Thursday, October 13, 2011



KUALA LUMPUR - Kerajaan menimbang mengagihkan pemberian bantuan rakyat sebanyak RM500 kepada isi rumah yang berpendapatan bulanan RM3,000 dan ke bawah, mulai Januari 2012.

Timbalan Menteri Kewanan Datuk Dr Awang Adek Hussin berkata pengagihan bantuan wang tunai itu yang boleh dilakukan secara berperingkat-peringkat, tanpa penetapan masa, akan dilakukan secepat mungkin mulai Januari depan.

Bantuan "one off" atau sekali sahaja itu diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semasa membentangkan Belanjawan 2012 minggu lepas - BERNAMA 12 Oktober 2011.



GWM tidak menyalahkan penyokong pembangkang jika menuntut janji dari kerajaan seperti yang diumumkan oleh DS Najib pada Belanjawan 2012.

Sudah menjadi dasar kebobrokan pembangkang ... dalam mengutuk dan mencerca, kedua-dua belah tangan didepakan kehadapan untuk menerima agihan bantuan wang tunai ini.

Mustahil penyokong pembangkang akan meminta pemberian bantuan rakyat dari Pakatan Rakyat! ... Tidak mustahil Pakatan Rakyat akan turut memberikan habuan kepada penyokongnya! ... habuan air liur berbakul-bakul semasa ceramah!


7 comments:

Anonymous said...

muka tak tau malu....muka anjing tu seme....

dasar kjaan mereka hentam tapi duitt diambill..

Anonymous said...

musamdol am dah keluaqkan fatwa, duit rasuah ambil tak paaa. janji undi paihh. sbb tu org paihh kuat makan rasuah, dimana2 paihh makan rasuah.

kalau duit pemberian kjaan umno apatah lagi. sure depa bedaiii. duit rasuah pun depa bedaii.

kuala kedah

Anonymous said...

ehem...ehem...
patutnya pok nik kena ingatkan pada ahli hamPAS...BN itu kafir..umno tu kafir...duit kerajaan tu haram...takleh ambil...hanya yg hamPAS bagi saja halal...hehehe

hangkedee said...

Dasar puak puak haramjadahkah ni memang sial.Duit mereka sapu licin kutuk tetap kutuk.Pork nik beri rasuah kata derma.apalah puak haram jadi ni.Pm pun satu bagus apa jadah beri kepada yang tak sokong terutama cina cina kafir harbi berjuta di beri pada sekolah cina.

Unknown said...

Kutuk Kerajaan berbakul-bakul, lepas tu beratur minta bantuan Kerajaan...

ANWAR IBRAHIM: HERO TAHI KUCING DI KAMPONG BHARU. Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

James Bon said...

Kalau dah ketua macam Jebon, pecacai macam berok.

Muak tau malu. Jebon-jebon tu mana tau buat kerja cari duit untuk macai-macai.

Mau tak mau kebuloq juga duit UMNO/BN. Selam ni pun dok mentah kedarah duit haram UMNO/BN.

Manusia ka haiwan...

Anonymous said...

hai semua. ni nak cakap.

bagi pas:

UMNO rasuah tapi Pas sedekah/derma.

nak dapat balak di kelantan kena sedekah/derma 30% kepada tukang sain. Bazar tok guru menantu dapat sedekah dari tauke. kalu nak kira banyak sedekah puak puak ni terima.malas nak cerita.