Thursday, February 3, 2011


Gong Xi Fa Cai to Uncle Chua! ... Sorrylah! GWM tak bagi buah limau satu kotak! Hati manyak senang aaa! ... PRK Tenang sudah menang! Chinese vote pun sudah ada menang! Baru okay mau celebrate Chinese New Year!

Tapi gua ada satu 'present' sama you! Kasi tengok ini buku! Good present!


Apasal you tak mau baca! Tak bagus ka! Ini buku bagus meh!... writen by Professor Amy Chua dari Yale University, USA ... Chinese Phillipines!


Tak mau takpa! GWM sudah fotostat bagi free sama you. Uncle Chua boleh baca mukasurat 4 dulu.


Di Filipina, berjuta rakyat Filipina bekerja untuk bangsa Cina: sedangkan hampir tiada satu pun bangsa Cina yang bekerja untuk rakyat Filipina. Bangsa Cina mendominasi setiap industri dan perdagangan di Filipina walaupun majoriti penduduk adalah rakyat bangsanya Filipina. Kebanyakan bilionair adalah bangsa Cina.

Ada lagi satu Uncle Chua! ... GWM kasi baca!

Professor Amy Cua juga memberi contoh yang paling mudah seperti apa yang berlaku di Indonesia apabila bangsa Cina menguasai ekonomi dengan agihan 'kek ekonomi' yang tidak adil menyebabkan berlakunya 'anti Cina' dan rusuhan perkauman.

GWM bukan mahu kacau Uncle Chua, cuma memberitahu tidak perlu lagi mempertikai hak dan keistimewaan orang Melayu sepertimana termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan.

You jangan ikut style DAP meh! ... Ini jahat punya parti, MCA okay!


Orang Melayu tidak pernah sesekali mengganggu gugat hak orang Cina, jauh sekali mengancam dan merampas kekayaan masyarakat Cina.

Itu sebab GWM bagi ini buku suruh Uncle Chua baca! Masyarakat Cina yang sebenarnya adalah minoriti dalam sesebuah negara baik Thailand, Filipina, Indonesia dan Malaysia tetapi menguasai kekayaan keseluruhan dan menjadi kuasa dominan ekonomi sesebuah negara.

Apa lagi masyarakat Cina perlukan! Kekayaan dikongsi bersama ... walaupun orang Cina dominan! Orang Melayu tak bising pun Uncle Chua!


Okay Uncle Chua! GWM chow dulu ...Thank you for the food and for the hospitality! Ini ada satu lori kontena buku 'World On Fire'. You tolong kasi distribute sama masyarakat Cina. Good to read!

Happy and Prosperous Chinese New Year! 1 Malaysia to MCA!





GWM : Pretty eh Professor Amy Chua! ... Don't you ever think about making another 'syok' movie with the professor okay!

2 comments:

usin said...

mampus kena kerat 18 pun cinabeng ni x mau mengakui hakikat. dasar yahudi asia...

Anonymous said...

politik baru perlu ada perubahan, baru dpt banding beza yg mana terbaik