Sunday, October 2, 2011







KUALA LUMPUR 1 Okt. - Jabatan Pengarang Utusan Malaysia membuat dua laporan polis berhubung kenyataan lucah terhadap organisasi serta wartawan Fauziah Arof yang dikeluarkan oleh Namewee menerusi satu klip video yang tersebar di Internet baru-baru ini.

Laporan polis itu dibuat berikutan tindakan Namewee yang menyalahguna kemudahan multimedia untuk menjatuhkan imej akhbar Utusan Malaysia serta mengeluarkan tuduhan melampau terhadap penulisan artikel Bukan Nasi Lemak 2.0, soalnya Namewee... yang disiarkan pada bulan lalu.

Menurut Penasihat Undang-undang, Jabatan Pengarang Kumpulan Utusan, Mohd. Jefri Daman, penerbitan klip video berdurasi dua minit 43 saat itu telah mengundang komen-komen negatif orang ramai terhadap akhbar dan wartawan berkenaan.

"Tindakan Namewee itu dilihat merendahkan martabat wartawan dan akhbar Utusan Malaysia sebagai rasis, bodoh, menjatuhkan imej syarikat dengan tuduhan melampau serta menggunakan bahasa lucah," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.




Aiseh Apek! Lu Jangan Takut! Ini Polis Lipot Maa ... Bukan Sulat Saman Loh! Sulat Saman Latang Lu Mintak Lu Punya Kawan Kasi Kaotim Loh! ... 1 Malaysia Maa!


12 comments:

Anonymous said...

TAK LAMA LAGI ITU MELAYU KASI MAAF SAMA ITU APEK. ITU APEK BANYAK SELONOK. GEMBILA DIA. DAN DIA AKAN BUAT LAGI. MELAYU PUN MALAH LAGI. DAN DIA PUN MINTAK MAAH LAGI. DAN MELAYU PUN MAAH LAGI. DAN DIA GEMBILA PULOK. DAN DIA BUAT LAGI. DAN MELAYU PUN MAAH LAGI. AKHIRNYA WA INGAT LA ITU MELAYU SAMA ITU APEK DOK MAIN LAGI DAN LAGI HINGGA AKHINYA MELAYU JADI GILA DAN ITU APEK BANYAK SUKA.

Anonymous said...

pukimak punya cina babi sundal ni...gua tgh hot ngan najib..nampak pulak lagi muka cibai lu punya mak punya puki...babi punya cina namewee babi...hakptuiiiiiii....

Anonymous said...

BEGITULAH SOAL POLITIK DAN PERADABAN BANGSA MENJADI PERTARUHAN, PM NAJIB HARAP DAPAT PERGUNA ANAK CINA INI UNTUK DIVERT PENYOKONG CINA UNTUK JADI NEUTRAL DAN SOKONG KERAJAAN. NAK HUKUM PUN SUSAH, MAKLUMLAH ANAK CINA... BUAT CAM MANA PUN BANGSA DIA TAKKAN REDHA. KERAJAAN JUGA SALAH..SUKARNYA NAK JADI PM BAGI SATU MALAYSIA, SATU BANGSA BANYAK RAGAM, BANYAK BANGSA BANYAK KERENAH. HARAP PM DAPAT BERSABAR. MOGA DAPAT HIDAYAH DAN KEKUATAN. YANG PASTI ISU INI, SUNKEN A BIT ISU HUDUD. KIRA NAK SELAMATKAN PAS JUGALAH..HARAP SEMUA RAKYAT MALAYSIA BOLEH FIKIT WARAS DAN BERSABAR. HIDUP BANYAK RINTANGAN.. JOM UBAH... PAS WAJIB DIISLAMKAN..

Anonymous said...

Kita kena faham kapasiti najib sebagai pm..pm kepada semua kaum...kita semua(melayu) boleh bertindak/menjahanamkan kimak anak babi tu,kalau kita semua sepakat dan bersatu.contohnya..boikot segala karya dia..boikot sungguh2.
Lepas berjuta-juta kuar modal nak buat filem dan tak ada orang melayu yg nak tengok...melingkup dan jahanam la kimak anak babi ni.
Kutuk orang melayu, pas tu duit orang melayu ni jugak yang ditagih.
Memang dasar anak cina babi.
Woiii..anak cina pukimak..kau opegi buat filem kat negeri asal datok nenek moyang kau tu..kat sini orang2 melayu tak teringin langsung nak tengok.Kalau nak buat jugak,buatlah..pas tu tayangkan kat kandang-kandang babi@ saudara mara kau yg banyak kat malaysia ni.

penyokong umno yg kecewa said...

aku dah hilang hormat n x percaya kat najib..
dia banyak bodek cina2...
banyak tindakannya menguris hati orang melayu..
harap2 selepas next pru..dia dah x jadi pm..singkir dia macam pak lah..
tukar pemimpin umno yg lain plak jadi pm

Anonymous said...

celaka lu apek lu mampos lagi bagus loll buat semak cini tanah melayu punye maaa..lu betoll2 cam anjingg nyalakk bukieett...celakooo lu

Anonymous said...

kita orang2 melayu kena hati2 dengann ini cibaii maaa..ini komunis moden ada peluang ini cibaii mau kaci tanah melayu hancurr maaa...baikk lu mati loll cibaii anjing babi lu namaweee pigg

Anonymous said...

Siapa nak sokong Haram Jadah ni jadi tokoh Patriotik negara, serupa jadi 2 X Haram Jadah!!!.. orang yang meyokong haram jadah ni boleh dilebelkan dah diperingkat paling BODOH, BANGANG dan bengap lagi teruk dari kes kena Nasik Kangkang!!!.. harap orang lain terutama Melayu jangan jadi Bangang pulak pergi menyokong si Haram Jadah bangsa Cauvinis dan Rasis ni jadi Idola plak

Anonymous said...

Diharap semuga tidak akan ada melayu yang back up anak cina haram jadah ini, kepada pak menteri harap-harap jangan lah gadai maruah bangsa melayu sekadar nak minta undi anak cina babi dan cina-cina pencacai yang lain.

AnaQarbana said...

Hoi anak babi...lu pi jumpa sama Najiblah dia boleh tolong sama lu maa...dia bos 1Malaysia.......

Nam Ron said...

Bangsat2 NAMEWEE pun dia Umno respect, boleh jumpa PM lagi...lu GWM apa lancau pun tarak...nasiblah lu blogger jadi pencacaila!...lu GWM apa barang?..

Unknown said...

LAMA TAK DENGAR CITER LU NAMRUD ... JEALOUS KE NAMEWEE JUMPA NAJIB?

NAK JOIN UMNO KE? SYOKKAN LU LAYAN BLOG PRO KERAJAAN ... SALAH KITA TEGUR PEMIMPIN.

BUKAN MACAM LU ... DAH SALAH PUN LU JILAT JUGAK LOBANG ANWAR! HEHEHE