Wednesday, September 19, 2012


Tidak sukar untuk umat Islam memahami jika Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham memperlekehkan umat Islam di seluruh dunia membantah secara besar-besaran filem Innocence of Muslims.

Salasilah keturunan Pengerusi DAP Perak ini, jika dikaji secara teliti dan terperinci, rakyat pasti akan menjumpai jawapan yang didambakan.




Ngeh Koo Ham ... Pengerusi DAP Perak dan ADUN Beruas ini adalah anak saudara kepada Chin Peng (Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya).

Setiausaha Agung DAP Perak dan ADUN Pantai Remis, Nga Kor Ming adalah sepupu kepada Ngeh Koo Ham.

Communist Image and Branding Revitalisation = Chin Peng = Ngeh Koo Ham + Nga Kor Ming.

Jadi rakyat tidak perlu melahirkan rasa takjub dengan kenyataan Ngeh Koo Ham. Darah komunis dan sosialis yang lahir dalam tubuh kedua-dua sepupu ini adalah sama dengan darah yang mengalir dalam tubuh Chin Peng.

Persoalan sebenar umat Islam di Malaysia yang perlu dimusykilkan adalah Pesuruhjaya PAS Perak, Nizar Jamaluddin yang tetap mempertahankan kenyataan Ngeh Koo Ham.


Persoalan paling spesifik yang perlu dirungkai adalah kenyataan Nizar melalui laman twitter cukup membuktikan beliau cuba mempertahankan kenyataan biadap Ngeh yang juga Pengerusi DAP Perak.

Nizar sengaja mencari alasan dengan mengeluarkan kenyataan bahawa Tun Mahathir pun pernah menghina Rasulullah s.a.w.



Are muslims wasting too much time & energy on this? - Ngeh Koo Ham

Anak saudara Chin Peng ini tanpa rasa bersalah malah terus menyalahkan dan cuba memperbodohkan umat Islam dengan twitter terbarunya:

Cukup jelas kenyataan Ngeh Koo Ham ini cuba memperbodoh-bodohkan umat Islam yang baginya tidak cerdik melakukan perbuatan yang membuang masa dan tenaga.

Are muslims wasting too much time & energy on this?


Barangkali PAS juga bersetuju dengan kenyataan dari Pengerusi DAP Perak ini.

Bantahan terhadap filem yang menghina Nabi Muhammad adalah suatu kerja yang sia-sia dan membuang masa ...

Sindiran Ngeh Koh, sehingga ke hari ini tidak ada seorang pun pemimpin Islam dari PAS yang bersuara menentang tweet yang dilakukan oleh Cina DAP ini.



Pun begitu, rasanya rakyat memahami mengapa Nizar Jamaluddin cukup tegar mempertahankan Ngeh Koo Ham.


Bukankah sudah terbukti PAS adalah anjing peliharaan terbaik DAP dalam Pakatan Rakyat ...



5 comments:

Anonymous said...

Mcm ni ke nk jd yb? Semua perkara nk mencari keuntungan politik. Kalau mcm tu saudara nizar solat di masjid bukan kerana Allah la.. kerana mencari undi la yer.. org tanya lain dia jawab lain. Jawapan mcm budak-budak. Dh lama dh aku hilang hormqt dkt nizar ni. Yb low class..

Anonymous said...

buang masa dok demo saja kpd kafir harbi USA tuu.... ngeh suruh buat kerja manafaat .. solat ke.. buat burger king sendiri ke... goreng ayam sendiri, buat coke sendiri jgn dok tadah tangan di KFC milik yahudi... yang ketara MELAYU yang dok kulum & hisap ROKOK made in viginia USA milik yahudi.. molboro, saleem, dll.... beli rokok kayakan yahudi..


tapi melayu tak fikir dua lapis maksud cina ngeh tuuuuu.... sekarang cina ajar melayu buat kerja yg lebih cerdik!

malu la melayu...... pakai, makan, minum semua hasil yahudi USA..... tp cakap berdegar2 nk lawan harbi usa, israel tuuuuu..........

Anonymous said...

MELAYU jangan terlalu sentimen kepada kritik dari bangsa lain jika mau maju... open the maind, thinks positively, let share an idea, may be for good.... go forward!

Anonymous said...

Come on Malays..not to be silo thinking! CHANGE!.. do or die!

If U dare not to change... u will be slowly DIE

Anonymous said...

La.. saja filem contraversi, sekarang jadi Pengerusi DAP keturunan komunis pulak. Ni nak ambik Fatwa untuk ambik nyawa tak? Otak fungsi betui ke?

Sebenarnya, kalau komunis tak campur tangan di Malaya, dah lama kita mampus dekat kaki Jepun tau....