Sunday, September 9, 2012


GWM yakin rakyat masih belum melupakan tragedi bagaimana seorang anggota polis terpaksa mengacukan senjata api ke arah para perusuh BERSIH 3.0 tempoh hari.

Anwar Ibrahim dengan bantuan media pro pembangkang cukup hebat memainkan sentimen anggota polis cuba membunuh para peserta BERSIH 3.0 tempoh hari.

Hebat mainan rakaman video youtube "Cop Points Gun At Protester " oleh Syed Jaymal Zahidd bertarikh 2 hb Mei 2012 dalam mencari 'angle' terbaik untuk menghubungkait keganasan anggota polis terhadap para demonstran.

GWM paparkan kembali rakaman video tersebut sebagai perbandingan dengan kejadian pengawal peribadi Anwar Ibrahim mengacukan senjata api terhadap orang awam.



Barangkali keterlaluan apa yang dilakukan oleh anggota polis trafik tersebut ini.

Namun hakikatnya anggota polis trafik ini terpaksa menyabung nyawa demi menyelamatkan nyawanya dan juga anggota polis yang teruk dibelasah oleh para pendemostran waktu itu di hadapan Sogo.

Justeru itu, dalam usaha anggota tersebut untuk mengawal keselamatan diri dari para perusuh yang ramai dan agresif, maka angota polis tersebut telah mengeluarkan senjata api untuk tujuan keselamatan diri.



Berdasarkan faktor tersebut tindakan anggota polis tersebut tidak menyalahi undang-undang dan "justified".



Bagaimana pula dengan situasi yang menyaksikan pengawal peribadi Anwar Ibrahim mengacukan senjata api ke arah orang ramai pada majlis anjuran PKR di Kampung Baru Rim di sini, petang semalam.




Berdasarkan faktor apakah yang dikatakan pengawal peribadi Anwar Ibrahim ini diancam oleh orang ramai yang melakukan demonstrasi secara aman, tidak mengalu-alukan kedatangan Ketua Pembangkang ini?


Dimanakah faktor keganasan dan ancaman nyawa terhadap Anwar Ibrahim mahupun terhadap pengawal peribadinya?

Apa justifikasi pengawal peribadi Anwar Ibrahim mengacukan senjata api ke arah orang ramai?



Agak malang ...

Agak malang apabila pihak polis terlalu awal mengeluarkan kenyataan bahawa tindakan pengawal peribadi Anwar Ibrahim mengacukan senjata api ke arah orang ramai, tidak mengancam sesiapa seperti kenyataan dibawah ini:

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Melaka, Asisten Komisioner Raja Shahrom Raja Abdullah, berkata, siasatan awal mendapati lelaki 37 tahun itu mempunyai lesen senjata api yang sah dan hasil keterangannya mendapati tindakannya itu tidak mengancam sesiapa, sebaliknya hanya menjalankan tugas sebagai pengawal peribadi. - Berita Harian, 9 Sept 2012.

Barangkali pihak polis tertekan dan telah melakukan khilaf dengan terlalu awal mengeluarkan kenyataan bahawa tundakan pengawal peribadi Anwar Ibrahim tidak mengancam sesiapa.

Namun begitu, Asisten Komisioner Raja Shahrom Raja Abdullah turut memberitahu perkara berikut.

Bagaimanapun, Raja Shahrom berkata, polis akan menjalankan siasatan lanjut melalui rakaman video atau gambar yang dirakam orang awam seperti yang dilapor sebuah akhbar tempatan hari ini. - KLPOS, 9 Sept 2012.




Masih belum terlambat pihak polis untuk melakukan siasatan dengan mendalam dan terperinci.

GWM cukup yakin pihak polis boleh menggunakan rakaman video dan gambar yang telah disiarkan dalam blog-blog pro kerajaan untuk dijadikan bahan bukti yang kukuh bagi meneruskan siasatan lanjut terhadap pengawal peribadi Anwar Ibrahim.

Rakyat berharap agar pihak polis tidak terlalu tertekan dan fobia dengan permainan poltik licik Anwar Ibrahim yang sering menyalahkan pihak berkuasa apabila sesuatu situasi tidak menyebelahinya.

Apa yang jelas, perbuatan dan tindakan pengawal peribadi Anwar Ibrahim ini belum mampu memberi justifikasi sepenuhnya mengapa perlu diacukan senjata api terhadap orang awam yang melakukan demonstrasi tidak mahu Anwar Ibrahim mengotori bumi Melaka.




GWM cukup yakin pihak polis mampu menjalankan tugas dan siasatan dengan baik ... without fear or favour.



24 comments:

Jiwa Paradox said...

Aku setuju. Polis pasti akan teliti bukti yang akan dikemukan. Biar polis kaji dulu video tu dan putuskan sama ada wajar tak tindakan diambil.

Bomo Siam said...

Demi kelangsungan 'ketuanan' UMNU....

Sapa2 yg sentuh bulu roma UMNU...masuk jail!

Sapa yg ganggu Anwar, dpt hadiah moto kriss!

...ok tak jin???

Anonymous said...

Kenapa Mohd Ammar boleh kena buang kolej sedangkan Kalid "Musibat" Ismat dan Adam Adli cuma kena gantung pengajian jer

Anonymous said...

Justifikasinya adalah KERANA TINDAKAN PROVOKASI PELAMPAU MILITANT UMNO/PERKASA YANG BIADAP & GANAS!

Anonymous said...

Justifikasi ke-2: kegilaan UMNO menggalakkan ahli2nya bertindak & melakukan budaya politik samseng & ala gestapo!

Anonymous said...

Justifikasi 3:
meningkatnya kadar jenayah berat dalam sistem sosial, politik & ekonomi yang sejak dahulu gagal ditangani UMNO/BN

Anonymous said...

Justifikasi 4: penipuan fakta pencapaian sebenar negara dalam NKRA olok-olok 1Malaysia kebanggaan Najib.

Anonymous said...

Justifikasi 5: kegagalan polis menjalankan tugas & melindungi kepentingan awam kerana sibuk dengan kerja2 politik UBN.... rakyat bayar gaji bukan untuk jadi hamba UMNO/BN

Anonymous said...

Polis Memang cukup fobia bila dengar Nama Anuar ni.bila Ada keys yg melibatkan Anuar , lagu la bertambah fobia .

Anonymous said...

Polis Memang cukup fobia bila dengar Nama Anuar ni.bila Ada keys yg melibatkan Anuar , lagu la bertambah fobia .

Anonymous said...

Justiffikasi 6:
ahli2 PERKASA/UMNO semakin ramai jadi penjenayah/ pengganas/ penceroboh hartabenda awam

Anonymous said...

polis lagi fobia bila terkeluar apa2 sabdaan Madey umno tu parti setan...

Anonymous said...

polis selama ni sembah ketua2 parti setan...

Anonymous said...

sebab tu..apa tindakan provokasi atau adudomba amalan perangai setan UMNO ... polis, spr, sprm tak berani bertindak mengikut undang2...

Anonymous said...

Justifikasi 6: Ada kaum LBGT dah kemaruk nak ke Putrajaya...apa pun bolehhh kasi...

Anonymous said...

Justifikasi 7:Pengawal tunjuk pistol..tuan pun tunjuk pistol..tp kt bilik hotel leeeeee....

Anonymous said...

kesetanan umno.. sejak dulu....

acu kapak...YB Samad Gol.. mati...

acu pistol... berakhir dgn pembunuhan Dato' Taha NS

aci M16... ust ibrahim libya n 13 orang mukmin lain maut... tanpa diadii...

acu senapang prebet adam.... 2 orang awam maut....

.
.
.
.
.

Anonymous said...

Nampaknya UMNO macam nak berlepas tangan? UMNO sedang bermain dengan ayat saja untuk bersihkan kotoran politik asobiah zalim mereka...!


itulah perangai yg dimiliki oh setan sejati.... bohong, tipu, dusta, khianat, ganas, zalim!

Anonymous said...

ahli2 umno sekarang tak langsung anak/kaum LBGT ke?

mengpa LBGT bebas berkeliaran di jln bkt bintang , chawkit, dll.... polis, jawi, maiwpkl, perkasa, umno tak mau ambil tindakan tegas ... bawalah fru serang macam di BERSIH 3.0 dulu...

pondan jugak ke Mentri KDN, IGP, Pengarah JAWI, YDP Maiwpkl?

Anonymous said...

mengapa budak2 umno berani buat samseng?

Anonymous said...

ada orang dah meroyan tersedak garfu.....

macam2 pistol ada ye PR ni....atas bawah, depan belakang, lurus bengkok.....macam-macam ada la katakan......species manusia tak boleh di dekat bahaya untuk kesihatan dan minda.....

Anonymous said...

Justifikasi utama: Fitnah berleluasa dari pihak pemangkang terutamanya Anwar!

Anonymous said...

(Justifikasi 5: kegagalan polis menjalankan tugas & melindungi kepentingan awam kerana sibuk dengan kerja2 politik UBN.... rakyat bayar gaji bukan untuk jadi hamba UMNO/BN)

oooo...sbb tu kaorang hentam polis, bakar kereta polis dan baling batu pada polis!! Habis kau tu kerja untuk sapa....TUHAN!???

TUHAN MANA weh???



Anonymous said...

Haaa haa depa buat tak pa, org buat tak boleh. Walhalalku walharammu. Ha.ha. Org pakatan ni mcm dok main boomerang. Apa yg dibuat patah balik kat depa. Org dah makin tak suka Bang Non