Saturday, October 22, 2011


Portal The Malaysian Insider sudah menjadi suara rasmi puak-puak Evangelist Kristian yang secara jelas mengapi-apikan histeria anti-Kristian.

GWM agak musykil dengan 'headline' portal berkenaan yang memperlekehkan kehadiran umat Islam pada Perhimpunan Sejuta Umat Islam di Stadium Shah Alam hari ini.

Yang jelas, perhimpunan hari ini menggariskan dasar kegusaran isu murtad dikalangan umat Islam di Malaysia, bukan seperti yang dilaporkan oleh portal rasmi pakatan haram pembangkang ... Anti Kristian?

Mungkin editor yang menulis artikel tersebut boleh memperincikan dan menjelaskan lagi tafsiran HIMPUN dengan anasir Anti Kristian?





Semalam GWM telah menjelaskan dalam artikel bagaimana Sundalan DAPigs Teresa Kok melalui sms yang dihantar beliau kepada masyarakat beragama Kristian di Malaysia menghangatkan prasangka menebal prejudis terhadap umat Islam.

Cetusan sms Sundalan DAPigs ini mahu mencetuskan konfrontasi dan ketegangan dikalangan umat Islam dan penganut Hristin di Malaysia. Maka tidak menghairankan bagaimana begitu mudah portal The Malaysian Insider menyambut menyambut cetusan sms Sundalan DAPigs ini dengan tajuk utama ... Perhimpunan Anti Kristian?

Masih belum jelas lagi ...




Rakan-rakan bloggers yang berada di Perhimpunan Sejuta Umat Islam petang tadi juga dikejutkan dengan provokasi oleh puak-puak Evangelist ini.

Petugas HIMPUN berjaya mengesan terdapat sebilangan individu yang mengedarkan flyers atau risalah provokasi secara jelas menyeru umat Islam berperang dengan penganut Kristian di Malaysia.

Susur galur provokasi yang begitu rapi dilakukan bagi mencemar perhimpunan aman yang dilakukan. GWM tidak menyangkal perbuatan ini dilakukan oleh kumpulan Evangelist, golongan murtad Islam mahupun dari pihak PAShit sendiri yang cuba mensabotaj HIMPUN!

PAShit sebelum ini jelas menghalang ahli dan penyokongnya hadir di Perhimpunan Sejuta Umat Islam akibat desakan Sundalan DAPigs! ... kecuali bekas Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Hassan Ali yang begitu gentleman hadir memberikan sokongan terhadap HIMPUN.





GWM agak musykil dengan kehadiran wartawan asing khususnya dari Channel News Asia Singapore pada perhimpunan petang tadi.

Pada waktu GWM menulis artikel ini, Channel News Asia masih lagi belum melaporkan sebarang berita dalam portal tersebut berkenaan dengan Perhimpunan Sejuta Umat Islam.

Apa yang menarik minat Channel News Asia untuk membuat liputan mengenai perhimpunan ini, jika tidak mahu melaporkan laporan berat sebelah mahupun provokasi terhadap umat Islam di Malaysia.

Tidak mustahil kerajaan Malaysia akan turut sama terpalit dengan laporan yang bakal dikeluarkan kelak?





Tiga hari lalu, Bishop Paul Tan turut dilaporkan melalui portal Malaysiakini mengandaikan Perhimpunan Sejuta Umat Islam merupakan satu perhimpunan menyemarakkan api histeria anti Kristian.

Cukup jelas dalam artikel berkenaan, Bishop Paul Tan menyeru pengundi untuk tidak mengundi parti pemerintah.

“Any government this duplicitous, this craven in the face of the obvious troublemakers is a government deserving of the electorate’s rejection,” he asserted.

Bukankah ini merupakan satu kenyataan berbaur politik yang datangnya dari puak Evangelist. Atas dasar dan kapasiti apa Bishop Paul Tan mengeluarkan kenyataan sedemikian ... mengajak rakyat menolak kerajaan.

Bukankah ini juga merupakan kenyataan berbaur hasutan dan ugutan kepada pihak pemerintah?







Puak-puak Evangelist Kristian sudah lama menjadikan gereja sebagai pentas politik dan laluan kepada DAPigs untuk mendapatkan sokongan dan undi dari masyarakat bukan Islam.

Ini bukan fantasi ... malah telah direalisasikan sebelum berlangsungnya PRU12 yang lalu.

Delegasi DAP yang diwakili oleh Lim Guan Eng, Tony Pua, Teresa Kok, Hannah Yeoh dan Dr Cheah Wing Yin mendapat sokongan dari National Evangelical Christian Fellowship Malaysia (NECF) yang membuka pintu kepada 40 buah gereja sekitar Lembah Klang untuk kemenangan calon-calon DAP.





Gereja sudah menjadi saluran kempen dan pentas puak-puak Evangelis DAP. Gejala ini paling menyerlah ketika pilihanraya negeri Sarawak. Kegiatan politik meresap masuk gereja dan semakin rancak.

Di antara Ahli-ahli Parlimen dan Adun DAP yang mengambil bahagian ialah James Ngeh Koo Ham, Teresa Kok and Hannah Yeoh.

Pada PR Sarawak yang lalu, puak-puak Evangelsi DAP ini secara jelas membuat hasutan bahawasanya penganut Kristian di Sarawak yang majoritinya masyarakat Cina akan dikongkong dan ditindas oleh pihak kerajaan jika disekat impot Al-Kitab dalam bahasa Indonesia.




Apa yang GWM rumuskan dari portal-portal yang menyokong pakatan haram ini melalui artikel memperlekehkan Perhimpunan Sejuta Umat Islam petang tadi, merupakan langkah secara halus dan tersembunyi provokasi dan cetusan ketegangan agama di antara umat Islam dan penganut Kristian di Malaysia.

Sejak beberapa hari yang lalu, GWM melihat susur galur permainan politik portal-portal media alternatif dan puak-puak Evangelis DAP dan gereja mahu mempromosikan ketakutan dan provokasi.

Namun yang paling menyedihkan adalah golongan dan kelompok dari PAShit yang begitu tunduk dan sujud kepada arahan dan tuntutan DAPigs.

Kebobrokan dan kejahilan pemimpin dalam PAShit adalah titik tolak mengapa perpecahan umat Islam kian parah di Malaysia. Mustahil pemimpin parti ini tidak nampak permainan politik ynag dibawa puak-puak Evangelsi DAPigs selama ini.

Atau mungkin kerana tekanan, sokongan dan dana dari Evangelis DAPigs ini menyebabkan pemimpin-prmimpin PAShit terpaksa ... terpaksa menjadi Syaitan Bisu dan Ularmak Kucing Senak!




3 comments:

Anonymous said...

melalui kuda trojan iaitu sayap penyokong non muslim dalam pas puak katolik evangalist menyalurkan dana yang banyak kepada pas. maka pas telah dibeli olih dap dan kini mereka menjadi hamba dap. kerana itu khalifah lim kau siol telah dilantik olih father nicky menjadi khalifah untuk orang isle yang pertama di malaysia.

Anonymous said...

Beza benar HIMPUN dengan BERSIH, kalau dalam perhimpunan haram dan liar BERSIH, penuh dengan kacau bilau, berlakon mati, provkasi melampau dan macam-macam masalah hingga memberikan kerugian kepada peniaga-peniaga kecil atau besar serta pemandu teksi serta pengangkutan awam lain serta menyebabkan jalanraya sesak hingga menyusahkan orang, tapi lihatlah HIMPUN dalam keadaan aman, tak ada melontar batu, tak ada merusuh melawan pihak keselamatan, tidak ada yang berlakon kononnya mati, tidak ada yang langgar kereta polis macam Mat Sabu dan peniaga-peniaga pun bebas tak ada masalah nak berniaga.

Jelas sangat HIMPUN adalah perhimpunan aman, bukannya macam BERSIH, perhimpunan haram dan liar yang dipelopori oleh golongan liar yang tak tahu berfikir panjang hingga mendatangkan kesusahan kepada orang ramai. Ini menunjukkan Pakatan Rakyat memang tidak berguna, tak tahu nak menjaga akhlak hingga sanggup buat apa saja demi politik, macamlah politik kotor mereka ini akan menyelamatkan mereka di Mahsyar kelak. Renung-renungkanlah.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.

Anonymous said...

Selepas peristiwa HIMPUN ini, pihak kerajaan perlu tegas dalam hal keselamatan terutama melibatkan perpaduan dan keharmonian kaum dan agama. Menteri Amaran, tolonglah bertindak sebagai Menteri Dalam Negeri, ini kerana kalau sekadar amaran tahap kepala otak mangkuk hayun, keadaan mungkin akan parah lagi selepas ini. Meskipun peristiwa HIMPUN ini tidak mendatangkan pertelingkahan melampau antara agama yang juga bukannya disebabkan oleh penganjur HIMPUN kerana HIMPUN adalah atas dasar untuk memberikan penjelasan secara keras bahawa jangan main-main dengan artikel 11(4) Perlembagaan Malaysia, iaitu berkenaan larangan penyebaran apa-apa dakyah agama asing terhadap umat Islam dalam apa cara sekalipun.

Kepada Menteri Amaran @ Hishammuddin, sekiranya anda tidak mampu untuk menjalankan tugas sebagai Menteri Dalam Negeri, silalah letak jawatan, jangan terhegeh-hegeh macam beruk berbuat banyak perkara yang boleh merugikan negara ini dalam jangka masa panjang. Ini kerana soal perpaduan dan keharmonian kaum dan agama bukanlah suatu perkara yang boleh dibentuk dalam sekelip mata saja, ia mengambil masa berpuluh tahun, malah beratus tahun untuk membentuk keamanan, perpaduan dan keharmonian antara kaum dan agama. Saya sangat terkejut dengan sikap Menteri Amaran kerana sanggup berbuat sedemikian, malahan lagi terkejut dengan sikap pandir Najib yang boleh membutakan mata dan memekakkan telinga terhadap segala provokasi melampau oleh pihak-pihak tertentu hingga mencetuskan tindak balas seperti HIMPUN ini, dan mungkin lepas ini sekiranya provokasi makin melampau, mungkin tindakan balas yang lebih dahsyat akan berlaku kerana portal berita Pakatan Rakyat yang perangai macam lahanat musibat seperti Malaysiakini dan Malaysia Insider memainkan isu ini untuk mencetuskan provokasi terhadap orang Islam, kalau tak ambil tindakan, maka kekacauan serius akan berlaku, malahan pimpinan politik Pakatan Rakyat dari DAP terutamanya, perlu diambil tindakan, perangai macam lahanat musibat berbuat provokasi yang bukan-bukan.

Takkan Hishammuddin nak tunggu ada yang kena penggal leher, ada yang kena tembak, ada yang dibakar rumahnya, ada yang ditikam ada yang dibelasah hingga mati baru nak ambil tindakan, apa Hishammuddin dan Najib ada bekalan nyawa untuk menggantikan nyawa-nyawa yang terkorban itu? Atau Hishammuddin dan Najib ada bekalan tangan dan kaki untuk menggantikan tangan dan kaki yang terpotong semasa rusuhan? Jangan perangan macam pandir, nak tunggu masalah baru nak ambil tindakan, itu kerja pandir namanya.

Sedarlah semua, samada umat Islam dan juga bukan Islam, kita hidup dalam negara yang berbilang bangsa dan agama, maka hendaklah saling hormat menghormati antara satu sama lain, janganlah nak orang lain hormat kita kalau kita tak tahu nak hormat orang, itu perbuatan pandir namanya. Hormatilah hak orang jangan mainkan provokasi yang melampau kerana jangan disebabkan dua tiga orang yang pandir macam ayam daging memprovokasi satu pihak yang lain mencetuskan tindakan balas secara besar-besaran dari pihak yang diprovokasikan itu, kesannya masyarakat akan kacau bilau, keselamatan akan tergugat, perpaduan hancur, dan kita semua hidup dalam keadaan yang tidak tenteram, jadi saling hormat menghormati antara satu sama lain dan tahu hormat hak orang, jangan ingat hak sendiri saja nak jaga, hak orang perlu dihormati juga, ini baru boleh hidup aman damai. Renung-renungkanlah.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,



Encik Mohamad.