Friday, March 30, 2012





Mengapa Anwar Ibrahim cukup takut untuk menjadi saksi berhubung perbicaraan kes saman berhubung perjanjian kemudahan pinjaman bersindiket berjumlah RM445 juta, kira-kira 14 tahun lalu?

Kes ini akan membongkar :

1) Vincent Tan di arahkan berundur dari cubaan mengambil alih MUI Bank (kini dikenali sebagai Hong Leong Bank Berhad (HLBB) oleh Anwar Ibrahim.

2) Sebagai balasan, Vincent Tan diberikan lesen perjudian besar, The Sports Toto oleh Anwar Ibrahim.

3) Kroni dan taikun Cina Anwar Ibrahim, Quek Leng Chan diberi lampu hijau mengambil alih MUI Bank Berhad melalui Hong Leong Credit Berhad.

4) Satu pinjaman bersindiket (syndicated loan) berjumlah RM 420 juta ( 8 penama ) dengan tambahan RM 25 juta diberikan kepada kroni Anwar Ibrahim, Faiz Ibrahim.

5) Pinjaman pada awalnya bertujuan untuk membeli saham dalam Inchcape Timuran dan untuk pembelian Kewangan Bersatu Berhad KBB, yang mempunyai lesen kewangan ... hanyalah satu 'diversion'.

6) Syarikat kewangan KBB ini diterajui oleh Ishak Ismail, kroni Anwar Ibrahim dan Bendahari Umno Pulau Pinang yang turut menguasai Idris Hydraulic sewaktu Anwar Ibrahim bertindak sebagai Menteri Kewangan Malaysia dan Pengerusi UMNO Pulau Pinang.

7) Pembelian KBB tidak berlaku sebaliknya wang ratusan jutaan ringgit ini digunakan untuk menyingkirkan Tun Dr Mahathir sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia.




8) Politik wang paling kotor dalam sejarah Umno dilakukan oleh Anwar Ibrahim dengan menabur RM 200 juta untuk melobi perwakilan dan kroni-kroni bagi menyingkirkan Tun Ghafar Baba dari jawatan Timbalan Presiden UMNO.

9) Quek Leng Chan yang mendapat kembali MUI bank hasil kerja Anwar Ibrahim, bertindak sebagai pelobi dan pembiaya terbesar dalam usaha menyingkirkan Tun Dr Mahathir dari jawatan Presiden Umno.

10) Warlord terbesar Anwar Ibrahim, Nazri Abdullah bersama warlord Quek Leng Chan, Seow Lun Hoo bertindak sebagai penyelaras projek untuk menjatuhkan Tun Dr Mahathir dari kerusi Presiden Umno.

11) Tersingkirnya Tun Dr Mahathir ... projek yang bakal diterima oleh kroni-kroni Anwar Ibrahim adalah tanah RRI (Rubber Research Institute) di Sungai Buloh berjumlah RM 625 juta.



Mengapa kes saman berhubung perjanjian kemudahan pinjaman bersindiket berjumlah RM445 juta timbul kembali setelah 14 tahun berlalu?

12) Peluang terbaik Quek Leng Chan mendedahkan dalam mahkamah kesemua ini adalah rancangan Anwar Ibrahim dalam keghairahan untuk menjadi Perdana Menteri.

13) Quek Leng Chan sudah tahu Anwar Ibrahim tidak akan menjadi Perdana Menteri Malaysia sampai bila-bila sekalipun.

14) Quek Leng Chan tahu Pakatan Rakyat tidak akan menang pada pilihanraya umum ke-13 nanti.

15) Kes ini akan membuktikan Anwar Ibrahim adalah dalang dan perancang utama mengapa pinjaman bersindiket berjumlah ratusan juta ringgit dikeluarkan hanya untuk menyingkirkan Tun Dr Mahathir dari menjadi Presiden Umno.













Tembelang Anwar Ibrahim akan terbongkar melalui kes ini sebagai Bapa Rasuah, Bapa Politik Wang, Bapa Kronisme & Bapa Nepotisme Malaysia ...

Tahniah kepada penyokong tegar Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat ... Anda memang layak digelar keldai



10 comments:

Ular Menyusur Akar said...

Kalau begitu tak berbohonglah Umi Halfidah.....

Anonymous said...

Benarkah kejadian sedemikian???? saya yakin anwar tidak bersalah dan harus menerima cabaran ini..

Anonymous said...

Yakin atau tidak kebenaran pendedahan semua ini eloklah tunggu sehingga mahkamah bicarakan dulu. Sikap membabi buta berdegil semata mata kerqnq syangkan anwar akan hanya merugikan sahaja malah akan menyakiti hati orang lain apabila mengetahui ada lagi keldai degil yang menyokong setan bernama anwar tu. Jahanam lah engkau dan semua jenis macam engkau. Inilah dikatakan manusia berhati keras macam batu. Geram aku dibuatnya.

Anonymous said...

anon 8.48 pengikut setan sebenarnya sbb tu dia tak nampak SIAPA SEBENARNYA ANUAR BIN IBRAHIM. kalau hati manusia itu hati beriman dipandu al quran dan al hadis, maka dia akn kenal dan nampaklah siapa sebenarnya manusia dajal sekor tu

Anonymous said...

anon 8.48 pengikut setan sebenarnya sbb tu dia tak nampak SIAPA SEBENARNYA ANUAR BIN IBRAHIM. kalau hati manusia itu hati beriman dipandu al quran dan al hadis, maka dia akn kenal dan nampaklah siapa sebenarnya manusia dajal sekor tu

Anonymous said...

dasat betul Brother Anuar Bin Ibrahim ni...

Anonymous said...

Inilah kesan Solat Hajat....manusia mohon diberi PETUNJUK dan apabila Allah memberi petunjuk tersebut usahlah nak berdalih2 lagi....

Anonymous said...

Ini baru kes Anuar, Quek & Hong Leong....Belum lagi cerita pasal ORIENTAL Bank....sampai bungkus bank tu..

Anonymous said...

Alhamdulillah. Inilah hasil drpd solat hajat umum yg telah diadakan oleh PAS. PAS mahu Allah tunjukkan mana yg hak dan mana yg bathil. La nih dok keluar dah, dr satu ke satu. Seeloknya PAS buatlah solat hajat Perdana setiap bulan. Lg cepat keluar benda2 kotor nih.

Anonymous said...

Aku sokong, minta PAS lebih kerap buat majlis solat hajat, mohon diberi hidayah. Takdelah setiap kali ceramah (politik@agama) asik nak kutuk, fitnah org lain je. Tak sedar diri sendiri dijadikan KELDAI!