Friday, November 18, 2011


Dalam tempoh 24 jam berlalu, tidak ada satupun blogger pakatan haram mampu mengulas pendedahan yang dilakukan oleh PAPA GOMO mengapa dakwat kekal perlu ditolak penggunaannya pada pilihanraya umum yang bakal diadakan tidak lama lagi.

Begitu juga dengan portal media pakatan haram langsung tidak berani menerbitkan pendedahan betapa begitu mudahnya menghilangkan dakwat kekal tidak sampai 5 minit!



Apa yang mahu GWM dedahkan melalui paparan dibawah adalah hampir keseluruhan negara di dunia ini tidak lagi menggunakan dakwat kekal sebagai pilihan utama dalam proses pengundian yang adil dan bersih.

Penipuan (fraud) yang dilakukan pada pilihanraya pemilihan Presiden Afghanistan tahun 2004 dan 2009 membuka mata dunia bahawa penggunaan dakwat kekal tidak selamat dan relevan lagi untuk digunakan.












Bukan hanya pilihanraya di Afghanistan terlibat dalam pemyelewengan dan penipuan dengan menggunakan dakwat kekal, malah beberapa negara lain turut terlibat sama melakukan penipuan pada sistem pilihanraya melalui penggunaan dakwat kekal ... Filipina, Cameroon dan Mesir!










Hampir keseluruhan negara di dunia kini mula mempertimbangkan penggunaan sistem biometrik sebagai alternatif yang terbaik, relevan dan berkesan bagi menolak penipuan semasa pembuangan undi.

GWM kurang faham dengan mentaliti 'kelas ketiga' pemimpin pembangkang yang masih berdegil mahu menggunakan dakwat sedangkan negara-negara dunia ketiga, negara membangun dan negara maju lebih yakin dan beralih arah menggunakan sistem biometrik sebagai alternatif yang terbaik.


























Paparan di atas hanyalah sebahagian daripada beberapa ratus negara lain yang turut melakukan perubahan ke atas sistem pilihanraya dan beralih kepada penggunaan sistem biometrik.



GWM tertarik dengan cabaran yang dilontarkan oleh Ambiga BERSHIT 2.0 yang mahukan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membuktikan Sistem Biometrik lebih baik, diyakini, transparent dan satu-satunya alternatif terbaik untuk digunakan pada pilihanraya umum kelak.






Barangkali SPR boleh menggunakan kejayaan negara-negara yang dipaparkan dibawah ini sebagai bukti Sistem Biometrik adalah pilihan tepat malah terbaik dari menggunakan dakwat kekal.





















Persoalan ... mampukah Tuan Haji Anwar Ibrahim, Hadi Awang, Lim Kit Siang dan Ambiga menolak penggunaan Sistem Biometrik dengan bukti kejayaan negara-negara yang telah mengamalkan dan menggunakan sistem ini?


Negara mana yang masih lagi mengamalkan penggunaan dakwat kekal? ... Mengapa masih lagi mahu memperbodohkan rakyat?




8 comments:

Anonymous said...

saja je tu depa nak cetuskan isu,
saja je nak fitnah dan tuduh spr,
celaka punya penyokong pembangkang!

Anonymous said...

Biometrik Voting ... OK
e-voting ... NOT OK ... sebab tiada cetakan utk pengesahan ... ape jadik kalau diprogramkan supaya satu pihak pasti menang !!!

Silap haribulan ... mati demokrasi !!!

Gelombang Wangsa Maju said...

GOOD QUESTION ANON 10.45AM ...

Mohd said...

Sehingga sekarang pihak Pakatan Rakyat dan kuncu2nya berdiam sahaja mengenai dakwat kekal yg TIDAK KEKAL.
Sekarang rakyat jelata yg berfikiran waras dah tahu muslihat jahat Pakatan Rakyat. Mereka hanya mahu merampas kuasa dgn cara kekerasan bukannya secara aman melaui pilihanraya.
Pakatan Rakyat sudah sedar mereka akan kalah teruk di PRU13 nanti.
Orang Melayu yg waras dan cerdik sedikit tidak akan mengundi PAS kerana PAS tidak lagi menjuangkan Negara Islam sebaliknya menjuangkan Negara Kebajikan iaitu kebajikan mengisi kantung lebai2 PAS shj.
PKR dgn perbuatan gelojohnya yg menjual habis aset2 PKNS utk mengisi kantung2 mereka sendiri dan mengabaikan nasib pelajar2 Melayu yg miskin tidak juga akan disokong lagi oleh orang Melayu yg dah sedar sikit.
DAP rasis dan komunis hanya akan disokong oleh kaum Cina shj yg menaruh harapan utk orang Cina bermaharalela spt di Singapura utk berkuasa penuh.
Kaum Melayu sedar2lah sedikit dan buanglah undi anda utk memelihara nasib anak cucu anda di masa akan datang, Kalau negara dah tergadai kpd kaum lain, kaum Melayu akan tinggal nama shj spt kata Hang Tuah Melayu tidak akan hilang di dunia. Kaum Melayu akan mengemis di tanah air sendiri.
Lihatlah apa sedang berlaku di Penang. Kampong2 Melayu diambil alih oleh kaum Cina. Di Kedah, madrasah pun nak diambil oleh orang Cina. PAS diam sahaja buat bodoh. Kenapa tidak ada lebai2 PAS yg berguling2 atas jalan raya membantah?
Harapkan pagar, pagar makan padi.

Anonymous said...

Apa nak heran, dah pembangkang jenis mentaliti kelas ketiga. So method kelas ketiga jugakla yang diorg nak. Bodoh sgt ikut Ambiga keling juling tu pasaipa

Anonymous said...

Pakatan tak kaji selidik ke?. Malas betul buat kerja cari maklumat. Mulut jer yang bekerja nampaknya. Otak entahlah. Ketua dia otak lubang jer. Samada lubang lelaki atau lubang perempuan.

PemikirpolitikJerantut said...

Mohon Link Tuan,
http://pemikirpolitikjerantut.blogspot.com/

Gelombang Wangsa Maju said...

SALAM PEMIKIR JERANTUT ... BLOG SAUDARA SUDAH DIPAUTKAN