Wednesday, March 6, 2013

Gambar tujuh mayat pengganas Jamalul Kiram III


Kerajaan hari ini mengesahkan 13 kematian anggota pengganas Sulu dan mendedahkan beberapa keping gambar mayat dalam Ops Daulat yang dilancarkan awal pagi semalam sehingga kira-kira 4 petang ini.

Menteri dalam negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, langkah tersebut bagi membuktikan bahawa kejadian yang berlaku bukan satu rekaan tetapi realiti yang berlaku di lapangan.

Walaubagaimanapun, Hishammuddin enggan mendedahkan keseluruhan jumlah kematian di pihak musuh, kecuali yang dirakam dalam gambar tersebut.

alt

Menteri pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dalam sidang media sama menunjukkan kepada wartawan gambar sembilan mayat dalam satu longgokan.

Beliau turut menunjukkan gambar seorang penceroboh yang ditembak mati pagi ini.

Gambar ketiga menunjukkan satu kawasan pengebumian yang tidak memperlihatkan sebarang mayat, namun operasi pembersihan itu mendedahkan terdapat tiga mayat di dalam kubur tersebut.




Read More, PENGGANAS SULU

67 comments:

Anonymous said...

kepada seluruh rakyat malaysia. bermulalah episod kita berperang dengan rakyat sendiri dek kerana rakusnya umno nak mempertahan kuasa dgn projek ic mereka. apakah mereka akan berdiam diri melihat saudara mereka dibunuh?? kita tiada pilihan lain. hanya dengan memilih pakatan rakyat, kita akan hantar mereka semua pulang ke negara asal. suluk tahu bn akan kalah, sebab tu mereka berusaha lakukan sesuatu untuk kelangsungan hidup mereka.

Anonymous said...

anon 9.50 ni pendatang asing filipin ke...?

Anonymous said...

Anon 9.50 tu sedar ke x ada pemimpin mereka sendiri pon pendatang asing... bodoh piang punya statement..

Anonymous said...

Anon 9.50 ko ni perasan la...kerajaan negeri selangor dibawah pakatan rakyat pun tak terurus ada hati nak jadi kerajaan pusat pooooorahhhh

Anonymous said...

Pilih pr semua digadai. U ulang lagi I saman u !!!

Anonymous said...

Anon 9.60....lantak kau lah nak pilih pemimpin yang mempersendakan agama, menghina bangsa dan seorang bakal pm yang dilondehkan segala perbuatan terkutuk.....kamu akan dipersoal dikemudian hari....dan seandainya nak cucu kamu di masa hadapan menjadi hina dina oleh mereka yang kamu pilih dan agung-agungkan, terima lah sumpah seranah dari mereka....adakah ini diantara mereka yang tidak pandai bersyukur atas segala nikmat yang Allah telah kurniakan????

Anonymous said...

Anon 9.60....lantak kau lah nak pilih pemimpin yang mempersendakan agama, menghina bangsa dan seorang bakal pm yang dilondehkan segala perbuatan terkutuk.....kamu akan dipersoal dikemudian hari....dan seandainya nak cucu kamu di masa hadapan menjadi hina dina oleh mereka yang kamu pilih dan agung-agungkan, terima lah sumpah seranah dari mereka....adakah ini diantara mereka yang tidak pandai bersyukur atas segala nikmat yang Allah telah kurniakan????

Anonymous said...

Menteri kata baru satu kena tembak oleh tentera Malaysia.

Gambar tu macam mayat yg dah lebih sehari dalam kubur tapi tentera baru serang sehari ? Juga tak kan tentera Malaysia tergamak nak tanam mayat org Islam tanpa dikafan dan disembahyangkan dulu !!!

Penjelasan terperinci diperlukan agar tak backfire kemuka menteri tersebut.

Dahlah menteri sorang lagi pernah kata penceroboh tu bukan pengganas. Kan dah back fire !!!

Letak jawatan je lah menteri-menteri ni. Gi Sabah sekali. Buat PC pun duduk sekali. Baik juga letak jawatan sekali.

SEKALI.

Anonymous said...

Undi PR dubur rabakz, Islam Tegadai, Negara di tadbir Kominis Dan Bini di mantat Os_start2 dan Ulamak2 PAS!!

Pencacacai/Socai PR Anon 9:50 Satu daripada nya!!

Anonymous said...

Kalau beri komen tu biarlah berdasarkan isu dan secara matang. Apa kaitannya kes pengganas di Lahad Datu dengan UMNO dan tukar kerajaan yang sah. Nampak gayanya Anon ni dah macam pengganas pulak. Nak menggugat kedaulatan negara. Alangkah baiknya anggota Polis Negara yang mati tu adalah ahli keluarga Anon sendiri, baru tahu, baru padan muka. Sepatutnya kita sedekahkan Al Fatihah kepada Polis yang meninggal dunia. Ini tak, semua nak kaitkan dengan politik. lebih politik dari politik. tapi tak faham apa itu politik. Tahu cakap aja.

Anonymous said...

anony 9.60 ... u cakap lagi, I liw@t u .."..

Anonymous said...

Serang salah x serang salah apa yg.kau nak bebal betul
Mamat sekor ni x serang kerajaan bacul dah serang kata kerajaan zalim PR apa boleh buat Selangor Pulau Pinang pun kucarkacir ini pula nak memerentah negara fikirlah sendiri jgn.jadi kerbau cucuk hidung

putrarahman said...

Anon 10:04 pm. Mayat-mayat tu adalah mayat-mayat penganas yang terbuinuh dengan Pejuang Zulkifli Mamat yang meninggal dunia pada 1/3/13 yang lalu, bukan yang kena serang semalam. Yang kena serang semalam tak keluar gambar lagi.Yang tanam tu puak-puak Kiram, bukan tentera.

Anonymous said...

Sedarlah sikit mana-mana yg nak kaitkan hal ini dengan pendatang vs umno. Kalau pendatang, korang ingat pemimpin anugerah tuhan korang tu bukan pendatang ke..? Dia tu berdarah maknye orang seberang (tukang basuh baju je), time mengandungkan dia tu bapaknye pun tak ada, mengandung accident. Yg ada tu bapak tumpang dan mak tumpang, mak sebenarnya dah dihalau balik negeri lepas je mamat ni keluar pasal memalukan keluarga majikan.. Nak tau lebih, tu kena tanya orang pandai mcm mufti kanan yg korang selalu kutuk2 tu..

Anonymous said...

anon 10.04,lu pakar forensik ke!Bodoh=bebal==babibal.ni gambar kubur yang mungkin ditanam oleh pemberontak,rakan mereka yg terkorban sebelum serangan secara besar-besaran.ATM xde masa nak tanam dan gali semula.
apa kau nak jadi penggali kubur ke,yang nak korek semua rahsia ATM/POLIS ni ngapa?

Anonymous said...

anon 10.04,lu pakar forensik ke!Bodoh=bebal==babibal.ni gambar kubur yang mungkin ditanam oleh pemberontak,rakan mereka yg terkorban sebelum serangan secara besar-besaran.ATM xde masa nak tanam dan gali semula.
apa kau nak jadi penggali kubur ke,yang nak korek semua rahsia ATM/POLIS ni ngapa?

Anonymous said...

Kesan Projek ic yg berjaya..
Inikalilahhh

Anonymous said...


Memang benar sekarang ni ramai yang nak bercakap pasal politik, tapi tidak berdasarkan kajian, fakta,ilmu dan rasional. Tidak pula beri cadangan dan cara mengatasi sesuatu isu dan masalah. Mereka hanyalah bercakap berdasarkan hatred saja yang telah menjadi satu budaya baru politik jalanan, politik sampah.Siapa yang rugi?

Anonymous said...


Kalau nak bercakap pasal projek IC, kaji dulu sejarah dan rasionalnya kenapa KDN dan JPN laksanakan, jika betul. Kaji juga kaitannya dengan projek Jus Soli yang telah meluluskan kewarganegaran dan IC kepada pendatang Cina dulu. Kaji juga projek IC kepada orang bukan Islam semasa pemerintahan Ketua Menteri Sabah sebelum ini. Jangan diamkan saja.

Anonymous said...

Nak undi atau pilih PR boleh, tak ada siapa yang melarang. Tapi cuba fikir, dalam PR, parti politik yang dominan ialah DAP. Dalam BN, parti dominan ialah UMNO. Parti mana yang menjaga kebajikan orang Melayu dan agama Islam nanti? Adakah PR or BN. Lu fikirlah sendiri.

Anonymous said...

Bercakap pasal pilitik. Fakta2 yg diperkatakan semuanya dengar tanpa kajian..... Jangan taksub sangat untuk jadi politik ikutan.... Bersyukurlah dengan kedamaian negara sekarang...buat pilihan yang bijak... Sanggupkah kita mempunyai perdana menteri warga asing satu hari nnti..jangan gadaikan negara... Fikir2 kan

Anonymous said...

Lepas ini kita serang pkr kerana wakil rakyat mereka seperti zuridah lampir juga pendatang yang diberi IC merah. Si zuredah lampir mulit longkang ini harus di halau pulang indon. Revoked her IC

Anonymous said...

anon atas sekali tu mesti anak cina...

biaq pi laaa BN nak bagi IC ka org sulu, depa org islam ...

patut bagi byk lg IC, bagi satu jutaa...

drpd bg ke anak cina...10x lg baikk bg ke org islam...

Anonymous said...

org cina balik tiongsan la. u're not belonging to this region. wtf. chinese is not related to any race nor religion with sabah. pls. get out from sabah.

Anonymous said...

Pilih pr hancur negara kerana kerakusan pemimpin yg hanya mengejar pangkat dan kuasa. Sanggup mengadaikan agama dan negara

Anonymous said...

Apa yang berlaku ni ada hikmahnya...

BN akan menang besar di PRU 13 nanti...

Anonymous said...

Yg pi jumpa dgn misuari sapa? Misuari siap kluar statement "kita kalah takpa... kita tnggu PM baru M'sia lepas pilihanraya akan datang".... sapa PM baru tu? Yg Israel cetak dlm paper kat Israel tu ka?

Anonymous said...

Kuncit semuanya....... jangan sokong si peliwat bangsa....... suka kencing bangsa sendiri pegi mamposss pkr.............

Anonymous said...

Ameen. .

kasang du-an said...

anuar ibrahim adalah salah seorang manusia yg disebutkn jelmaan kuasa syaitan yang disebutkan dala kitab injil yang merupakan 666 jumlah manusia jelmaan kuasa syaitan yang akan mempengaruhi dan berpengaruh manusia pada zaman moden yang di sebut dalam kitab injil....

kasang du-an said...

anuar ibrahim adalah salah seorang manusia yg disebutkn jelmaan kuasa syaitan yang disebutkan dala kitab injil yang merupakan 666 jumlah manusia jelmaan kuasa syaitan yang akan mempengaruhi dan berpengaruh manusia pada zaman moden yang di sebut dalam kitab injil....

Anonymous said...

aku rasa doa Almarhum ustaz Fadhil Nor termakbul... Renung2kan wahai mantan PM Mahathir..

Anonymous said...

Sedih apabila melihat kita rakyat Malaysia bergaduh antara satu sama lain. Ini adalah masa buat kita semua bersatu untuk memberi sokongan padu kepada anggota keselamatan negara untuk menentang musuh..bukan untuk dipolitikkan!

Kita rakyat Malaysia telah lama bersatu iaitu bangsa melayu, cina, india dan lain2 bumiputera! kenapa harus mengambil peluang dengan insiden lahad datu ini untuk menjadi seorang racist dan cuba untuk mencerai-beraikan semua kaum di Malaysia yang sudah lama hidup secara harmoni bersama? Please think for the country and think using your brains and not your feelings and heart! Think smart and stop being so foolish!

eric said...

Anwar, Mahathir,Najib, dan Abdulah sama sahaja. sebab mereka bukan orang sabah

eric said...

Anwar, Mahathir,Najib, dan Abdulah sama sahaja. sebab mereka bukan orang sabah

Anonymous said...

malangnya ada rakyat malaysia yg masih nak gaduh walaupun negara sedang di ceroboh sekarang.. orang luar dah serang kita pun still nak bercakaran lagi... patutnya masa ni la kita bersatu..

Anonymous said...

Betul tu...dan akan bertambah ramai amoi cina mari...untuk bagi sama itu orang dlm cctv...tapi bila kantoi x ngaku...macam semua org ni bodoh...tanya sama itu Nalla..

Anonymous said...

Diorang ni semua bebal, buta hati, bacul...terlalu banyak dengar ceramah jahanam dan dok ashik baca harakah je...kuman seberang laut pudia nampak tapi gajah depan mata x nampak...memang diorang ni juak2 bahlul..

Anonymous said...

Tanah air kena ceroboh wajib berjihad utk pertahankan.tahniah PDRM & Tentera...we love all ..God bless you..pecacai pembangkang yg bangang 2 ni memang dah tak boleh buat apa kecuali hantar je ke pulau Tawi2 & duduk dgn juak2 Sulu...termasuk dgn kepala 2 dia sekali dan buntut2 dan amoi& yg mereka perlukan...baru pafan muka...tuan 2 Guru juak yg dok keluar fatwa utk menyesatkan umat pun patu pun patut dihantar sama...hanya itu boleh menjamin Malaysia selamat..

Anonymous said...

Dlm politik ni memang susah nk cari pemimpin yg telus dan suci.. mesti ada politik kotor.. kita rakyat pon dh keliru nk pilih yg mana satu... kita buatlah smbhyag istiqarah byk2 supaya Allah bagi petunjuk kt kita siapa pemimpin yg patut kita pilih..saya cuba dan dh dpt jawapan yg sama setiap kali... harap rakan2 se-islam yg lain dpt buat..

Anonymous said...

Punca nya..ramai yg jadi tuan guru, sheikh & ustaz2 yg menyesatkan atas sebab politik sempit pas & kepentingan pribadi ktue pmbngkang. Mengaku hebat selalu...nafsu besar...sampai khutbah jumaat pun diguna untuk membela peliwat...sape yg menyesatkan umat dimalasia ni..dah ada fatwamajlis fatwa...nak keluar fatwa lain apa hal..ini org pas bangang punya kerja lah ..ada yg pensyarah dah ada phd pulak berlagak mcm pandai sangat..kalu x kerana dasar UMNO bagi keutamaan hantar org Melayu belajar tinggi walaupun sebenar mereka dulu x layak pun setengah2nya tapi atas dasar nak tolong org Islam(melayu lah tu)sampai luar negara....tapi bila balik berlagak lupa diri dan asal usul dah pandai cakap Assabiah lah taik lembulah..semua ni menjadikan org islam semakin lemah dan bangsat akhirnya kalau dibiarkan..ayuh bangsaku yg masih sedar diri jgn biar mat2, lebai, sheikh2 yg malaun ni menyesatkan lebih ramai umat..

Anonymous said...

Betul...dia memang pengkhianat bangsa..lontar batu sembunyi tangan...menggunakan demokrasi sbg alasan utk menyesatkan budak2 hingus (anak2 bangsa yg cetek ilmu )...cakap ikut nafsu dia..berlagak macam hebat...silap Mahathir amik dia dulu..dia sebenar tak hebat mana pun ...masuk UM atas dasr dia Melayu dapat keutamaan bukan dia ni kaki score ada 4pricipal...hari ni dia berkokok mcm org hebat...dia betul semua perkara...jahanam punya org ni dan merbahaya..

Anonymous said...

Hanya orang bodoh yang akan terus sokong BN

Anonymous said...

salam.....adalah sebaiknya berikan ruang kepada pihak kerajaan untuk mengambil tindakan yang sewajarnya...berhenti nak berlagak pandai dan tahu semua perkara.lagi satu, kenapa nak ungkit hal yang dah lepas-lepas, nak ubah sejarah ke? jangan nak bangkitkan perkauman kerana Malaysia sememangnya terdiri dari pelbagai kaum.....
yang teruknya lagi, siap nak menghakimkan orang lain. tanya diri korang dulu, kamu tu sape? suci bersih sangat ke dari berbuat khilaf?

Anonymous said...

yg mengutuk & mempersenda pemimpin negara & anggota keselamatan terutama dlm mereka mempertahankan tanah air adalah pengecut & binatang yg perlu dibunuh segera..kalau jantan keluar berdepan dgn anak pribumi Sabah, jgn bersembunyi dlm sosial media kerana kerana kamu adalah anak SIAL!!!..namakan tempat, haribulan & masa kamu akan mati ayuh kita jumpa bila-bila bah..SIAL...

Anonymous said...

orang pakatan lah yg jumpa dgn pengganas sulu...dan sabah jadi mangsa, termasuk anggota keselamatan..kerajaan BN selamatkan tanah air..mengapa kamu kutuk hah ANAK BODOH ANAK SIAL..lekas ayuh kalau banar kamu lelaki ayuh pengecut kita jumpa bila-bila masa..CABARAN ini dituju kepada siapa saja di muka bumi Malaysia atau luar negara...kepada semua yg cintakan tanah air ayuh kita BUNUH & CINCANG & BAKAR HIDUP-HIDUP petualang ini...

Anonymous said...

kami tau siapa kamu & asal usul kamu..INGAT, KAMI anak pribumi Sabah bila-bila akan hancurkan kamu..bangsa PENGECUT..ANAK SIAL..cerminlah siapa kamu yang sebenar...kamu juga adalah PENGGANAS..kami cabar ayuh jumpa bila-bila masa bah...

Anonymous said...

Amat stuju....ckp tidak berdasarkan fakta,kajian,ilmu dan rasional...cuba bg hujah yg berkualiti dr bg umpat keji....mcm x de nikai dan etika....adap sopan n tatasusila dah tak de....prinsip rukun negara da di buang jauh2....

Anonymous said...

Semua yg berlaku adalah ujian ALLAH SWT kpd pemimpin dan jugk rakyat.apa yg berlaku pasti ada sbbnya hnya sedikit masa kita akan ketahuinya.apa pun yg pasti PR(PAS.DAP,PKr)Parti yg x berdaftar dan tak sehaluan.apa yg kita npk hya lakonan pemimpin2 mrk.kalo nak tau tipu helah PAS tanya sama CIKGU NON BALING.NAK TAU KLENTONG PKR tanya sama NALLA,YB ZUL,YB EZZAM,RUSLAN KASSIM DLL..NAK TAU DAP RASIS KE X tnya sma YM TENGKU AZIZ.bacalah buku kafirkah aku byk kisah yg terBONGKAR sudah bah..

Anonymous said...

suatu hari nanti segalanya pasti terbongkar jua...

Anonymous said...

jgn jadikan isu keselamatan negara sebagai mainan politik.... BN ke BA ke semua sama je... kalau dah ada kuasa lupakan rakyat sampai setahun lagi nak pilihanraya....

Anonymous said...

Em...
Kalo tgk gambar, xder kesan kena tembak. muka dan badan mcm hagus terbakar, mcm di salai... Kalo direct kena bom sure hancur, nie maybe yg kena flame bom tu kot.. pic nie aku rase sehari selepas serangan ATM siar kat press..

Anonymous said...

Anon9.50 hina dan fitnah suluk sabah. Berani ke ko datang lahad datu lawan pengganas tu? Pengecut haprak!!!

Anonymous said...

lagu bahlol si anwar...

Tanya pada anwar kenapa sabah tenang..
nanti jawab anwar...butuhnya hilang...paloi..bodoh..

Anonymous said...

lagu bahlol si anwar...

Tanya pada anwar kenapa sabah tenang..hehe
nanti jawab anwar...butuhku hilang...paloi..bodoh..

Anonymous said...

Peliwat ditangan kananku...penjubur ditangan kiriku..aku dah tau...kedua dua bukan pilihanku..

Anonymous said...

Kenapa kita nak mempersendakan keamanan. Biarlah kita ni bijaksana dalam memilih yang ' paling kurang memudaratkan' sebagai pemimpin. Kalau nak letak nasib kita diatas tanduk yang sanggup berbuat apa sahaja untuk berkuasa.. melayu hilang kemana.. tergadai la nampaknya. Sebagai rakan sebangsa, seagama..saya menyeru buatlah pilihan yang betul. Yang sedia ada boleh diperbaiki.. Yang belum tahu niii...takut terjual maruah kita.

Anonymous said...

si peliwat jubur tu telah jual segala rahsia kerajaan kepada CIA,.....lain kali dia akan jual mak kamu dan anak2 kamu......pada zaman perang...hukum pengkhianat bangsa adalah firing squad.....PKR.....maksudnya parti kianat rakyat!!!!

Anonymous said...

si peliwat jubur tu telah jual segala rahsia kerajaan kepada CIA,.....lain kali dia akan jual mak kamu dan anak2 kamu......pada zaman perang...hukum pengkhianat bangsa adalah firing squad.....PKR.....maksudnya parti kianat rakyat!!!!

Anonymous said...

memangla gambar mayat tu macam kena salai n terbakar..mayat tu da lama...sebelum atm buat airstrike g..mayat tu antara 13 yg terbunuh time Allahyarham Zulkifli dlu..pengganas tak kapankan mayat rakan mereka kerana mereka beranggapan rakan mereka syahid. Pengkhianat negara yg bertanggungjawab menyebabkan serangan pengganas ini harusla ditangkap. jangan jadikan syaitan sebagai pemimpin masa depan. Dia xlayak jadi pemimpin.

Anonymous said...

bodoh piang punya party pembangkang ni.kau tanya soalan bodoh2.pasal mayat tu,kau tanya mcm kau tahu rupa mayat 2hari ke sebulan ke.keja kau cari salah orang lain je.aaaa jubo lu.

Anonymous said...

pembankang kang2 ni memang bodoh piang pun.puak2 homosex hi..hi.hi..dulu pas aku respet,pasal betul dgn tujuan asal.perjuangkn islam.(zaman arwah la).tapi skrg gabung pulak gan kominis dap.dah tentu dap nk hapuskan ketuanan melayu islam.cetus pulak 13 mei 1969.lupa ke melayu.pkr pulak pasal nuar nk balas dendam.jubo la lu.timbalan pun dh cina.sendiri mau ingat la..nnti jadi macam singapura,sapa pegang.ppp bang.geng dap le.abis melayu.mati kubur pun pacak nnti.hi..hi..hi..

Anonymous said...

assalamualaikum wr.wb..
Saya setakat mengingatkan...
Yang membuat ulah di lahadatu, Pengganas dari suluh, mereka adalah pengikut sultan suluh,, dan diketuai orang2x berpangkat,, bukan pekerja bngunan,, jadi jangan libatkan pendatang,, ini tak ada kena mengena dngan pendatang,,
harus kita ingat, penyebab ramainya pendatang di sabah ini adalah kehendak kerajaan,, dan pendatang juak lah yg memajukan pembangunan di malaysia ini, jadi jangan lah libatkan pendatang,, apa yang penting, berdoalah demi keamanan sabah, terutama lahadatu, wsalam

Anonymous said...

adakan PRU secepat mungkin jika bermaruah serta ada harga diri

Anonymous said...

ada x gambar mayat penganas terbaru yang dah reput dan berulat?

Anonymous said...

Yg penting anuar ngan nur misuari member kamcing..lu fkr r sndiri..nk ckp pnjg pn xgne..lg2 bab politik sbb aku bkn ahlinye

Anonymous said...

Kalau pilih PKR Pengganas yg mati tu boleh hidup balik ka?