanapun jangan tak percaya kemampuan Mahfuz. Dia juga bekas pengarah syarikat negeri!!! He...he... Dan nuar, penasihat ikonomi negeri selangor dan orang yang bertanggungjawab mengilhamkan pemerintahan 100 hari kerajaan PR.

agbr47: Mereka bukan sahaja boleh melungkupkan GLC malahan negara.

Unknown said...

UMA ... BETUL BETUL DAN BETUL!

Ular Menyusur Akar said...

Baru nak komen, komen UMA dah ada kat dalam. rupanya refresh balik berita Feb. Masih amat relevan dengan keadaan semasa. Seruan yang patut berterusan.

Patut lama tak nampak. Rupanya keluar negara. Ke Indon atau Thailand. Philipina juga memberi layanan yang istemewa kepada nuar. GWM tak cuba kat sana?