Sunday, March 3, 2013

Anwar Ibrahim dicabar saman MANILA TIMES, ABN NEWS dan INQUIRER NEWS



video

video

video

kredit : MINAQ JINGGO

Mengapa Anwar Ibrahim cukup gerun dan takut dengan Utusan Malaysia. Salahkah Utusan Malaysia hanya melaporkan berita dari media luar yang mengaitkan nama beliau dengan insiden di Lahad Datu.

Sampai bila Anwar Ibrahim harus bersikap bacul dan pengecut terhadap media luar dan hanya meletakkan kesalahan semata-mata kepada Utusan Malaysia.

Ketua Pembangkang ini cukup gusar dengan kelibat laporan media-media luar yang semakin menuding jari terhadapnya berkenaan insiden Lahad Datu. 'Damage My Reputation' kata Anwar.

Balik-balik saman Utusan Malaysia, balik-balik saman Utusan Malaysia.

Adakah Anwar hilang kejantanannya untuk turut mengambil tindakan saman terhadap media-media luar ini ...

Jacinto also disturbingly writes that “The intrusion occurred just as former Malaysian leader Datuk Seri Anwar Ibrahim, also Pakatan Rakyat de facto leader, proposed that Sabah be granted autonomy.” Anwar Ibrahim, a Rizalian scholar, is known as a stalwart against the ruling UMNO party-led coalition in Malaysia. Now we should not be involved in the domestic politics of Malaysia.

 

A Malaysian Opposition politician allied with Datuk Seri Anwar Ibrahim is believed to have met with the Sulu Sultan late last year and gave the Opposition’s support to the Kirams’ claim to Sabah, a Philippine intelligence source revealed.



The third group is allegedly the Malaysian political opposition, which is gearing up for general elections that may be called before June. The intelligence officer said that one member of the Malaysian political opposition allied with Anwar Ibrahim was running for a post in Sabah.



Jawab sahajalah melalui sidang media bahawa laporan yang dipetik dari Utusan Malaysia ini adalah pembohongan dan tidak benar.

Lebih bagus lagi, minta Utusan Malaysia untuk menarik kembali berita yang dikeluarkan beserta amaran tindakan saman akan diambil jika tidak menarik kembali berita yang telah disiarkan.

Lebih pelik ... Ketua Pembangkang ini merayu pula agar diberikan tempat oleh Utusan Malaysia dan TV3 untuk menjawab laporan dan berita yang disiarkan. Dalam pada masa yang sama mahu mengambil tindakan saman ke atas Utusan Malaysia?

Rasanya tidak sukar untuk Utusan Malaysia dan TV3 memberikan ruang terhadap Anwar untuk menjawab laporan dan berita yang disiarkan.

Mengapa tidak diambil tindakan saman terhadap RTM dan TV3 yang turut melaporkan berita yang sama?

Tak ke haram jadah Anwar Ibrahim ni? ...

Anwar Ibrahim dicabar untuk mengambil tindakan saman terhadap media-media luar ini. Come on Anwar, jangan jadi bacul ...




6 comments:

Anonymous said...

Berani ke nak saman media-media luar tu? Umpama ayam jantan yang kononnya hebat sangat berkokok, tapi ekor bergelumang dengan tahi.. tapi mamat ni bukan setakat ekor... mahu satu badan penuh dengan tahi...

Anonymous said...

Jangan lupa Saman juga NALLAKARUPAN habis2an terutama pasal RAMBUT PALSU tu..

Megat Alam Gempita said...

Bro, segala laporan media ini sebagai bukti yang tak boleh disangkal. Sengaja jer peliwat ni nak lari dari kesalahannya.Memang manusia kecut teloq dan kerandut hanya berani dalam negara tapi pondan berhadapan dengan akhbar asing macam kes sokong keselamatan Israel dulu. Dasar jaguh kampungan.

Anonymous said...

Cuba semua orang fikir, dalam negara kita pun ada pengkhinat macam si Anuar, tak mustahil dalam TV3 dan Utusan pun ada talibarut Anuar, sengaja keluarkan berita yang memang gerenti akan kalah saman, lepas Anuar menang duit saman boleh bagi 2, kan itu namanya WIN WIN SITUATION....

Anonymous said...

APSAL TAK SAMAN AKHBAR ANTARABANGSA TU?

Anonymous said...

Sarang machai rupanya nie