Monday, February 4, 2013

Wong berkata beliau sendiri akan membakar loji berkenaan sekiranya ia tidak ditutup dalam tempoh 30 hari selepas pilihan raya umum. - Sin Chew Daily, 4 Februari 2013


Makin terdesak pembangkang pada waktu ini ...

Menurut laporan akhbar Sin Chew Daily hari ini, Presiden kumpulan aktivis Himpunan Hijau Wong Tack berkata beliau sendiri akan membakar loji berkenaan sekiranya ia tidak ditutup dalam tempoh 30 hari selepas pilihan raya umum.

Wong juga mengancam untuk mengadakan demonstrasi jalanan untuk menumbangkan kerajaan yang baru dipilih sekiranya tuntutan untuk menutup loji berkenaan tidak dipenuhi, katanya.



Wong Tack ancam akan bakar loji Lynas jika... MALAYSIAKINI, 4 Feb 2013

Aktivis itu juga berkata beliau bersedia menghadapi apa-apa tindakan undang-undang dan turut mengulangi bahawa beliau tidak berminat untuk bertanding dalam pilihan raya akan datang.

Ini sudah boleh ditafsirkan sebagai anasir subversif. Rakyat mahu melihat pihak berkuasa mengambil tindakan sewajarnya. Kementerian Dalam Negeri perlu menyiasat laporan akhbar Sin Chew Daily dan Malaysiakini hari ini.

Jika hari ini pembangkang sanggup mengugut untuk membakar loji Lynas, maka semakin nyata dan benar pilihan raya umum ke-13 bakal menjadi medan rusuhan jika Pakatan Rakyat tewas teruk.

Ini bukan kenyataan main-main, pembangkang semakin berani untuk mengulangi 13 Mei 1969 ...



12 comments:

Anonymous said...



Saya sokong cadangan wong tack untuk merancang membuat apa yang di luahkan itu sebab selama ini, dalam semangat liberal inklusive terbukaan kelainan demokracy human rites sino centrik vernakular Gen Y MUFC 1M4U gajet roadshow 1M high income nation memberi kepercayaan kapada wong tack bahawa transformaci politik dan ekonomi mampu dan telah membebaskan wong tack dari apa saja halangan dan sekatan.
wong tack dan pengikutnya mengunakan proses undang undang dan mahkamah dan berani berhimpun depan mahkamah hanya kerana mempertanahankan kepentingan PRC di persada logam antara bangsa.

wong tack di terima olih 1M dengan penuh terbukaan dan inklusive dan layan baik olih media sino centric vernakular yang di beri layan istimewa di bawah 1M.

wong tack dan pengikut serta penyokong dari parti politik saperti DAP PKR PAS MCA adalah sesuai dengan lanskap 1M.

PDRM akan bekerjasama dengan wong tack selagi aman dan damai dan law and order.

Semua orang bolih cakap apa saja buat apa saja walau pun ada civil disorder dan tidak berharmoni.

Wong tack sudah dendam kesumat sebab kilang syarikat ini telah menjejaskan kepentingan PRC di pasaran logan antara bangsa dan mengangugugat rancangan strateji PRC menaikan harga logam logam.

Beliau melayan emosi terlampau sedih dan amat kecewa Malaysia mampu menghalang kepentingan monopoli PRC.

Hebat lah wong tack,juara jaguh.

Hebat kan 1M.
arjuna waspada
changkat lobak.

Anonymous said...

knapa dia tak balik je ke kg halaman datuk nenek moyang dia>tanah besar china tuk membakar dn merusuh!!!!aku hrp polis malaysia dpt menembak ajee apek ni!!!

terjuntiruk said...

Dia org malaysia gak,mn boleh blk china. Klw dulu ada ISA,blh la sumbat.skrg dh bubar,kena tggu dia bakar dl la,atau bl dia ceroboh... Klw hati dh tutup nk dgr penjelasan,kata mcm mn pon tetap ttutup fakta... Lantik jd NGO utk alam skitar,mintak dia tutup kilang yg lg merosakkan malaysia mcm kilang simen. Haaa,br la semangat apek ni digunakan utk malaysia

Unknown said...

cakap jela..... bakar aku nk tgk sangat...

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Cakap cakap kosong gulung pondan iaitu PR.

Anonymous said...

WTF..INI BANGSAT PUNYA CINA....

Anonymous said...

Haiya bangsa bangsat, keluar dari Malaysia lah bikin banyak kacau lu olang...sudah puas di suap dengan kemewahan dan kebebasan di sini mau lebih lebih lagi...keluar lah balik China sana.

Anonymous said...

HARAMJADAH PUNYA CINA. AKU NAK TENGOK BERANI TAK DIA BAKAR LYNAS. AKU CINCANG KAMU SAMPAI MATI. CINA BABI. PERGI BALIK CINA GAMPANG. INI NEGARA NAMA ASALNYA TANAH MELAYU LA. ADA FAHAM KE? MAMPOS KAMU KAMI KERJAKAN NANTI. INGT=AT PERISTEWA 13 MAY DATUK NENEK KAMU LE YANG MULAKAN. KAMU TAK SEREK KE DGN PARANG PAJANG KAMU.

Anonymous said...

nampak macam samseng, kalau berani bakar lah, ingat kilang tu tok nenek dia kat tanah besar cina punya, dok tanah melayu ini beradap la sikit.

Kekuda said...

biarlah dia nak bakar.. nanti dia yg kena tangkap masuk jel. kita tengok ajelah...

Anonymous said...

Kita lihat siapa yg kena......