Saturday, May 19, 2012





KUALA LUMPUR, 19 Mei 2012 - Bekas naib pengerusi DAP Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim berkata rakyat perlu memberikan sokongan terhadap program transformasi dibawah kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau turut menambah rakyat seharusnya memberikan masa kepada usaha murni Najib dan kerajaan dalam menjayakan program-program transformasi yang sedang dilaksanakannya sekarang.

"Apa yang dilakukan oleh Perdana Menteri sekarang ini adalah betul dan tepat, kita perlu memberikan sokongan kepadanya," kata Tunku Abdul Aziz sambil menambah program transformasi yang Najib usahakan adalah suatu proses untuk perubahan yang sudah tentu mengambil masa.

"Proses dari segi definisinya pun kena ambil masa sikit. Proses, bukan produk...produk boleh keluar terus, awak pergi Tesco (pasar raya) boleh beli (barang)," katanya.

Beliau turut melahirkan keyakinan terhadap usaha kerajaan dalam menambah baik proses demokrasi negara melalui perubahan-perubahan drastik yang sedang berjalan.


Artikel seterusnya, klik KLPOS



Satu tamparan bagi parti yang mendokong dasar chauvinist dan racist apabila Tunku Abdul Aziz secara terbuka meminta rakyat memberikan sokongan terhadap program transformasi dan perubahan yang dibawa oleh DS Najib.

Kesilapan besar yang dilakukan oleh DAP adalah terus mendiskriminasi pandangan peribadi pemimpin Melayu yang tidak sehaluan dalam pakatan pembangkang.

Sama juga seperti Parti Adat & Sosialis (PAS) yang turut mengambil langkah membunuh karier politik Hasan Ali yang mempunyai pandangan berbeza dalam pakatan pembangkang.

Prinsip dan pendirian Tunku Abdul Aziz dan Hasan Ali jauh lebih mulia dan hebat dari juak-juak Melayu dalam pembangkang, terutamanya Tunku Abdul Aziz, sanggup meletakkan jawatan tertinggi dan keluar dari parti.


Tidak seperti dua monyet peliharaan DAP ini yang masih sanggup menjual maruah dan integriti hanya semata-mata mahu mempertahankan pemberian rasuah Lim Guan Eng terhadap bekas naib pengerusi DAP.

Rupanya rasuah dan jawatan adalah matlamat wahid dua monyet peliharaan DAP ini.

Tak disangka dua monyet peliharaan ini telah diasuh dengan begitu baik oleh DAP sehingga sanggup bermati-matian mempertahankan politik wang dan sogokan, demi mengumpan 'The Towering Malay' Tunku Abdul Aziz.

Rakyat pun tahu siapa sebenarnya dua haiwan peliharaan DAP.

Ahhh ... Siapa yang tidak mengenali Mohd Ariff Sabri (a.k.a. blogger Sakmongkol AK47) . Bekas ADUN Pulau Manis dan bekas Ketua Bahagian UMNO Pekan.

Merajuk kerana tidak dipilih sebagai calon sewaktu pilihanraya umum 2008 namun sempat membolot harta kekayaan sewaktu dalam UMNO dengan projek lombong besi dan konsesi balak LKPP.

Ingat lombong besi ... ingat Mohd Ariff Sabri, Ingat konsesi balak LKPP ... Ingat Mohd Ariff Sabri.



3 comments:

Anonymous said...

Tunku Abdul Aziz Melayu. Camna lak belot Cina dan DAP.

Dia pergi DAP tu orang Melayu kata dia belot pada Melayu.

Apa punya otak LGE ni.

Tulah aku takkan sokong pembangkang. Bodoh piang!

Ingat kita ni samdol ke apa?

praha2 said...

Tunku Aziz keluar da;igs bukan nak belot. tapi KESEDARAN. bukan macam beruk dua ekor tu. mungkin dah kono boli dek dapigs tu sobabnyo dio meroyan. kito tengoklah borani ko duo ekor b eruk ni bersuaro macam Tunku Aziz. kito lanyak dio kalo dio tak bersuaro mempertahan kan Melayu dan hak keistemewaan oran Melayu dan Insitisi Raja Raja. eden sanggup berporang ke titik darah terahkir lah kalo dapigs nak hapuskan semuo yang di nyatokan. mari mari cubo kito tengok siapo bosar nanti. kalo terpakso kito berporang itu lah yang akan kito lakukan

Anonymous said...

sepatutnya ayat dia mcm ni
"Tunku Abdul Aziz BELOT Orang Cina chauvinist & DAP mcm kami Demi Najib - Lim Guan Eng"