Friday, March 16, 2012





Ahhhh ... 'Raja Debat' Anwar Ibrahim gentar dengan cabaran 'Loose Cannon' Raja Petra Kamaruddin. Mustahil pemidato teragung juak pembangkang ini tidak berani berhadapan dengan manusia kerdil pelarian asing seperti RPK.

Namun itulah hakikat yang perlu ditelan penyokong tegar Ketua Umum Pembangkang ini ... Anwar Has Chicken Out!

Satu forum yang sepatutnya diadakan di Kent, England pada Sabtu ini akan menggabungkan pengasas Wikileaks Julian Assange, Anwar Ibrahim dan Raja Petra Kamaruddin.

Malahan forum ini diadakan melalui 'Skype' dan akan divideokan sebagai salah satu dokumentari simpanan Wikileaks.

Malangnya ... Anwar Ibrahim telah menghubungi Wikileaks dan meminta supaya Raja Petra dikeluarkan dari forum yang akan dilakukan secara live ini.




Anwar Ibrahim bukannya takut kepada Raja Petra Kamaruddin ... cuma takut tidak mampu menjawab setiap pertuduhan, dakwaan yang bakal dilemparkan oleh RPK.

RPK sememangnya sudah bersedia dengan ribuan 'bullet' yang pasti mengaibkan Anwar Ibrahim jika rakyat turut menonton kelak melalui Skype.

Mahu tidak mahu ... keluarkan RPK dari senarai panel forum. What A Chicken Shit!

Pun begitu, tidaklah menghairankan kerana persoalan yang dibangkitkan Khairy Jamaluddin mengenai sokongan mutlak beliau terhadap Israel langsung tidak mampu dipatahkan langsung oleh Anwar Ibrahim.





Cukup mudah Ketua Pemuda UMNO ini menembak kepala Anwar Ibrahim sehingga terpinga pinga beliau mahu menjawab kembali kelantangan Khairy Jamaluddin yang mempersoalkan mengapa hanya membaca satu perenggan teks dari artikel Wall Street Journal dan tidak membaca keseluruhan ayat tersebut.

“I support all efforts to protect the security of the state of Israel,” said Mr. Anwar, although he stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step which he said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians”

“Maksudnya kenyataan ini ada dua bahagian. Maksud yang disampaikan tadi oleh ketua pembangkang. I support all efforts to protect the security of the state of Israel..tidak ada ‘contingent’..itu bahagian pertama

“Yang ada ‘contingent’ adalah untuk recognize the Jewish State…mengiktiraf kerajaan dan negara Israel. Tetapi soal I support all efforts to protect the security of the state of Israel adalah ‘blanket support‘, sokongan mutlak yang tidak ada ‘contingent’..yang tidak ada syarat..yang diberi secara total kepada kerajaan Israel,” katanya.



Teruk juga Khairy Jamaluddin membelasah Anwar Ibrahim dalam parlimen ...  

Cukup parah apabila Ketua Umum Pembangkang tidak mampu mematahkan hujah Ketua Pemuda UMNO!





6 comments:

Jokiden said...

Nuar bukan pengecut, Nuar hebat, izinkan copy gambar yo.

Anonymous said...

hahahajangan lupa nuar sundal malam awwww

Anonymous said...

kantoi BIG TIME merah muka. tetiba juburit attack bende lain takde kena mengena..saksikan je lawak orang dah kantoi

Unknown said...

SUKA HATI LU JOKIDEN, HAHAHA ...

Anonymous said...

Bangang macam ni pun korang nak sokong. Otak grade 2 ha ha ha ha

Nuar nuar. Di lembah taik tempat ko

Anak Lenggong said...

Anuar bukan sahaja takut untuk menghadapi tentangan daripada RPK tetapi dia takut untuk bersua muka dengan bekas2 penyokong tegar dan rakan2 lama nya dahulu..saperti Dato Nalla, Ezam dan lain2 sebab dia takut semua perkara yang dia simpan di keluarkan kepada umum..sebab tu laa walaupun dia dicabar supaya disaman dia buat tak reti jee..nanti takut kote dia tak boleh nak bengkok lagikk..

Sama juga dengan sewaktu dilanyak oleh KJ didalam Parlimen..pabila sesuatu keburukannya didedahkan Nuar tak berani nak membalasnya ..dia cuma akan menggunakan rakan sekeliling untuk mencantas dakwaan tersebut ..kat parlimen dulu dia gunakan si Azmin dan anaknya nurul izah..Anuar cuma membawa isu ini dijalanan dan dipentas ceramah nya sahaja dengan membuat kelentong kepada penyokong bodoh PKR dan melayu bangang PAS tanpa sebarang bukti seolah-olah dia terlalu angong dan bersih..