Saturday, October 8, 2011


Sesuatu yang cukup pelik dan kurang ajar jika difikirkan secara logik tindakan blogger-blogger pro pembangkang apabila menggelar pemimpin yang dilantik mereka ini melalui undi dan sokongan sebagai ... YB BABI!

Mengapa pemimpin pembangkang digelarkan sebagai YB BABI?












Marahnya blogger pro pembangkang ini .... kerana ahli-ahli Parlimen pembangkang yang dilantik mewakili mereka tidak hadir di Parlimen untuk menolak Rang Undang-undang Perbadanan Pembangunan Kampong Baru 2011 diluluskan oleh Dewan Rakyat.

Marahnya blogger pro pembangkang ini ... kerana Yang Berhormat Pembangkang dikatakan makan gaji buta dan elaun ahli Palimen secara tidak berbaloi.

Marahnya blogger pro pembangkang ini ... kerana amanah yang dipertanggungjawabkan tidak dipikul dengan sebaik-baiknya.

Marahnya blogger pro pembangkang ini ... kerana ... kerana sememangnya begitulah gaya intelektual dan sifat blogger-blogger pro pembangkang!



Siapa pemimpin-pemimpin pembangkang yang diBABIkan oleh blogger-blogger pembangkang ini ...





















Begitu rendah dan hinanya martabat pemimpin pembangkang digelar dengan seekor binatang yang cukup sinonim dengan haram dimakan dan najis hukumnya.




So ... Moral Of The Story?
Ingatan dan amaran kepada Yang Berhormat pemimpin-pemimpin Barisan Nasional untuk rajin turun padang ... cukup jelas.

Apabila telah dilantik sebagai wakil rakyat di Parlimen mahupun di Dewan Undangan Negeri, tunaikan tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan oleh warga marhaen.

Bukan bersorak gegak gempita apabila elaun ahli Parlimen dinaikkan oleh DS Najib, bukan seronok mengetuk meja apabila sesuatu isu yang dibangkitkan terkena batang hidung juak-juak pembangkang.

Blogger-blogger pro kerajaan ramai juga yang hadir di Parlimen apabila sessi bermula sejak pilihanraya umum yang lalu.

Pun begitu, tidaklah sampai terkeluar didalam blog memBABIkan ahli Parlimen Barisan Nasional yang ponteng kehadiran di Dewan Rakyat.

Blogger-blogger pro kerajaan masih lagi waras dan rasional sifat dan pemikirannya. Teguran yang diberikan masih berlapik, halus dan lembut sifatnya.

Bagai teruna memikat dara ... Bagai mencari benang di dalam sedulang tepung, masih lagi terkawal teguran demi teguran blogger-blogger pro kerajaan terhadap para pemimpin Barisan Nasional.

Jangan sampai para pemimpin Barisan Nasional turut digelar dengan gelaran yang mengaibkan ... kerana gagal menjalankan tugas dan tanggungjawab.



Nak ke Yang Berhormat, Yang Berhormat Barisan Nasional dipanggil sebegitu rupa? Gua takde hal ...



6 comments:

YB Raz said...

dorang bengang sebab dorang buat cyberwar menghina BN tapi yb dorang buat tak kisah je dgn Kerajaan BN..tu pasal hangin satu badan..tak pasal pasal dorang yang malu sendiri.

Gelombang Wangsa Maju said...

HEHEHE ... BUKU BERTEMU RUAS YB RAZ!

sereban lama said...

baru ada akai... tp walaupun binatang tu hina tk main belakang mcm DSAI...hehehehe

Anonymous said...

mng ptut pun digelar cam tu... sebab kat parlimen pun kelakuannya pun macam benda tu...kawasan masing2 ditinggalkan...tinggallah rakyat dlm kesusahan tanpa pembilaan!... ketuanya pula asyik ke luar negara jumpa yahudi, yahudi, yahudi pas tu singgah thailand...senangnya jadi YB!

Anonymous said...

untuk pru 13 harap rakyat kekalkan beberapa mp yg rajin dan amanah jalnkan t'jawab...termasuk Datuk Ibrahim Ali,zulkifli nordin dan beberapa mp bebas yg ana lihat sangat cemerlang prestasinya!

Anonymous said...

untuk pru 13 harap rakyat kekalkan beberapa mp yg rajin dan amanah jalnkan t'jawab...termasuk Datuk Ibrahim Ali,zulkifli nordin dan beberapa mp bebas yg ana lihat sangat cemerlang prestasinya!