Friday, March 9, 2012





GEORGETOWN - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) dibatalkan kerana Pakatan Rakyat (PR).

Menurutnya, sebelum ini beliau bersama dengan kesemua ahli PR mengadakan demonstrasi di seluruh negara bagi membantah skim baru berkenaan.

“Nampaknya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak terpaksa akur dengan kita, yang membantah SBPA untuk rakyat adalah PR bukannya Umno ataupun Perkasa.

“Dia (Najib) terpaksa tangguhkan skim ini sehingga Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) akan datang, sebab mereka masih yakin belum menang sehingga PRU ini,” katanya.

Anwar berkata, skim berkenaan tidak sepatutnya dilaksanakan kerana hanya menjaga kepentingan sesetengah pihak sahaja.

“Gaji pegawai atasan yang sudah mencecah RM40,000 naik kepada RM40,000 lagi tetapi gaji kerani rendah naik juga, tapi hanya naik RM40 sahaja.

“Kerana itulah kami kempen ke seluruh Malaysia kerana ia tidak adil untuk rak­yat,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucapan sempena menyertai Kunjungan Muafakat Rakyat Pulau Mutiara 2012 di Little India.



Anwar Ibrahim 'interframe' lagi ...

Barangkali kenyataan anaknya, Nurul Izzah mengatakan agenda pembatalan SBPA adalah hasil perjuangan Pakatan Rakyat masih belum cukup kuat. Maka bapa terpaksa turut 'interframe' untuk menguatkan lagi hujah puteri kesayangannnya.

Anwar Ibrahim masih lagi belum berubah (umur dah berapa yeop?) ...

Politik masuk dalam bakul angkat sendiri masih lagi menjadi ideologi dan pegangan. Mengaku sesuatu yang bukan diusahakan adalah amalan luarbiasa Anwar Ibrahim ... Tidak tahu malu!




Perjuangan membatalkan SBPA adalah hasil perjuangan CUEPACS selama ini, perjuangan yang bukan berpaksikan kepada mana-mana parti sekalipun.

Ini adalah perjuangan hasil dari protes yang melibatkan masa depan kakitangan awam negara ini.

Keputusan kerajaan dilihat tepat kerana mampu mendengar nadi rakyat, mendengar kehendak rakyat, soal survival kakitangan awam dalam mengurangkan beban kos hidup dalam keadaan kos sara hidup yang semakin meningkat.

Apa kena mengena dengan Pakatan Rakyat? ...




Pencetus isu yang timbul adalah hasil daripada ketidakadilan penyusunan dan pelarasan gaji terutamanya melibatkan peringkat Jawatan Sektor Utama Awam (JUSA).

SPBA yang dibentuk oleh JPA atas arahan KSN hampir-hampir menjatuhkan imej kerajaan. Amat menjengkelkan apabila dasar dan polisi yang dilakukan tanpa melibatkan rundingbicara bersama CUEPACS malah dibelakang pengetahuan DS Najib.

Pihak JPA seolah-olah cuba menyembunyikan pelarasan gaji JUSA dari pengetahuan CEUPACS, dan khususnya kepada Perdana Menteri. Ini yang menimbulkan kemelut dan protes dari kakitangan awam.



Berbalik kepada politik masuk bakul angkat sendiri Anwar Ibrahim ...

Agak jijik dan memualkan perbuatan Anwar Ibrahim yang turut mahu mengambil kesempatan di atas pembatalan SBPA.

Cukup ... jika GWM paparkan dibawah, reaksi dan komentar rakyat yang diberikan dalam portal Sinar Harian apabila Anwar Ibrahim mengambil kesempatan mahu menangguk di air yang keruh. 

Adusss ... Malulah nak baca.



















Lu ni tak tahu malu ke Anwar Ibrahim? ...

6 comments:

Anonymous said...

Anwar betullah kau ni tak beriman,tak tau malu langsung, malu sebahagian iman. Apakah ugama kau nuar dah tua nak mampus kau tau tak kau dah berusia 66 tahun(hijiri), bila-bila ja Allah boleh cabut nyawa kau, Umat nabi antara 60-70, jangan lupa nuar kau jangan bertaubat.

Anonymous said...

Yg Baik datang dari Hero Tamil murahan, perkakas Neocons, Pejuang keselamatan Israel, peliwat terkutok abad ini dan osetat Lendir, Yg jahat adalah UMNO, BN dan Ds Najib. kote atok yg terpancut air kote, orang lain pulak yg dipersalahkan. Inilah Otak yahudi zionist.

Anonymous said...

Lepas ni berdegau2lah dia dn PR pukul kompang serata pelusuk bumi Malaysia nii.....
Iniler manusia bila sudah hilang sifat malunya....hasil titik peluh CUEPEC dicuri konon hasil dia....

Engkau ingat kami rakyat Malaysia bodo ke wehhh....

Anonymous said...

Uwekkkkkkk.... warmik blood .....

Anonymous said...

kuat sgt baca utsan meloya gini la jadinya...

Anonymous said...

Pembatalan SBPA...Nuar hilang peluru emas hahaha!!!..

http://kitopunyo.blogspot.com/2012/03/soheh-pembatalan-sbpa-pembangkang.html

Jokiden