Sunday, October 23, 2011


Ini baru dinamakan sebagai 'Kewartawanan Jilat Tuan Besar DAPigs'! ... Big Time Punya Jilat! ... Perghhh!



Bukan sekali media asing dan wartawannya begitu ghairah 'menjilat telur' Lim Guan Eng. Malah sebelum ini, media ternama seperti The Economist ... barangkali mungkin merupakan media luar pertama memecahkan rekod menjadi penjilat tegar DAPigs.

Tolak tepi portal media tempatan seperti Malaysiakini, Malaysian Insider yang setiap waktu 'menjilat telur' Lim Guan Eng DAPigs.

Namun bagi The Economist ... kurang pasti berapa Lim Guan Eng DAPigs 'membayar' editor dan portal tersebut untuk melonjakkan namanya di Pulau Pinang ... lonjakan dengan fakta yang salah! hahaha ...




MEDIA ASING - PENJILAT PERTAMA LIM GUAN ENG DAPigs



Dalam artikel The Economist 'Getting back its mojo' 13 Ogos 2011, editor portal tersebut dengan bangganya memperbodohkan dirinya dengan fakta yang salah.


The combination of low cost and high technology is the main reason why industries across the state of Penang, made up of the original island and a larger bit of the mainland, are prospering again after more than a decade of decline.

(Gabungan kos yang rendah dan teknologi canggih menjadi asas kepada kemajuan industri di Pulau Pinang berbanding dengan semenanjung, setelah lebih satu dekad mengalami penurunan.)


Kebodohan editor The Economist cukup menyerlah kerana satu dunia mengalami penurunan dalam dalam tempoh satu dekad yang lalu. Satu dekad yang lalu dunia telah mengalami kesan kegawatan ekonomi akibat spekulasi matawang dan Pulau Pinang cukup terjejas kerana ekonominya cukup bergantung kepada industri elektronik.






If its politicians can claim the credit for the recent success, that should greatly help the opposition in the next general election, expected within the year.

(Jika ahli-ahli politik DAPigs layak untuk menuntut kredit ke atas kejayaan terbaru pertumbuhan ekonomi Pulau Pinang, maka ianya akan banyak membantu pembangkang memenangi pilihan raya umum akan datang)



Kejayaan apa yang dimaksudkan oleh editor The Economist? Apa yang DAPigs boleh tuntut kredit di atas kejayaan ekonomi Pulau Pinang?

Jika dalam tahun 2005 hingga 2007, dibawah pemerintahan Barisan Nasional Kadar Pertumbuhan Tahunan adalah sebanyak 9.9% dan 6.6% berdasarkan jadual dibawah ...






Adakah Kadar Pertumbuhan Tahunan tahun 2009 iaitu -10.8% dikira sebagai kejayaan pertumbuhan ekonomi Pulau Pinang? ... negatif 10.8 peratus? Bukankah DAPigs yang memegang tampuk pemerintahan sejak 2008?


The editor (The Economist) must be god damn Lunatic! Stoopid!



MEDIA ASING - PENJILAT KEDUA LIM GUAN ENG DAPigs

Sesudah kegagalan The Economist untuk membohongi rakyat Malaysia akibat kesilapan fakta dan putar belit yang berlebihan ... kini tiba pula masa untuk media asing kedua melakukan kebodohan yang sama! ... Bloomberg!




What deal Apek Guan Eng? ... Allo Apek ... Robert Bosch sudah lama beroperasi di Pulau Pinang sejak tahun 1980an dibawah pemerintahan BN ... Ketua Menteri Lim Chong Eu. Lu mabuk ke Guan Eng?



Come on la Apek Guan Eng, lu sudah lupa DS Najib sudah inject RM1 Billion dana untuk pembangunan Pulau Pinang. You tido ke Apek?



Wah ... Lu Trained Accountant Guan Eng, macam mana Kadar Pertumbuhan Tahunan tahun 2009 -10.8% dikira sebagai kejayaan pertumbuhan ekonomi Pulau Pinang?

You cannot count ka? ...



Pssstt Guan Eng, between you and me la, I won't tell rakyat about our secret okay ... berapa banyak lu bayar The Economist dan Bloomberg kasi up lu punya imej and DAPigs Penang for one bloody article? ... RM 50,000 ... RM 100,000?





Honestly speaking ... Gua harap lu tak bayar RM 200,000 ... macam lu bayar pampasan buah dada termahal di Pulau Pinang! Nanti teruk lu kena kejar SPRM woo ...



8 comments:

Anonymous said...

Biasalah GWM, anasir-anasir luar akan menyokong puak-puak Pakatan Rakyat lahanat musibat ini sebagaimana mereka menyokong pemberontakkan di beberapa buah negara disebabkan pemimpin sedia ada di negara itu tak mahu menjadi boneka pihak barat. Malahan kerana Tun Dr. Mahathir adalah ahli dan penyokong Barisan Nasional yang sentiasa memberikan pandangan untuk memperkasakan Malaysia bagi menghadapi serangan dan tentangan pihak Barat, maka pihak luar itu akan memberikan publisiti murahan dapat babi kepada pihak-pihak yang boleh mereka jadikan boneka untuk jatuhkan kerajaan sedia ada supaya boneka mereka dapat dinaikkan sebagaimana di Afghanistan, Iraq dan di beberapa tempat lagi.

Pihak kerajan perlu berusaha keras untuk memberikan penerangan kepada rakyat berhubung perkara ini dan membanyakkan program-program untuk memperkuatkan jati diri rakyat negara ini sebagai warganegara Malaysia sejati. Tetapi melihat keadaan semasa dengan Perdana Menteri yang lembik, Menteri Dalam Negeri pun sudah jadi Menteri Amaran, Menteri Penerangan pun sibuk dengan hal yang bukan-bukan, maka sukar untuk pihak kerajaan menepis dakyah sesat lagi jahil yagn cuba disebarkan oleh anasir-anasir luar itu. Kepada pimpinan tertentu dalam Barisan Nasional, sekiranya anda menjadi liabiliti, sedarlah diri, berundurlah, jangan jadi biawak hidup kepada kerajaan dan juga kepada negara ini, seorang pemimpin yang bertanggungjawab akan menjalankan tugasnya dengan baik, sekiranya tidak mampu laksanakan tugas yang diamanahkan, maka dia akan berundur supaya penggantinya yang lebih berwibawa akan mengambil alih tugas bagi menjayakan matlamat negara dan matlamat kerajaan.

Dalam Barisan Nasional terdapat ramai pemimpin yang sepatutnya layak menjadi menteri malahan menjadi perdana menteri sendiri tidak dapat tempat yang sewajarnya. Najib dan menteri-menteri yang terasa dengan kenyataan saya ini patut sedar, saya bukannya menghina kamu semua, kamu semua patut sedar bahawa kegagalan kamu kamu semua menjalankan tugasan dengan baik memberikan kesan yang buruk kepada negara dan rakyat, malahan memberikan natijah yang menakutkan bagi Barisan Nasional. Saya penyokong Barisan Nasional, saya tidak rela Barisan Nasional tumpas pada Pilihanraya Umum 13 akan datang kerana kegagalan Najib dan menteri-menterinya yang tidak tahu buat kerja dan sibuk kejar populariti tahap longkang.

Sebagai pemimpin, Najib patut mendengar pandangan, rintihan, kritikan, cadangan dari rakyat. Saya sebelum ini memberikan pandangan dan kritikan secara berlapik kerana menghormati Najib sebagai Perdana Menteri, tetapi selama bertahun-tahun, pandangan dan kritikan saya yang berlapik itu dipandang enteng oleh Najib hingga negara menjadi caca marba, maka pada tahun 2010, saya mula menyerang dan menghentam dasar-dasar kerajaan yang saya lihat memberikan kesan buruk kepada kepentingan nasional Malaysia.

Bersambung....

Encik Mohamad.

Anonymous said...

Sambungan....

Buat pengetahuan GWM, saya adalah rakyat Malaysia, saya sayangkan negara ini, saya juga adalah penyokong UMNO dan Barisan Nasional, saya tidak rela negara saya punah ranah dan parti yang saya sayang dan saya sokong dengan penuh hati selama ini rebah kerana pimpinan yang lembik dan tamak populariti murahan hingga sanggup mengejar kepentingan jangka pendek populariti politik murahan sampai menggadaikan kepentingan nasional Malaysia, itu saya tidak boleh terima sama sekali, saya bukannya bencikan Najib dan menteri-menteri serta beberapa pimpinan komponen Barisan Nasional yang selalu saya selar sebelum ini, saya bencikan sikap mereka yang keterlaluan bertindak hingga mementingkan diri sehingga sanggup mengetepikan kepentingan nasional Malaysia kerana populariti murahan tahap longkang, ini suatu perkara yang menyedihkan, sungguh memalukan bersikap sedemikian, tetapi Najib dan beberapa menterinya serta beberapa pimpinan komponen Barisan Nasional tidak tahu malu, mereka masih bersikap bodoh sombong dan buta kayu kerana mementingkan diri mereka. Banyak cadangan, kritikan diabaikan, kerana mereka berlagak pandai dan tidak mahu peduli perasaan golongan di peringkat bawah yang ramai ini. Perlu diingat bahawa tentangan rakyat pada PRU 12 bukan terhadap Barisan Nasional, tetapi terhadap Pak Lah dan Khairy, begitu juga dilema rakayt ketika ini bukannya kerana tidak sukakan Barisan Nasional, tetapi meluat dengan Najib dan beberapa menterinya serta beberapa pimpinan komponen Barisan Nasional yang bukan saja buta kayu, malah melampau hingga boleh menjejaskan kepentingan nasional Malaysia. Rengung-renungkanlah.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.

Anonymous said...

kamu ingat orang semua macam kamu ke dol,buat keja sikit mesti bayar kesian 7 kerturunan ,itulah orang suroh ikut hadis soheh kamu ikut hadis umgok nilah jadinya kesian kesian.....

Anonymous said...

Anonymous October 23, 2011 2:49 PM, kamu yang pandir sebenarnya. Pakatan Rakyat ini akan dijadikan boneka oleh anasir-anasir luar untuk menjahanamkan kedaulatan negara ini macam yang berlaku di Iraq, Afghanistan dan beberapa negara lain. Melihat kepada kelakuan dan sikap Pakatan Rakyat, menyerlahkan mereka ini adalah boneka bayaran oleh anasir luar yang cuba menjajah negara ini secara halus melalui boneka mereka iaitu Pakatan Rakyat.

Lihat isu-isu di negara ini banyak disebabkan oleh sikap gila babi dan lahanat musibat Pakatan Rakyat. Negara ini dahulunya aman damai, tapi Pakatan Rakyat lahanat musibat menyebarkan hasutan dan kebencian hingga negara ini menjadi caca marba, tapi tidak semuanya salah Pakatan Rakyat saja, pimpinan negara sebelum ini dan sekarang ini iaitu Pak Lah dan Najib serta bebarap orang politik pihak kerajaan juga salah sebab bagi muka terhadap 'anjing suruhan' anasir luar seperti Pakatan Rakyat ini berleluasa. Kononnya hak asasi manusia, hak asasi babi celakalah semua, kalau si perosak keamanan itu buat hal tak apa, hak asasi manusia, tapi orang lain yang dapat masalah disebabkan sikap gila babi tahap jahanam Pakatan Rakyat ini tak ada hak asasi manusiakah? Apakah kami semua bukan manusia? Pakatan Rakyat perangai macam babi, semberono saja, buat ikut suka hati hingga sanggup jadi boneka asing demi tamakkan kedudukan dan jawatan. Perdana Menteri seperti Pak Lah dan Najib pun satu dol, bengong tak tahu nak ambil tindakan, pengecut, hak asasi manusia, keterbukaan, kepala otaklah itu semua, menyusahkan orang ramai dan merosakkan kepentingan nasional Malaysia adalah sikap buta kayu berkenaan, hak asasi perosak itu nak jaga macam mana kalau mereka sendiri buat hal hingga menjejaskan hak asasi manusia orang lain. Sekiranya mereka buat rusuhan dan kekacauan hingga orang lain tak dapat berniaga, membeli belah, tak dapat buat urusan harian dengan aman, maka layaklah dipenjarakan, sebabnya sekiranya orang lain menderita disebabkan perangai lahanat musibat puak-puak Pakatan Rakyat ini, maka mereka patut dipenjarakan, biar mereka rasa macam mana perasaan orang yang telah dirampas hak asasi manusia oleh puak-puak Pakatan Rakyat jahanam ini. Renung-renungkanlah.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.

Anonymous said...

Kalau puak2 luar yg anti Islam dan kristian, memanglah mereka akan menyokong dan menipu serta munapulasi penyokong kuat kristian di Malaysia seperti dap. Itu memang kerja kafir laknatullah barat dari dahulu lagi, menjajah, menipu dan paling utama ramai sangat org2 Islam di Malaysia tertipu seperti pas dan penyokongnya.

Pas selalu mengeluarkan kenyataan Media perdana seperti Utusan dll, adalah menipu dgn berhujah , siasat berita dari kaum fasik, tetapi mempercayai bulat2 berita2 dari media kafir luar negara dan dlm negara, asalkan ada kredit untuk pas.

Jika membaca FB2 tulisan penyokong2 pas, mmg byk hujah2 adalah dari kutipan2 ceramah2 oleh pemimpin pas, tetapi apabila berhujah dgn fakta, sejarah dan bukti2, tiba2 sahaja semua yg garang , hilang senyap tidak berjawab.

Berhujah dan berjuang melalui FB lebih kuat dan berpengaruh krn boleh berjawab secara terus dgn kaum2 munafik dan dayus dari pas, terutamanya.

pkr? pkr sudah berkubur bersama2 ketuanya yg tidak pernah bertanding jawatan, tetapi mendakwa pejuang demokrasi dan liberisasi Ugama



g4UMNO

Anonymous said...

Anonymous October 23, 2011 2:49 PM, kamu pula ikut hadis yang diriwayatkan oleh tok guru PAS yang dibukukan dalam Jingga, sebab itu jadi bengong sedemikian rupa. Isteri boleh diliwat, kemudiah enakmen hudud penuh dengan lompong-lompong memudahkan penjenayah lepaskan diri dan mangsa pula dihukum, itu enakman kepala otak apa? Inilah PAS berlagak pandai, tapi pandir, cakap besar tapi tak tahu buat kerja, ceramah maki hamun ja tahu, tapi macam bangsat.

Sekian, terima kasih.

Yang benar, Encik Mohamad.

Anonymous said...

g4UMNO, pimpinan Barisan Nasional sendiri yang sudah lapuk dan ketinggalan zaman perlu berundur, bukan saja lapuk sebab tua, tapi yang muda pun sudah lapuk juga, tapi yang tua ada lagi yang relevan, itu teruskan sajalah.

Perdana Menteri sendiri tidak mampu mengawal keadaan dengan baik, keadaan ini menyebabkan puak-puak tertentu dalam negara ini mengambil kesempatan di atas kelemahan Perdana Menteri dalam mengendalikan tugasan sebagai Perdana Menteri, oleh itu Najib perlu letak jawatan berundur. Tak perlu cakap banyak dan letak jawatan saja sebab selama 3 tahun pimpinan Najib, keadaan tidak berubah, malahan perpecahan di kalangan kaum dan agama makin berleluasa kerana kegagalan Najib mengambil tindakan.

Hishammuddin Menteri Amaran, letak jawatan sajalah, tak sesuai benar kamu jadi Menteri Dalam Negeri, pandir dan pengecut. Macam-macam provokasi dan masalah ditimbulkan oleh pihak-pihak tertentu, tapi kamu asyik amaran terakhir yang berjuta-juta kali hingga kamu digelar Menteri Amaran, ada reti? Letak jawatan sajalah, meluat tengok kamu kendalikan urusan keselamatan negara bukannya nak menyelamatkan, tapi nak memunahkan adalah.

Nazri Aziz, pembela Namewee hingga jadi bapa angkat Namewee serta suka sokong perkara kontroversi sebab nak publisiti murahan, jangan cakap banyaklah Nazri Aziz, berundur sajalah sebelum kamu kena tendang dengan pengundi di Padang Rengas.

Chua Soi Lek, Palanivel dan Koh Tsu Koon, kamu semua bukan reti nak menjadi presiden yang baik, sibuk jaga hal sendiri dan memainkan isu perkauman terutama Chua Soi Lek @ Chua La Ka yang sikit-sikit salahkan UMNO dan PERKASA, sebenarnya Chua Soi Lek ini tak reti buat kerja, dia takut kena hentam, dia tuduh UMNO dan PERKASA, pergi mampuslah Chua Soi Lek, sedarlah diri, kamu itu bukannya bersih sangat, pernah terlibat skandal yang memalukan ada hati nak salahkan UMNO dan PERKASA, cibailah lu Chua Soi Lek.

Pak Lah dan Khairy, Pak Mentua dan Anak Menantu, sama-sama menjadi pelingkup pada UMNO, Pak Mentua tunggul kayu tak reti jadi Perdana Menteri tapi degil kononnya pandai sangat sampai orang halau pun tak nak berundur, tapi berundur juga akhirnya selepas makin kuat dan makin ramai yang datang menghalau, sampai kena tendang, baru nak berhenti. Merosakkan projek pembangunan Tun Dr. Mahathir yang telah merancang selama bertahun-tahun demi kepentingan Nasional Malaysia, tapi Pak Lah Kaki Tidur ini merosakkan segalam perancangan Tun Dr. Mahathir sebab dia dengki dengan Tun Dr. Mahathir, sampai sekarang isu penjualan MV Augusta pada harga RM 4.80 @ 1 Euro pada ketika itu tidak berjawab, kononnya Augusta rugi, tapi kalau rugi apahal GiVi Spa yang beli Augusta pada harga 1Euro @ RM 4.80 dapat jual pada Harley Davidson pada harga beratus juta ringgit dalam tempoh setahun. Ini pentadbiran cara kaldai oleh Pak Lah Kaki Tidur.

Khairy pula pelopor gerakan demontrasi liar dalam UMNO dan Barisan Nasional, dia nak bawa budaya liar dari Pakatan Rakyat ke dalam UMNO, ini perbuatan gila dan membawa kehancuran pada negara ini, sedarlah, orang di negara ini ada budi bahasa dan tingkah laku yang baik, jangan burukkan keadaan dengan mempromosikan budaya gila seperti demotnrasi liar itu, malahan sejak Khairy ambil alih jawatan Pemuda UMNO dalam keadaan yang 'meragukan' pada pemilihan UMNO yang lepas, Pemuda UMNO makin lembik, lesu dan tidak bermaya, apa tidaknya disogokkan dengan budaya liar yang melampau.

Inilah perosak-perosak yang menjahanamkan negara ini, mereka masih tidak tahu malu dan masih tidak sedar diri, berlagak sombong hingga ke hari ini, mereka ini perlu disingkirkan, ramai pelapis dalam UMNO dan komponen Barisan Nasional yang berwibawa, mereka ini patut ambil alih kepimpinan untuk membawa UMNO dan Barisan Nasional lebih maju dan kuat seperti di era Tun Dr. Mahathir dan sebelum itu.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Encik Mohamad.

Anonymous said...

u all bloger pro umno
jilat n kulum telor semua
YB BN..
kena yang MIC tu puhhh melekat bulu kat gigi kot