Thursday, May 17, 2012




"Zairil Khir menghubungi saya dan mengulangi tawaran wang tunai sebanyak RM50,000. Tawaran ini cukup menghina maruah saya. Ia datang daripada seorang yang tidak mempunyai rasa hormat dan korup."



KUALA LUMPUR, 17 Mei 2012 - Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim menyifatkan tindakan bekas partinya cuba merasuah beliau sebanyak RM50,000 supaya menutup mulut dalam isu peletakan jawatannya sebagai biadab dan menghina maruahnya.

Dalam temubual eksklusif dengan akhbar The Star yang disiarkan semalam, Tunku Abdul Aziz berkata beliau berasa cukup terhina apabila Setiausaha Politik Lim Guan Eng, Zairil Johari Khir menghubunginya dan menawarkan wang tunai RM50,000 selain jawatan sebagai fello kanan di Institut Penang, sebuah badan pemikir milik kerajaan negeri.

"Zairil Khir menghubungi saya dan mengulangi tawaran wang tunai sebanyak RM50,000. Tawaran ini cukup menghina maruah saya. Ia datang daripada seorang yang tidak mempunyai rasa hormat dan korup.

Tunku Abdul Aziz menyifatkan keputusannya untuk meninggalkan DAP cukup tepat pada masa dan waktunya.

Beliau turut menegaskan, tidak akan menjual harga diri dan prinsip keluhuran demokrasi, hanya semata-mata cubaan merasuahnya.

"Apakah dia fikir saya jenis orang yang begitu? Saya menganggap tawaran ini sebagai cubaan untuk merasuah, saya fikir ia biadab dan saya tidak akan berkerja lagi dengan lelaki ini," katanya.



sumber : KLPOS



Ahhhh ... Akhirnya DAP telah mengeluarkan satu sebutharga (quotation) paling ideal untuk membeli maruah orang Melayu. Harga paling ideal untuk menawarkan rasuah kepada Tunku Abdul Aziz adalah RM50,000 (Ringgit Malaysia Lima Puluh Ribu sahaja).

No less ... no more ...

Label harga bagi seorang melayu yang berpendidikan tinggi seperti Tunku Abdul Aziz sudah ditetapkan. Barangkali harga ini bersesuaian dengan pengalaman luas beliau:

1) Bekas Naib Presiden DAP
2) Bekas Penasihat Bank Negara Malaysia
3) Bekas Pengarah Sekretariat Komanwel di London
4) Bekas Naib pengerusi Transparency International dan
5) Bekas Senator.



Berapa pula agaknya sebutharga yang telah ditetapkan bagi dua ekor Melayu DAP dibawah ini ... dengan pengalaman yang kurang diperingkat antarabangsa apatah lagi diperingkat nasional?




Jangkaan GWM ...

Mungkin harga dua ekor Melayu DAP ini tidak lebih daripada harga untuk melanggan pelacur tua berpenyakit kronik di Lorong Haji Taib.

 ... Itupun kalau ada 'harga' ...



9 comments:

Anonymous said...

Kesiaaann nya orang2 Melayu dalam DAP...melayu mudah lupa...cina tak kan lupa agenda dan strateji mereka !

Anonymous said...

Kalau tengok iras wajah sah OVERWORK AND UNDERPAID.

MUKA PENGHIANAT AGAMA,BANGSA DAN NEGARA.KAMI BERSYUKUR TIADA KELUARGA KAMI DALAM KATEGORI BEGINI.

THE LOOK ON THE FACE TELLS ALL....HOW THEY HAVE BEEN TAKEN CARE.

Anonymous said...

rega dua ekor melayu tu...cuma 2 hinggit jer...

Anonymous said...

"Zairil Khir menghubungi saya dan MENGULANGI tawaran wang tunai sebanyak RM50,000...."

Nampak tunku aziz seorang yg berpendirian dan sebenarnya tidak mudah mendedahkn keburukn pihak lain. Namun apabila diperhinakan secara teruk, barula dia dedahkn kejahatan pihak tersebut. 'mengulangi' maksudnya seblm ini dap telah cuba rasuah tunku aziz. tp beliau sabar. namun apabila rasuah itu diulangi seolah2 tunku aziz tiada maruah, barulah beliau dedahkan. cibai punya cina dap. biaDAP!!!!

Satu Kapai ..... said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Dua orang ni jadi denak je!Mereka bangga jadi denak untuk memikat MALAYU!diaorang x sedar ramai melayu yg dh celek anggap mereka petualang Malayu!
Moga dilindungi ALLAH dari terperangkap dengan petualang2 ini!
Sebab!dh tiada tempat lagi akan kami terokai untuk membuat NEGERI!kami ingin bahgia di tanahair ini!

Anonymous said...

Gua tak konal pun sapo mamat duo orghang tu.. Tah sapo-sapo ntah. Tapi gua ghaso dio orghang tak luluih pun sabjek Sejarah kek SPM... Agak eh la...

Anonymous said...

Anon May 17, 2012 1:08 PM rega 2 ekor Monyet Melayu DAP yang ditawarkan cuma RM2.00 tu mahal sangat. Apa kata Gua turunkan sikit lagi RM0.99 aja (Ringgit Malaysia Sembilan Puluh Sembilan Sen Sahaja).
Patut lebih sikit tapi setelah ditolak bayaran Ayam Tua maka berbaki RM0.99 kah!kah!kah!

Anonymous said...

harga yg ditawarkan adalah rendah dari harga NENEN RM200K.