Wednesday, November 30, 2011


Setiausaha DAP Perak Nga Kor Ming hari ini memohon maaf kepada Menteri Besar Perak, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir kerana menggelarkannya "hitam metalik".

"Kepada semua pihak yang tersinggung dengan kenyataan saya itu termasuk Datuk Seri Zambry Abdul Kadir, saya ingin memohon maaf," katanya dalam satu kenyataan hari ini, lapor Bernama.

Nga, yang juga ahli parlimen Taiping dan ADUN Pantai Remis, dilaporkan berkata demikian dalam satu ceramah di Perak pada 9 November lepas.

Kenyataannya itu dibidas pelbagai pihak termasuk ahli politik dan badan-badan bukan kerajaan yang menganggap ianya berbaur perkauman dan menghina mereka yang berkulit hitam. - MALAYSIAKINI, 30 November 2011



Ini bukanlah pertama kali DAPigs 'The Most Racist Party' memperlekehkan masyarakat berbilang kaum terutamanya orang Melayu dan India.

Setiausaha Politik DAPigs ADUN Bagan Dalam Leong Yook Kong, melalui laman twitter beliau mengibaratkan masyarakat India lebih hina dari ular. Siapa yang sepatutnya dibunuh terlebih dahulu ... ular atau orang India?








Kenyataan ADUN Komtar Ng Wei Aik yang mengarahkan India Muslim di Pulau Pinang pulang ke India adalah satu penghinaan, berbau perkauman dan paling rasis keluar dari mulut celaka pemimpin DAPigs.



Kenyataan beliau yang juga merupakan Setiausaha Politik Ketua Menteri Pulau Pinang dibuat setelah mengarahkan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) untuk menyita kedai nasi kandar Mohamad Aliyar pada 3 Januari 2011.


Ini adalah realiti apabila DAPigs mula memegang tampuk pemerintahan kerajaan negeri Pulau Pinang ... Belum lagi memegang tampuk pemerintahan negara dibawah payung Tuan Haji Anwar Ibrahim ...



6 comments:

Nok said...

masa bercakap tak fikir...ada melayu haprak tak berani buka mulut...ini parti yg nak memperjuangkan bangsa melayu????inilah totok2 bangsa melayu yg paling hina di atas muka bumi ni...dan ini lah bangsa melayu yg akan mengkhianati bangsa sendiri di muka bumi ini PAS/PKR yg di pimpin oleh pemimpin yg paling munafik dayus dan haprak...yg diharap2kan untuk menjaga kepentingan org melayu yg juga menjadi baruah DAP yg terang2 lagi bersuluh nak bunuh melayu.....

Anonymous said...

Sdra Sdra Di WANGSA Maju, izin kan saya,

Manusia saperti DAP itu dan ahli ahli yang ketawakan saorang kafir hina saorang Islam lain, yang menjadi sahabat sahabat karib nya saperti kita semua maklum itu,saya saranankan di biarkan saja teruskan menjadi rasis tegar.
Kita guna ini sebagai modal kita Alif Ba Ta.

Macam mana kita nak marah tuan tuan anak beranak Ah Beng ?

Saya marah sebab kita semua yang jadi kan dap bermaharajela.
Mereka mengeksploitasikan sistem kenegaraan kita yang memberi nya perlindungan.
Sayugia di ingat ada 7 juta pasang mata ,telinga yang sedang memerhati kan nya dan setiap gerak geri ucapan tabiat DAP di lapor dengan teliti olih akhbar vernakular dan tabloid bahasa inggeris.
Berita berita itu di bincang dan di bahas di ratusan kopi tiam dan warong yang tidak pernah di jejaki olih kaum saya.
DAP amat di sanjung olih kaum cina dan sanjungan mereka tidak sama ketebalan nya saperti sanjungan cina terhadap mca dan gerakan.
Yang si sahabat dap tu,Tuanya dah bagi jalan .....
kerana atas sebab nak kan balas dendam di Perak dan ini menjadi dendam kesumat yang amat tebal taksub pekat mendalam sedalam nya.

Kalau hati kite orang PERAK memang lah nak .....kan dia...saya akan ambil teladan dari pasir salak tuan birch....sebagai contoh.

Tidak mengapa mereka ni dan sahabat sahabat mereka adalah pemangkin penyatuan umat Melayu dan insiden adalah pencetus dendam ALIF BA TA.
Maka perlu kita hebah dan hujah dengan apa cara kapada umat Melayu yang sudah lupa dan juga yang muda yang tak tahu dan tak kesah dan tak peduli.
Terima kasih dan saya sanjung pendirian keras anda.
arjuna waspada.
changkat lobak.

IBM said...

Salam bro.
Memang kurang ajar DAP seko ni. Dia ingat dia puteh beno ke? kurang asam punya cina DAPig....ingat Perak tu dia punya ke?

Pas lagi teruk. Boleh ketawa bila si cina ni mengutuk Dr. Zamri mengelar "Hitam Metalik'...memang dasar Pas, Piss, Pushhh...Parti Agama sesat.

Anonymous said...

macam tu lah org berjiwa besar, mintak maaf bila bersalah...dan org yg dicakap hitam metelik tu jgn pulak marah2 lagi...dah setle kan!

perkara kecik jer...tapi olh kerana ada value, maka diperbesarkan lah...kotornya minda!

Gelombang Wangsa Maju said...

HAHAHA ... MARAH NAMPAK ANON 8.46PM!

Blog Mamak Pedukang said...

Ni lagi sempoi....

tu dia Mamak Pedukang dok kempen nak jadi calon...

http://mamakpedukang.blogspot.com/