Monday, October 31, 2011






Chua dalam kenyataan dipetik akhbar The Star 29 Oktober lalu berkata hukum hudud akan menjadikan negara ini mundur dan menakutkan pelabur asing.

Menyifatkannya sebagai biadap, Koordinator Jingga 13 Fariz Musa berkata kenyataan itu mengguris perasaan apabila seorang rakyat bukan Islam dengan mudahnya mempersoalkan pelaksanaan hukum hudud di sebuah negara yang majoritinya Islam dan mengaku menjadi model negara Islam.

"Kami khuatir kenyataan Chua itu akan menimbulkan kebencian agama dan kaum, selain menggugat dan mengancam keharmonian negara.

“Chua juga perlu serta merta memohon maaf atas kebiadapan itu kepada seluruh umat Islam di negara ini,” katanya. - FREE MALAYSIA TODAY, 31 Oktober 2011.



GWM ucapkan syabas kepada Koordinator NGO JingGAY 13 Fariz Musa atas keberanian mengemukakan laporan polis berhubung kenyataan Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek yang dikatakan menghina hukum hudud.

Sukar untuk mencari anak muda sebegini, lantang dan berani atas nama kebenaran.

Sukacita dimaklumkan, GWM turut mahu mencadangkan kepada Koordinator NGO JingGAY 13 Fariz Musa untuk mengemukakan laporan polis berhubung kenyataan Pengerusi DAP Karpal Singh atas sebab yang sama yang dikatakan menghina hukum hudud.



Sukacita juga dimaklumkan, GWM memberikan beberapa petunjuk penting untuk dijadikan bukti bagi Koordinator NGO JingGAY 13 Fariz Musa, dikutip dari media portal alternatif pembangkang ... Free Malaysia Today.











Semoga Fariz Musa dan JingGAY 13nya sukses dalam membuat satu lagi laporan polis terhadap Karpal Singh ...


19 comments:

Anonymous said...

Mau kena pelempang dgn Ckgu Rahim bdk2 tu

Unknown said...

HAHAHA ...

Anonymous said...

Pas kata dia dah berjaya tarbiah Dap.
Jadi Karpal x pe... dia dah faham pasal islam sbb tu dia boleh ckp pasal hudud.
Sbb tu puak kafir Dap pun boleh main2 dgn ayat quran lepas tu terjemah ikut suka hati tonggeng terbalik pun x ape....
Kata Pas puak ni dah faham tentang islam jadi dibolehkan utk memperkotak-katikan islam.
Tahniah Pas...
Takebeerrrr....

Nok said...

kepala bu.... pas parti yg paling banggang dlm dunia...Parti islam lancauuuuuuu...Nik Aziz akan menerima balasan dari tuhan kerana mempermain2kan hudud...bulan lapas bukan main garang lagi Pork Nik mcm nak makan org...lancauuuuu kata kalau DAP nak keluar pun tak apa...tiba2 relax pulak memang dasar haramjadah sama mcm musangka......jawab soalan pro gap pilih2.. yg kantoi tak mau jawab dasar haprak.....

Anonymous said...

Musangka, apakah benar hendak melaksanakan hudud selaras dengan ajaran Islam atau sekadar gula-gula politik untuk mengaburi mata penyokongnya yang telah muak dan jelak dengan sikap pura-pura PAS hingga sanggup jadi 'anjing suruhan' kepada DAP, seperti isu arak dan judi, akhirnya Dr. Hasan bin Ali yang hendak pertahankan Islam dihukum dengan dipecat dari jawatan Pesuruhjaya PAS kerana keengganan Dr. Hasan menjadi balaci DAP berkaitan isu arak dan judi di Shah Alam. Begitu juga isu pemeriksaan terhadap gereja DUMC yang mengadakan jamuan berbuka puasa yang diselitkan acara keagamaan bukan Islam serta peserta ditanya dengan soalan berkaitan Islam dengan tujuan memesongkan akidah, akhirnya JAIS dan Dr. Hasan lagi yang kena, pimpinan PAS boleh bersekongkol dengan DAP menentang usaha JAIS dan Dr. Hasan kerana PAS lebih mementingkan kepentingan politik.

Selain itu, kesungguhan PAS melaksanakan hudud adalah diragui, apa tidaknya, lihat saja Mahfuz Omar dan kuncu-kuncunya termasuk pimpinan Pakatan Rakyat serta media-media Pakatan Rakyat yang dijulang sebagai hero kerana menuduh Dr. Rais Yatim sebagai perogol sedangkan mereka sudahlah tiada 4 saksi lelaki beriman, malahan qarinan seperti video, CCTV, DNA pun tak ada, yang lagi teruk itu, yang kononnya jadi mangsa pun terkejut besar dengan tuduhan sedemikian dan menafikan kejadian tersebut. Tidak pula PAS mengambil tindakan qazaf terhadap Mahfuz dan kuncu-kuncunya itu, malahan mereka dijulang sebagai wira kerana berjaya merosakkan nama baik pimpinan UMNO dan memburukkan nama baik UMNO, jelas PAS adalah golongan asobiyah yang sanggup berbuat apa saja untuk kepentingan puak mereka hingga sanggup bela kemungkaran yang dibuat oleh puak mereka kerana tinggi dan tulennya sikap asobiyah yang diamalkan oleh PAS, setaraf asobiyah Arab Jahiliah, Arab Jahiliah asobiyah sebab dia tak tahu hukum, tapi tok guru PAS yang kononnya ulama dan ustaz dan ustazah yang serban sebesar bakul, jubah putih melepak, tuduh labuh hingga ke kaki, boleh pula menyokong asobiyah, jelas PAS lebih teruk dari Arab Jahiliah dalam pegangan asobiyah kerana Arab Jahiliah tak tahu hukum, tapi tok guru PAS tahu hukum dan ada yang belajar tinggi dalam bidang agama, tapi buat-buat tak peduli saja.

Lagi satu Musangka, dalam Islam mazhab apakah yang membenarkan ceramah maki hamun, hasutan dan demontrasi liar sebagaimana yang dibuat oleh Pakatan Rakyat termasuk PAS? Apakah PAS ada Islam mazhab sendiri iaitu Islam Mazhab PAS atau Islam Mazhab Pakatan Rakyat oleh Imam Sheikh Sahibul Fahdilah Tuan Guru Nik Aziz Al-Nicky atau Fadilatul Shiekh Al-Imam Lim Guan Eng yang berpandukan kita Buku Jingga selepas Dokumen Negara Islam 2003 dihumban ke tempat buang sampah kerana PAS nak sangat jadi tali barut dan 'anjing suruhan' kepada DAP?

Bersambung

Encik Mohamad.

Anonymous said...

Musangka, silalah jawab, itu pun kalau dipihak benarlah, kalau bersikap asobiyah tulen kerana pentingkan puak tanpa peduli halal haram dan dosa pahala, terpulanglah, kalau begitu tak gunalah pakai serban, jubah, lebai, lebih baik baik pakai seluar pendek dan baju ketat saja, serban, jubah dan lebai lebih baik bakar saja atau lempar dalam kandang lembu, sebabnya buat apa berlagak alim dan warak sedangkan penyokong asobiyah? Apakah Islam Mazhab PAS dan Islam Mazhab Pakatan Rakyat ini membenarkan asobiyah, dan tok gurunya pula sudah berlagak macam wali besar beri hukum sesuka hati hingga mencetuskan kegelisahan di kalangan masyarakat, tuduh yang bukan-bukan sekiranya bukan penyokong PAS? Inilah PAS bertopengkan agama, tapi bersikap seperti pengikut Black Metal atau Freemason, lihat Freemason, mereka sokong puak mereka tanpa peduli halal haram dan dosa pahala, janji puak mereka, itu pun asobiyah juga.

Nasionalis bukanlah asobiyah, nasionalis masih berpaksikan kepada kebenaran dan keadilan. Walaupun nasionalis sangat kuat mempertahankan bangsa, tapi tidaklah sampai membuang agama dan tidaklah pula hingga menyiksa bangsa lain, nasionalis tidak ada masalah dan tidak menindas agama dan bangsa orang lain, itu hak mereka, ikut suka merekalah selagi tidak mencabar dan menggugat kepentingan Islam dan bumiputera, mereka nak amalkan agama dan budaya mereka, itu hak mereka, nasionalis tak kacau mereka.

Apa pun Musangka, silalah jawab soalan saya sekiranya anda di pihak yang benar.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.

Anonymous said...

Musangka, kalau PAS benar-benar nak buat hudud dan tak takut dengan DAP, saya mencabar agar kepimpinan tertinggi PAS, Mursyidul Am, Presiden, Timbalan Presiden, Naib Presiden, Ketua Pemuda, Ketua Muslimat, Ketua Dewan Ulama, Ketua Dewan Syura PAS dan MT PAS supaya adakan sidang akhbar dan memberikan kenyataan rasmi parti PAS berhubung hudud, itu pun kalau beranilah, kalau takut kena tengking dengan DAP, tahulah, maka PAS tak buatlah seperti itu, sebab takut kepada DAP, PAS memang pengecut, takut kepada DAP, PAS bacul, jadi balaci suruhan tahap 'anjing suruhan' kepada DAP, PAS tak ada maruah, sanggup 'mengemis' kepada DAP kerana nak undi bukan Islam, PAS parti gelandangan sebab terpaksa mengharapkan 'sedekah' dari DAP untuk kekal dalam Pakatan Rakyat, PAS parti murahan sebab sanggup ketepikan prinsip asas parti itu iaitu perundangan hudud dan negara Islam kerana terdesak hendak mengemis undi dan untuk berada dalam Pakatan Rakyat.

Musangka dan puak-puak PAS ada berani sambut cabaran ini? Buktikanlah sekiranya PAS itu bukannya 'anjing suruhan' DAP, kalau tidak buat itu, sudah terang lagi bersuluah, PAS adalah parti murahan, PAS parti tak bermaruah, PAS parti gelandangan, PAS parti murahan, PAS pengecut, PAS bacul, PAS penakut kerana takut kepada DAP sebab PAS lebih mementingkan undi dari kebenaran, ada berani? Berani keran benar, takut kerana tidak sanggup berhadapan dengan kebenaran sebab asobiyah dan takut kepada DAP, kerana terdesak nak undi penyokong DAP sedangkan kebenaran boleh dihumban ke dalam longkang begitu saja oleh PAS.

Saya mencabar kepimpinan PAS serta ahli-ahli PAS untuk beri kenyataan rasmi parti mereka berhubung isu hudud ini, kerana ketika ini PAS bermain tarik tali, apa tidaknya kepada penyokong totok mereka terutama geng serban, tok guru dan ulama PAS kata nak buat hudud, tapi bila depan DAP, tok guru Presiden PAS sendiri boleh ketar lutut dan tandatangan kenyataan bersama Pakatan Rakyat bahawa hudud bukanlah agenda Pakatan Rakyat. Apa ini semua? Lihat PAS memang bacul, penakut dan pengecut kerana mereka tak berani di depan DAP, sebabnya PAS adalah 'anjing suruhan' DAP dalam Pakatan Rakyat, maka renung-renungkanlah.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.

Anonymous said...

anon 1004,

Sabor! Amik sikit masa!

J/kuasa teknikal tgh buat kerja!

Takat DAP punya gempaq, PAS tak heran pun....

Masaalah besaq ialah UMNU..!

Anonymous said...

UMNU bagi PAS ialah sama standard dgn FIRAUN !

Jadik... kena prepare betui2!!

Anonymous said...

Sudah hampir 20 tahun baru nak buat jawatankuasa teknikal, apa cerita? Selama ini Nik Aziz jadi Menteri Besar Kelantan dia buat apa? Main masak-masak dengan Husam dan Salahuddin serta Nik Amar?

PAS tak hairan dengan DAP konon, sedarlah tok guru PAS boleh terkencing dalam jubah sekiranya DAP tengking PAS, sebab itulah kerana DAP tidak suka pada Dr. Hasan bin Ali, maka PAS pun memecat Dr. Hasan kerana PAS adalah 'anjing suruhan' kepada DAP, apa saja DAP suruh, PAS buat. PAS tidak pula terangkan mengapa Dr. Hasan dipecat dari jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor, apakah Dr. Hasan Ali ada skandal dengan bini orang di bilik hotel atau di dalam gerabak keretapi? Tak ada, tapi ada orang yang ada skandal dengan bini orang dalam bilik hotel dan gerabak keretapi boleh pula diangkat jadi Timbalan Presiden dan calon ADUN, apa cerita? PAS memecat Dr. Hasan dari jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor kerana kelantangan Dr. Hasan menentang segala tindak tanduk DAP yang cuba merosakkan umat Islam terutama golongan muda, lihat saja isu arak dan judi di Shah Alam, majoriti penduduk Shah Alam, lebih dari 80 peratus adalah umat Islam, apahal PAS boleh bela tindakan DAP yang mahukan arak dan judi terus diniagakan di Shah Alam? Isu buka puasa di tempat ibadat bukan Islam yang disertai dengan acara keagamaan bukan Islam serta soalan-soalan untuk rosakkan akidah umat Islam, bila JAIS ambil tindakan, PAS kata tak patut, sebab apa? Nanti DAP mengamuk, PAS kena hentam dengan DAP, sebab PAS takut pada DAP, PAS pengecut, PAS parti tak bermaruah, PAS parti yang mengharapkan 'sedekah' dari DAP, PAS adalah 'Parti Anjing Suruhan' yang boleh dikerah oleh DAP untuk buat apa saja demi kepentingan DAP.

Jangan nak mengarut lagilah Musangka, sudah jelas, peranan PAS dalam Pakatan Rakyat adalah sebagai 'anjing suruhan' kepada DAP saja, itu sajalah, apa nak buat kena tanya DAP dulu, sebab itulah bila Ambiga buat demontrasi liar BERSIH 2.0, bukan main pimpinan PAS promosikan kepada ahli untuk sertai walaupun tidak dapat permit polis kerana demontrasi itu adalah untuk rosakkan keamanan, ada ahli PAS sanggup berlakon mati macam Shuhardi Md. Isa untuk mencetuskan provokasi supaya peserta BERSIH 2.0 naik sheikh dan jadi tak tentu arah ingkar arahan pihak berkuasa, ini semua PAS buat sebab DAP suruh. Tapi bila NGO Islam buat Perhimpunan Sejuta Umat atau HIMPUN untuk pertahankan akidah Islam yang semakin diserang oleh anasir luar terutama geng-geng DAP, PAS pula boleh bersekongkol sekali dengan DAP dan arahkan supaya jangan ada ahli mereka yang hadir, malahan Dr. Hasan bin Ali, mantan Pesuruhjaya PAS Selangor yang dipecat kerana nak pertahankan akidah Islam hadir masa program berkenaan, teruk dikecam oleh pimpinan PAS, lihatlah PAS hanyalah 'anjing suruhan' yang tidak bermaruah, tidak ada harga diri, yang mengemis sedekah dari DAP untuk kepentingan politik, harap saja serban besar bakul dan jubah putih melepak serta kain tudung hingga ke kaki, tapi 'anjing suruhan' DAP sajalah PAS ini.

Bersambung ..............

Encik Mohamad.

Anonymous said...

Sambungan .............

PAS tidak berani sahut cabaran saya sebab mereka adalah 'anjing suruhan' yang tidak bermaruah, tidak ada harga diri yang mengemis sedekah politik dari DAP sajalah, ada geng-geng serban dan jubah sekarang ini sudah jadi 'anjing suruhan' DAP sebab tamakkan kepentingan dunia, ceramah tuduhan yang bukan-bukan pada UMNO, tapi sebenarnya PAS pula adalah 'anjing suruhan' kepada DAP yang mengamalkan asobiyah membela kemungkaran yang dibuat oleh puak mereka dan sekutu mereka, tok guru serban sebesar bakul pun boleh bela, itulah asobiyah. Tak seperti UMNO, walaupun nasionalis, tetapi tidaklah membuang agama dan menindas agama dan bangsa lain, selagi tidak gugat kepentingan Islam dan bumiputera sebagaimana dalam peruntukkan Perlembagaan Persekutuan Malaysia, agama dan bangsa lain bebas untuk diamalkan oleh penganut dan bangsa lain itu, tak ada masalah.

UMNO tak sama dengan Firaun, UMNO tidak mengaku diri sebagai tuhan, tapi PAS pula macam pertubuhan ajaran sesat, sudahlah jadi 'anjign suruhan' DAP, jadi pertubuhan ajaran sesat pula PAS ini, apa tidaknya, banyak keluarkan fatwa yang menyeleweng demi kepentingan politik, undi PAS dapat pahala, boleh masuk syurga, itu ada dalil di mana? Dalil dalam Buku Jinggakah? Tok Guru PAS pula dengan serban dan jubah maki hamun atas pentas ceramah politik, siap menghasut lagi, itu dalam Islam mazhab apa yang dibenarkan? Malahan demontrasi liar, Islam mazhab apa yang benarkan? Menuduh pihak berkuasa agama negeri bersikap zalim semasa mengadakan pemeriksaan di premis yang dipercayai menjalankan aktiviti untuk rosakkan akidah Islam, itu Islam mazhab apa yang benarkan? Menjadi 'anjing suruhan' kepada DAP, itu Islam mazhab apa yang benarkan? Ini adalah PAS ikut Islam Mazhab PAS atau Islam Mazhab DAP kot yang imamnya adalah Al-Sheikh Sahibul Fahdilah Tuan Guru Nik Aziz Al-Nicky atau Fadilatul Shiekh Al-Imam Lim Guan Eng Al-DAPig yang berpandukan kita Buku Jingga selepas Dokumen Negara Islam 2003 dihumban ke tempat buang sampah kerana PAS nak sangat jadi tali barut dan 'anjing suruhan' kepada DAP kot?

Jelas PAS tak berani buat pendirian berhubung pendirian mereka berkenaan hudud, sebabnya Murshidul Am PAS pun tak dapat buat, cakap banyak untuk selindungkan kelemahan saja, Presiden PAS pun boleh ketar lutut dan mungkin boleh terkencing dalam jubah sekiranya DAP tengking PAS, jadi PAS tak payah cakap banyaklah, kalau sudah dasar 'anjing suruhan' yang tak bermaruah dan tak ada harga diri yang mengemis sedekah politik dari DAP, pergilah menyalak kuat-kuat membodek DAP, mungkin dapat habuan tulang (jawatan) dari DAP selepas ini, PAS tak layak cakap banyak pasal kepentingan agama dan bangsa sebabnya PAS akan buat segalanya berdasarkan kepentingan DAP saja, sebabnya PAS adalah 'anjing suruhan DAP saja.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Encik Mohamad.

Anonymous said...

Kepada Chua Soi Lek @ Cibai Lan Cau, jangan masuk campur dalam isu hudud ini, jangan nak ambil kesempatan untuk keruhkan keadaan hingga menyebabkan parti komponen bumiputera Islam dalam Barisan Nasional mendapat nama buruk sebab ketololan Chua Soi Lek @ Cibai Lan Cau ini, saya memang meluat benar dengan sikap Chua Soi Lek @ Cibai Lan Cau ini, gemarkan publisiti murahan, macam Najib, elok benarlah Chua Soi Lek @ Cibai Lan Cau ini dengan Najib, Pak Lah Kaki Tidur, Khairy Pendemontrasi Liar, Nazri Aziz Bapak Angkat Namewee, Koh Tsu Koon Si Lembik, Palanivel Lembab serta Hishammuddin Menteri Amaran letak jawatan dan jangan bertanding pilihanraya lepas ini, inilah senarai perosak kepada Barisan Nasional, buat ikut suka hati mereka saja, suka-suka hati buat itu dan ini, perangai macam lahanat musibat, dasar muka tak malu, inilah petualang yang memberi ruang kepada balaci asing iaitu Pakatan Rakyat untuk memburuk-burukkan Barisan Nasional, saya penyokong UMNO dan penyokong Barisan Nasional, tapi kalau dengan orang-orang di atas itu, kalau bertanding di tempat saya, jangan harap saya nak keluar mengundi, sebabnya saya sokong Barisan Nasional pun saya tengok calonlah, kalau calon macam lahanat musibat seperti di atas tu, boleh blahlah.

Anonymous said...

Sedangkan pimpinan PAS yang serban sebesar bakul dan jubah putih melepak pun tak berani buat kenyataan rasmi PAS berhubung hudud, saya rasa Musangka ini syok sendiri sajalah, buat-buat syok sebab risau dengan keadaan PAS yang kian ditolak oleh orang ramai terutama bumiputera Islam, PAS mungkin akan terguling macam tahun 1986, menang satu kerusi parlimen saja waktu itu, Parlimen Pengkalan Chepa, kerusi lain, bungkus semuanya.

Anonymous said...

ALA APA HERAN BAU BANGKAI BABI DALAM RUMAH SENDIRI PUN PAS BUAT TAK NAMPAK - ADUN SELISING PENZINA, MAT SABU PENZINA, NWAR BERAHI - PENZINA, PELIWAT DAN PLURELISME PUN MEREKA NAK LANTIK JADI PERDANA MENTERI.SIAP BOLIH HALALKAN PERBUATAN MEREKA ITU, KATANYA NAK EMPAT SAKSI IKUT AL-QURAN. TAPI SEBENARNYA MEREKA TAK IKUT AL-QURAN PUN.

Anonymous said...

Musangka, kalau PAS benar-benar bermaruah, sudah tentu PAS akan buat kenyataan untuk pertahankan hasrat mereka hendak buat hudud walaupun ditentang oleh DAP. Sekarang ini PAS adalah 'anjing suruhan' kepada DAP dalam Pakatan Rakyat, mana berani PAS lawan cakap DAP. PAS sudah jadi tidak tahu malu, sanggup gadai maruah, sanggup jadi pengemis meminta sedekah politik dari DAP, PAS telah jadi pengecut, PAS telah jadi bacul, PAS telah jadi penakut, PAS telah jadi lembik selembiknya kerana takutkan DAP, sungguh memalukan, kononnya parti Islam dan perjuangkan Islam, tapi dalam semua hal kena minta persetujuan DAP dulu, apa cerita?

Musangka, PAS ketika ini teruk benar, hanya sekadar menjadi 'anjing suruhan' kepada DAP untuk menyalak dan berlari-lari ke sana ke mari demi kepentingan DAP. Lihatlah isu BERSIH 2.0, berapa kerat sangat puak DAP yang hadir, yang ramainya adalah puak PAS yang diperkudakan, yang 'dianjingkan' oleh DAP untuk menyalak dan terkinja-kinja ke sana ke mari untuk buat kacau hingga menyusahkan orang ramai, jelas benar PAS itu adalah 'anjing suruhan' kepada DAP saja. PAS patut ubah namanya kepada Parti Anjing Suruhan (PAS juga), sesuai dengan peranan PAS dalam Pakatan Rakyat iaitu sebagai 'anjing suruhan' kepada DAP.

Saya percaya bahawa tok guru PAS tak berani buat kenyataan rasmi parti PAS yang telah menjadi Parti Anjing Suruhan berkenaan hudud, kerana Murshidul Am PAS, Nik Aziz, Presiden PAS, Hadi Awang, pun tak berani angkat muka terhadap DAP kerana sedar, parti PAS adalah sekadar 'anjing suruhan' kepada DAP dalam Pakatan Rakyat, maka mereka pergi ceramah di pelosok negara untuk bohong rakyat terutama geng-geng serban puak totok PAS yang terpengaruh dengan dakyah PAS nak buat hudud bahawa UMNO menentang hudud, bukannya DAP. Lihat kerja PAS ini, sudahlah menjadi 'anjing suruhan' kepada DAP, memburukkan UMNO pula. UMNO tidak menentang hudud yang sebenar, tapi UMNO tidak dapat bersetuju dengan hudud ala-PAS yang tunggang langgang dan cincai hingga boleh mencetuskan kekacauan dalam negara, itu saja, tapi PAS punya nak bohong sanggup tipu rakyat, yang jadi penceramah pembohong itu pula bukannya sembarangan orang, ada yang digelar tok guru, ustaz, ulama, serban sebesar bakul, jubah putih melepak, tapi pembohong, sungguh memalukan, nak tutup pekung hingga sanggup fitnah pihak lain (UMNO) sedangkan sebenarnya PAS tak buat hudud bukannya kerana UMNO, tapi kerana PAS takut kepada DAP, sebabnya PAS sekarang ini adalah 'anjing suruhan' kepada DAP dalam Pakatan Rakyat, itulah sebab sebenar.

Bersambung...........

Encik Mohamad.

Anonymous said...

Sambungan .........

Musangka, PAS pasti tidak berani adakan kenyataan rasmi untuk menidakkan arahan DAP supaya hudud tidak jadi agenda dalam Pakatan Rakyat, sebabnya PAS adalah 'anjing suruhan' kepada DAP untuk menyalak dan terkedek-kedek berlari ke sana ke mari buat masalah untuk pecah belahkan perpaduan ummah supaya DAP boleh ambil kesempatan, PAS memang bangang, sanggup jual maruah, sanggup jadi tidak tahu malu, sanggup jadi 'anjing suruhan' kepada DAP kerana tamakkan kuasa, tamakkan jawatan, tamakkan undi hingga sanggup lempar kebenaran ke tempat buang sampah. Inilah wajah sebenar PAS sebagai 'anjing suruhan' kepada DAP dalam Pakatan Rakyat, kerana hingga ke hari ini, tiada kenyataan rasmi PAS untuk jalankan hudud walaupun ditentang oleh DAP, yang ada kenyataan rasmi PAS adalah melalui kenyataan bersama Pakatan Rakyat yang ditandatangani oleh Presiden PAS sendiri, Hadi Awang yang menyatakan HUDUD TIADA DALAM AGENDA PAKATAN RAKYAT, sudah jelas lagi bersuluh bahawa PAS tidak punya apa-apa nilai dalam Pakatan Rakyat, cuma sekadar menjadi 'anjing suruhan' kepada DAP saja. Apa lagi yang kamu nak pertikai Musangka, sudah jelas lagi bersuluh, malahan kamu sendiri tak berani jawab soalan-soalan saya, jelas benar pendirian PAS sekarang, PAS adalah 'anjing suruhan' kepada DAP dalam Pakatan Rakyat. Berani kerana benar, takut kerana fahaman asobiyah seperti PAS dan Musangka, renung-renungkanlah.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Encik Mohamad.

Anonymous said...

Kepada Musangka dan pimpinan PAS yang kononnya tok guru hebat, saya seorang rakyat biasa saja, saya berani mengaku bahawa saya memang seorang nasionalis. Nasionalis bukanlah asobiyah, sebenarnya nasionalis sayangkan bangsa dan sentiasa untuk majukan bangsa, itu tidak salah dari segi agama, malahan dalam usaha untuk bangunkan bangsa, tidak pula menindas penganut agama lain dan bangsa lain serta membuat perkara yang dilarang oleh agama. Maka nasionalis tidak salah dan bukannya suatu yang tidak murni sebagaimana tuduhan oleh PAS selama ini, nasionalis adalah tidak bersalahan dengan pegangan Islam.

Tapi asobiyah pula berbeza dengan nasionalis, asobiyah adalah taksub kepada kumpulan (perlu ingat kumpulan itu bukannya satu bangsa saja, malahan mungkin gabungan beberapa bangsa), tak kira dosa pahala, halal haram, baik buruk, semuanya akan dibela sekiranya melibatkan puak sendiri, tapi kalau orang lain, dizalimi, diainaya, ditindas akan dibiarkan saja, malahan akan menyokong penindasan itu sekiranya penindas, penzalim, pengainaya itu puak mereka. Malahan perkara tidak senonoh dan maksiat akan dibela kalau melibatkan puak sendiri. Inilah yang menjadi amalan PAS, sudah jelas benar bahawa PAS adalah pengamal asobiyah tulen, lihat saja bila Mahfuz Omar dan kuncu-kuncunya (pimpinan Pakatan Rakyat termauk dari PAS dan media-media Pakatan Rakyat) menuduh Dr. Rais sebagai perogol, maka PAS mengangkat Mahfuz Omar sebagai wira kerana berjaya merosakkan nama baik pimpinan UMNO dan nama baik UMNO, lihat PAS dalam perkara ini menyokong kezaliman, penindasan dan pengainayaan yang dibuat oleh puak mereka iaitu Mahfuz Omar dan kuncu-kuncunya yang menindas, menzalimi dan mengainaya Dr. Rais Yatim, seorang pimpinan UMNO. Inilah yang dinamakan asobiyah, menyokong perbutan tanpa mengira halal haram, dosa pahala dan buruk baik yagn dibuat oleh puak sendiri tanpa segan silu.

Dalam isu isu video tak senonoh dan tuduhan kelakuan seks melampau yang dikenakan terhadap pimpinan Pakatan Rakyat yang bukan ahli PAS tetapi sekutu PAS, maka PAS tanpa banyak soal terus membela pimpinan berkenaan tanpa usul periksa, malahan menuduh orang lain pula sedangkan PAS sendiri tiada bukti. Lihat isu video tak senonoh dan kelakuan seks melampau oleh seorang pimpinan Pakatan Rakyat, PAS boleh bela, kononnya kena ada saksi lelaki beriman 4 orang, malahan DNA, video, CCTV dan sebagainya adalah tidak boleh jadi bukti. Berbalik kepada isu tuduhan Mahfuz Omar dan kuncu-kuncunya terhadap Dr. Rais Yatim, tak ada bukti, malahan saksi lelaki beriman 4 orang pun tak ada, begitu juga dengan CCTV, DNA, pun tak ada juga, lagi teruk yang kononnya mangsa rogol pun terkejut dengan tuduhan melampau berkenaan dan menafikan perkara itu, ini apa cerita? Boleh pula tuduh orang tak ada saksi lelaki beriman 4 orang. Sudah jelas, PAS pengamal asobiyah tulen kerana sanggup bela apa saja perbuatan sekutu mereka tanpa usul periksa. Inilah yang dinamakan asobiyah, taksub kepada kumpulan, sikap ini diamalkan oleh Arab Jahiliah, sekarang Arab pun tak jadi asobiyah dah, tapi PAS pula kutip perangai jahiliah ini jadi pedoman mereka pula, teruknya PAS sekarang ini, sudahlah jadi 'anjing suruhan' kepada DAP, kemudian jadi perosak pemikiran masyarakat dengan fatwa-fatwa berunsurkan politik hingga rosak pemikiran masyarakat, sekarang jadi asobiyah pula, teruk benar PAS sekarang ini, sudah terlalu parah keadaan PAS sekarang ini. PAS mesti insaf dan bertaubat dengan segera. Renung-renungkalah.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.

Anonymous said...

Nik Abdul Aziz Nik Mat:
Saya tertarik dengan kenyataan yg dikeluarkan oleh YB Karpal Sing seperti yang tersiar di dalam portal berita Malaysiakini. Katanya, hudud boleh menyebabkan penjenayah terlepas kerana pembuktian empat orang saksi yang sukar diperolehi. Saya mengalu-alukan pandangan rakan-rakan Pakatan Rakyat utk memantapkan kefahaman mereka. Dalam hal ini, ada sedikit silap faham saudara Karpal Singh. Sekiranya seseorang terlepas dari hukuman hudud, seseorang itu masih boleh dikenakan hukuman di bawah hukuman takzir. Bersalah tetap bersalah dan tetap dihukum. Apapun, dalam konteks pelaksanaan hudud di Kelantan, kenyataan hanya akan dikeluarkan oleh YB Dato Mohd Amar Abdullah.

Anonymous said...

Nik Aziz November 2, 2011 11:41 AM, pertanyaan saya bila nak jawab? Isu pendirian PAS berhubung hudud, bila nak buat kenyataan rasmi? Kemudian isu jenayah silang agama, seperti pencuri fakir Islam curi di kedai bukan Islam, perogol bukan Islam yang sudah berkahwin rogol perempuan Islam, zina antara bukan Islam dengan orang Islam, dua-dua dah kahwin, kemudian rompakan berkumpulan terdiri dari orang Islam dan bukan Islam, selepass itu bilakah PAS nak ambil tindakan terhadap Mahfuz Omar dan kuncu-kuncunya berkenaan tuduhan Mahfuz dan kuncu-kuncunya terhadapa Dr. Rais yang dituduh sebagai perogol sedangkan mereka bukan saja tak ada 4 saksi lelaki beriman, malahan apa-apa Qarinah pun tak ada, lagi teruknya yang kononnya jadi mangsa pun terkejut dengan tuduhan palsu berkenaan dan menarikan kejadian rogol itu, apahal Mahfuz dan kuncu-kuncunya boleh dibela sebagai hero? Apakah PAS adalah pengamal asobiyah tulen yang kutip dari amalan jahiliah dahulu kerana sanggup bela kemungkaran puak sendiri dan membiarkan kezaliman terhadap orang lain yang dizalimi oleh puak sendiri?

Malahan dalam Islam mazhab apakah dibenarkan ceramah maki hamun, hasutan dan demotrasi liar? Apakah PAS ada Islam mazhab sendiri iaitu Islam Mazhab PAS atau Islam Mazhab Pakatan Rakyat oleh Imam Sheikh Sahibul Fahdilah Tuan Guru Nik Aziz Al-Nicky atau Fadilatul Shiekh Al-Imam Lim Guan Eng yang berpandukan kitab Buku Jingga selepas Dokumen Negara Islam 2003 dihumban ke tempat buang sampah kerana PAS nak sangat jadi tali barut dan 'anjing suruhan' kepada DAP?

Berani kerana benar, takut jawab kerana asobiyah.


Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Encik Mohamad.