Friday, February 22, 2013

I'll scratch your back if you scratch mine ... Auwww

Pakatan Rakyat (PR) menyangkal dakwaan laporan Reuters yang mendakwa pencerobohan 150 orang di Lahad Datu adalah atas jemputan pihak pembangkang Malaysia. Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kenyataan itu datang daripada Umno dan bukannya Reuters. “Itu kenyataan Umno bukan Reuters, siapa yang beritahu? Itu Umno punya,” katanya selepas majlis perasmian Institut Rakyat di sini, semalam. - SINAR HARIAN, 22 Februari 2013



Barangkali Anwar Ibrahim perlu berkata selain dari REUTERS ... CNN, BBC, CBS, Washington Post, News Corporation, Time Warner kesemuanya milik dan lidah rasmi UMNO.


Benarkah UMNO menuduh Anwar dan PR terlibat dalam pencerobohan 150 orang di Lahad Datu atas jemputan pihak pembangkang di Malaysia atau Anwar Ibrahim tidak sanggup menerima kenyataan laporan dari REUTERS sememangnya mengesahkan Anwar dan PR terlibat dalam isu pencerobohan di Lahad Datu ?


Another Philippine military officer said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu - an island group off the southern Philippines - who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues.

Seorang lagi pegawai tentera Filipina berkata kumpulan tersebut adalah pengikut kepada waris Sultan Sulu - salah satu kepulauan di selatan Filipina - yang telah dijemput ke Sabah oleh ahli politik pembangkang Malaysia untuk membincangkan isu-isu tanah.

Klik ARTIKEL PENUH



Kali ini Anwar Ibrahim benar-benar menjerut lehernya. Anwar tidak boleh menafikan beliau yang telah menghantar Tian Chua untuk berjumpa dengan Nur Misuari 4 bulan yang lalu.

Read More, BLACK OPS ANWAR TIAN CHUA



Rakyat perlu tahu Nur Misuari adalah bekas pemimpin MNLF yang telah tersingkir dari pergerakan tersebut.

Dan Anwar perlu menjelaskan tanpa berbohong lagi kepada rakyat apa tujuan beliau dan pembangkang menjemput Raja Muda Sulu, Raja Muda Azzimudie Kiram datang ke Sabah untuk membincangkan soal dan isu tanah.

A senior Philippine military official said navy boats and an aircraft had been sent to the border area. He dismissed the Malaysian account of the group, saying they were unarmed Filipinos who had been promised land in Sabah. He said a meeting over the land claim had attracted a large crowd and drawn the attention of Malaysian authorities. "We know that these people arrived there five days ago and most of them are from nearby islands," said the official, who asked not to be identified.

Anwar tidak boleh menafikan beliau, MNLF, Nur Misuari, Tian Chua terlibat dalam pencerobohan 150 orang di Lahad Datu.

Anwar tidak boleh lagi memberikan alasan-alasan bodoh dan dangkal menafikan pembabitannya.

Sampai bila Anwar mahu menggunapakai taktik budak-budak tadika ...

“Itu kenyataan Umno bukan Reuters, siapa yang beritahu? Itu Umno punya,” -SINAR HARIAN, 22 Februari 2013


Oleh kerana Anwar Ibrahim telah mendakwa dan menuduh REUTERS adalah milik UMNO, maka Anwar perlu membuktikan secara khusus dan spesifik UMNO adalah salah satu pemegang saham dalam Thomson Reuters, yang juga pemilik media REUTERS.




Cukup-cukuplah rakyat diperbodohkan dengan politik jijik Anwar dan pembangkang. Kucing berak depan pintu rumah pun dituduhnya konspirasi UMNO.

Anwar Ibrahim memang terlibat dalam pencerobohan 150 orang di Lahad Datu ... Noktah.



18 comments:

Anonymous said...

dia ni tak abih2 nak susahkan org.. patutnyer dia ni dicampakkan kat pulau sulu nun

Anonymous said...

Dia xlayak dok kat bumi neh...campak jer kat planet lain....ada pon dia hny mnyusahkan dan menghancurkan agama, bangsa dan negara...

Anonymous said...

Aku ludah kamu ANWAR BERAHIM..haikkkkkkkkkkk Pthuiiiiiiiiiii manusia tak guna...kaki liwat..

Anonymous said...

DSAI tak salah kan UMNO kalau kak wan dan nurul mengandung aje dalam semua hal di Malaysia semua salah dan konpirasi umno kecuali yang 2 tu .

Anonymous said...

ada satu tempat paling layak untuk si kitol ni tinggal....kat BULAN...hantarkan dia ke sana naik roket,SEGERA!

Anonymous said...

Tempat paling layak bagi anwar hanyalah dalam kubur bukan bulan dan planet dan atas bumi ini. Perosak ummah, agama, bangsa dan agama.
Harap2 bumi terima dia nanti..

Anonymous said...

Sial ANWAR IBRAHIM ni...
Dia la DAJJAL yang bawa kehancuran pada manusia. Lihat saja lambang parti nya lambang mata satu.

Anonymous said...

Anwar dah kena AIDS dan kita tunggu hari-hari kematiannya..

Anonymous said...

SAY NO TO LGBT!

Anonymous said...

Pengkhianatttt!!!!!!

Anonymous said...

Kalau anwar hantar pun, yg bangang sangat takleh tackle isu ni apsal? Sampai 20 hari org tu relek je kat tanah air kita. Apa mindef, polis, apmm buat? Takkan najib tak suruh banteras ? Or najib nak bg ic kat 150 tu. Bodoh punya remarks. Malaysia hutang dah 560 billion korang nak salahkan anwar jugak ke? Pikir lojik la. Org masuk rumah kau 20 hari tanpa diundang, kau halau jela woi. Mmg macai umno la. Tgk brani post msg ni?

Anonymous said...

Aku kerja kerajaan. Ingat korang umno datang pejabat gomen pakai baju umno siap bawak surat sokongan ingat aku nak layan ke. Barang nak markup kaw kaw. Ingat duit kerajaan duit korang ke? Aku dah lama peratikan je. Kontrak subsidi beras sume korang nak sapu. Baik jual penyapu jela.

azhar mokhtar said...

memang betul tu.... klu betul la anwar yang rancang semua ni... kenapa terlepas dengan mudah je perairan sabah tu... kita semua ada navi, maritim, kastam dan dinaungi dgn radar yg canggih manggih.. kenapa leh terlepas... kenapa...kenapa.... cuba pencacai cai semua jawab....

azhar mokhtar said...

memang betul tu.... klu betul la anwar yang rancang semua ni... kenapa terlepas dengan mudah je perairan sabah tu... kita semua ada navi, maritim, kastam dan dinaungi dgn radar yg canggih manggih.. kenapa leh terlepas... kenapa...kenapa.... cuba pencacai cai semua jawab....

Anonymous said...

azhar mokhtar....jawab nya cow nie dah banyak saangat minum air kencing si nuartuuu..sebab rumah cow yg sekangkang kera tuu pun x lih nak jaga nie kan pula sempadan perairan negara...cuba tgk gogle map sempadan perairan negara..nie cow tgk video liwat aje yg lebeh x tahu perkembangan..contoh amerika yg begitu canggih ketenteraan nya lebeh di kenali polis antarabangsa pun x lih nak bendung kemasukan raayat maxico secara haram..bodooooh bahlul..

Anonymous said...

skarang ni xperlu nk tuding jari kat mane2 pihak yg penting kita bersatu mempertahankan tanah air kita ni dari binatang2 dari sulu ni.lenyapkan diorang ni yg dah ceroboh negara kita dan selesai je lenyapkan diorang ni kita cari sape sebenarnye dalang sebalik pencerobohan ini.

Anonymous said...

kenyataan tian chua memang melampau aku x tau la lau masih ade lgi melayu atau mane2 bangsa kat malaysia ni nk backing hanjing sekor ni.ckp guna la akal bodoh same mcm makanan ko (babi)patut taik babi ni disepak 27juta org rakyat malaysia

Anonymous said...

Salam Takziah ! Kepada semua keluarga anggota keselamatan negara Malaysia yang telah terkorban dalam pencerobohan Diraja Sulu Palsu...

Siapa yang nak menanggung segala dosa dalam kes ni...??? DSI atau Tian Chua laknatullah ....

Harus ingat !!! kepada sesiapa yang membuat huru hara terhadap sesama islam juga rakyat kerana dendam politik di bumi malaysia ini...Allah Maha Melihat Maha Mengetahui dan Maha Berkuasa atas segalanya baik di dunia maupun Akhirat..bukannya dengan wang berbilion ringgit...kita mati semuanya tinggallah ia tapi bekalan amal ibadah dan iman adalah paling utama.

Tunggulah balasan azab dari Allah yang amat pedih sekali....kun fayakuun...Wallahualam.