Wednesday, November 2, 2011






WISMA MUST CLARIFY AUSTRALIAN PAPER'S REPORT. I am convinced it is a publicity stunt, that news The West Australian published alleging a daughter of Najib Razak's had spent 60 thousand Aussie dollars at David Jones. I went there this morning, curious, but in the end did not buy a single thing. I am regretting it; should have gotten that AUD125 Fahrenheit gift package for a friend (cologne for him, I could keep the shampoo and the deodorant). Truth is, there was not much that interested me - David Jones is so much like our Metro or Jusco, perhaps just a little bit upmarekt ...

Full Article ... click ROCKY NGAH





On page ten of The West Australian, dated October 31st, 2011, a strange but small article describing Perth city retailers reaping wards from the recent CHOGM meeting which says:" .......while Malaysian Prime Minister Najib Razak's daughter believed to have spent AUD$60,000 in David Jones....." was totally wrong, since none of his daughters were In Perth at the said time and day.

Full Article ... click BARKING AT ANWAR'S PUNGKOK




She was not in Perth or anywhere near Australia but Prime Minister Datuk Seri Najib Razak’s daughter, according to the West Australian newspaper, had allegedly been on AUS 60,000 shopping spree in Perth during the Commonwealth Head of Government’s Meeting.

Full Article ... click THE MOLE



Free Malaysia Today, Free Malaysiakini dan Suara Keadilan bakal menerima 'habuan' sedikit masa lagi akibat menyiarkan berita fitnah dari tabloid The West Australia, tabloid yang pernah dikuasai oleh media tycoon Rupert Murdoch!

Siapa Rupert Murdoch? ... click PHONE SCANDAL



Apapun ... kita tunggu penjelasan dari Wisma Putra. Selagi tiada penjelasan, selagi itulah berita ini akan dianggap benar.


10 comments:

Anonymous said...

mereka tak percaya media di Malaysia tapi percaya media di Australia. mungkin sampai tahap melanggan barangkali. tahniah penyokong PR

Anonymous said...

eh? dulu bukan ke puak2 pakatan kata rosmah mansur tak layak jadi dan tak layak digelar first lady?

apsal pulak dalam isu ni tiba2 kaitkan first lady itu dengan rosmah? jadi maksudnya puak2 pakatan dah iktiraf rosmah mansur itu first lady ke?

asyik2 buat fitnah je pencacai pakatan semua nih..tunggu je la saman..keh keh keh

Anonymous said...

suratkhabar itu hanya kertas..hehehe

Anonymous said...

Saman sampai bangkrap. Asyik fitnah je. LGE bila pula nak buat laporan polis. Diam tandanya setuju.

Gelombang Wangsa Maju said...

SALAM ANON 11.31AM, LGE SUDAH MEMBUAT LAPORAN POLIS TERHADAP UMNO ONLINE ... NAMUN TIDAK TERHADAP BLOGGER PRO KERAJAAN! ... TAKUT!

Anonymous said...

Najib perlu pertimbangkan keadaan dirinya dalam kerajaan, terlalu banyak masalah melibatkan dirinya dan keluarganya. Perkara-perkara ini boleh menjejaskan imej Barisan Nasional. Malahan dasar-dasar kerajaan sekarang adalah tidak memenuhi kehendak rakyat, malahan pimpinan parti komponen Barisan Nasional, terutama UMNO, MCA, MIC dan Gerakan, banyak masalah, pimpinan pula tak berkualiti. Saya bukannya nak menghina, tapi gelagat pimpinan parti komponen Barisan Nasional sendiri yang menyebabkan imej Barisan Nasional teruk dan menjunam.

Rakyat sememangnya hendak menyokong Barisan Nasional, tetapi gelagat pimpinan Barisan Nasional sendiri yang bermasalah, sudah menjadi beban kepada Barisan Nasional sendiri. Rakyat sudah muak dengan politik murahan yang diamalkan oleh Barisan Nasional kini. Kalau Pakatan Rakyat itu lain kiralah, jenis parti murahan, patut benarlah dia amalkan politik murahan, tapi Barisan Nasional yang hebat ini pun sekarang ini main politik murahan, apa cerita? Lihat saja sikap pimpinan komponen Barisan Nasional nak jadi jaguh tak bertempat, akhirnya menjadi perosak kepada Barisan Nasional. Macam Chua Soi Lek, parti kamu MCA sudah nazak, tak payahlah nak tuduh orang lain pula kerana orang Cina tak mahu sokong MCA, sedarlah diri, kamu pemimpin cap selipar, mana orang nak sokong, kroni bolehlah sokong kamu. Chua Soi Lek tak sedar diri dan sibuk menyalahkan PERKASA dan kadang-kadang menyalahkan UMNO, tapi Najib rileks saja, ikut pula cakap Chua Soi Lek ini, kononnya nak tolong MCA, cibailah sikap sebegini, nak tolong orang yang kencing atas muka kita, pergi jahanamlah. Najib pun bengong, sokongan bumiputera makin padu kepada UMNO dan Barisan Nasional, tapi Najib sibuk kejar undi Cina, sedarlah undi Cina untuk Pakatan Rakyat, berapa kerat sangatlah undi Cina itu hingga beria-ia benar Najib nak kejar? Situas sekarang orang-orang bumiputera sendiri meluat dengan Najib, apa tidaknya sokongan besar kepada Barisan Nasional adalah dari orang bumiputera, tapi Cina penyokong DAP yang berlakon sokong kerajaan diberi muka lebih-lebih, minta itu dan ini bagi saja, orang kampung pula dibiar begitu saja, minta semuanya susah, tak ada peruntukkanlah, itulah inilah, nak ada peruntukkan macam mana kalau semuanya dilonggokkan kepada puak-puak kiasu hingga habis kering peruntukkan untuk orang-orang kampung. Saya bukannya nak bersikap perkauman, cuma Najib perlu sedar bahawa orang beri susu jangan kita balas dengan tuba, orang kencing atas muka kita janganlah pula kita nak beri emas kepada orang itu pula. Faham-faham sendirilah. Sekiranya sokongan bumiputera kembali kepada PAS dan PKR, dan UMNO melopong kerana tindak tanduk pandir Najib ini, maka puaslah hati Najib, lingkupkanlah UMNO semahu-mahunya, kemudian bila UMNO sudah punah, buatlah parti keramaian dengan Pak Lah, Khairy, Hishammuddin dan Nazri Aziz, untuk meraikan musnahnya UMNO ditangan pimpinan UMNO yang tidak bertanggungjawab, yang pengkhianat berperangai macam bangsat.

Era pemerintahan Najib sama saja macam Pak Lah, banyak retorik dan merosakkan masyarakat, rakyat tidak mahu diperintah oleh Pakatan Rakyat, tapi rakyat meluat dengan pimpinan Najib dan kuncu-kuncunya ini, merosakkan kepercayaan bumiputera terhadap UMNO dan Barisan Nasional. Saya bukanlah perkauman walaupun saya seorang nasionalis, saya melihat perkara ini dalam segi jangka masa panjang, tidak guna popular dan buat itu dan ini untuk menjadi popular sedangkan dalam jangka masa panjang kita memusnahkan perpaduan, kita memusnahkan kepercayaan orang, kita memusnahkan kerjasama antara kaum kerana sibuk mengejar undi kaum-kaum tertentu. Patutnya kepentingan nasional perlu diutamakan, bukannya mengutamakan populariti murahan.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Encik Mohamad.

Anonymous said...

GWM, walaupun saya penyokong UMNO dan Barisan Nasional, tapi saya tidak dapat menerima pimpinan tidak berkualiti seperti sekarang ini dalam UMNO dan Barisan Nasional, sibuk kejar populariti daripada berusaha untuk pulihkan negara dan membantu rakyat dalam jangka masa panjang. Saya benar-benar meluat dengan bebarapa pimpinan UMNO dan komponen Barisan Nasional yang lain yang cuba tunjuk jaguh tidak kena pada tempat dan caranya hingga menjadi perosak kepada kepentingan nasional Malaysia. Inilah pimpinan cap selipar yang menjadi perosak kepada negara ini, cakap besar, putar belit sana sini, macam pimpinan Pakatan Rakyat jugalah mereka ini.

Pimpinan sebeginilah yang menjadi punca kemerosotan sesebuah negara, sikap gila populariti dan tamakkan kuasa hingga mentadbir macam orang bermasalah.

Saya melihat selepas era Tun Dr. Mahathir, perkembangan Malaysia adalah lesu selesunya kerana pimpinan negara sibuk kejar populariti politik murahan berbanding nak bangunkan negara. Banyak projek-projek sekadar kosmetik saja, NCER, ECER, SCORE, SDC, Iskandar Malaysia, dan macam-macam lagi retorik pimpinan negara menyebabkan berlakunya masalah kepada negara.

Pimpinan negara pula membiarkan campurtangan anak bini serta ahli keluarga lain dalam pentadbiran kerajaan, apa ke jadahnya? Sedarlah kerajaan bukannya macam kedai runcit nak dibiarkan anak bini masuk campur, siapa dia anak bini pimpinan kerajaan itu, dia bukannya pegawai kerajaan, malahan di juga bukannya ahli parlimen atau ADUN, jadi apahal sibuk nak kacau urusan negara?

UMNO tidak boleh membiarkan parti menjadi seperti PKR, PAS dan DAP di mana mereka telah jadi parti kroni, jawatan-jawatan kelas atas parti itu dilobi untuk anak bini dan ahli keluarga mereka yang lain, teruk benar parti PAS, PKR dan DAP itu, sebab itulah saya tak sokong, tapi saya pun tak suka dengan pimpinan Barisan Nasional sekarang ini walaupun saya menyokong Barisan Nasional dan UMNO.

Negara Malaysia boleh punah sekiranya ahli-ahli politik bersikap sebegini rupa, inilah pimpinan syok sendiri, muka tak tahu malu yang sanggup buat apa saja untuk kepentingan diri hingga sanggup rosakkan kepentingan nasional negara ini.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.

Gelombang Wangsa Maju said...

SALAM ENCIK MOHAMAD ... INTERESTING POINT OF VIEW! BAKAL DILETAKKAN SEBAGAI ARTIKEL GWM SETERUSNYA ...

Anonymous said...

Terima kasih GWM, perjuangan untuk kepentingan nasional adalah agenda kita semua sebagai rakyat Malaysia, inilah matlamat negara selaras dengan hasrat Wawasan 2020 iaitu menjadi sebuah negara maju dengan mengikut acuan budaya bangsa Malaysia. Jelas benar bahawa Wawasan 2020 bukan saja untuk bersikap material saja, malahan juga bersifat rohani di mana di samping kita mengejar kemajuan dan kemodenan, kita hendaklah pertahankan nilai-nilai murni orang-orang timur. Nak berpolitik itu tidak salah, tapi kalau menyalahgunakan politik itu adalah salah. Orang selalu menuduh politik itu kotor, tapi apakah benar politik itu kotor atau orang kotor yang menodai kesucian politik itu sendiri? Inilah yang berlaku kepada ahli politik negara kita sekarang ini, dalam Pakatan Rakyat saya tak mahu ceritalah, memang jenis mereka dari dulu hingga sekarang ini mengamalkan budaya mencemarkan institusi politik dengan sikap-sikap buruk, tapi kini pimpinan dalam Barisan Nasional terutama pimpinan parti-parti utama pun sudah tiru gelagat itu, itulah yang mencemarkan kesucian politik, sebenarnya politik telah dituduh dengan tuduhan yang melulu, politik adalah suci dan bersih untuk manusia membentuk kerajaan, bukannya untuk ceramah maki hamun, hasutan dan demontrasi liar serta menyalahkan orang lain atas kelemahan diri sendiri, itu bukan politik, tapi itu adalah sikap orang yang menodai kesucian politik itu sendiri. Jadi jangan sibuk memburukan sesuatu perkara sedangkan perkara itu tidak buruk tapi sebenarnya sikap manusia yang mencemarkan perkara itu.

Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

Lihat sikap Chua Soi Lek ini, macam biawak lidah bercabang sejuta: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=1102&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_03.htm

Sebelum ini MCA dan MIC juga yang sibuk nak hapuskan PPSMI siap komplot dengan DAP, cibailah sikap begini, sekarang nak alih perhatian dan nak populariti murahan tahap lancau dengan memutar belitkan pendirian mereka pula.

Saya memang menentang pemansuhan PPSMI, tapi sikap macam cibai Chua Soi Lek ini sangat menyakitkan hati, memang jenis haram jadah punya perangai, dulu MCA juga yang nak sangat PPSMI dimansuhkan, sekarang apa cerita? Ini semua nak keruhkan keadaan supaya UMNO diburukkan oleh masyarakat, tapi Najib lepas ini akan beri peruntukkan itu dan ini kepada geng-geng Chua Soi Lek ini kononnya untuk bantuk pulihkan sokongan masyarakat Cina kepada Barisan Nasional, tapi sokong cibai sajalah, haram jadah pembohong.

Chua Soi Lek ini memang jenis lahanat, kalau MCA kalah lebih teruk dalam PRU 13 nanti, bukan setakat MCA tak perlu ada wakil dalam kabinet kerajaan di peringkat persekutuan, negeri dan daerah, malahan Chua Soi Lek sendiri patut letak jawatan dan keluar dari MCA sajalah, sekadar menyemak merosakkan MCA, malahan merosakkan Barisan Nasional juga.

Saya berpegang teguh kepada konsep perkongsian kuasa, tapi dalam situasi menang-menanglah, sama-sama menolong, kalau nak pelahap itu dan ini, tapi tak tahu nak membantu, cibailah sikap ini, ini jenis haram jadah punya sikaplah.

Saya memang benar-benar geram, sebab itulah banyak perkataan yang kasar dan kesat saya gunakan kerana saya begitu meluat dengan sikap bermuka-muka tahap pengkhianat orang-orang yang gila populariti politik murahan tahap longkang ini. Chua Soi Lek, lancaulah, dulu sibuk nak mansuhkan PPSMI, sekarang lain cerita pula, ini semua bukannya ikhlas, saja nak rosakkan imej UMNO selepas MCA jadi nazak dikerjakan oleh Chua Soi Lek jahanam ini.

Lepas ini Chua Soi Lek akan kata pimpinan UMNO tak mahu buat PPSMI, bukannya MCA, cibailah Chua Soi Lek, dasar penipu lidah bercabang, tak guna, perangai macam bangsat.

Pihak kerajaan silap dalam percaturan memansuhkan PPSMI dengan mendengar hasutan yang tidak berguna dari orang-orang politik dan kumpulan-kumpulan yang kononnya pencinta bahasa. PPSMI tidak mendatangkan kesan buruk kepada pelajar, malahan ia memberi kesan baik kepada pelajar dari segi jangka masa panjang, isu PPSMI sibuk pula mereka ini menentang, tapi lihatlah isu-isu papan tanda, nama-nama taman perumahan, nama-nama bandar baru, malahan istilah asing yagn dimelayukan, apa cerita? Kesimpulan sekarang sudah jadi konklusi, pembetulan sudah jadi koreksional, perbincangan sudah jadi diskusi, maklumat telah jadi informasi, dan macam-macam lagi. Di mana dia suara orang-orang yang kononnya pejuang bahasa ini? Sudah jadi bisu atau telah mati semuakah? Inilah sikap buta kayu orang-orang yang kononnya intelek dan profesional telah menyebabkan negara mengalami kerugian dari segi kepentingan nasional akibat pemansuhan PPSMI itu.

Golongan yang kononnya pejuang bahasa, apahal banyak bahasa asing sudah dimelayukan dan diiktiraf sebagai bahasa Melayu? Ini saya tidak dapat menerimanya kerana ia jelas mencemarkan bahasa Melayu, konklusi, diskusi, informasi, kondusif, dan lain-lainnya itu bahasa sampah yang dibela oleh golongan yang kononnya pejuang bahasa dengan meminggirkan perkatan asal Bahasa Melayu seperti kesimpulan, perbincangan, maklumat, selesa dan sebagainya, inikah perjuangan golongan yang kononnya pejuang bahasa itu dengan mencemarkan Bahasa Melayu dengan perkataan asing yang dimelayukan, sungguh memalukan. Itu tidak termasuk perkataan di papan tanda, taman perumahan, bahasa SMS dan sebagainya, tak pula ada pembelaan terhadap pencemaran bahasa oleh orang lain pula sedangkan PPSMI pula jadi mangsa dengan begitu menyedihkan sekali.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Encik Mohamad.