Monday, September 10, 2012

Apa yang dibangkitkan Ustaz Nasha itu pernah saya bangkitkan (sebelum ini). Isunya tetap sama sahaja. Isunya kita tidak mahu PAS menjadi kuda tunggangan DAP. - Hasan Ali




PAS Pusat sewajarnya menerima hakikat terhadap penolakan majoriti ahli PAS di peringkat akar umbi semakin menolak kerjasama Pakatan.

Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr. Hasan Ali berkata, isu yang dibangkitkan oleh bekas Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa adalah susulan daripada apa yang pernah beliau utarakan membuktikan ianya adalah mesej jelas dari akar umbi parti tersebut.

"Apa yang dibangkitkan Ustaz Nasha itu pernah saya bangkitkan (sebelum ini). Isunya tetap sama sahaja. Isunya kita tidak mahu PAS menjadi kuda tunggangan DAP.

Isunya kita mahu PAS merenung kembali posisi parti tersebut dalam Pakatan Rakyat.

Maknanya nak dilihat balik tahalluf siasy itu samada dalam tempoh (kerjasama) 4 tahun setengah ini menguntungkan (perjuangan) PAS dan Islam atau sebaliknya",katanya kepada KLPOS pada Majlis Rumah Terbuka Peringkat DUN Gombak Setia di sini malam tadi.

Hasan Ali juga mempersoalkan ketegasan kumpulan pimpinan yang digelar beliau sebagai Parasit PAS masih berdegil dan enggan berganjak untuk terus bekerjasama dengan Pakatan susulan suara akar umbi yang dilontarkan buat kali kedua dari seorang bekas Pemimpin No. 2 dalam parti.

"Kalau (dilihat) jawapan keseluruhannya, daripada Perlis sampai ke Johor hingga ke Sabah dan Sarawak melihat kerjasama Pakatan ini merugikan (PAS), nak buat apa ditunggu lagi.

Dan kalau Ustaz Nasha dan saya sendiri (sebelum dipecat) tidak menyuarakan pendapat ini, siapa lagi?"

Read More, KLPOS

21 comments:

Bomo Siam said...

Jika nak lihat parasit dlm PAS yg sebenar, inilah orgnya...Hassan Ali!

Keseluruhan ahli2 PAS seluruh negara menyumpah akan makhluk parasit ini.

Alhamdulillah, kini, tiada lagi ancaman dari insan yg kecewa ini.

"Hassan, hg sapa? Ostat Nasha tu sapa? Bagai langit dgn bumi. Sedor le sikit...!"

Anonymous said...

Angkuh.....

Anonymous said...

PAS dipenohi dengan parasit parasit. Untuk menghapus parasit parasit ini PAS perlu dimusnahkan.

Anonymous said...

ko plak sapa nk menilai org??

Anonymous said...

Ustaz Nasha menyuarakan pendadat....Hasan Ali Cuba nk basmi murtad,maksiat,rumah urut,pelacuran...etc itulah bezanya....

Anonymous said...

pendapat**

Anonymous said...

Bomo kalau hang pa nak tau tinggi darjatnya . Muahahahahahahahaha. Maka bergayutlah Bomo di sini membodohkan diri setelah ditendang blogger GAP

Bomo Siam said...

Hassan Ali ni sebenarnya tak tau hukum!

Nabi saw dulu pun tak pernah serbu gereja or rumah2 ibadat kapiaq semata-mata utk selamatkan akidah.

Saidina Umar, mengarahkan pembesar2nya serta askar2nya supaya jgn serbu gereja walaupun dlm perang!

Sebenarnya, apa niat Hassan Ali ni?

Rampas beer? Ada akai ka...???

Bomo Siam said...

6:11 PM

sama2 tgk le! Berape hari buleh tahan moderate tuu...! Kuah kuaah kuaaah!

Anonymous said...

Bengapnye statement ko...Cuba bertopengkan Nabi saw plak...puak2 yg tk mengkaji je yg terpedaya ngan statement bengap ko tue...kesian..hehe

Anonymous said...

kte dituntut mempelajari ilmu agar tidak mudah dipesongkn dgn fahaman ostad2 PAS dan statement bengap org2 macam bomo...bergurula sebanyak yg mampu agar dpt menilai..jgn bertaksub...wallahualam

Anonymous said...

org Islam zaman Rasullullah aqidahnya tk sama dgn zaman skrg yg mudah goyah...nk bawa contoh pon biarla yg relevan..kalau cuma nk memperdaya stay tk phm baik diam je....

Bomo Siam said...

Oleh sebab maghrib ni pendek waktunya...kita break jap ye!

Anonymous said...

si BOMO SIAL Laknatullah ni ade kt sini? Org Munafik solat..utk tipu dunia. Siap umumkan lg die nk solat.. pigirah BOMO SIAL.. byk sgt ayat2 posting ko yg terang2 kufur pd Allah! ko check baliklah posting2 ko kt GAP. Ko menipu Allah! Tk selamatlah ko dunia dan akhirat wahai manusia berwatak anjing-(id BOMO SIAM)!

Anonymous said...

Munafik2 dan anjing2 dlm PAS cuba fitnah org yg betul2 dgn Islam spt Hasan Ali dan Ust Nasha manakala bapa2 Munafik besar spt Pork Nik, Mat Sabu, Mahpoz dn kumpulan2 pencacai mereka diprojectkan sbg golongan 'baik'..kah..kah..kah anjing2 PAS oii.. bodohnye nk bodohkan org lain. Pork Nik bolehle 'dibeli' dgn murahnya oleh Lee Kuan Yew.. baru dtg melawat dh meroyan org tua tu sokong kapir..!
Hasan Ali tu xboleh 'dibeli' oleh anjing2 PAS-DAP, xknlah Hasan Ali yg lawan ke sMurtad tu teruk dr Abg Mat Sabu yg kena tangkap dgn betina bini org??? kah..kah.. nk menyumpah Hasan Ali.. yg nk bg mudharat bkn org PAS. tp Allah.. Anuwar xsumpah2 tp dh termakan sumpah..kah..kah.kahh.. pistol..kah..kah pengecut kah..kah..

Anonymous said...

dah le BOMO SIAM..ko jadi BOMO je la..kalau PR kalah sok ko tolong la diaorg dengan kuasa BOMO ko tu..mana tau tengah2 berBOMO kena petir..baru masa tu kau tau..

Anonymous said...

Haa..haa.haa. kita tunggu Bomo ditendang oleh GWM pula. Kalau dia main kasaq, minta GWM buat macam GAP. Moderatekan. Bomo di RBF dan MIK juga ya?

Anonymous said...

pencacai2 umno habis kantoi tak tahan dengan bomo siam ..... hujah BS mantap berbisa..

GAP hanya dah syok sendiri...kih kih kih ...

Anonymous said...

BS

majlis syura pas ni mantap betui.... tak macam MT umno...

umno sampai tak berani buat pemilihan ketua/ajk bahagian/ cawangan taku bergaduh, berbunuhan sesama lanun2.... pecah kapal nanti.. hehehee ciri diktator mana berani adakan pemilihan?

Anonymous said...

sudah 4 tahun tiada pemilihan ajk umno sejak 2008.. bukti jelas umno amalkan autokratik dan tolak demokrasi tulin...........

apakah rakyat tak faham sapa umno?

Anonymous said...

Bomoh Siam 'tu Isle ke?