Friday, March 1, 2013


Dua komando polis terbunuh setelah terkena serangan mortar di Kampung Tanduo, yang menjadi kubu kumpulan penceroboh bersenjata dari selatan Filipina, di sini hari ini.

Dua komando polis tersebut merupakan anggota peninjau yang diserang ketika sedang berkawal di satu daripada pos di sekitar Kampung Tanduo.

Read More, KLPOS




I'll scratch your back if you scratch mine ... Auwww




Another Philippine military officer said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu - an island group off the southern Philippines - who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues.

Seorang lagi pegawai tentera Filipina berkata kumpulan tersebut adalah pengikut kepada waris Sultan Sulu - salah satu kepulauan di selatan Filipina - yang telah dijemput ke Sabah oleh ahli politik pembangkang Malaysia untuk membincangkan isu-isu tanah.

A senior Philippine military official said navy boats and an aircraft had been sent to the border area. He dismissed the Malaysian account of the group, saying they were unarmed Filipinos who had been promised land in Sabah. He said a meeting over the land claim had attracted a large crowd and drawn the attention of Malaysian authorities. "We know that these people arrived there five days ago and most of them are from nearby islands," said the official, who asked not to be identified.

Klik ARTIKEL PENUH



  
Pencerobohan ini berlaku disebabkan bekas pemimpin Malaysia, Datuk Seri Anwar Ibrahim, juga pemimpin de facto Pakatan Rakyat, mencadangkan Sabah perlu diberi kuasa autonomi - MANILA TIMES, 16 FEBRUARI 2013


Laporan mengatakan bahawa pasangan Cojuangco, bersama-sama dengan pengerusi Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF), Nur Misuari dan bekas penasihat keselamatan kebangsaan Norberto Gonzales, menghasut Kiram untuk mendapatkan kembali Sabah dan mengagalkan usaha damai pentadbiran di Mindanao.

Laporan itu, memetik sumber-sumber yang sangat dipercayai, menyebut Aquino melihat langkah pasangan itu sebagai satu cara untuk mensabotaj inisiatif keamanan pentadbiran beliau dengan Barisan Pembebasan Islam Moro (MILF).- MANILA TIMES, 20 FEBRUARI 2013.

Klik ARTIKEL PENUH





Cukup-cukuplah rakyat diperbodohkan dengan politik jijik Anwar dan pembangkang. Kucing berak depan pintu rumah pun dituduhnya konspirasi UMNO.

Anwar Ibrahim memang terlibat dalam pencerobohan 150 orang di Lahad Datu ... Noktah.  


Dan kini, dua anggota pasukan keselamatan negara terkorban. Setiap jari telunjuk sebenarnya tertarah kepada Anwar Ibrahim ...



 

14 comments:

Anonymous said...

ANWAR IBRAHIM manusia paling keji..kau patut bertanggungjawab...anak haram...

Anonymous said...

Anuwar terhutang nyawa kepada keluarga anggota Komando yg terbunuh!!!

Anonymous said...

Kenapalah manusia macam ni boleh ada kat negara yg aman damai ni...apakah muslihat yg terjadi ini....?
siapakah yg akan dapat keuntungan dari ini...Ya Allah...selamatkanlah kami dari manusia durjana ini...AMIN.

Anonymous said...

Kita di ceroboh..kita masih bersabar...kita masih berunding...kita bagi masa yang cukup untuk mereka keluar....dan lepas tu kita pulak di tembak...ape ni...saudara se agama pun kita tak boleh berunding....Kekacauan telah berlaku...Tangani lah dengan bijak wahai pemimpin negara....

Anonymous said...

kebodohan hishamuddin terserlah lagi

Anonymous said...

dalangnya serta rakan subahatnya patut ditangkap dan dijatuhkan hukuman gantung sampai mati.Manusia sial ini x patut dibiarkan hidup lagi dan hanya menyusahkan dan merosakkan hidup org lain demi cita2 gilanya..

Anonymous said...

aku menyampah betul tenguk mukanya x de nur langsung, yang ada hanya hati yahudi yg bersalut cinta iblis didalam dadanya.Bala Tuhan belum sampai kepadanya lagi........!!!

Anonymous said...

komen tu komen jugak sedara...tapi biarlah logik sikit, mana perginya kehebatan kapal selam dan barang kelengkapan perang oleh najib semasa menteri pertahanan dulu dan zahid sekarang sehingga begitu mudah orang ceroboh kedaulatan negara...takkan dalam isu ni pun anwar yang kena...umno pula semuanya betul...setahu aku pengkhianat sebenarnya adalah KETUA CAWANGAN UMNO @ KETUA MUNDU...kalo ingin penjelasan elok ko baca apa yang orang sabah sendiri tulis bukan dok percaya orang luar yang jauh dari tempat kejadian...cerdik sikit sedara...Setakat nak bagi tuduhan bukan susah pon sedara...

http://allanpakdoe.blogspot.com/2013/02/pecah-panggungkes-pencerobohan-di-lahad.html

Anonymous said...

Anwar pertualangnya. Rancangan utama menghasut 150 penceroboh datang ke Sabah untuk membuat huru hara menjelang pilihan raya terbukti telah berjaya.

Huru hara yang membawa tumpuhan darah adalah perancangan Anwar untuk mengambarkan betapa kejamnya Umno dan Kerajaan Barisan Nasional!

Kita jangan mudah lupa, bahawa yang memberi arahan untuk merempuh barriket ketika perarakan Bersih kedua adalah Anwar. Mewujudkan Kacau bilau, merusuh dan terjadinya huru hara adalah perangcangan dan agenda beliau.

Persepsi ini juga bertujuan untuk memburukan image kedualatan pasukan keselamatan Negara serta ingin mewujudkan perasaan ketidak kepercayaan kepada kebolehan pasukan tersebut. Ini lah dia Brother Anwar Bin Ibrahim yang tersirat dalam perjuanganya.

Anonymous said...



Anon 8:07 PM

Apa logiknya beralaskan kapal selam dan ketua cawangan Umno pulak!! 

Logiknya ialah soal pencerobohan di wilayah jajahan Negara yang telah dicerobohi oleh lebih kurang 150 penceroboh bersejatakan AK 47, mortar dan lain2. Awak ingat kita nak beri peha kita sebagai perisai atau kita nak tonggeng untuk dihemtam oleh penceroboh.

Anwar tahu yang kita tidak akan tonggeng dan membiri peha kerana ini soal kedaulatan dan sempadan Negara. Sikit sebanyak tumpahan darah akan belaku. Ini yang Anwar rancangkan dan kehendak dia, tumpahan darah akan melibatkan kepentingan media asing untuk mendapat jalan cerita mengutuk Negara.

Himpunan kebangkitan rakyat di stadium merdeka baru dulu tidak dapat laporan media asing. Dilaporkan oleh think tank Anwar bahawa Anwar kesal kerana tidak ada hura hara yang mana momentum ini perlu ada dalam strategi kemenangan Anwar ke Putra Jaya.

Anonymous said...

Terbaru.. Sorang lg mlafaskan nafas terakhir tadi.. Alfatehah

Anonymous said...

Alfatiha

Anonymous said...

org citer pasal lahad datu dia plk sebokkkk pasal ketua cawangan umno lahh sgla bagai..otak letak kt pale lutut..dah terang2 artikel kt atas anuar dalang nye..dh nk pilihanraya ni br dok sibuk nk bincang pasal kjaan sulu...sblm nyer ni xde plk dia sebok..yg ckp hishamuddin bodoh tu hang lg bodoh...org nk jg negara xnk huru hara ..klu filipina da serang msia kena plk bom jtuh kt umah ko br pdan dgn muka ko..apa2 pn semua perlu berunding banggang...

Anonymous said...

... McM ni nk jd PM malaysia .. Hncur malaysia ... Byk bukti abuse ni Akal Pendek .. Libatkn senator dr Australian join pru13 .. Ape ke bodoh sgt . Takut punye psl ko libtkn org lain .. Ko nk tgok malaysia ni jd ape ? Ko ingt dgn ko bersatu dgn barat lps dorg dpt jajah ngara kite ko blh ade pgkt lg ke ? Enth2 dorg ltk ko kt tmpt smph . Pk la Sikit babe . Psl lahat datu . Ko nk berape org lg mati ? Skrg total 7 org . Suke la ko kn ?