Thursday, November 24, 2011


Sekali lagi Penasihat DYMM Sultan Kelantan Dato' Seri Paduka Haji Sukri bin Mohamed bikin onar dengan skandal terbaru 'membolos' RM 700,000 yang sepatutnya disumbangkan kepada Yaysan Sultan Kelantan.



GWM pernah melaporkan dalam artikel terdahulu bertarikh 3 Mei 2011 mengenai salahlaku dan penyalahgunaan kuasa oleh Penasihat DYMM Sultan Kelantan ini.

Full Article ... click PAShit GILA KUASA

Sebagai Penasihat DYMM Sultan Kelantan, salahguna kuasa dan wang rakyat sewenang-wenangnya oleh beliau cukup memalukan rakyat negeri Kelantan.

Dato' Seri Paduka Haji Sukri bin Mohamed menggunakan dana dari Pejabat Tanah dan Jajahan Pasir Puteh untuk menurap jalan tar di atas tanah miliknya ... semata-mata kerana persandingan anaknya.

Kelam kabut puak-puak dan blogger PAShit menepis bedilan ini dengan mengatakan ianya tohmahan blogger pro BN (tak saman pun! ... Papa Gomo diugut adalah!).



Belum cukup lima bulan, satu lagi skandal terbaru terburai (dari perut puak-puak PAShit sendiri) yang semakin rimas dan geram dengan gelagat Penasihat DYMM Sultan Kelantan.

Apa kait mengaitnya dengan Nik Aziz? ... Bakal diceritakan diakhir babak-babak artikel ini.



Blogger Kickdefella pernah melaporkan salahguna kuasa dikalangan pemimpin PAShit Kelantan melalui suatu projek yang dinamakan sebagai 'Derma cum Rasuah' bagi kelulusan projek-projek membalak di Kelantan.

Full Article ... click NIK AZIZ KAOTIM TOKEY BALAK

Pengarah Fajar Baru Development Sdn Bhd, Wan Mokhtar Wan Ab Rahman membuka pekung PAShit Kelantan sepenuhnya apabila sumbangan syarikat tersebut berjumlah RM 700,000 tidak sampai kepada Yayasan Sultan Kelantan.

Sumbangan dilakukan sebagai tanda 'terima kasih' kerana kelulusan projek kajian pembalakan di kawasan hutan tanah tinggi di Kelantan oleh Jabatan Perhutanan Negeri, yang turut dimaklumkan kepada Menteri Besar PAShit Kelantan.

Malangnya ... sumbangan yang diberikan melalui Dato' Seri Paduka Haji Sukri bin Mohamed kepada Yayasan Sultan Kelantan 'bolos'.

'Bolos' kerana Setiausaha Menteri Besar PAShit Kelantan yang memaklumkan kepada Wan Mokhtar Wan Ab Rahman ketidaksampaian sumbangan tersebut.



Akibatnya, Wan Mokhtar Wan Ab Rahman dipandang serong oleh para Tuanku Sultan Kelantan. Mungkin kerana dianggap melupakan jasa baik Tuanku Sultan Kelantan.











Persoalan cukup menarik ... mustahil Nik Aziz tidak dimaklumkan perkara ini walhal surat rungutan dan surat kelulusan projek tersebut turut diberikan kepadanya.

Setiausaha Sulit beliau juga turut maklum dengan 'bolos'nya RM700,000 tidak sampai ke Yayasan Sultan Kelantan (mustahil juga Setiausaha Sulit tidak memaklumkan kepada bosnya, Menteri Besar?).

Kemana 'bolos'nya wang berjumlah RM700,000? ... Mungkin Dato' Seri Paduka Haji Sukri bin Mohamed beserta pemimpin PAShit Kelantan mampu menjawabnya dengan mantap!

Menteri Besar PAShit Kelantan, ada sebarang komen? Takkan fitnah blogger pro BN lagi ...