Tuesday, May 29, 2012




Semalam Kerajaan Pas Kelantan telah melancarkan tabung wakaf untuk pembinaan Lebuh Raya Husam yang menghubungkan Kota Bharu ke Kuala Krai.

Mana-mana rakyat jelata yang nak menyumbang sebagai wakaf diminta menyalurkan sumbangan mereka ke akaun seperti dibawah.





Apabila dimasukkan nombor akaun berkenaan didapati ianya BUKAN diatas nama Baldah Toyyibah (Prasarana) Kelantan Sdn Bhd.

Sebaliknya pemegang akaun berkenaan bernama TETUAN ROWSTEAD SYSTEMS SDN. BHD.



Artikel selanjutnya, klik RBF ONLINE



Husam Musa selaku EXCO Kerajaan Negeri Kelantan perlu menjelaskan perkara ini, bagaimana nombor akaun yang diberikan tidak menunjukkan nama pemaju Baldah Toyyibah (Prasarana) Kelantan Sdn Bhd.

Sebaliknya nombor akaun yang tertera adalah kepunyaan TETUAN ROWSTEAD SYSTEMS SDN. BHD.

Ini bukan setakat peristiwa Tabung Memali kembali berulang ... bahkan kejadian ini seakan sama seperti yang berlaku kepada KOHILAL.

Apakah ini sebenarnya modus operandi PAS Kelantan mengutip derma untuk Tabung Pilihanraya Umum ...



11 comments:

iban said...

minta derma satu bilion ringgit dari rakyat untuk pembinaan lebuh raya? Apa ni........cerita benar atau skrip komedi raja lawak ke ? tulah balanya meletak saorang zalim yg tandus dibidang pentadbiran awam.

Anonymous said...

mcm ni ka namanya parti kebajikan. derma derma derma
bukan dia tolong rakyat.
rakyat yang kena tolong depa

Anonymous said...

kalau duit dah banyak mereka ketawa berdekah-dekah sambil berteriak.....MARI KITA TENGOK SIAPA YANG KENAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Anonymous said...

PAS pecah rekod dunia kerana kerajaan pertama di dunia yang meminta sedekah dari rakyatnya....muahaaaaaaaaaa

Anonymous said...

Sekarang rakyat kelantan ada dalam 1 juta. Untuk mendapatkan 1.8 juta setiap rakyat kelantan kena derma RM1800.00 seorang. Sebab itu lah kita cadangkan setiap wakil rakyat PAS derma 1 juta seorang = RM 38 juta.Buat Lebuh raya tidak bertol dan tidak bertar.

Anonymous said...

Nik Aziz nak kencing pun beringat2 la...dah teruk sgt lawak nie... nak buat lebuhraya 1.8billion dah mcm jilat aiskrim plak...come on Kelantan dah masa dah tolak org tua nie.

Anonymous said...

Inilah kejadian yang sangat memalukan kononnya klebuhraya tanpa tol tetapi lebuhraya belum nampak tapi rakyat dah kena bayar tol dulu (derma),tak zalim ke namanya tu fikir-fikirkan la.... ini la yang dikatakan ulamak (ular dalam semak)... sapa yang gelar pok nik ni ulamak ye tak layak langsung...

hanizam said...

terus sebarkan kebodohan PAS ke serata alam...

masa nilah bola tanggung nak kenakan mereka balik...

tawondas said...

apa ini mcm pas ayoyo mintak derma wat jalan ar

Anonymous said...

xnk derma xyahla bising2..

Anonymous said...

Dah dijelaskan di sini :)

https://www.facebook.com/OfficialSupportersPageofHusamMusa/posts/10150930379679938