Saturday, September 8, 2012


Seramai 683 pengguna air di negeri ini akan memfailkan tuntutan terhadap Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor di Mahkamah Tinggi Shah Alam bagi mendapatkan tunggakan subsidi air di bawah skim air percuma yang dijanjikan dalam manifesto pakatan pembangkang pada Pilihan Raya Umum Ke-12.

Dokumen writ saman bersama pernyataan tuntutan akan difailkan pada pukul 9.30 pagi Selasa ini oleh firma guaman, Tetuan Kamarudin & Partners.

Peguambela dan peguamcara yang mewakili Tetuan Kamarudin & Partners terdiri daripada Kamarudin Ahmad, Won Walter Pereira, Lim Chin Sun, Geetha Thanigasalam dan Izyan Darlina Datuk Balia Yusof.

Kamarudin berkata, tuntutan oleh 683 pengguna air itu merupakan kumpulan pertama dari kawasan Shah Alam dan akan diikuti oleh pengguna air dari kawasan lain di negeri ini. - Utusan 7 Sept 2012


Bahana janji ala Anwar Ibrahim ... "Hari ini kita rampas Putrajaya, esok harga minyak turun".

Rakyat mula tuntut janji-janji yang belum ditunaikan. 683 orang adalah angka yang terlalu kecil bagi tuntutan tunggakan subsidi air.

Khalid Ibrahim kata manifesto bukanlah suatu janji yang perlu ditunaikan, hanya sekadar manifesto.

Khalid Ibrahim juga tidak perlu marah jika 683 penduduk ini melancarkan manifesto 'tuntutan di mahkamah' sebagai mengajar Anwar Ibrahim dan PR agar jangan pandai berjanji kalau tidak tahu menepati janji.

Hmmmm ... macam pernah dengar ayat 'Janji Ditepati'. Di mana ya ...



4 comments:

Anonymous said...

Biaq padan muka dia..MAMPOS LA LU 'GAGAP..'

Anonymous said...

berjanji itu senang. kita boleh janji bulan dan bintang kecuali nyawa

Anonymous said...

khalid ni gagap.tu sebab cina mainkan dia..bila kena belit dgn india susah dia nak jawak.selangor byk kuil dpd masjid...najis lak ada gak lebab nya..ada menteri sukan bodoh tahap gaban..org normal dpt pencen..org oku dpt pingat kat olimpik tak dapat..mcm mana boleh jd menteri...baik jaga kandang lembu lg baik..sama dh tgk gaya cara pikir...org cacat mmg di abaikan dia malaysia

Rolfs said...

berjanji itu senang. kita boleh janji bulan dan bintang kecuali nyawa