Monday, March 4, 2013

Kumpulan ketiga yang didakwa terlibat adalah pembangkang dari Malaysia, yang sedang bersiap sedia untuk pilihan raya umum yang mungkin berlangsung sebelum Jun. Pegawai perisikan berkata salah satu ahli politik pembangkang Malaysia yang bersekutu dengan Anwar Ibrahim akan bertanding bagi jawatan di Sabah - INQUIRER NEWS, 1 Mac 2013


Cuba tanya sana sini, ramai yang hairan kenapa Datuk Seri Anwar Ibrahim nak saman TV3 dan Utusan sahaja kerana melaporkan media Filipina kaitkan beliau dalam isu Sulu.

Lojik akal...kalau rasa tidak betul sepatutnya Ketua Umum PKR itu saman media Filipina yang lapor kait beliau. Tak gitu?

Entah le..ini mungkin standard kebebasan media jika Pakatan Rakyat berkuasa.

Tanya soalan sesuatu yang lojik pun dah kena warning nak saman tulis bab ini.

Inilah insiden yang berlaku semasa wartawan Agendadaily bertanya soalan yang semua orang nak tahu jawapannya semasa sidang akhbar Anwar bersama orang kuat DAP Lim Kit Siang dan Setiausaha Agung PAS Datuk Mustapha Ali di ibupejabat PKR di Tropicana dekat Petang Jaya Isnin.

Tugas waratwan ialah bertanya. Orang politik nak jawab...jawablah.. tak mau sudah...tapi jangan guna bahasa macam nak ugut saman begitu.

"Saya sudah saman TV3 dan Utusan...you ulang....saya saman you pula," itu cara pembesar Pakatan Rakyat ini jawab bila ditanya bab mengapa nak saman TV3 dan Utusan sahaja.

Jacinto also disturbingly writes that “The intrusion occurred just as former Malaysian leader Datuk Seri Anwar Ibrahim, also Pakatan Rakyat de facto leader, proposed that Sabah be granted autonomy.” Anwar Ibrahim, a Rizalian scholar, is known as a stalwart against the ruling UMNO party-led coalition in Malaysia. Now we should not be involved in the domestic politics of Malaysia

HOI ANWAR IBRAHIM ... BACA NI LA ...

Bukankah laporan yang sebut namanya itu terbentang depan mata dalam Philipine Inquirer, Manila Times dan Reuters.

Anwar tegas nafi media berkenaan kait beliau dengan pencerobohan orang Sulu.

"Media mana?" tanya beliau.

Kalangan wartawan lain yang hadir dalam sidang akhbar itu terpinga-pinga lihat gelagat beliau.

A Malaysian Opposition politician allied with Datuk Seri Anwar Ibrahim is believed to have met with the Sulu Sultan late last year and gave the Opposition’s support to the Kirams’ claim to Sabah, a Philippine intelligence source revealed.

HOI ANWAR IBRAHIM ... BACA NI LA ...

Ini bukan pertama kali Anwar naik suara, sindir dan buat perangai semasa jawab soalan yang mungkin beliau tak syok masa sidang akhbar.

Pada sidang akhbar itu Anwar antara lain kondem kerajaan dakwa lambat salur maklumat pasal isu Sulu hingga tersebar macam-macam khabar angin.

Tujuan sidang akhbar berkenan diadakan ialah beliau nak umum bahawa Pakatan Rakyat mahu satu sidang akhbar khas Parlimen mengenai isu Sulu.

The third group is allegedly the Malaysian political opposition, which is gearing up for general elections that may be called before June. The intelligence officer said that one member of the Malaysian political opposition allied with Anwar Ibrahim was running for a post in Sabah.

HOI ANWAR IBRAHIM ... BACA NI LA ...


Katanya Pakatan Rakyat juga mahu satu perbincangan meja bulat antara mereka dengan kerajaan.


sumber : AGENDA DAILY



Hoi Anwar Ibrahim ... Ngko Ni Buta Ke Bahlol !!! Dengan Utusan, TV3 Berani La ... 

Dasar Jantan Kabaret ...



11 comments:

Anonymous said...

tengok kat buletin tv3 jap td..beliau macam gelabah jer...kenapa beliau tidak ulas pertemuan dengan nur misuari tu..jangan cakap tu photo palsu umno yg buat lak

Anonymous said...

Nampak sangat pembohong si Nuar ni tak boleh percaya langsung...tapi sayang banyak juga yang masih bodoh mempercayai beliau ...

Anonymous said...

tanya sikit nak saman... tanya sikit'awak dari mana'..

fuh.. hampeh punya nuar ni.. memang ada ciri2 pemerintahan kuku besi atau ala2 firaun dia ni...

Anonymous said...

Pukimak Kau Anuar aljuburi pengkhianat bangsa ,negara danger agama sial Kauai butoh bengkok

Anonymous said...

Kepada penyokong yg taksub dgn anwar ni, TOLONG BUKA MINDA ANDA..jangan lah dgn rela menelan bulat2 kencing Anwar yg terus menjumudkan akal fikiran anda. Dari isu menyokong murtad, seksualiti merdeka, LGBT, menjual kalimah Allah pd DAP hinggalah ke pencerobohan Sabah..yg rugi dan terus terusan rugi siapa..MELAYU ISLAM... kebenaran terbentang di depan mata kita tapi Akal yg jumud tidak dapat membacanya ...sudah terang lagi bersuluh

Anonymous said...

kebebasan akbar PKr.....

Anonymous said...

Dulu Dsai ni wara' orgnya skrg aku x berani nk komen...... Tapi tak ada bot xkan sulu sampai lahad datu, gitu jg klu xde bukti xkan mamat2 ni brani balon hang mcm hilang akal.......
Moga hang analyse balik nooooo

Anonymous said...

Pegi jahanam nua!

farah nur adilla saifulzaman said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Komen: Setiap orang yang melafazkan kata-kata hina adalah perlu mempelajari Bahasa Cinta..... Cinta Kasih adalah formula menangani segala bentuk keganasan..., Jadi perlu ada kerelaan daripada kesemua pihak untuk berunding secara damai.

Belakangkan segala kepentingan peribadi Utamakan Kedamaian untuk negara........Pasti Kemakmuran terjaga sepanjang masa. Ingatlah Masyarakat hanya sedar betapa pentingnya kehaomonian bila mana berada dalam suasana kacau bilau......... Marilah kita sama-sama usahakan kedamaian di Bumi. Surga sebenarnya bermula di Bumi...........Sekali lagi saya sampaikan CINTAKASIH ADALAH FORMULA PENYELESAIAN SEGALA BENTUK KEJAHATAN.

Anonymous said...

penyokong tegar mmg tak nampak kejahatan nuar ni sbb dah buta hati. melihat mendengar tanpa hati