Thursday, October 27, 2011




Pada GWM cukup mudah ... ketepikan soal UMNO dianggap murtad, UMNO dianggap pencetus umat Islam murtad, Nik Aziz takut menyebut UMNO sebagai agen murtad, selepas hampir 15 timbul usaha mahu mengkaji kembali Enakmen Hudud dan sebagainya.

Ada perkara paling pokok yang masih belum PAShit perjelaskan sehingga ke hari ini, sejak memegang tampuk pemerintahan lebih 20 tahun di Kelantan.




Full article ... click NIK AZIZ ASSABIYAH

Dalam artikel bertarikh 27 September 2011, GWM pernah menyentuh rekod data statistik jumlah penduduk Kelantan yang mengundi Barisan Nasional sebagai parti pilihan, pada pilihanraya umum yang lalu.


Secara kasar, sejumlah 527,594 atau 38.42% penduduk Kelantan memilih Barisan Nasional sebagai parti pilihan berbanding jumlah keseluruhan penduduk di Kelantan (bancian tahun 2005) seramai 1,373,173 orang.


Dan secara logiknya, umat Islam yang tergolong didalam 38.42% penduduk Kelantan yang mengundi Barisan Nasional adalah terdiri dari golongan murtad.


Ini bukan suatu tuduhan malah realiti ... Nik Aziz secara rasminya dalam kenyataan media Harakahdaily 25 Oktober 2011, menyifatkan rakyat yang menyokong golongan nasionalis adalah turut sama bersubahat dan telah jatuh hukum murtad.


Purata 38.42% penduduk di Kelantan telah jatuh kafir akibat mainan politik PAShit. Relevankah jika Nik Aziz mahu melaksanakan Hukum Hudud di Kelantan jika 38.42% penduduk di Kelantan beragama Islam telah jatuh kafir?


Perlu diingat, sehingga kini PAShit dan pemimpinnya masih belum lagi menarik balik kenyataan dan fatwa yang telah dikeluarkan! Apakah fatwa yang pernah dikeluarkan oleh Dewan Ularmak PAShit ini ...








Bagaimana PAShit dan pihak berkuasa agama di Kelantan mahu menentukan sama ada orang Melayu di negeri tersebut masih lagi seorang Muslim atau telah jatuh kafir akibat mainan politik gila ini?

Relevankah Hukum Hudud tajaan PAShit ini dilaksanakan ke atas rakyat yang secara puratanya 38.42% telah murtad mahupun jatuh kafir, kerana menyokong dan mengundi golongan nasionalis?




Hampir terlupa ... bagaimana dengan peristiwa dimana PAShit bergabung dengan kerajaan Perikatan pada tahun 1974, sebelum keluar meninggalkan Perikatan untuk menghadapi pilihanraya umum tahun 1978.

Jika berpandukan kepada fatwa Dewan Ularmak PAShit, Ogos 1963 dan fatwa Haji Mustafa Abu Bakar di Kampung Keruak, Ulu Besut, November 1979 ... cukup jelas dalam tempoh 4 tahun setiap pemimpin dan ahli PAS turut jatuh hukum murtad dan kafir gara-gara penggabungan dengan Perikatan? Turut bersubahat dan menyokong golongan nasionalis?



Apakah Nik Aziz, Hadi Awang dan beberapa pemimpin PAS yang masih lagi bernyawa tidak sedar khilaf yang telah dilakukan sejak 37 tahun yang lalu. Sedar atau tidak, setiap rakyat yang menyokong PAShit pada tahun 1974 telah murtad akibat dua fatwa di atas. Lebih teruk lagi telah jatuh hukum kafir!

Bagaimana Nik Aziz dan PAShit yang lain mahu menegakkan hukum hudud jika sudah turut terpalit jatuh murtad dan kafir, gara-gara dua fatwa di atas. Perlu diingatkan kembali ... sehingga kini PAShit dan pemimpinnya masih belum lagi menarik balik kenyataan dan fatwa yang telah dikeluarkan!

Soalan GWM kepada Nik Aziz dan mana-mana pemimpin PAShit ... Siapa yang mempolitikkan isu UMNO murtad dan kafir ini ... Siapa yang mempolitikkan isu hudud ini sebenarnya ...


21 comments:

Anonymous said...

Nik Aziz ini memang biul betullah, adakah patut nasionalis dituduhnya punca gejala murtad. Ini sudah melampau, Nik Aziz ini jenis tak sedar diri, nasionalis bumiputera adalah mengikut acuan Islam, malahan Melayu mesti orang Islam mengikut Perlembagaan Malaysia tapi tak semestinya orang Melayu saja yang Islam, orang lain pun Islam juga, tapi mengikut takrifan Melayu itu hendaklah beragama Islam, sekiranya dia murtad, dia bukan lagi orang Melayu, dia tak ada bangsa, bangsa orang jenis itu adalah bangsa kafir.

Nik Aziz ini memang bangang betul, tak reti menilai nasionalis dengan orientalis, nasionalis bukannya nak memurtadkan orang Islam, tapi kalau jenis orientalis, itu memang macam mubaligh agama asing dari Barat yang hendak memesongkan akidah umat Islam. Nasionalis tidak berpakat pun dengan geng-geng orientalis ini, jangan main tuduh sebarangan saja.

Kepada Nik Aziz, saya adalah seorang nasionalis, saya bangga dengan nasionalis saya, tapi saya bukannya penyokong gerakan murtad, malahan saya menentangnya. Saya masih lagi orang Islam, sembahyang 5 waktu, puasa di bulan Ramadhan, bayar zakat fitrah tiap-tiap tahun semasa Ramadhan, saya juga reti mengucap, malahan dalam sembahyang pun dalam tahiyat awal dan akhir, kita mengucap dua kalimah shahadah juga. Jadi di manakah benarnya tuduhan Nik Aziz bahawa seorang nasionalis itu penyokong murtad? Ini tuduhan melulu, Nik Aziz patut minta maaf kepada semua orang-orang nasionalis.

Apakah salah kita rasa sayang kepada bangsa kita? Apakah salah kalau kita sentiasa berfikir untuk memajukan bangsa kita? Apakah salah sekiranya kita sentiasa berusaha untuk menjadikan bangsa kita lebih hebat dari bangsa lain? Tidak salah pun, tak ada pun bertentangan dengan Islam kerana dalam usaha untuk kita sayang, memajukan dan menjadikan bangsa kita hebat, kita tidak tindas bangsa lain, itu kezaliman kepala otak Nik Azizlah.

Nik Aziz ini bengong tentang erti sebenar nasionalis dan asobiyah, nasionalis bukannya asobiyah, nasionalis adalah untuk kepentingan bangsa iaitu untuk menjadikan bangsa kita maju, hebat, dan kita sayang pada bangsa kita, tak pula kita nak tindas dan siksa bangsa lain untuk capai matlamat itu. Berbeza dengan asobiyah, itu adalah sikap taksub melampau kepada kumpulan, bukannya kepada bangsa, ini kerana pada zaman jahiliah dahulu, orang Arab taksub melampau kepada kabilah atau puaknya hingga sanggup berbunuh-bunuhan untuk membela puak sendiri tanpa mempedulikan samada puak mereka itu benar atau salah. Kalau nasionalis dituduh sebagai asobiyah, takkan puak-puak kabilah Arab itu nak berbunuh sesama sendiri, lebih baik pergi bunuh Yahudi di Madinah atau Rom di Syam atau Parsi di Iran kerana nasionalis itu melibatkan bangsa, bukannya kumpulan. Apahal puak-puak Arab ini bergaduh sesama mereka, sebabnya sikap asobiyah, iaitu taksub melampau terhadap kumpulan, bukannya bangsa. Ini yang Nik Aziz tak reti-reti hingga sekarang walaupun sudah tua bangka.

Nik Aziz perlu lihat PAS yang jelas mengamalkan asobiyah, lihat PAS sekiranya berlaku sesuatu tuduhan jenayah terhadap geng-geng mereka samada samada dalam PAS sendiri atau sekutu mereka seperti DAP dan PKR, mereka akan mati-matian bela, ini adalah asas kepada asobiyah, maka jelas sekali PAS pengamal asobiyah. Malahan dahulu tuduh kerjasama politik dengan bukan Islam adalah haram, tapi sekarang PAS jadi 'anjing suruhan' DAP dalam Pakatan Rakyat halal pula, apa cerita? Inilah jenis asobiyah melampau ini akan membenarkan apa saja yang mementingkan puaknya tapi tidak peduli kebenaran, jelas, PAS adalah pengamal asobiyah tulen dan nasionalis sebenarnya bukanlah asobiyah sebagaimana tuduhan melulu dari PAS yang tak reti bahasa itu. Renung-rengunkanlah.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.

musangka said...

Kenapa alasan tidak melaksanakan yg di laungkan ?

Kenapa bukti hukum ini patut dilaksanakan, tidak di beratkan ?

Mana tanggungjawab sebagai seorang Islam ?

Anonymous said...

Musangka, alasan kepala otak kamulah, lihat dengan betul-betul, PAS sendiri yang tak mahu buat hudud sebelum ini kerana mereka adalah 'anjing suruhan' DAP, macam ketetapan oleh Pakatan Rakyat yang juga dipersetujui oleh Presiden PAS iaitu Tok Guru Hadi Awang sebelum ini, ada pernah baca ke tidak? Lihat ini: http://blog.limkitsiang.com/2011/09/29/hukum-hudud-is-not-pakatan-rakyat-agenda/

Lagi satu Musangka, Hudud ala-PAS hanya akan mendatangkan kezaliman kepada mangsa saja, banyak sangat ruang-ruang yang membolehkan penjenayah boleh lepas dengan alasan tak ada 4 saksi atau saksi itu bukan Islam, malahan dalam perkara Qazaf hudud ala-PAS pun memeningkan kepala, bila seorang dari 4 saksi tarik diri, maka tak jadi kes dan jadi kes Qazaf pula, apa cerita? Isu Qarinah, iaitu pembuktian, dalam Hudud Ala-PAS ada Qarinah, tapi Hadi Awang kata hanya 4 saksi saja, kalau kena rogol sorang-sorang, nasiblah, video tak boleh pakai, cctv pun tak berguna sebab besi, kena saksi lelaki beriman 4 orang saja yang layak, malahan kalau Theresa Kok dan Betty Chew serta Lim Guan Eng nampak perbuatan zina pun tak boleh jadi bukti sebab mereka bukan saksi beriman, perlu 4 saksi lelaki beriman, inilah berdasarkan keterangan oleh Hadi Awang, apa cerita ini, dalam hudud ala-PAS ada Qarinah, tapi melibatkan Anwar 4 saksi pula, video besi katanya, apa cerita?

Hudud ala-PAS terlalu cincai dan tak layak buat undang-undang kerana terlalu banyak percanggahan dengan hudud sebenar, malahan sekiranya berlaku jenayah bersilang antara agama, misalnya seorang fakir beragama Islam terpaksa mencuri di kedai milik bukan Islam, apakah si fakir itu hendak dikenakan hudud iaitu potong tangan kerana dia mencuri sebab terdesak, malahan sekarang ini nak buktikan terdesak itu pun bukannya senang, ramai orang mengaku susah walaupun mereka taklah susah mana, tapi kalau betul-betul susah macam mana pula? Apakah nak dibiarkan saja dia curi barang di kedai bukan Islam itu dan kononnya bukan Islam itu akan redha seredhanya dengan perbuatan itu kerana darurat, esok lusa ada lagi mencuri di kedai itu, kononnya darurat, redha lagi sampai bankrap pekedai itu. Masalah kemiskinan pun, kalau pemerintah di negeri seperti Kelantan yang tak dapat sediakan peluang kerja kepada rakyat hingga rakyat terpaksa mencuri nak potong tangan siapa sekarang, takkan nak potong tangan Nik Aziz pula kerana kecuaian dia menyebabkan rakyat miskin kerana Nik Aziz sibuk berceramah di sana sini dari memperkasakan peluang kerja dan peluang niaga kepada anak-anak Kelantan, di Kelantan ada berapa kilang? Kilang sawit milik Felda dan kilang papan sajalah, kilang buat budu, itu sajalah, hinggakan anak-anak Kelantan jadi seperti Bangla, Nepal, Myanmar, Indon yang terpaksa berhijrah ke negeri orang mencari rezeki, apa kejadahnya kerja sebagai Menteri Besar Kelantan hingga peluang kerja pun tak dapat sediakan?

Musangka jangan cakap banyaklah lihat hudud ala-PAS ini dan minta penjelasan dari kamu. Ini bukan soal nak cari alasan tak mahu laksanakan hudud, tapi nak cari cara yang sesuai laksanakan hudud supaya tidak berlaku kezaliman dan tidak berlaku penindasan akibat enakmen hudud ala-PAS yang cincai ini. Lihat ini: http://www2.esyariah.gov.my/esyariah/mal/portalv1/enakmen/State_Enact_Ori.nsf/0/cb36901c419ea86448257385002c3dc8?OpenDocument

Lihat ini lagi: http://www2.esyariah.gov.my/esyariah/mal/portalv1/enakmen/State_Enact_Ori.nsf/100ae747c72508e748256faa00188094/3153984fd333c9c048257385002c3dd7?OpenDocument

Kemudian lihat ini pula: http://www2.esyariah.gov.my/esyariah/mal/portalv1/enakmen/State_Enact_Ori.nsf/100ae747c72508e748256faa00188094/6774dc4cb5f8aa1f48257385002c3dd0?OpenDocument

Lihat ini pula: http://www2.esyariah.gov.my/esyariah/mal/portalv1/enakmen/State_Enact_Ori.nsf/100ae747c72508e748256faa00188094/7b55d75a82d86c1c48257385002c3df5?OpenDocument

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.

Anonymous said...

Musangka, isu Mahfuz Omar dan pimpinan Pakatan Rakyat yang lain serta media-media Pakatan Rakyat yang menuduh Dr. Rais Yatim sebagai perogol bila nak kenakan hukuman Qazaf 80 sebatan sebab tuduh orang sebagai perogol bukan saja tanpa saksi 4 lelaki beriman, malahan bukti Qarinah pun tak ada, yang lagi melampau itu, kononnya yang jadi mangsa pun terkejut dan menafikan dirinya dirogol, apa cerita? Bila nak buat hukuman hudud di depan rumah Nik Aziz terhadap para pesalah jenayah hudud itu? Jangan cakap banyak saja nak buat hudud, nak buat hudud, tapi bila puak sendiri buat kesalahan tak pula nak ambil tindakan, kalau berani, ambillah tindakan terhadap tukang fitnah di atas yang menuduh orang sebagai perogol tanpa bukti, tanpa saksi, ikut sedap mulut mereka saja yang tak peduli dosa pahala dan halal haram, ada berani kah PAS nak tunjukkan teladan? Itulah PAS macam ketam mengajar anaknya betul walaupun dirinya jalan senget, tok guru PAS ini cakap banyak saja, bila DAP jerkah, terus terkencing dalam jubah, isu hudud, isu arak dan judi di Shah Alam, isu buka puasa di gereja yang disertai acara keagamaan bukan Islam, penentang terhadap HIMPUN, menunjukkan PAS adalah 'anjing suruhan' DAP saja, tak lebih dari itu.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.

Anonymous said...

PAS jelas mendokong fahaman asobiyah yang benar-benar tulen, asobiyah seperti zaman Arab jahiliah dahulu. Apa tidaknya bila melibatkan puak-puak atau puak-puak sekutu mereka, hukum jadi lain, tapi bila melibatkan orang lain terus tuduh macam-macam, apa cerita? Lihat isu tuduhan terhadap Dr. Rais oleh Mahfuz dan pimpinan Pakatan Rakyat yang lain sudahlah, tak pula Nik Aziz ambil tindakan hukuman Qazaf terhadap tuduhan melulu sedemikian, itulah asobiyah tulen katakan, memanglah pegangan PAS, liwat tak apa, zina tak apa, ramas tetek tak apa, sebab itu semua melibatkan sekutu PAS, orang lain tak boleh, malahan tak buat pun boleh tuduh orang lain buat maksiat, perangai macam perangai Yahudi, yang sanggup ainaya orang lain untuk kepentingan puak mereka.

Musangka, ada pergi tanya Nik Aziz pasal surat Tun Dr. Mahathir kepada Nik Aziz pada tahun 1994? Pergilah tanya, sibuk sangat tuduh kerajaan nak halang PAS laksanakan hudud, tapi surat Tun Dr. Mahathir jelas menerangkan kepada Nik Aziz supaya fikir guna otak, bukannya fikir guna nafsu serakah nak raih undi dalam nak buat sesuatu perkara supaya apa yang dibuat itu berfaedah kepada rakyat, bukannya nak menyeronokkan nafsu serakah sendiri hingga keadaan jadi caca marba pula.

Tapi tok guru pun hebat, kelentong kata Tun Dr. Mahathir halang dia buat hudud, sebenarnya Tun Dr. Mahathir bukannya nak halang, tapi nasihatkan supaya nak buat itu fikir guna otak, guna akal, bukannya fikir guna kepala lutut dan guna nafsu serakah dalam nak buat sesuatu peraturan hingga akhirnya menyusahkan orang ramai. Hudud memang diakui adalah hukum yang terbaik, tapi dari segi perlaksanaan, kena lihat kesesuaian, kefahaman masyarakat, keadaan masyarakat majmuk dan sebagainya kena pertimbangkan. Macam budak umur satu tahunlah, kita paksa dia sembahyang, puasa dan baca Muqaddam, memanglah sembahyang, puasa, baca Muqaddam itu bagus dan dapat pahala, tapi budak umur satu tahun, apa dia tahu sangat? Macam situasi rakyat di Malaysia sekarang ini, ramai yang tidak jelas dengan hudud, malahan yang kononnya pak lebai pun keliru lagi, macam isu penagih dadah yang tak ada pekerjaan mencuri getah sekerap, nak hukum macam mana, kena lihat dari segi fisiologi orang sama, bukan main hentam sebarangan saja. Itulah nasihat Tun Mahathir, tapi Nik Aziz tak reti bahasa dan tuduh macam-macam pada Tun Mahathir pula.

Apa-apa pun Musangka, berilah jawapan atas pertanyaan saya tadi, berani kerana benar, takut kerana salah, kalau PAS kata mereka perjuangkan Islam, dan kamu kata kamu sokong PAS maka jawablah dengan benar dan jujur kerana perjuangan Islam berlandaskan kejuruan dan kebenaran, kalau perjuangan PAS adalah perjuangan asobiyah tulen seperti masyarakat Arab Jahiliah, maka akan datang macam-macam kelentong dari dalil-dalil yang dipotong sana sini untuk mengiakan juga kepalsuan. Ingat berani kerana benar, takut kerana salah. Musangka walaupun saya seorang nasionalis, saya tetap seorang Islam, saya menyayangi bangsa saya, tapi saya tidak sesekali membelakangkan agama saya, jangan ingat nasionalis sebagai orang yang tak peduli agama, orang nasionalis, terutama nasionalis bumiputera memang mempertahankan agama, dan ingatlah nasionalis bukannya asobiyah, sebab nasionalis sayangkan bangsa, tapi tidak menjadi penindas bangsa dan penganut agama lain. Tidak salah sayangkan bangsa sendiri, tidak salah nak menjadikan bangsa sendiri sebuah bangsa yang hebat mengatasi bangsa lain, yang salahnya adalah bersikap pura-pura kononnya alim dan baik sangat, tapi kalau puak sendiri buat hal disembunyikan saja malahan siap fitnah orang untuk bela kesalahan puak sendiri, itu asobiyah, sebagaimana yang dibuat oleh PAS sekarang ini, harap jubah dan serban ke sana ke mari, tapi mejadi perosak kepada masyarakat.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.

Kenn said...

TERIMA KASIH GWM atas rekod-rekod "fatwa" TGNA yang dulu-dulu. Sebahagiannya di 'abadi'kan DI SINI

Kita memuatkan artikel kenyataan Pok Nik dari keratan berita yang sama..

Anonymous said...

Mana perginya Musangka? Cakap banyak sangat sebelum ini, sekarang apa cerita? Itulah Musangka, kalau hendak memperjuangkan kebenaran, bukan sekadar kosmetik seperti parti Islam, hudud dan sebagainya, tapi sekadar cakap saja tak guna, kena aplikasikan, baru betul. Kalau PAS sendiri tidak mampu untuk menunjukkan teladan yang baik dengan mengambil tindakan Qazaf terhadap Mahfuz Omar dan rakan-rakannya serta pemberita akhbar Pakatan Rakyat yang menuduh Dr. Rais Yatim sebagai perogol sedangkan mereka tiada saksi 4 lelaki beriman serta tiada Qarinah seperti DNA ataupun video ataupun CCTV, malahan yang dikatakan kena rogol pun terkejut dan menafikan kejadian berkenaan, itu sudah masuk jadi saksi palsu dan mengada-ngadakan tuduhan dengan niat jahat, itu boleh kena Qazaf, tapi apahal sampai sekarang PAS tak ambil tindakan terhadap mereka itu, apakah kerana tahap asobiyah PAS sudah sampai ke martabat yang tertinggi lebih dahsyat dari asobiyah Arab jahiliah hingga sanggup membela kemungkaran dan menindas kebenaran? Apa sebabnya saya katakan tahap asobiyah PAS sudah sampai tahap yagn tertinggi, kerana Arab jahiliah, dia asobiyah sebab dia tak tahu hukum, sebab itu dia asobiyah, tapi PAS tahu hukum, tok guru dan para ulama serta ustaz dan ustazah ada ijazah panjang berjela-jela dari universiti terkenal, macam Nik Aziz dari Madrasah Darul Uloom Deoband, India, Hadi Awang dari Universiti Islam Madinah, lain-lain tok guru dan ustaz dan ustazah dari Al-Azhar dan sebagainya, takkan tak tahu hukum, jadi apahal melindungi pesalah Qazaf seperti Mahfuz dan rakan-rakan sejenayahnya pula tanpa sebarang tindakan? Inilah tahap asobiyah tulin tahap tertinggi, tahu hukum hakam pun sanggup bela kemungkaran, asobiyah tulin emas 916 tahap asobiyah PAS ini.

Musangka, ada berani jawabkah? Berani kerana benar, takut kerana asobiyah.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.

musangka said...

anon 128,

Inilah akibatnya meletakkan taraf ugama sama dgn politik!

Melaksanakan hudud tanggungjawab setiap umat muslim. Ini perintah AllahSWT!

Kenapa di sukarkan dgn soal2 UMNU or PAS?

Sepatutnya badan2 berkepentingan Islam, berlumba-lumba melaksanakan sedaya upaya perintah Allah ini.

Mana ada hudud PAS or umnu! Itu hak Allah!

Jika terdapat apa2 kelemahan, betulkan....

Kenapa berkelahi pd perintah AllahSWT ?

Macam isu murtad juga, tiapa sesiapa yg bersalah & berdosa dlm hal2 ingkari perintah AllahSWT, kecuali...diri kita sendiri.

Wallahualam.

musangka said...

anon 141,

Aku tak dpt nak berhujah hal2 ugama jika politik dicampur gaulkan bersama, khususnya diMsia ni.

Ugama itu terlalu suci & indah jalannya.

Politik(msia) plak terlalu kotor & jijik caranya.

Berhujah begini....perbuatan sia2!

musangka said...

anon 552,
'Mana perginya Musangka? Cakap banyak sangat sebelum ini, sekarang apa cerita?'

Banyak amende.....tiga baris je komen aku!

Hg....3 buku!

Jgn terikut-ikut rentak politics player. Baik pembangkang or kerajaan, TUHAN MEREKA IALAH KUASA..!!!

musangka said...

'Kenyataan Nik Aziz bukti hudud tidak mampu dilaksanakan'

or

'Penolakan Najib bukti hudud tidak mampu dilaksanakan'

Kedua-dua kenyataan diatas, tak ada bezanya. Sama saja!

Apa tujuan GWM ketengahkan kenyataan ini?

Nak cari kepentingan or penyelesaian?

Apa yg kita mahu sebenarnya pd sesuatu perkara berbangkit?

Pd aku, topik sebeginilah yg memesongkan kita mencari arah sebenar!

Ada jln yg dekat & benar, kita tak ikut....

Jln yg jauh & berliku yg kita pilih!

Umpama bila sakit perut, kita telan ubat gaot!!!

Anonymous said...

MUSANGKA....
Inilah akibatnya meletakkan taraf ugama sama dgn politik!.....

AKU SALIN HANG PUNYA KOMEN.MEMANG BETOI LA HANG NI SPESIS SAWAN.

KAN TOK GURU HANG SENDIRI KATA AYAT2 DLM AL-QURAN BERMULA DARI BISMILLAH HINGGA HABIS SATU AL-QURAN ADALAH AYAT POLITIK
HANG PON NAK JADI PENDERHAKA KPD TOK GARU KA??????

KOT HANG NI BENGONG LAGI NAH HANG TENGOK TOK GARU HANG KATA APA.......
http://www.youtube.com/watch?v=LoxPledeqo0

Anonymous said...

Apa ini Musangka, Nik Aziz kata agama dan politik adalah satu, malahan Hadi Awang kata amalkan politik suku agama suku itu berdosa dan jadi kafir walaupun UMNO bukannya amalkan agama suku politik suku, tapi agama dijadikan panduan dalam politik berdasarkan kesesuaian keadaan tanpa menjejaskan kepentingan agama itu sendiri, bukannya macam PAS mempolitikkan agama, bila duduk sama-sama dengan PKR dan DAP, tak mahu hudud, nak negara kebajikan, tapi lepas itu nak hudud pula tak mau negara kebajikan, ini sikap jenis apa ini, sekejap begini, sekejap begitu, apa cerita?

Malahan yang lebih memalukan, PAS sanggup bersekongkol dengan DAP untuk himpunan BERSIH 2.0 dan sanggup jadi pengikut Ambiga sedangkan bila mufti dan NGO-NGO Islam adakan program HIMPUN untuk mempertahankan akidah Islam, PAS tak mahu sertai, sebab apa? Sebab big bos 'DAP' tak bagi, PAS sebagai 'anjing suruhan' kena ikut, tok guru pun ketar lutut sampai terkencing dalam jubah kerana takutkan DAP tapi tak pedulikan hal kepentingan agama dan bangsa. Inilah PAS perangai macam lalang, sekejap begini, sekejap begitu, lepas itu salahkan orang atas kesalahan diri sendiri, dasar muka tak tahu malu.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.

Anonymous said...

Musangka, politik Malaysia dikotori dan jadi jijik sebab sikap politik gila babi Pakatan Rakyat, dasar penipu, dasar penghasut pemecah belah masyarakat, dasar anjur kerosakkan (demontrasi liar), tukang ceramah maki hamun (ajar budaya liar, cakap kotor kepada masyarakat), inilah politik kotor, politik keji yang diamalkan oleh Pakatan Rakyat.

Pakatan Rakyat sibuk menuduh Barisan Nasional memfitnah Anwar, sedangkan Barisan Nasional tak dedahkan pun pasal video seks, pasal isu liwat, pasal Anwar jadi pecacai Yahudi Freemason dan sebagainya, tapi bukti datang berduyun-duyun hinggakan tok guru PAS tak menang tangan nak bela Anwar atas dasar asobiyah, yang batil pun dibela habis-habisan sebab Anwar sekutu PAS dan sebagai parti yang mengamalkan asobiyah tulen seperti PAS akan pertahankan Anwar sehabis mungkin.

Bukan setakat Anwar, malahan ramai lagi pimpinan Pakatan Rakyat yang bermasalah seperti Mat Sabu, Lim Guan Eng, Saipul Bahrin, Elizabeth Wong, Ean Yong Hean Wah (penyelewengan di Sri Kembangan) dan macam-macam lagi diputar belit dan ditipu macam-macam untuk bela segala suku sakat sekutu PAS atas dasar asobiyah, macam mana saya tak kata asobiyah, sudah ada bukti pun PAS kata tak betul lagi, mereka tak dapat terima hakikat, itu asobiyah namanya, orang bengong macam Musangka ini mana faham bahasa, sama macam tok guru kesayangannya, sama-sama bangang, dulu PAS kata haram dan berdosa kerjasama dengan bukan Islam seperti MCA dan MIC yang dapat terima kontrak sosial dan menghormati kedudukan bumiputera dan Islam, sekarang PAS jadi 'anjing DAP' dalam Pakatan Rakyat halal pula, mulia tahap gaban kedudukan PAS bila dijadikan sebagai 'anjing suruhan' kepada DAP.

Jenis bengong dalam PAS ini cakap macam mana pun dia tak reti bahasa, memang jenis lembab tak reti belajar, banyak sangat makan otak lembu dan kerbau, beginilah jadinya, tongong macam Nik Aziz dan Hadi Awang, hal Mat Sabu usah ceritalah, bengong tahap Ultarman Taro, komunis pun boleh dibela.

Kononnya politik Malaysia kotor, politik Malaysia dikotori oleh permainan politik Pakatan Rakyat seperti penerangan di atas, selama ini tak pernah ada hujah dari mana-mana puak PAS yang dapat menafikan sikap Pakatan Rakyat memang keji dan memalukan sebab mereka sering mengamalkan "Politik Ceramah Maki Hamun, Politik Hasut Menghasut Untuk Pecah Belahkan Rakyat, serta Politik Demontrasi Liar," perangai macam orang tak berakhlak, harap serban saja sebesar bakul, tapi perangai mengalahkan penagih dadah, buat malu sajalah, parti Islam konon, sekadar kosmetik bolehlah, perlaksanaan, hampas, sibuk menyalahkan orang memanjang, macam Nik Aziz dan kuncu-kuncu balacinya seperti Musangka ini.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.

Anonymous said...

Musangka memang bengong tahap Raksasa Kura-Kura, apa tidaknya, pihak kerajaan tidak melaksanakan hudud kerana keadaan yang tidak sesuai, bukannya nak menolak hukum Allah, itu Musangka ini masih tak reti bahasa sebab dia bengong macam tok guru bengong dia, Nik Aziz.

Musangka nak laksanakan hudud ini perlu mendidik masyarakat dulu, bukan boleh main paksa begitu saja sebab kalau masyarakat tak faham akan hudud dengan lebih mendalam dengan sebetulnya, maka akan berlaku macam-macam masalah. Malahan perbezaan hudud dengan undang-undang biasa untuk pesalah bukan Islam, adalah suatu yang bercangggah dengan prinsip keadilan itu sendiri, kerana macam saya ceritakan berlaku jenayah silang seperti seorang fakir Islam telah mencuri di kedai milik bukan Islam, atau seorang bukan Islam merogol seorang perempuan Islam, atau sekumpulan penjenayah terdiri dari orang Islam dan bukan Islam terlibat dengan kejadian rompakan, macam mana nak adili kes ini? Dalam hudud PAS tak ada benda-benda macam ini, jadi macam mana nak buat? Pihak kerajaan sejak masa Tun Mahathir lagi telah sedar hudud ala-PAS ini memang cincai, kalau buat undang-undang yang dikuatkuasakan, maka akan timbul macam-macam masalah, sebab banyak benda tak lengkap antaranya kes jenayah bersilang, kemudian peruntukkan dalam enakmen hudud ala-PAS ini banyak sangat ruang-ruang untuk penjenayah untuk lepaskan diri. PAS perlu sedar, masyarakat sekarang bukannya macam masyarakat zaman Nabi, zaman para Sahabat atau zaman masa khalifah-khalifah Islam dahulu yang ada integriti, orang sekarang ini, tok guru pun boleh menipu dan jadi asobiyah, apatah lagi orang lain, jadi macam mana nak ambil tindakan, malahan orang nak jadi saksi, nak kena bebas dari dosa-dosa, nak kena ikut syarat-syarat tertentu, berapa orang yang layak? Malahan Musangka sendiri pun layak sangatkan nak jadi saksi? Sedarlah diri sama, kerajaan perlu mendidik masyarakat jadi baik, kemudian baru boleh laksanakan hudud, hudud adalah sesuai dilaksanakan sekiranya masyarakat mempunyai nilai diri yang baik dan mulia, kalau dalam keadaan sekarang ini agak sukar lebih-lebih lagi negara berbagai kaum dan agama, pertikaian berkenaan isu jenayah bersilang seperti di atas, bukan mudah nak diselesaikan ikut undang-undang agama tertentu saja, kerana ada bantahan dari penganut agama lain, ini kena pertimbangkan juga.

Saya tidak menentang hudud, malahan saya sangat menyokong hudud, tapi dari segi perlaksanaanya kena lihat keadaan dan persekitaran, tak boleh main hentam saja, kerana buruk padahnya nanti. Malahan dalam usaha kerajaan untuk membentuk masyarakat yang baik, lihat sajalah sikap PAS sendiri, sibuk dengan ceramah maki hamun, hasutan dan demontrasi liar, macam mana nak bentuk masyarakat yang baik kalau orang yang kononnya perjuangkan Islam berkelakuan macam orang yang tak berakhlak? Pakai jubah serban, tapi melalak di pentas ceramah maki hamun orang dan hasut orang sesuka hati, itu ajaran Islam yang PAS kutip dari mana? Tak ada ajaran Islam sebegitu rupa, bukannya sibuk menuduh orang sebagai perogol walaupun tak ada bukti dan saksi, tapi yang buat begitu PAS tak ambil apa-apa tindakan pula, malahan dibela dan dijulang setinggi-tingginya seolah-olah hero pula kerana berjaya memburukkan UMNO, ini sikap apa ini? Tak guna cakap banyak, kalau PAS sendiri tak mampu nak membentuk persekiran yang sesuai untuk buat hudud, macam mana nak buat hudud? Cakap memang mudah, bila jadi masalah, siapa nak tanggung? Jangan sibuk nak beretorik sajalah, nak buat undang-undang kena jelas, bukannya macam undang-undang Hudud Ala-PAS yang tahap tadika itu, tak boleh pakai, banyak masalahnya kerana banyak ruang-ruang untuk lepaskan diri oleh penjenayah dan ruang-ruang yang boleh dipertikaikan hingga kes pun tak jalan. Renung-renungkanlah, Musangka, tak puas hati silalah jawab, tapi berkualitilah, kalau macam jawapan standard tepi jalan itu, buang masa sajalah. Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Encik Mohamad.

musangka said...

Hudud tak sesuai dgn keadaan Msia?

mmuuaahhhahahahaha....!

Apa punya bangangnya jenis alasan nih!!

Hg ingat Malaysia or bumi ni kepunyaan masusia ka?

Allah turunkan hanya satu undang2 yg wajib digunakan atas muka bumi ini, iaitu....HUDUD!

Hg ingat AllahSWT tak tau ka apa masaalah malaysia nih dari awal hingga akhir?

Ini suma bukan nya apa....manusia dah sampai tahap nak lawan Tuhan!!!

Tak sedaq diri....hidup menumpang rahmatNya!!!

Nak bercakap bab hudud, guna hujah AlQuran! Bukan hujah Nik Aziz or Najib!

Akai ada boh kat lutut !!!

musangka said...

Apa susah nak laksanakan hudud? Asalkan faham, ianya adalah perintah AllahSWT....! Bukan perintah Sultan or Agung!!!

Bukan umat Muhammad RasulullahSAW, jika ada antara kita yg kata hudud ni...SUSAH utk dilaksanakan!!!

Mau dgn tak mau ja...!!!

musangka said...

Ambil contoh, Penghulu segala Hari...Jumaat !

Kenapa susah sgt nak tukaq cuti mingguan pd Jumaat?

Hati...klu dah dikelilingi iblis, inilah jadinya!!!

Kesucian & keagungan agama di letakkan no 1000 kebelakang!!!

musangka said...

Pada aku, pemerintah hari ni, letakkan ugama pd status SUKARELA!

Amik yg mana berkenan,

yg tak ngam, lempaq dlm longkang!

Lepas tu, bole pulak guna law ciptaan sendiri....!

Tak percaya adanya kehidupan diakhirat!!!

Anonymous said...

apa2 pun...AGREE TO DISAGREE..

agree to disagree??? spin baaaaaaikkkkk punya!!!

Anonymous said...

kalau kuat iman, kalau ikhlas, kalau serius,

memang tak wujud pun AGREE TO DISAGREE tu..

memang tak wujud pun 0.0001% tu..

spiiiiin laaaagiiiiii..keh keh keh