Wednesday, September 26, 2012

Belanjawan 2013 Pakatan Rakyat terima reaksi luarbiasa rakyat


Belanjawan Pakatan Rakyat yang dibentangkan hari ini telah mengulangi jaminan pemansuhan dana pendidikan Perbadanan Tabung Tinggi Nasional (PTPTN).

Menerusi perbentangan tersebut, Pakatan yang dianggotai DAP, PKR dan PAS menjelaskan adalah menjadi tanggungjawab pihak Kerajaan yang memerintah menyediakan pendidikan percuma kepada kesemua bakal mahasiswa Institut Pengajian Tinggi Awam (IPTA) di Negara ini.

Belanjawan yang bertemakan ‘Ekonomi Rakyat Negara Berkat’ itu juga mengandungi beberapa tawaran baru yang menarik termasuklah melibatkan : -


Read More, BELANJAWAN JET BARU ANWAR



Cukup mengejutkan ... reaksi dan sambutan cukup luarbiasa rakyat terhadap pengumuman Belanjawan 2013 Pakatan Rakyat yang dilakukan oleh Anwar.

GWM paparkan reaksi luarbiasa tersebut ...





Anwar ingat rakyat boleh diperbodohkan dengan belanjawan 'jet peribadi'nya ...



21 comments:

Anonymous said...

Guna akal la Mat Sastera Nuar. Duit dalam poket pun tak tau berapa dan keupayaan duit kerajaan masa depan pun tak tau.

Alih alih baut belanjawan. Angan angan boleh lah.

Ini macam orang nak kawin janda tapi sendiri bangsat tup tup buat gebang akan naikkan rumah jadi batu, isteri baru dapat elaun sebulan 2 ribu. Anak si janda bakal isteri baru pun dapat duit sakut rm500 seorang. Boleh balik malam ayah tiri tak marah bla bla bla.

Soalnya ada ke duit mamat ni?

Anuwar Anuwar. Pasal bodoh lah ko tak di PM sekarang. Masih tak faham faham.

Anonymous said...

ITU BELANJAWAN

PENDAPATAN MANA ?

KATA ADA ORANG KORPORAT ADA AKAUNTAN LEMBU...........

Anonymous said...

budak sekolah tadika pun boleh buat belanjawan bro.. lagi mantop..

bila tanya ambik duit mana.. budak tadika jawap.. eeemmm..eee entah..

tak caya cuba tanya nuar.. pasti nuar akan jawab sebijik macam budak tadika tu...

hampehh.. punya PR

Anonymous said...

belanjawan or manifesto tu?...samalah kot...bukan janji tu......bukan ditepati tapi dimungkiri!!!!!

mana statistic...mana akauntansi...mana pendapatan?.....seperti ada target tapi arrow tiada....ada bow tiada guna juga!

Anonymous said...

bila baca bajet PR 2013 sekurang2 najib sempat adjust lagi pd ari jumaat ni... sempat lg ... macam tahun lepas la tu...copy paste .... kemudian baca... macai2 tepuk meja... kihkihkih...

umno/bn dh kontang idea kerana berat dosa 55 tahun zalimi hak rakyat...

Anonymous said...

knp pembangkang buat bajet sendiri sblum bajet negara?....ikut rasional ~konon najib ciplak,atau pr ngaku lagi bagus!?.....realiti bajet pr tangkap muat tanpa rujuk pakar,pasaran dan kemampuan kewangan negara!..
kata badan bertindih fungsi..tapi nak wujudkan badan lain yg memang sudah ada!..bengap!....ingat rakyat mudah digula2 kan?

Anonymous said...

anon 12.20am

aku nasiatkan ko ngaji bagi abis dulu ya???
akal letak kat jubor ke???

Anonymous said...

setakat ckp, semua org boleh. org gila pun pandai gak ckp.

layan org gila ckp lagi bagus dr dengar anwar ni berckp.

sama je levelnya..

ckp tak ada isi.

org ckp hal jet.. dia pergi ckp hal baju kot.. bodoh tak boleh diajar, pandai tak boleh diikut

Anonymous said...

Orang umno tak sebodoh kau!

Anonymous said...

KALAU BANYAK DUIT BANTULAH KELANTAN SELESAIKAN ISU AIR. NIK AZIZ TENTU SUKA.

Anonymous said...

Aku teringat zaman kanak kanak.. main pondok pondok..

Tapi tak sangka , zaman sekarang ni, orang Tua pula main pondok pondok...

kah kah kah kah kah kah kah ... geli hati betul aku dibuatnya..

Anonymous said...

Setelah sekian lama kamu menghina polis. Dekat pilihanraya ni, kamu nak beli polis dengan 5%. Polis bukannya bodoh la. Pembohong besar !

Anonymous said...

Nuar main monopoly boleh la.

Suman said...

Jangan lah marah kat Mat Sastera ni. Dia tak tau apa-apa. Dia cuma baca aje apa yang DAP tulis ... ha ha ha

Serban Hijau said...

Anom 1220. Memanglah bab copy paste ni serah kat orang2 PKR bodoh kerbau.

Bodoh kerbau PKR saja yang boleh buat bajet copy paste dalam masa 2 hari.

Macam mana berlambaknya sampah dalam negeri pentadbiran PKR banyak lagi sampah sarap dalam kepala otak Anwar dan barua2nya.

Anonymous said...

DIA NAK BELASAH DUIT PETRONAS LAH..TU JER YG DIA NAMPAK..

anti bohmau said...

anwar tak risau langsung apa dia nak janji sbb dia tahu sangat DIA TAK PERLU TEPATI JANJI!!

dia punya cakap kalu bawak pergi depan Allah SWT akan belit diri dia sendiri nnt. so, yg jadi tukang2 sorak dia nnt pun akan terbelit juga!

soalnya: mana ko orang pr nak cari duit buat semua tu? soros bagi? iya la tu...

zainol taib said...

Al Juburi ni pandai cakap je, bila nanti kite soal dia mana nak dapat duit untuk belanjawan senang je dia nanti cakap" APA SUSAN MAU CARI DUIT?? JOS SOROK ADE, YAHUDI PUN DAH JANJI NAK KASI DUIT KALAU DIA MENANG" haaa tu ada duit le tu, tu yang pengkhianat bangsa dan penderhaka negara akan buat...sanggup cari duit kat musuh negara dan ugama asalkan dapat tercapai cite-cite dia oklaaaa....Yang si orang2 P_ _ pun ikutttt.....nak rasa duit yahudi untuk kembangkan cita-cita politik....

Anonymous said...

ala..nanti ah jib gor akan bentang belanjawan kan..confirm akan tampal sket2 utk lagi baik dari blnjawan pakatan rakyat..yerlah..xnak hilang kerusi lagi..tkut jadi pembangkang..tak mustahil...

jangkaan aku, harga kereta akan murah, ptptn akan 0% 'riba'...#hahahahaha#...elaun bertambah..yerlah, malaysia yang banyak sumber ni, barang2 dah mahal..melambung tinggi..sebab tak ada kawalan...

umah ak skarang air free, sebab pakai bawah 20m3 setiap bulan..ini meter individu~~

perlu ingat..bukan 100% pasukan beruniform/tak sokong kerajaan..
#kerajaan dipilih rakyat..so, mereka BEKERJA utk rakyat,
#pasukan beruniform juga bkerja utk melindungi rakyat..bukan mengikut arahan secara bulat2 dari pihak kerajaan..

well, kerajaan zalim, yang mementingkan kroni2 sendiri secara majoritinya, x mustahil akan tumbang..almaklumlah..kuasa di tangan rakyat...

Anonymous said...

Saya x sokong mana mana pihak.yang baik,nak buat baik,saya sokong.yang x baik,x nak buat baik,saya x sokong.bagi saya,anwar layak buat belanjawan.dia pernah jadi menteri kewangan,dah memang kerja dia.soal duit,dia amik angka yang ada didalam perbendaharaan negara.maknanya,duit kerajaan.bajet yg dibentang adalah perancangan belanjawan pihak pembangkang,supaya rakyat boleh menilai perancangan mana yang lebih baik.ini satu langkah baik,bukan untuk pemimpin,tetapi untuk rakyat.

AYIE said...

orang2 umno ni belasah anwar macam dia tak kaji terlebih dahulu apa yang dia nak buat. Masalahnya siap cakap "berdepan dengan Allah" diorang umno ni tak fikir ke apa mahathir sampai ke najib dah buat kat negara? Tulus ke kepimpinan diorang dengan kekayaan yang melampau2 kerakusan harta tamak haloba dan zalim terhadap rakyat? Jangan cerita menifesto, cerita apa yang umno bn dah buat? Apa korang x nampak atau buat2 tak nampak? Jadinya siapa yang korang sokong tu?

Kalau nak cerita bab ekonomi laa...selama aku hidup ni, rasanya nak aje aku berdepan dengan Mahathir tu...PENDIDIKAN apa yang dia dah buat dengan pendidikan negara sampai budak2 sekarang dah tak hormat cukgu dan ibu bapa? Menjalankan dasar pendidikan baru dengan nama KBSR dan KBSM dimana dia hendak rakyat Malaysia pandai bercakap dan berani dengan menghapuskan pendidikan Sivik. Budak2 dulu tahu juga hormat dan takut dengan orang yang lebih tua, tidak kurang ajar. Beri projek pada siapa entah (dulu Dewan Bahasa dan Pustaka yang mengeluarkan buku2 sekolah) untuk mengeluarkan buku2 sekolah yang kononnya2 relevan dan bertambah2 buku bertambah berat beg budak2 sekolah, bertambah berat lah poket syarikat yang supply buku.

Nak cerita tentang Proton? Dulu mak bapak pakcik makcik dengan selamba beli kereta mitsubishi, mazda, honda, toyota, mercedes, bmw sebab harga murah. Buat proton macam cibai bagi rakyat malaysia harga lagi mahal dari eksport. Kenakan cukai kereta import yang berkualiti sehingga 110% yang kebanyakan dari kita teringin sangat nak pakai kereta tu tapi tak mampu. JANGAN NAK BOHONG LA CAI2 UMNO BN.

nak cerita apa lagi....cukai da macam2 cukai bayar....bawak keta masuk highway tol melampau2 padahal highway termasuk dalam tanggungjawab kerajaan yang memerintah (asas masyarakat dan tidak perlu dibebani dengan tol yang banyak. Masuk satu highway, sampai 3-4 tol.. JANGAN NAK BOHONG LAH CAI2 UMNO KORANG BOLEH BERSABAR DAN REDHO DENGAN BAYAR TOL YANG TINGGI DAN BANYAK. KORANG SENDIRI PUN CARI JALAN ALTERNATIVE DAN MASUK JALAN LAMA.

HARGA MINYAK (PETROL)? korang banding je lah dengan Brunei pun dah cukup. Buat sakita hati aku je nak taip lagi banyak2 kat sini.

APA PUN BANYAK AKU TENGOK KERAJAAN SEDIA ADA BUAT BAIK PIJAK SEMUT TAK MATI TAPI MUSUH DALAM SELIMUT. LAGI2 DR M. TAK BOLEH DIPERCAYAI APA LAGI KETURUNAN MAMAK YANG DAH TENTU BUKAN MELAYU. A/L KUTTY KALAU KORANG NAK TAU ATAU DAH TAU AKU NAK BAGITAU LAGI SEKALI.


ADIOSS...