Friday, May 11, 2012





SUBANG JAYA, 11 Mei - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengulangi pendirian Pakatan Rakyat untuk menurunkan harga minyak sebaik sahaja berjaya mengambil alih pentadbiran kerajaan persekutuan kelak.

Menurutnya, dalam masa 24 jam selepas sah menjadi kerajaan persekutuan, beliau memberi jaminan yang pengumuman harga minyak di seluruh negara diturunkan akan dibuat.

“Bila kita (Pakatan Rakyat) angkat sumpah, Insyaallah, bagi 24 jam kita umum harga minyak di seluruh negara diturunkan,” katanya.


Klik artikel seterusnya, JANJI TENGKORAK ANWAR



Bab ini merupakan bab kegemaran Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim memang gemarkan minyak ... minyak urut, minyak urat, minyak lintah, minyak spa, minyak senyonyong, minyak dagu, dsb.

Lebih-lebih lagi minyak yang mempunyai kaitan dengan 'anu'nya.

Tanpa minyak, mustahil Anwar Ibrahim mampu menggoreng. Acap kali, inilah ramuan dan resipi terhebat beliau setiap kali berceramah. Inilah mukadimmah terbesar Anwar Ibrahim sebelum menggoreng bab seterusnya.

Dan percayalah, selagi masih bernyawa, selagi ada pilihanraya, minyak akan menjadi momentum beliau untuk menabur beribu-ribu janji.

Persoalannya, rakyat tidak pernah merasai tertunainya janji-janji Anwar Ibrahim ...

Barangkali Anwar Ibrahim sudah lupa janji-janji yang beliau lontarkan sewaktu pilihanraya umum 2008. Rakyat masih ternanga-nganga menunggu bila tiba detik janji ini akan ditunaikan.



Cukuplah dengan janji terhadap masyarakat India di Kampung Buah Pala, janji apa lagi yang boleh dipercayai oleh manusia yang bernama Anwar Ibrahim ini ...









Warga emas berumur 70 tahun berketurunan India ini turut menjadi mangsa 'Janji Pilihanraya Anwar' ...



18 comments:

Anonymous said...

Apa harga minyak sahaja ke turun?
PTPTN tak dimansuhkan?
Bil Air?
Bil Eletrik?
Bil gas?
Barang makanan harian?
Barang pakai buang?
Pokoknya apa sahaja kena bayar diturunkanlah?
Kongket depan belakang free....Kongket lah semua orang senang.......yeah....sokong anwar ibrahim sampai kiamat

Melayu Atas Pagar said...

HAHAHA ... NAKAL KOMEN ANON 10.32PM

Anonymous said...

Aku percaya anu boleh turunkan tapi setakat 10 sen dua ajelah,sekadar umpan.Kenapa tak janji 50 sen ke 70 sen macam dulu?

Tapi lepas 3-6 bulan anu akan naikkan balik harga minyak tadi 'selaras dengan kenaikan minyak dunia'.

Anonymous said...

Kalau 1 sen pun turun nak buat apa, kalau berani cakap kalau minyak USD120 satu tong kita turun 50 sen ker baru lah betul, sial, babi, setan, haramjadah, tikam blakang, bangsat, musibat, penipu, penyangak, makan bini kawan, main ngan kawan, kaki makan duit haram. Kesimpulannya kenapa lah kau dilahirkan sebagai manusia, kan elok kalau ka dijadikan sebagai babi jer

Anonymous said...

HARI INI KITA MENANG,BESOK HARGA MINYAK TURUN?


MACAM MANA PULAK KALAU SATU HARI SEBELUM PRU 13 NAJIB KATA,

"BESOK PILIHAN RAYA,HARI INI KERAJAAN TURUNKAN HARGA MINYAK"

Anonymous said...

Wah 11.06.

Marah sangat nampak.

Tapi sekali fikir, betul juga cakap kau tu.

Anonymous said...

Annuar ni kena mandi minyak sebelum PRU13, kalau tak nanti di jadi gila lepas PRU13 nih....

Anonymous said...

macamana minyak nak turun harga sedangkan anwar sendiri selalu naik minyak.

Anonymous said...

segala jenis hutang piutang atau pinjaman segala mak nenek....ana akan hapuskan dan lupuskan...semua orang akan bebas hutang...ada satu lagi sebelum ana terlupa...ini perkara yg paling febret ...harga petrol dan segala jenis minyak...diturunkan sehingga mencecah sifar...yaaa...sifar...yakni...zero...tudia sampai kena cakap omputih...hahaha...yg tu saja pon yg ana tau...yesss...zero...apa lagi hangpa mau...hahaha...baik hangpa undi pakatan roplah...ana lah ketua...kalau hangpa tak tau...ni ana nak bagi tau...ana lah yg dikenali sebagai...pakar kelentong n spin de gasing...ana lah...paksheikh al joob joob pukui kelileng...keh keh keh keh keh

Anonymous said...

keh keh keh encik ANU BELAKANG wat lawaok lagi

Anonymous said...

hehe...standard la dia cakap mcm tuhhh.....takkan dia nak cakap " kalo saya menang, saya naikkan harga minyak 300% pulakkk!"...untuk org KL dia mesti cakap " kalo saya menang, tol akan dihapuskan!"...haha..x kan dia nak cakap "kalo sy menang, tol akan dinaikkan!" .....untuk dapatkan sokongan mahasiswa pulak dia mesti kata "kalo sy menang, ptptn x payah bayar!"......lu pikirlah sendreee...! cakap slalu putar belit, pastu janji bulan dan bintang......sapa nak pecaya?...kalau ada jugak org yg pecaya maknanya dia tu skali lagi kena putarrrrr.....huhu.....

Anonymous said...

tajuknya.."Bila saya ANGKAT SUMPAH.....sya tak berani Sumpah!!" hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaaaaa......

Anonymous said...

Anon 1:03... ha ha ha... baek bro... angkat sumpah mannnyyyaaakkkk suka, sumpah laknat mannnyyyaaaakkkk taaaaakkkuuuutttt oooooo

sial lah lu anwar ibrahim. telah kelihatan betapa keruhnya wajahmu, akibat dimakan sumpah!

Anonymous said...

beranikah anwar bersumpah menyimpan rashia kerajaan.? bagaimana kah agaknya anwar nak berurusan dengan polis yg selama ni telah diberi gelaran yg menjijikan?

Anonymous said...

Hampehhhh..Sah pembohong besar.Macam bapak dia yg control harga minyak Dunia...

DAP..korek minyak..
PAS..Taik minyak..
PKR..Jual MInyak.

Elok lah tiga2 ni..Berkawan la sampai kiamat..Kalau sorang2 pangkah PAS,masuk syurga..Kalau dah Pakatan...Masuk apa ek???

Anonymous said...

anu dia sendiri pun dia x mampu turunkan,lagi sembang nak turunkan harga minyak?

Anonymous said...

Kepada penyokong tegar ANUwar masih ingat janji 16 Spetember????????

Anonymous said...

Muka dia pun dh ta berminyak nak turun harga minyak.Ni dapat penyakit bekas bos aku yg dh jadi YB PAS sekarang.Masa dulu2 asal berucap depan hadirin misti dia cakap dia akan buat sebelum AYAM BERKOKOK!tapi hampas!