Tuesday, May 15, 2012




PETALING JAYA, 15 Mei 2012 - Setiausaha Agung DAP dan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng akan mengadakan pertemuan dua mata dengan bekas Naib Pengerusi DAP itu secepat mungkin dalam usaha memujuk Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim dari terus meninggalkan parti itu.

Tunku Abdul Aziz mengumumkan keluar daripada parti yang didominasi kaum Cina itu berkuat kuasa serta-merta setelah dikecam hebat oleh kepimpinan parti akibat kelantangan beliau menolak perhimpunan haram Bersih 3.0.

"Saya akan menghubungi Tunku untuk berbincang mengenai perkara ini dengan harapan beliau akan mengubah pendiriannya.

"Saya akan cuba merayu agar beliau kembali kepada DAP," kata Guan Eng.


Klik artikel berikutnya, LIM GUAN PANIK MELAYU AKAN TOLAK DAP



Sebelum ini GWM telah menyatakan pandangan bahawa DAP tidak ada keberanian untuk memecat Tunku Abdul Aziz memandangkan parti chauvinist ini amat amat memerlukan sokongan dan undi orang Melayu.


Namun begitu, bekas Naib Pengerusi DAP ini lebih bijak untuk terus meninggalkan parti racist dan chauvinist ini secepat mungkin.

DAP seharusnya menyalahkan puak-puak 'chauvinist dan racist' dalam parti itu yang banyak memaki-hamun serta menggelar Tunku Aziz “orang tua nyanyuk”.

Keadaan yang sama berlaku apabila Presiden CAP, S.M. Mohd Idris yang lantang mengkritik DAP Pulau Pinang dalam isu pentadbiran negeri tersebut.



Berjayakah Lim 'Raba Nenen' Guan Eng merayu, melutut, mencium kaki Tunku Aziz untuk kembali kepada DAP?

Barangkali Guan Eng perlu membaca dan memahami kata-kata bekas Naib Presiden DAP ini ...

"Saya tidak di'beli' dan saya tidak berminat menyertai mana-mana parti buat masa ini," katanya dengan nada tegas. Saya mengalami masalah dengan parti dan tidak mahu memanjangkan masalah ini. Puncanya adalah Bersih 3.0 dan saya tidak menyokongnya kerana ia perhimpunan haram," kata Tunku Abdul Aziz.



Good Luck to parti racist ...



2 comments:

Anonymous said...

LGE rayu Tengku untuk jadi tunggul semula.

Patut jadi tunggul kena tunjal camna pun tak melawan dan kekal jadi tunggul.

Dah tak jadi tunggul LGE tak sukalah pasal merosakkan undi Melayu.

Lu mari sini lah Tengku kita mau kasi u masuk itu peti sejuk. Lepas PRU13 baru kita lepas lu la. Itu jam lu apa nak buat lu punya pasal la pasal itu jam sampah tepi jalan pun lagi berharga dari lu!

Cepat masuk la DAP memang tempat untuk kasi Melayu beku maaaaa

Kita tadak kisah itu hak Melayu dalam perlembagaan. Dalam Singapura punya perlembagaan pun ada tapi kita cukup untuk tak laksanakan la. Macam itu kerajaan Singapore bikin. Satu Melayu pun talak telur mau saman kerajaan Singapork.

Mari la Tengku. Bawak lagi Melayu ramai ramai kita kasi 'kasi' sama dorang.

Bro Becx said...

beza anwar dan najib..

http://brobecx.blogspot.com/2012/05/fakta-beza-anwar-dengan-najib.html