Saturday, November 12, 2011






At least one Kedai Rakyat 1 Malaysia product was found to contain E.coli bacteria while nine others fell short of standards set by the Food and Regulations Acts, a Pakatan Rakyat lawmaker claimed today.

A test of the products from two certified labs detected the presence of E. Coli and a higher than permitted amount of coliform in the 1 Malaysia-branded fresh milk, DAP publicity chief Tony Pua told reporters outside one of the outlets in Bandar Tun Razak today. - MALAYSIAN INSIDER, 11 November 2011

Full Article ... click TONY PUA BANGANG!


Tony Pua & Nurul Izzah perlu diberi tempoh 48 jam untuk membuktikan susu segar yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia (Kedai Rakyat) dicemari bakteria E-Coli seperti yang didakwa, dengan keputusan ujian makmal yang sah.

Kedua-dua pemimpin pembangkang ini perlu juga diberi tempoh 48 jam untuk mendedahkan keputusan ujian makmal yang membuktikan susu segar yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia (Kedai Rakyat) dicemari bakteria E-Coli.



Tidak keterlaluan jika GWM menganggap kedua-dua pemimpin pembangkang ini bodoh dan terlalu mempolitikkan isu yang boleh menjejaskan kepentingan rakyat secara umum. Mengapa?

Cukup mudah, sidang media yang dilakukan langsung tidak memaparkan sebarang keputusan ujian makmal sebagaimana yang didakwa kepada wartawan.

Yang ada hanyalah beberapa tin bersalut label Kedai Rakyat 1Malaysia dibuka untuk tontonan wartawan dan media.

Dan kenyataan media oleh Tony Pua seperti paparan dibawah ini bakal menimbulkan kecelakaan buat dirinya kerana produk susu seperti yang didakwa masih lagi dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia.






Tony Pua & Nurul Izzah perlu tahu hanya hasil ujian makmal dari Jabatan Kimia Malaysia yang digunapakai dan diiktiraf dalam memerikan keputusan tepat dan muktamad.

Barangkali juga Tony Pua & Nurul Izzah akan mendengar buat pertama kalinya mesin pengesan bakteria E-coli NDM-1 bioMérieux.






Jika Tony Pua & Nurul Izzah gagal mendedahkan keputusan ujian makmal yang sah kepada umum ...

Maka MYDIN selaku operator sah bagi Kedai Rakyat 1Malaysia perlu mengemukakan saman malu, gantirugi dan pampasan di atas fitnah yang dilakukan.

Tidak keterlaluan jika Kementerian Kesihatan perlu melakukan ujian makmal ke atas produk di pasaraya lain seperti Carrefour, Giant, Tesco, Jusco dan sebagainya bagi mengesan kehadiran bakteria E-coli.

Rakyat boleh melihat puak dan bangsa mana yang bakal melompat!




14 comments:

Pakcu Rantau Panjang said...

Salam untuk semua.

Pakcu datang mencelah bukan bermaksud Pakcu kaki jek kerajaan tapi minda Pakcu masih waras dalam menentukan kebenaran.

Pakcu setuju dengan artikel tuan b adakan ujian makmal bagi pengesahan E-coli tersebut. Jangan pakai cakap tak berlapik nampak benar kesalahan orang, yang kita saja betul.Ni yang buat masyarakat kalut ..Lepas tu saman ke tak saman, terpulang lah.....

Hasrat kerajaan murni tapi kalau dah disalah tafsir kerana kena cucuk kat "Mami Jarum" lain pula jadinya........walahualam

Anonymous said...

saman je puak2 pkr nih...rase2 100 juta x memadai dengan statement yang diaorang buat...

musangka said...

GWM..!
'Rakyat boleh melihat puak dan bangsa mana yang bakal melompat!'

Nampaknya soal perkauman jugak yg di titikberatkan oleh puak2 umnu dpd permaslahan rakyat!

Dimana kepentingan rakyat?

musangka said...

KR1M bukan utk kesejahteraan rakyat....!

Ia hanya alat meraih UNDI rakyat!

musangka said...

Mail Sabri said..!
"Saya ambil contoh yang paling mudah, durian Musang King perlulah dibandingkan dengan durian Musang King bukannya dengan durian kampung atau jenis durian lain yang ada."

Betul le tuu....!

Jenama susu 1 Malaysia mesti dibandingkan dgn jenama susu Tesco or carefour!

Mana boleh bandingkan dgn jenama asal....!

Bodo camni pun bole jadik menteri..?

Low quality vs low quality jugak la.....!!!

musangka said...

Inilah cara UMNU membantu kroni dgn menipu org2 melayu...!

Membantu Mydin meluaskan empayar bisnes demi kelansungan persaingan dgn hyper2 yg lain dgn gunakan modal dana wang rakyat!

Jika kerajaan benar2 ikhlas, bebaskan sumber stok!!!

Beri kebebasan pd player memilih supplier...!!!

Aku sanggup tanpa libatkan satu sen pun duit bantuan kerajaan!

Malangnya....kata pegawai tersebut, jenama 1 Malaysia milik Mydin !!!!

kah kah kah..!!!

m10g said...

Mudah je..barang murah Berkualiti yang murah, rakyat yang untung! ini lah satu cara kalau puak puak pakatan nak menjatuhkan program Kerajaan membantu rakyat adalah dengan meyerang dan menanam rasa sangsi keatas rakyat terhadap KUALITI barang yang di jual di KR1M...Saya nak tanya,berapa agaknya wang telah dibayar kepada Nurul dan Tony oleh puak puak yang berkepentingan..
Kedua dua ni macam mana kita nak percaya, cakap tak pernah betul, tak pernah berasas.. Sudah sudah lah tu terus memperbodohkan rakyat..
Akhir sekalia, apa yang nak dihebohkan sangat pasal brand 1 Malaysia, kalau ada yang lain nak buat produk 'generic' yang serupa dengan Mydin,buatlah, akhir sekali yang untung RAKYAT...please look at the BIG and Macro picture..Competition is always good for consumers.

Gelombang Wangsa Maju said...

HAHAHA ... YOU FAHAM KE TIDAK TAJUK DAN ISI ARTIKEL NI MUSANGKA?

DENGAR GOSIP, LU MINTA PERTOLONGAN BLOGGER PRO KERAJAAN GAP (GERAKAN ANTI PKR) TOLONG PROMOTE BLOG LU MASUK DALAM TOP LIST BLOG DIA? BETUL KE?

BLOGGER PEMBANGKANG DAH TOLAK YOU KE? HAHAHA ...

Gelombang Wangsa Maju said...

YOU'RE ABSOLUTELY RIGHT MR m10g ... THINKERS NOT EXACTLY WHAT THEY'RE SAYING ...

Gelombang Wangsa Maju said...

SORRY ... THINKERS KNOW EXACTLY WHAT THEY'RE SAYING ... UNLESS PEOPLE LIKE Musangka

m10g said...

Konsep kedai dengan Barang barangan yang dijual saperti di KR1M telah pun berada di Eropah dan Amerika sudah hampir 50 tahun. Itu di negara maju, dan kita baru nak mula 2011.
Nurul dan Tony, please stop killing other people good ideas, and come up with your very own. Don't worry about votes, People are smart enough to evaluate. Do not underestimate their capabality to make a fair and rational evaluation. Just stop killing what is good for the RAKYAT..
Bukankah itu nama Parti Haram, PAKATAN RAKYAT YB..

Anonymous said...

musangka ni klu tgk dri cara ckap da nmpak da, golongan yg kurg bijak(IQ rendah) tpi sibuk nk bgi pendapat,sembang nk gebang,, tension sbb x dpt jdi supplier susu ke ape tu,, ahaha

Gelombang Wangsa Maju said...

Musangka FRUST TAK MAMPU JADI SUPPLIER SUSU, HAHAHA ...

Encik Mohamad said...

GWM, Musangka itu sebenarnya nak tunjuk hero dengan membela pimpinan tahap malaun kesayangan dia itu.

Jenis DAP dengan PKR, mana tahu buat kerja, sibuk politik siang malam, malahan tidur pun mimpikan politik juga, PAS jangan ambil pusinglah, itu terlebih politik sampai jadi biul tak dapat bezakan agama dengan politik.

Musangka, bila masa nak jawab soalan saya? Nak tunggu keturunan kamu yang ke tujuh juta baru nak dapat jawab? Takkan sampai tahap itu, saya tanya kamu, bukannya keturunan kamu, silalah jawab kalau anda seorang manusia sejati, kalau jenis 'orang utan', lain kiralah, itu bukan manusia, cuma pinjam istilah 'orang' saja.

Sekian, terima kasih.