Saturday, October 29, 2011





Tengah hari tadi keluarga itu membuat laporan polis dengan harapan satu siasatan jenayah akan dijalankan.

“Bukan kami tidak ada kesabaran. Kami sudah lama bersabar dan telah diambil kesempatan (ekoran kesabaran kami),” kata kakak Beng Hock, Lee Lan selepas membuat laporan di balai polis Tun H.S. Lee di sini.

“Kami sudah lama menunggu dan tiada tindakan serius daripada kerajaan,” tambah Lee Lan.

Peguam yang mewakili keluarga Teo, Gobind Singh Deo pula berkata, laporan polis dibuat berikutan kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz di Dewan Rakyat Isnin lalu bahawa kerajaan tidak mengenakan tindakan pendakwaan ke atas tiga pegawai SPRM terbabit meskipun mereka dinamakan dalam laporan dikeluarkan tiga bulan lalu berikutan tiada laporan polis dibuat.

(Jadi) hari ini kami membuat laporan polis ekoran penemuan suruhanjaya diraja untuk memastikan siasatan dijalankan dan tindakan sewajarnya di ambil ke atas mereka yang bertanggungjawab di atas kematian Teoh Beng Hock,” katanya. - Malaysian Insider 28 Oktober 2011.


GWM kurang mengerti dengan sikap sebenar keluarga mendiang Teoh Beng Hock dalam perkara ini. Laporan polis dilakukan semata-mata mahu mencari pertuduhan dan mendakwa tiga pegawai SPRM?

Bagaimana pula dengan kelibat tiga pmimpin DAPigs yang secara tidak langsung turut terlibat 'membunuh' Teoh Beng Hock?

Seharusnya juga keluarga Teoh Beng Hock memulakan tindakan mahkamah ke atas Lee Wye Ming, Lee Kee Hiong dan Ean Yong Hian Wah.








Barangkali keputusan paling tepat adalah mengambil tindakan saman ke atas parti DAPigs kerana gagal mengambil tindakan tatatertib ke atas ahli-ahlinya yang secara tidak langsung bertanggungjawab menyebabkan mendiang Beng Hock membunuh diri.

Mustahil keluarga mendiang Teoh Beng Hock tidak memahami maksud dan isi kandungan laporan setebal 124 mukasurat Suruhanjaya Diraja Untuk Menyiasat Kematian Teoh Beng Hock?



Berdasarkan laporan suruhanjaya setebal 124 muka surat yang disediakan oleh lima panel suruhanjaya itu, tindakan sedemikian juga telah mengundang tuduhan dan pandangan serong apabila pembayaran semula wang itu kelihatan seperti penyaluran dana kepada parti politik tersebut. - Utusan Malaysia, 22 Julai 2011



Dan laporan suruhanjaya tersebut sudah cukup membuktikan tindakan parti DAP menyebabkan Teoh Beng Hock cukup tertekan lalu membunuh diri tidak mahu disiasat oleh SPRM, yang bakal mendedahkan nama-nama penyangak DAP di atas.

i) Ia berikutan peruntukan bagi program itu dikeluarkan daripada belanjawan kerajaan negeri yang sepatutnya dibelanjakan untuk penduduk di kawasan tertentu.

ii) Berdasarkan keterangan kontraktor, Lee Wye Wing berhubung program dan projek kecil bagi kawasan DUN Seri Kembangan, suruhanjaya mendapati wujud kelemahan dari segi prosedur berikutan tiada sebut harga dikemukakan untuk kelulusan.

iii) Berhubung resit yang dikeluarkan oleh DAP bagi pembayaran balik wang yang didahulukan, menurut suruhanjaya berkenaan, tiada satu resit pun yang dikemukakan oleh saksi itu sepadan dengan jumlah wang pendahuluan tersebut.

iv) Walaupun Wye Wing yang menggunakan nama syarikat bumiputera Kelas F untuk mendapatkan projek kecil, mengaku memenuhi setiap spesifikasi sesuatu projek, namun tiada siapa mengesahkan sama ada barang dan perkhidmatan yang dibekalkan mengikut nilai yang dituntut.



Keluarga Teoh Beng Hock disarankan mengambil tindakan yang sama ke atas parti DAPigs. Mulakan dengan laporan polis untuk jalankan satu siatan jenayah ke atas tiga penama DAPigs di atas. Jika terdapat kes untuk dibuktikan, ambil tindakan mahkamah secepat mungkin ... barulah bertepatan dengan maksud 'Justice For Beng Hock'!

Namun melihatkan cara keluarga mendiang Teoh Beng Hock mengambil tindakan diatas, semakin jelas bangsa ultra kiasu ini tidak akan mengambil sebarang tindakan ke atas parti ultra kiasu DAPigs ...

Malang ... kerana kematian Teoh Beng Hock turut dipolitikkan ahli keluarganya sendiri untuk menyelamatkan imej dan maruah DAPigs dalam penyalahgunaan kuasa membolot keuntungan melalui nama nama syarikat kontraktor bumiputera.

Tiga pegawai SPRM berbangsa Melayu pula yang bakal disembelih ...




9 comments:

Brader Vo said...

Mungkin keluarga TBH dirasuah pula oleh DAPigs dgn jamuan babi golek 7 hari 7 malam dan dihidang arak oleh PASberg (Takebeer Beersih 2.0) untuk terus memfitnah SPRM sehingga PRU13.

Sudah sampai masnya SPRM pula menyiasat keluarga TBH dan menyaman mereka secara sivil pula.

Gelombang Wangsa Maju said...

INI YANG DIMUSYKILKAN BRADER VO ... PENYEBAB BENG HOCK 'BUNUH DIRI' TERLEPAS TANPA SEBARANG TINDAKAN OLEH KELUARGA MENDIANG!

musangka said...

Toksah dok spin merata!

Dua kejadian suddendeath berlahu berturut pd saksi SPRM.

Di bangunan SPRM..!!

Takyah pi mahkamah pun, org ramai tau....ini angkara siapa!!!

Dlm perkara ini aku sokong keluarga terlibat & DAP !

SPRM.....manyakk antu ooo..!!!

musangka said...

BV 940,

Juga mau check.....ini umnu punya tgn ada sana dlm ka...!!!

mmuuaahhhaahahaha...!!!

Anonymous said...

tak habis2 la puak2 kafir ni..

Anonymous said...

bang hoock dah mati. neraka dah tunggu.orang yang membunuhnya aku rasa manusia yang bimbang kepincangan dan salah laku rasuah yang mereka lakukan. mereka bimbang beng hock mendedahkan nya. daripada terdedah lebih baik bunuh mati kemudian letak atas kepala SPRM.Seorang saksi yang SPRM sangat perlukan di bunuh oleh SPRM. orang tak ada akal pon tak percaya.yang percaya hanya golongan yang meyorok kesalahn saja.

Badak BTR said...

Oi Musangka (musang ke kerbau)

Kalau SPRM nak bunuh dia dah bunuh kat luar la.... Apa kejadah nak bunuh dalam rumah sendiri.... Cuba lu bagi alamat lu, gua nak bunuh Tian Chua kat rumah lu... Ada berani!!!! Lancau lu

Tian Hua Pocong said...

Aku agaklah sebelum dia bunuh diri tentu ada kumpulan gangster yang ugut dia.

Depa takut dia bongkar habis semua rahsia buruk DAP & PKR.

Mesti ada kepala yang bagi perintah.

Keluarga depa mula minta Suruhan Jaya Siasatan DiRaja, dalam tengah dok siasat dah rasa nak terbelit depa boikot.

Fasal apa boikot ? Tunggulah kalau depa tak puas hati boleh persoal dalam inquest kan.

Pi panggil pakar lebih kurang ahli kumpulan punk mai dok lalok sapa suruh.

Ini semua atur kerja depalah. Kalau dah Parti pembelit tu pembelit juga. Rakyat dah tau.

Hidup mati semua depa nak belit. Sampai yang mati hidup balik pun ada. Cukup-cukup lah...

Anonymous said...

IKUT LOGIKLA, MEMANG BODOHLA SAPE FIKIR SPRM YG BUNUH TBH DI BANGUNAN SPRM..BUDAK TADIKA PUN BOLEH FIKIR CAMTU..