Saturday, February 5, 2011


Hasrat Anwar Ibrahim untuk memujuk ahli Parlimen Australia mendesak kerajaan Malaysia menggugurkan kes liwatnya semakin terbantut dan kelam. Begitu juga langkah beliau memfitnah kerajaan Malaysia sebagai zalim, tidak demokratik disangkal oleh media Australia ini.

Temuramah DS Najib bersama Greg Sheridan, The Australian News memaparkan pengiktirafan secara tidak langsung Australia terhadap kerajaan BN ... sesuatu yang sangat dibenci oleh Anwar Ibrahim!


Mengapa GWM kata penting? ... cukup sukar bagi media Australia untuk mengiktiraf Malaysia sejak dari 'perang dingin' bekas Perdana Menteri Australia, Paul Keating yang menggelar Tun Dr Mahathir sebagai 'recalcitrant'.

Hanya pada tahun 2011 ... media Australia tidak lagi memberi reaksi dan gambaran negatif kepada kerajaan BN. Sepanjang tahun 1998 hingga 2010 (12 tahun), Malaysia sentiasa diberi gambaran negatif oleh media Australia.



Tun Dr Mahathir 'legend' ... marah juak juak pembangkang baca ayat terakhir perenggan di atas!

















































GWM : Yang pasti ... Anwar Ibrahim akan menuduh BN sudah 'membeli' The Australian News! Habis satu dunia BN dah beli! ...


sumber / pautan :
http://www.theaustralian.com.au/news/opinion/malaysia-steers-moderate-course-with-najib-at-helm/story-e6frg6zo-1225996345163


0 comments: