Thursday, September 27, 2012

Khalid Ibrahim berdiri megah dihadapan bas yang disewa olehnya, kemudiannya dibeli oleh beliau ...





Saya ingin menegaskan bahawa kos sewaan bas dua tingkat yang akan digunakan Pakatan Rakyat sepanjang kempen Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 tidak menggunakan wang Kerajaan Negeri Selangor.

Bas berkenaan yang disewa untuk tempoh enam bulan dibiayai sepenuhnya oleh saya tanpa melibatkan satu sen pun wang rakyat dan wang kerajaan negeri.

Semua kos melibatkan bayaran kepada pemandu dan bantuan teknikal dimasukkan dalam kos sewaan itu tanpa melibatkan seorang pun kakitangan kerajaan negeri.

Justeru, saya menasihatkan pihak-pihak tidak bertanggungjawab menghentikan fitnah dan tohmahan jahat yang menuduh bas berkenaan disewa menggunakan wang Kerajaan Selangor dan wang rakyat.

sumber : anwaribrahimblog.com (blog peliwat)



Mengikut maklumat dalaman PKR, bas tersebut bukannya disewa oleh Tan Sri Khalid, sebaliknya bas tersebut adalah miliknya.

Salinan kad pendaftaran bas tersebut telah ditunjukkan kepada kami oleh pemberi maklumat. Namun kami tidak dapat menyiarkan di sini kerana menghormati permintaan pemberi maklumat.

Didapati bas tersebut telah didaftarkan seperti berikut.

No Pendaftaran : BLU 8779
No Enjin : M61HA800001
Pembuat : Dong Feng
Tarikh Daftar : 03 September 2012
Kegunaan : Persendirian
Pemilik : Abdul Khalid Bin Ibrahim



Anwar, Azizah, Khalid dan Fuziah menunjukkan tanda bagus ... tanda mutlak rakyat Selangor dibohongi hidup-hidup parti peliwat PKR.


Di Malaysia kita semua telah biasa dengan sistem penyewaan, samada sewa pejabat, sewa rumah , sewa kereta atau sewa lain-lain.

Barang yang disewa kebiasaanya didaftarkan diatas nama pemilik dan penyewa akan menandatangan satu perjanjian dengan pemilik. Belum wujud lagi di negara kita barang yang disewa didaftarkan atas nama penyewa.

Jika benar bas PKR yang disewa kepada Tan Sri Khalid dan pemilik yang sebenar bersetuju untuk mendaftarkan bas tersebut atas nama Tan Sri Khalid, ini bermakna pemilik itu orang yang sungguh luar biasa baiknya dan mempunyai kepercayaan yang amat tinggi kepada Tan Sri Khalid.

Kebiasaannya orang yang begitu adalah orang yang telah termakan budi yang besar atau mempunyai kepentingan dengan Tan Sri Khalid. Jika ini berlaku bermakna sekali lagi telah berlaku penyelewengan dan salah guna kuasa dalam hal ini.

Semoga pendedahan kami ini mendapat perhatian serius pihak berkuasa.


Read More, SEL 13



SEWA Atau BELI Khalid Ibrahim ...



3 comments:

usin said...

dia sewa (beli) sbb didaftarkan atas nama dia. cuba belum cash, tu yg berani ckp sewa. sebenarnya sewa beli. pembohong tahap haram...

Anonymous said...

Appadaaa ini pakatoons...baik yg BAWAH atau pon yg ATAS..semua bg jwpn PUTAQ ALAM..sat sewa , sat bagi pinjam , sat di taja...

Yg penting semua ini menunjukkn betapa ANUwar and da gang ZUHUD dlm kehidupan...

Semuanya atas nama RAKYAT...sap yg dok caya lagi dgn ANU dan rakan2 nya bermakna anda rela pemikiran anda di LIWATI oleh ANUwar...

Anonymous said...

Alhamdulillah Allah banyak membantu membongkar kemungkaran mereka.