Thursday, February 28, 2013


Pas tidak menarik balik kenyataan bersama pemimpin pakatan pembangkang yang membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh penganut agama lain kerana kenyataan itu telah disedia dan ditandatangani oleh Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika mendedahkan perkara itu berkata, dalam usaha menyelesaikan masalah tersebut, beliau telah meminta Presiden Pas itu sebagai seorang yang tahu agama dan faham Islam, supaya memberikan pandangan untuk diteliti oleh pemimpin pakatan pembangkang.


"Maka Tok Guru Hadi Awang pun atas nama Pas buat, dengan ayat al- Quran nama Allah itu bagaimana dari segi orang Islam bagaimana dimuliakan, orang (bukan Islam) nak sebut insya-Allah, alhamdulillah tak dilarang kalau sebut itu dengan memuliakan, tetapi syaratnya jangan menghina, jangan menyalah erti, jangan menyalah tafsir.

"Kemudian saya kena runding, ha itu kerja ambo, kenyatae (kenyataan) itu Pas setujulah (sebab) kenyatae ia, Keadilan tak susah tapi DAP, kena beri penerange (penerangan) pada dia.


"Jadi ambo terang kepada Kit Siang (penasihat DAP), Kit Siang kata begini, ini (kalimah Allah) bagi orang Islam sensitif dia benar orang bukan Islam (guna). Orang Cina kata insya-Allah saya nak pergi, kita tak hukum dia kerana dia sebut dengan molek.

"Jadi apabila syarat-syarat itu dia tanya, saya kata beginilah, kita pakatan, kita setuju jangan dok baloh (berbalah) soal ini, soal Hindu orang Hindu tu bagi dia cakaplah, tapi hok Isle (Islam), biarkan kita bagi penjelase (penjelasan).

"Itulah yang kita terima, kenyataan kita itu yang dibentangkan oleh Pas, satu perkataan pun ambo tak pinda, ya, dalam kenyataan itu satu perkataan sepenuhnya daripada awal sampai habis yang Tok Guru Hadi Awang sign (Tandatangan) ana (saya) jadikan kenyataan majlis pimpinan pakatan rakyat yang dipersetujui oleh Pas, Keadilan dan DAP," katanya ketika ceramah di Ketereh malam tadi.


sumber : UTUSAN MALAYSIA




Siapa sebenarnya yang telah diperbodohkan hidup-hidup oleh Anwar Ibrahim ...

Dari Presiden, Timbalan Presiden, Mursidul Am, Naib Presiden hinggalah kepada ahli dan penyokong PAS, kesemua perlu menerima hakikat mereka telah diperbodohkan awal-awal lagi oleh Ketua Umum PKR ini.

Bagaimana Hadi Awang layak bergelar Perdana Menteri jika begitu mudah sekali di'game'kan oleh Anwar. Kerja Anwar selesai, buat satu statement dan cuci tangan. PAS juga yang perlu membersihkan berak dan najis merata-rata yang ditinggalkan oleh Anwar dan DAP.

Jangan mimpilah mahu menjadi parti dominan jika profesion tetap PAS dalam Pakatan Rakyat sekadar tukang cuci segala bentuk najis.

Ibarat Anwar itu Penyangak, Hadi Awang dan PAS adalah Penyamun ... DAH KENA DAH, PENYANGAK JUAL PENYAMUN.


5 comments:

Anonymous said...

Eloklah tuh...

ANUwar = PENYANGAK
HADI Awang = PENYAMUN
N Ajis = PELACUR AGAMA..
MadSabu = pENYOKONG KOMUNIS
LGE/LKS = SYAITAN BERTOPENGKAN MANUSIA...

SO, SAY NO TO PAKATAN HARAM....

Anonymous said...

AKU SETUJU!!! MEREKA NI MEMANG PENYANGAK BERSAUDARA.....MANA MEREKA NAK PERCAYA DENGAN PROSES PILIHANRAYA SECARA DEMOKRASI....MEREKA LEBIH SUKA PILIHANRAYA JALANAN...DAN KALAU KALAH....MEREKA MINAT SANGAT 'STREET FIGHT'!!!!

Anonymous said...

Hahaha... Inilah pelawak2 yg sepatutnya masuk Maharaja Lawak Mega kerana diaorng semua ni taraf pelawak je.. Muka2 mcm ni nak memerintah negara.. Hancur jahanamlah jawabnya.. padan muka si hadi & nik ajis dah kena game dgn nuar al juburi... sekarang ni nak kena fikir skrip utk cuci najis nuar.. kahkahkah... memang patutlah kena kat korang berdua.. Kahak ptuih kat muka korang semua.. Hahaha!!!

Anonymous said...

memang tepat ler PAS diperlakukan mcm tu oleh Nuar Berahim..sbb bagi PKR dan DAP..PAS adalah Perkumpulan Anjing Suruhan...maka dengan itu layaklah mereka dilayan mcm anjing dlm PR

Anonymous said...

golden goose sneakers
kyrie shoes
supreme clothing
golden goose sneakers
off white t shirt
goyard
supreme
a bathing ape
cheap jordans
kyrie 6