Friday, March 2, 2012


GWM mengucapkan selamat maju jaya kepada Bekas Panglima Armada Tentera Laut DiRaja Malaysia (TLDM), Datuk Jamil Osman yang kini mahu menumpukan perhatian dalam bidang korporat setelah mengumumkan persaraannya.

Jasa dan bakti yang dicurahkan beliau tiada galang ganti terhadap negara.

Terima kasih diucapkan kepada Datuk Jamil Osman yang telah melakukan pencerahan berkaitan isu beliau difitnah oleh beberapa blogger UMB kononnya beliau dipaksa bersara awal akibat menjadi 'kambing hitam' kepada rakan dan sahabat blogger paling rapat GWM ... PAPA GOMO.

Berita Harian, 2 Mac 2012, muka 16 sebagai bukti paling sahih Datuk Jamil Osman dan PAPA GOMO dijadikan instrumen baru menghalalkan fitnah oleh blogger-blogger yang bernaung dibawah payung UMNO.




Lagak seorang blogger handalan yang diiktiraf sebagai nombor 1 dalam UMNO dan Barisan Nasional. Tampak begitu angkuh dan sombong.

UMNO kini perlu berhadapan dengan risiko paling besar dalam sejarah media maya kerana terpaksa menggalas biawak-biawak hidup yang bergelimpangan menjanakan hasrat 'Tuan Besar' yang menggaji puak-puak ini dibelakang tadbir.

Jangan dinafikan, imej dan kredibiliti UMNO semakin tercalar akibat perbuatan tidak bertanggungjawab tanpa memikirkan dosa dan noda permainan pejuang-pejuang yang kononnya memartabatkan maruah parti.

Jauh sekali bukti dan fakta yang mampu ditonjolkan, melainkan menghisap lendir-lendir fitnah sebagai pengisian artikel berbentuk dakyah dan tohmahan.

Persoalannya, apa yang perlu dilakukan oleh UMNO bagi membuat 'damage control' oleh blogger-blogger ini? 

Suka atau tidak, golongan ini membawa nama baik UMNO kerana sememangnya mereka ini secara langsung bernaung di bawah parti keramat orang Melayu.



















Tanpa sebarang bukti, fakta mahupun pengakuan dari Bekas Panglima Armada Tentera Laut DiRaja Malaysia (TLDM), Datuk Jamil Osman, blogger-blogger UMB secara jelas memfitnah PAPA GOMO sebagai dalang kepada persaraan awal beliau dari meneruskan khidmat dalam TLDM.

Barangkali kerana terlalu mengikut telunjuk 'Tuan Besar', hilang pertimbangan akal untuk mencari kebenaran. Bukan main seronok blogger-blogger ini bertindak mengikut arahan yang wajib dijalankan.

Amat kurang cerdik dan berhemah artikel yang dilakukan.

GWM cukup kurang memahami apabila dikatakan 'Ruang Sulit' KD Tun Razak yang didedahkan dalam blog PAPA GOMO mampu merosakkan soal keselamatan negara.

Jika diikutkan, rancangan Discovery dan National Geographic pernah menayangkan 'Ruang Sulit' armada terbesar Amerika Syarikat, Nimitz Class Aircraft Carrier.

Secara logiknya, video Youtube ini sepatutnya diharamkan oleh pihak ketenteraan Amerika Syarikat kerana secara jelas menunjukkan 'Ruang Sulit' kekuatan armada berkuasa nuklear. 

Lihat sahaja pada minit 1.18 hingga ke minit 1.23 ... pihak musuh tentu amat teruja mengetahui alatan dan perkakas yang digunakan di 'main deck'.





Apa yang menyebabkan blogger-blogger UMB secara berterusan menyerang dan memburukkan maruah blogger PAPA GOMO sehingga mahu mendedahkan identiti beliau di khalayak ramai?

Barangkali blogger-blogger yang bernaung dibawah UMB ini mampu memberi penjelasan kepada umum bagaimana suatu artikel yang berbentuk fitnah terhadap Bekas Panglima Armada Tentera Laut DiRaja Malaysia (TLDM), Datuk Jamil Osman dan blogger PAPA GOMO boleh diterbitkan.

Seharusnya Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan dan Ketua Pemuda UMNO, Yang Berbahagia saudara Khairy Jamaluddin perlu memantau hasil kerja blogger-blogger yang bernaung dibawah UMB.

Perlu diingat, apa sahaja yang dikeluarkan dari blog-blog ini secara langsung membawa nama, imej dan kredibiliti UMNO, dan amnya Barisan Nasional.

Kita tidak tahu apa sebenarnya perasaan Bekas Panglima Armada Tentera Laut DiRaja Malaysia (TLDM), Datuk Jamil Osman apabila nama, imej dan kredibiliti beliau dicalit dengan najis semata-mata mahu memfitnah blogger yang bernama PAPA GOMO.

Dan persoalan yang paling menarik untuk diketahui, siapa yang mengarahkan berita berunsur fitnah ini dikeluarkan dalam segelintir blog-blog yang membawa nama UMNO secara khusus?

Kita tidak mahu seolah-olah fitnah sudah menjadi darah daging dan sebati kepada blogger-blogger yang bernaung di bawah payung UMB.

Habis terpalit blogger-blogger lain dibawah UMB akibat perbuatan kurang cermat puak-puak ini.

Malu UMNO dibuatnya, malu Datuk Seri Najib sebagai Presiden UMNO ...



29 comments:

PAPA GOMO said...

biasalah bro, dulu dia tu lah dok mintak tunjuk ajar aku. yelah aku ni kan jenis tak kedekut ilmu. dia kan sekarang Blogger no 1 UMNO. hua hua hua

artikel fitnah dia macam mana lah kan? mesti malu..yelah bawak nama UMNO lepas tu buat Fitnah.... Kesian......

Anonymous said...

Alamak bro.. kalau fitnah saman ler bro.. apa mau tunggu lagi wahai papagomoi!! lu fitnah, lu tak fikir, bila kena batang hidung sendiri, baru lu nak lompat ka? Sebenarnya, episod ini baru bermula, tunggu siri seterusnya!

MamaGomo

Datokgomo said...

Mamagomo...jgn lawan papagomo... U kangkang tgh malam masuk kote dalam burit dah ler...

Anonymous said...

Blogger2 yang tak matang hanya mengikut telunjuk orang atas yg mahu menjadi popular. Secara rating papagomo tetap menjadi sumber 1st. Pernah buat survey blogger fav mana jadi pilihan. Resultnya papagomo..

Anonymous said...

tu kegemaran nuar bebb...

bila dah lama tak dpt jubo....ekekeke

Anonymous said...

kalo fikir lebih dalam... xkan dia nak mengaku dia jadi scapegoat... bila wartawan tanya terpaksalah dia beri jawapan yg 'safe' untuk semua pihak, termasuk mindef.

Anonymous said...

Mamagomo lu tak malu ke buka blog jadi batu api. Dahlah nama tumpang glamor papagomo. Malulah wei...

Anonymous said...

Kesian aku tengok mamagomo, blog tak laku..Minta orang komen tak ada nak komen..

Nam Ron said...

Kahkahkah!!...sejak bila blogger Papagomo ada MARUAH!!!??..

Anonymous said...

Hairan juga bagaimana artikel artikel yang menghentam bloggers pro BN boleh diterbitkan. Mereka kan ada kriteria tertentu yang patut diikut. Lainlah bloggers bebas yang tak bernaung dibawah UMB.

Nam Ron said...

Lu orang blogger pro Umno mana ada tulis ikut etika?...semua bedal ikut dan, tak kira fitnah ke pembohongan ke! semua belasah!...terutama Gomo! 'The Big Kantoi Man'...kahkahkah! antara lu orang sendiri pun jadi berantakan pasal duit!!...gua sarankan lu orang tak payah tulis lagi lah!...gi main kepala butuh lagi baik la!....

Anonymous said...

Baru pertama kali saya tahu blog yy ni. Sebelum ni tak pernah dengar pun. Budak baru ni serang papa gomo mungkin nak kejar popularity nak jadi blogger no 1.

Papa Gomo tetap dihati kerana beliau berblogg lebih kreability dari blogger umb.

Anonymous said...

Sekurang-sekurangnya blog PapaGomo adil menerbitkan semua komen pro BN dan kontra BN, dari yg suka dan yg cerca. Setahu aku, maklum balas aku ke blog pembangkang kerana memberi bukti sokongan pada BN mereka tak pernah berani siarkan!

johorpolitico.com said...

"Tuan Besar" dah tak tahu mana musuh mana kawan, buat membazir je gaji RM200k sebulan bayar kat UMB. Kalau cam ni gaya, bubar je UMB, directionless.

Anonymous said...

dah menggelabah la tu... hahah... tiba2 GWM jadi berhemah la pulak... lawak la lu.... beria2 benr nak selamatkan maruah papa gomo.. selama ni papa gomo dan GWM ada maruah ke ? kihkih

Anonymous said...

maruah tak maruah.. apa lah ko banggang sangat!!!

Orang nak tahu cerita benar!

Setakat berdiri kat pentas buat cerita donggeng buat apa!

Kesian aku kat puak banggang yang terlalu terhibur dengan cerita dongengan banggang!

Orang nak tahu cerita benar, setakat ni Papagomo je buat cerita benar dan bukti nyata walaupoun dikata Video BeSI!

Manusia ada akal ada otak, yang tak tahu menilai tu memang sah tak layak menilai orang. Ko tunggulah Allah meniali ko besok!

Banggang!

Khatib Koyan said...

Asal saja PKR, PAS, DAP. 10 cakap 11 bohong, 12 fitnah, 13 masuk lobang.

Anonymous said...

INILAH PERANGAI SEBENAR UMNO...
MASA TENGAH NAZAK PUN NAK GADUH GADUH...
SEPATUTNYA SAMA KUAT.... SAMA HEBAT...
INI TAK SAMA SENDIRI BERGADUH...
WAKTU SUKAR NAK PEROLAHI 2/3 PRU13..
TAPI MASIH EGO KONON KONON MALAYIA BAPAK UMNO YG PUNYA...
KALAU MACAM NI...
PUNAH BN PRU13 JD BE END......
BERUBAHLAH DEMI BUMI TERCINTA...

Anonymous said...

To- Anonymous March 3, 2012 11:14 AM

Apa punya bebal kau, Dato Hassan Ali pun dah insaf dan sedang cuba menginsafkan orang ramai, jangan dok sokong pakatan Haram Jadah. Nanti tak sempat reverse habis hancur Negara tercinta ni...Lagi kau nak ajak berubah. Aku rasa kepada hotak kau memang penuh dengan segala jenis iblis, susah betul nak tengok kebenaran.. Baik je orang macam kau ni dapat bala jee.. Tak sedar di untung dapat hidup selama ini pun atas keberkatan Allah ke atas negara, pemimpin dan rakyat Malaysia yang bersikap sederhana dan berahlak baik. Kau Rasa Kalau Nuar The Bending Kote meneraju negara boleh selamat ke. Tak Pasal negara ini hancur ditimpa bala..

hitch said...

betol cakap lu bro GWM..sesape jea boleh cakap...tetapi bukti xde...!dlm youtube bersepah psal kapal selam siap dgn interview...xde jadi isu negara pun.....xde pun kena sack......
ini semua arahan dari tuan dia la tu...kalo bukan tun faisal saper lagi...kan dia anti papagomo dari dulu.....lantak dia la bro....janji kita teruskan dgn cara kita...

nsk said...

sy pun ingin nk dedahkn bgmana beberapa blogger berurusan dgn individu tertentu dlm parti...
tp bila dfikirkn natijahnya, sy smpn jelah hasrat itu demi mjaga imej dn masa dpn parti pemerintah.
inilah akibatnya bila kita kejar nama dan ada faktor2 tamak dn dengki... sy tak tau mana phk yg benar dn slh, sbb masing2 ada point tsendiri.
kwn2 yg terlibat, x bolehkah isu ini diselesaikan secara baik bukan mlalui blog msg2.
fkrkanlh kesannya pd parti dan imej blog msg2.
kami nie mgkn skdr tkg baca dn komen ape yg perlu.. tp bila isu mcm nie yg timbul, xtau nak ckp ape.
apa2pn sy percaya, menulis perlukn profesionalisme kewartawanan bukan tanpa sebarang peraturan kerana hanya kita blogger... sy pernah dgr sendiri blogger berkata... KAMI BLOGGER MANA ADA UNDANG2... sy rasa itu slh...
jd, crlh meja damai... tumpukn kpd medan tempur sbenar.
tqvm

Assassin Cyber said...

Apa yang nak kecoh sangat kalaupun benar PapaGomo pernah menaiki kapal selam tu. Nie hah kat tv3 Majalah 3 tengah tunjuk kapal selam tu. Siap dengan video lagi.

Blogger yang satu lagi nie jealous kot..bukan dia yang kena ajak masuk kapal selam tu.

Melayu Atas Pagar said...

NOW YOU KNOW ASSASIN CYBER ... WHY ARE THEY KEEP ON ATTACKING PAPA GOMO ... SIAPA ARAHKAN SEGELINTIR BLOGGER-BLOGGER UMB INI?

Anonymous said...

papagomo, teguhkan prinsip. jasa anda kami tetap hargai. takkan kemanapun blogger baru nak kenai bab politik ni... hanya jauhari mengenal manikam! kita tengok sejauhmana yy dpt bertahan macam yg papagomo dah lalui tu.... keep it up papagomo..!

Megat Alam Gempita said...

hehehe

Best ler game korang, nampak macam gaduh-gaduh tapi sebenarnya nak lekakan fuckatan kononnya kita gaduh.

Ada sesuatu yang bakal meletup kat kem fuckatan dua tiga hari lagi. Harap korang dapat serang sama-sama yer...fuh kali ni betul-betul dahsat...Teman tunggu isyarat skuad Teman untuk 'menekan suisnya'...Tungguuuuuuuuu!!!


Papa Gomo bila nak bukak cerita yang '6 kali balun tuh'?

Anonymous said...

HAHAHA CUBA GENG2 PENCACAI SENARAIKAN BLOGER KORANG YG BERHEMAH?ADA KER?SEKURANG KURANGNYA PAPAGOMO BERANI TENTANG ANWAR TANPA MAMPU ANWAR BALAS...TERUS KAN MENYERANG PAPAGOMO...UMB TUE DAH TERDESAK KERANA SAMPAI SEKARANG RANTING MASIH BAWAH GENG2 OTAI..

Anonymous said...

blog papagomo lah blog paling iq rendah.. semakin lama di baca semakin rendah tahap iq pembaca.. orang bodoh di beri nasihat orang bodoh jadi lah bdoh

Anonymous said...

Yelaj tu. kau sorang yang pandai. Ambiklah semua. Korang ni kalau tak dengki tak bleh hidup agaknya.

Anonymous said...

Pada aku , membandingkan kualiti bloggers UMB dengan kualiti segala artikel papaGomo , ibarat islam dan kristian , jauh beza !

Bloggers UMB hambar , tak bisa dan tak menghairahkan, artikel PapaGomo lebih hebat , berbisa dan mengiggit !

sejak dulu , aku lengsung tak respek Bloggers UMB , aku tahu hati perut Bloggers UMB , mata duitan ! pelakon dan musuh dalam selimut , bloggers UMB itu hanyalah kambing yang dicucuk hidung , hanya mengikut arah mana tuan dia tarik dan arah ..
tak apa , janji kerja tak hilang , janji duit masuk, semua bedal ! itulah sikap dan mentaliti bloggers UMB !