Monday, May 28, 2012


28 Mei 2012, PUTRAJAYA - Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek mempersoalkan niat dua pemimpin pembangkang yang hari ini melawat mangsa kemalangan pada perlumbaan drag yang dianjurkan sempena Himpunan Jutaan Belia 2012.

Beliau tertanya-tanya sekiranya ia hanya bertujuan cuba meraih populariti politik daripada kes kemalangan itu.

"Cuma kalau dibuat dengan tujuan politik untuk menunjukkan himpunan ini tak bagus misalnya, rakyat akan tahulah.

"Kalau dia benar-benar ikhlas sepatutnya dia turut melawat polis dan wartawan yang cedera akibat dipukul peserta perhimpunan Bersih baru-baru ini," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Terdahulu hari ini, dua naib presiden PKR, Nurul Izzah Anwar dan N. Surendran melawat mangsa kemalangan itu di Hospital Putrajaya, dan meminta penyiasatan penuh dijalankan dan sedia menawarkan bantuan guaman kepada mangsa sekiranya diperlukan.

Dalam kejadian yang berlaku tengah malam semalam di Lebuh Wadi Ehsan di Presint 19 di sini, seramai 17 penonton perlumbaan drag yang diadakan sempena himpunan itu cedera, termasuk empat yang parah apabila sebuah daripada kereta yang mengambil bahagian dalam acara tersebut terbabas.

Tiga mangsa yang masih dirawat di hospital itu ialah Muhammad Iskandar Rasiq Shaari, 20, Ami Nakim, 27, dan Muhamad Fairuz Jalaludin, 27, manakala seorang lagi telah dipindahkan ke Hospital Kuala Pilah.

Ahmad Shabery berkata pihaknya bersedia mengambil tindakan termasuk menyenarai hitam penganjur perlumbaan itu sekiranya mereka didapati bersalah dalam hal itu. - BERNAMA



Ahhhh ... ahli Parlimen Lembah Pantai ini semakin bijak mempelajari cara 'penyundalan' dalam meraih populariti politik daripada kes kemalangan perlumbaan drag, Himpunan Belia 2012, tempohari.

Memang tidak dapat dinafikan, Anwar Ibrahim sudah berjaya menurunkan ilmu 'menyundal' ini kepada puterinya dengan begitu baik sekali.

Nyata tidak sia-sia ilmu yang diturunkan oleh seorang papa hebat kepada anaknya, cuma barangkali ilmu 'menyundal' jantan masih belum diperolehi lagi dari papa.



Musykil dengan 'lawatan syok sendiri' kononnya meminta penyiasatan penuh dijalankan dan sedia menawarkan bantuan guaman kepada mangsa sekiranya diperlukan.

Tidak salah jika mahu melawat dan menziarahi mangsa kemalangan. Ziarah-menziarahi amalan yang baik dan mulia. Namun jika Nurul Izzah mahu mencuba ilmu 'menyundal', maka adalah lebih baik lupakan sahaja.



Namun begitu, malang ... malang kerana ilmu 'sundalan' Nurul Izzah tidak menjadi di Putrajaya hari ini.

Hasrat Nurul Izzah ingin 'menyundal' telah ditolak bulat-bulat oleh ketiga-tiga keluarga mangsa. Barangkali juga keluarga mangsa sudah mampu menghidu strategi 'menyundal' meraih populariti politik secara murahan.





Artikel penuh, klik NURUL IZZAH HENTIKAN MENYUNDAL



Nasihat GWM kepada Nurul Izzah, lebih baik digunakan ilmu 'sundalan' ini di Lembah Pantai. Dengarnya, warga marhaen Lembah Pantai semakin rimas dengan gelagat ahli parlimennya yang terlalu kuat 'menyundal' dan tidak melakukan kerja.

Terlalu banyak retorik dan janji kosong Nurul Izzah ini mengikut laporan yang diberikan oleh warga setempat. Yang selalu didengar adalah ... I'm Busy, I'm Busy.

Sukacita GWM memberi cadangan kepada Nurul Izzah, jika sekiranya mahu menggunakan ilmu 'sundalan' ini dengan lebih efektif dan efisyen.



Adalah lebih baik jika ilmu 'menyundal' ini dilakukan oleh Nurul Izzah dengan meminta penyiasatan penuh dijalankan dan sedia menawarkan bantuan guaman kepada kegagalan Himpunan dan Konvensyen Belia Selangor 2012, pada 27 Mei yang lalu.








Barangkali ... N. Surendran boleh tumpang 'menyundal' dengan menawarkan bantuan guaman untuk mengira berapakah perbelanjaan yang telah dihabiskan oleh kerajaan negeri Selangor untuk acara Himpunan dan Konvensyen Belia Selangor 2012 ini.

Bukan apa, takut jika kerajaan negeri Selangor mengistiharkan jumlah perbelanjaan dan kerugian acara Himpunan dan Konvensyen Belia Selangor 2012 berbeza dari jumlah yang sebenar ... saman sahaja Khalid Ibrahim.

Untuk Nurul Izzah ... Janganlah terlalu kuat menyundal.



3 comments:

Anonymous said...

hello..hai....hari ini, dewasa kini..menjadi sejarah dan berbagai sejarah akan terpahat bahawa kerja sundal menyundal ini begitu giat dilakukan oleh orang orang melayu kerana ada Bapak sial sundal dengan anak yang diawal usia lagi sudah pandai sundal menyundal. Tengok diajak bapak dia serang Raja Nong Chik lepas itu dia disial sundal menyundalkan oleh seorang wanita macam dia jugak tetapi telah dianiaya oleh Bapak sial sundal dia...jadi apa nak hairan dengan anak sundal menyundal ini yang begitu bijak sundal menyundal diair yang keruh. Sundal lah sepuas puas hati kamu selagi kamu belum disundal sembelihkan oleh masyarakat.

Anonymous said...

papa saya tidak berKOT* bengkok .Saya taHu ....ehhhhh.... MAMA tahu ....tetapi BUKTI VIDEO sudah di SERAHkan pada POLIS siapa yang memulakan keganasan di LEMBAAH PANTAI .... BUKTI VIDEO RAKAMAN ADALAH BUKTI TERBAIK sedangkan ia DARI CAMERA PHONE . CCTV adalah BUKTI BESI ...... GILA PUNYA POMPUAN ....

Anonymous said...

Assalamualaikum,

" Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan" –(Al-Maidah: 8)