Tuesday, May 15, 2012





"Tidak ada sebarang tindakan tersusun yang dilakukan untuk mengesahkan mereka yang hadir pada mesyuarat tersebut.

"Terlalu mudah untuk mengundi pada mesyuarat itu. Saya hanya perlu memberikan nombor keahlian badan guaman itu. Tidak ada sebarang pemeriksaan dan semakan terhadap kad pengenalan untuk mengesahkan keahlian mereka yang hadir," kata Khairul Azam.

"Apabila saya menimbulkan isu tersebut sewaktu majlis sedang berlangsung, saya telah diejek dan menerima provokasi seolah-olah saya telah melakukan kesilapan," katanya.

"Saya berasa pelik kerana presiden badan guaman itu berkata ia adalah amalan kebiasaan setiap kali mesyuarat diadakan. Saya terpanggil untuk melakukan sesuatu terhadap prosedur dan amalan tidak profesional ini.

"Saya terkejut dengan pengakuan Ambiga bahawa tatacara yang dilakukan setiap kali mesyuarat badan guaman itu adalah sesuatu amalan yang biasa dan normal," tambah Khairul Azam.


Klik artikel seterusnya, MAJLIS PEGUAM DILIWAT ANWAR IBRAHIM







Cukup memalukan ... ahli Majlis Peguam, Khairul Azam membongkar Majlis Peguam sudah menjadi 'kuda tunggangan dan anjing' Ambiga sebagai platform utama pembangkang untuk memperlekehkan pihak berkuasa dan Perlembagaan Negara.

Tidak hairanlah mengapa Presiden badan peguam ini secara tiba-tiba mengubah pandangan dari mengecam pihak polis sebagai pencetus keganasan kepada para peserta BERSHIT 3.0 juga sebagai pencetus bersama keganasan ... 'play safe'.

Majlis Peguam kini sudah menjadi seperti 'Parti Seks Bebas' ... Sesiapa sahaja yang mempunyai akses terhadap nombor keahlian badan tersebut boleh mengundi dalam mesyuarat yang diadakan ... tanpa sebarang pengesahan dan semakan ahli yang sebenar.

Paling memalukan ... bekas Presiden Majlis Peguam dan Pengerusi Bersama BERSHIT 3.0 Ambiga turut mengakui perkara berikut.

"Amalan kebiasaan kata Ambiga, amalan kebiasaan untuk ada pengundi hantu, amalan kebiasaan untuk mana-mana ahli masuk kedalam mesyuarat tanpa pengesahan kad pengenalan, amalan kebiasaan untuk mengundi dengan cara angkat tangan, amalan kebiasaan hanya enam orang ditugaskan untuk mengira undi ribuan yang hadir," kata Khairul Azam dengan nada yang kesal.



3 comments:

Anonymous said...

hahaha and this is the champion of people??? clean election but as long is benefit to you be can look another way(so pas a like)

Anonymous said...

macam mana tak ada ahli hantu, bos-bos majlis peguam pun bapak dan mak hantu setan. tiada yang nak dihairankan

Anonymous said...

ooo..Ini namanya Bar Hantu Kopek..hahaha Tgk la Hantu Kopeknya, pun muke x blh belah..hahaha