Wednesday, May 16, 2012


"Saya terkejut dengan pengakuan Ambiga bahawa tatacara yang dilakukan setiap kali mesyuarat badan guaman itu adalah sesuatu amalan yang biasa dan normal," tambah Khairul Azam.

"Amalan kebiasaan kata Ambiga, amalan kebiasaan untuk ada pengundi hantu, amalan kebiasaan untuk mana-mana ahli masuk kedalam mesyuarat tanpa pengesahan kad pengenalan, amalan kebiasaan untuk mengundi dengan cara angkat tangan, amalan kebiasaan hanya enam orang ditugaskan untuk mengira undi ribuan yang hadir," kata Khairul Azam dengan nada yang kesal.






Barangkali Ambiga menyesal kerana mulut celuparnya mengakui prosedur mengundi sesuatu usul dalam mesyuarat Majlis Peguam tidak mengikut peruntukan Seksyen 65(4A) Akta Profesion Undang-Undang 1976.

Hari ini saudara Mohd Khairul Azam Abdul Aziz akan memfailkan saman memohon deklarasi bahawa Mesyuarat Agung Luarbiasa badan guaman itu sebagai tidak sah dan terbatal di Mahkamah Tinggi Jalan Duta jam 11.00 pagi.



GWM akan cuba 'update' berita ini secepat mungkin untuk melihat saat kejatuhan Majlis Peguam yang sudah tidak lagi menjadi sebuah badan profesional guaman negara.



6 comments:

zakzak said...

memohon saman? saman ke injuksi?

Anonymous said...

Ho ho ho ho.... BAR COUNCIL dah nak kena BAR.......
HO HO HO HO........

Anonymous said...

Bukan nya BAR COUNCIL PATUT AJE di tukar pada BATANG ANUAR

Anonymous said...

Padan muka Ambiga, selama nie nak sangat berjuang untuk pilihanraya Malaysia supaya lebih bersih. Rupa2nya orang yang memperjuangkan ada lah orang yang gagal nak mertabatkan undang-undang di dalam BAR COUNCIL.

Serban Hijau said...

Kalau banyak sangat keturunan yang cakap berbelit2 macam Anwar dalam BAR Council kesudahan inilah jadinya.

Cerita fasal kepincangan dalam AGM dan EGM Bar Council bukan baru.

Mungkin waktu itu majoriti ahli mengambil sikap tidak apa.

" Tak apa, biaq pi " inilah yang menyebabkan kudis dan tokak sukar diubati. Hanya satu cara sahaja.

POTONG HABIS !

Layar baru, loyar buruk. Anugerah terbaik untuk BAR Council.

Anonymous said...

aku bukan peguam tapi aku memang nak sangat taau macam mana dia orang mesyuarat haaa lintang pukang rupanya