Sunday, October 2, 2011


GWM cukup tertarik dengan kenyataan Presiden MCA Chua Soi Lek yang mencabar DAP agar berani bertanding meletakkan calonnya bertanding dengan di kawasan majoritinya masyarakat Melayu.

Bukan mudah dan selalu kita melihat seorang Presiden MCA bluntly cabar DAP. DAP perlu berani menyahut cabaran Chua Soi Lek! Jatuh maruah DAP jika tidak berani menyahut seruan ini!





Bagaimana pula dengan MCA? Sanggupkah berbuat perkara yang sama dalam konteks yang cukup berbeza?

Maksud GWM cukup mudah sebenarnya ... Sejauhmana kesanggupan MCA untuk tidak meletakkan calonnya bertanding dikawasan yang majoritinya orang Melayu? ... Ada berani Soi Lek?

GWM mencabar MCA untuk tidak langsung meletakkan calonnya bertanding bagi kawasan parlimen yang majoritinya merupakan orang Melayu seperti dibawah!


1. Alor Star ( Melayu 62.57 peratus )
2. Padang Serai ( Melayu 54.72 peratus )
3. Gerik ( 73.49 peratus Melayu )
4. Tanjong Malim ( 51.23 Melayu )
5. Wangsa Maju ( Melayu 52.45 peratus dan Cina 39.76 peratus )
6. Bandar Tun Razak ( 52.73 peratus dan Cina 39.47 peratus )
7. Alor Gajah ( Melayu 57.81 peratus )
8. Ayer Hitam ( Melayu 56.39 peratus )
9. Tanjung Piai ( Melayu 50.16 peratus dan Cina 48.77 peratus )
10. Simpang Renggam ( Melayu 54.51 peratus dan Cina 35.24 peratus )
11. Kuantan ( Melayu 59.97 peratus )
12. Lumut ( Melayu 48.77 peratus dan Cina 38.49 peratus )
13. Batu ( Melayu 44.27 peratus dan Cina 40.77 peratus )
14. Selayang ( Melayu 44.79 peratus dan Cina 38.24 peratus )
15. Pandan ( Melayu 49.34 peratus dan Cina 45.04 peratus )
16. Kelana Kaya ( Melayu 41.88 peratus dan Cina 38.72 peratus )
17. Petaling Jaya Selatan ( Melayu 39.62 peratus dan Cina 21.7 peratus )
18. Puchong ( Melayu 43.58 peratus dan Cina 40.78 peratus )
19. Tebrau ( Melayu 49.34 peratus dan Cina 36.97 peratus )
20. Raub ( Melayu 49.12 peratus dan Cina 43.51 peratus )


Perlu diingat secara jelas ... MCA memenangi 9 dari 15 kerusi yang dipertandingkan pada PRU 12 adalah di kawasan didominasikan masyarakat melayu.

GWM tidak mahu dengar ayat-ayat ihsan dari MCA seperti MCA sanggup bertukar kerusi yang diperuntukkan kepada parti itu dengan parti komponen Barisan Nasional (BN) yang lain pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang ... stop bullshitting!



Chua Soi Lek sepatutnya faham apa yang dinyatakan oleh DS Najib ... Lu kasi tengok tangan Najib tunjuk apa tu! MCA diarahkan untuk menyokong apa jua keputusan Pengerusi BN!



So Chua Soi Lek ... kumpulkan bala tentera dan jentera pilihanraya MCA untuk bertanding dengan DAP dikawasan yang majoritinya masyarakat Cina. Be gentleman ... fight one by one with DAP!

Kalau anda berani menyahut cabaran ini ... dan menang lebih 70 peratus kerusi Parlimen yang dipertandingkan dikawasan majorinya masyarakat Cina pada PRU 13 kelak ... then you will have my greatest respect!

Jika tidak ... jangan cabar DAP jika MCA yang tidak pernah berkeyakinan untuk tidak bertanding di kawasan majoritinya orang Melayu!



13 comments:

Anonymous said...

Chua Soi Lek mau tukar kerusi, tukar sama Najib, Chua Soi Lek tanding di Pekan, Najib tanding di Labis, kita tengok siapa yang kena, mari... mari....

Walau apa pun,

NO Vote for Najib

NO Vote for Chua Soi Lek

NO Vote for Hishammuddin

NO Vote for Nazri Aziz

NO Vote for Palanivel

NO Vote for Pak Lah

NO Vote for Khairy

and

NO Vote for Pakatan Rakyat

but

YES, VOTE FOR UMNO

YES, VOTE FOR BARISAN NASIONAL

YES, VOTE FOR PERKASA

GERAKAN ANTI NAJIB DAN KUNCU-KUNCUNYA.

Anonymous said...

Najib = Datuk Angkat Namewee

Nazri Aziz = Bapa Angkat Namewee

Hishamuddin = Abang Angkat Namewee

1Malaysia: Biarkan Namewee menghina bumiputera, Biarkan Namewee menghina Islam, Biarkan Namewee menghina kerajaan, Biarkan Namewee buat sesuka hati, Bumiputera dan Islam biar dihina dan dicaci sepuas hati oleh Namewee, biarlah kakitangan awam dimaki hamun sepuas-puasnya oleh Namewee si babi celaka haram jadah bangsat lahanat musibat baru babi, babi,babi, Namewee babi, jangan harap aku nak sokong Najib, kalau orang tanya pandangan aku bekenaan Najib, ini jawapannya:

pada PRU 13

Jangan Undi Najib

Jangan Undi Hishammuddin

Jangan Undi Nazri Aziz

Jangan Undi Chua Soi Lek

Jangan Undi Koh Tsu Koon

Jangan Undi Palanivel

Jangan Undi Khairy Jamaluddin

Jangan Undi Pak Lah Si Lembik kaki tidur

Jangan Undi Pakatan Rakyat haram jadah

tapi

Katakan YA Kepada UMNO, Barisan Nasional dan PERKASA

Undilah Barisan Nasional kecuali mangkuk hayun 8 orang di atas.

Undilah UMNO kecuali mangkuk hayun 5 orang di atas.

Undilah calon PERKASA yang menentang mangkuk hayun di atas atau di kawasan Ayer Hitam menentang Wee Ka Siong dan lain-lain puak-puak kiasu yang perlu ditentang.

Anonymous said...

Undur Najib, Undur Najib, Najib mesti berundur, rakyat sudah benci sama Najib terutama orang bumpitera, malahan rakan-rakan saya dalam perkhidmatan awam juga tidak suka sama Najib lagi, Najib lu cakap saja pandai, banyak retorik saja, tak ada guna, lu lembik, tak macam Tun Mahathir yang kuat dan tahu tadbir negara, lu Najib hanya tahu jaga populariti saja, blah la lu Najib

Katakan Tidak Pada Najib, Jangan Undi Najib

Katakan Tidak Pada Hishammuddin, Jangan Undi Hishammuddin

Katakan Tidak Pada Nazri Aziz, Jangan Undi Nazri Aziz

Katakan Tidak Pada Chua Soi Lek, Jangan Undi Chua Soi Lek

Katakan Tidak Pada Palanivel, Jangan Undi Palanivel

Katakan Tidak Pada Koh Tsu Koon, Jangan Undi Koh Tsu Koon

Katakan Tidak Pada Pak Lah, Jangan Undi Pak Lah

Katakan Tidak Pada Khairy, Jangan Undi Khairy

Katakan Tidak Pada Pakatan Rakyat, Jangan Undi Pakatan Rakyat haram jadah

Undilah UMNO kecuali mangkuk hayun 5 orang di atas

Undilah Barisan Nasional kecualai 8 orang di atas

Undilah calon-calon bebas dari PERKASA untuk menentang mangkuk hayun di atas, dan juga untuk menentang Wee Ka Siong di Parlimen Ayer Hitam, Johor serta lain-lain kawasn yang ditandingin perkara menentang puak-puak kiasu yang bertanding di kawasan bumiputera.

Anonymous said...

Chua Soi Lek, lu kalau belani, lu peligi tanding di Pekan lah, lu tukar sama Najib, biar Najib tanding di itu Labis, kita tengok lu sama Najib ada belanikah? Jangan caikap manyak lah, lu sama Najib boleh peligi jahanamlah. Cibai Chua Soi Lek, Cibai Najib, Cibai Pakatan Rakyat.

Anonymous said...

PERKASA perlu letak calon di semua kawasan berkenaan, kecuali Pandan, Ong Tee Kiat tidak perkauman seperti Chua Soi Lek, malahan di Pekan pun PERKASA perlu letak calon untuk lawan Najib, buat apa sokong Najib datuk angkat Namewee? Najib 1Malaysia hanya sokong Namewee untuk hina bumiputera dan Islam, Najib 1Malaysia perlu ditumbangkan, 1999 Najib menang majoriti 241 undi, lepas ini kita bagi kalah teruk sama itu Najib, biar padan muka dia, berlagak, transformasi itu dan ini, tapi tak ada perubahan, lebih baik Najib pergi tengok cerita Tranfsormers.

Anonymous said...

Apa pun polisi najib yg merugikan bumiputra melayu namun dia tetap selesa kerana berada dikawasan parlimen melayu.
Aku sayang Umno tapi aku sedih ada pemimpin Umno tak sensitif kehendak melayu lagi teruk membela kaum asalnya pendatang menidakkan hak melayu di TANAH MELAYU.

Anonymous said...

Suatu rahmat yang besar bila MCA tak diberi peluang bertanding lagi di kawasan majoriti melayu. Kita dah lama cakap pada PM supaya jangan bagi kawasan org melayu pada calon cina. Bila depa menang, depa banyak persoal pula hak2 org melayu yang telah menangkan mereka. Bangsa sialan ni, memang dah tak boleh melayu buat baik lagi dah. Buat baik pun, mereka jenis tak akan berterimakasih dgn melayu, selagi Tanah Melayu tak dimiliki mereka secara total.

Anonymous said...

Anonymous October 2, 2011 5:59 PM

PERKASA perlu letak calon menentang Najib di Pekan, biar Najib tumbang, padan muka dia. 1999 dia menang majoriti 241 saja, 2008 dia menang 26000 lebih majoriti, dia jadi berlagak, tapi lepas ini dia kalah teruk, sebabnya tak guna sokong datuk angkat Namewee, Najib 1Malaysia cakap saja banyak, macam bro nuar bro Nicky saja, tapi sekadar itu sajalah, selebihnya jadi pecacai kepada Namewee dan DAP. blah lu Najib, lu ingat, lu tanding di Pekan, lu tahulah nasib lu nanti, lu jangan ingat orang Melayu boleh lu bodohkan, lu yang bodoh sebab jadi pecacai Namewee, padan muka lu.

Anonymous said...

Moh le weh, jangan undi Najib di Pekan masa PRU 13 nanti, undi PERKASA, jangan undi PAS atau PKR pula.

Anonymous said...

Kawan tak mbo (tak mahu) undi Najib, moh le weh kita jangan undi Najib, undi PAS dan PKR pun jangan juga, kita pakat-pakat undi PERKASA. Tumbankan Najib, Najib datuk angkat Namewee, padan muka awak Najib, kawan dan cakap dah, awak degil, sekarang rasakan.

Anonymous said...

najib mula lupa bangsa sendiri..
ada perjanjian sulit antara cina dengan najib.
semua dia ikut cakap cina kominis.
PRU13 kita buang najib dan beberapa orang melayu yg murtad pada bangsanya sendiri.
UNDI BN ok...but not for najib dan nazri serta menteri amaran.
menteri antik juga kita sepak dari jadi wakil rakyat kali ini..
cina buat apa pun bolih...melayu cakap sikit cepat diambil tindakan.

usin said...

gua cabar mca bertanding lawan dap di kawasan majoriti cina!!! jangan minta ehsan melayu, guna kekuatan sendiri. kalau nak kekal sebagai parti, buatlah sampai menang. kalau kalah, senang nak tanam kasi lupus.

Unknown said...

YO USIN ... MCA TAKKAN BERANI. MATI HIDUP BALIK MCA TETAP AKAN KIPAS PENGERSUI BN!