Wednesday, August 8, 2012

DAP ulangi syarat kerjasama dengan PAS, Gugur niat bentuk negara Islam - Karpal Singh. Pening Hadi Awang dan Nik Aziz dengan sikap konsisten Karpal Singh sejak dari 7 Mei 1990.

Berbolak balik, tidak konsisten dan 'mentality block' adalah ungkapan terbaik bagi pemimpim-pemimpin 'yang sakit' di dalam PAS sebenarnya.

PAS semakin hari semakin tidak relevan untuk umat Islam.

Apa yang diperkatakan oleh Ketua Dewan Ulama PAS Kelantan Datuk Muhammad Daud sudah cukup menunjukkan tiga ciri utama di atas.

Berbolak balik, tidak konsisten dan 'mentality block' ...

PAS Kelantan tidak menafikan adalah haram mengundi golongan yang menentang Islam pada dasarnya namun dibolehkan untuk menjatuhkan kerajaan BN yang diterajui UMNO.

Hukum itu boleh berubah mengikut keadaan dan waktu tertentu.

Kita sedia maklum UMNO dan BN menolak perjuangan Islam dan hukum hudud.

Kalau tidak undi DAP kita tidak boleh menang jadi kita memerlukan satu gabungan yang besar untuk menjatuhkan kerajaan UMNO dan BN - Utusan Malaysia, 8 Ogos 2012



Sebelum GWM melangkau lebih jauh, mungkin ada baiknya Ketua Dewan Ulama PAS Kelantan ini merenung kembali apa yang telah ditutur dan terkeluar dari mulutnya pada bulan Disember 2008.



Manusia memang dilahirkan dengan sifat pelupa. Ini adalah contoh apa yang dikatakan sebagai 'manusia-manusia sakit' dalam PAS ...Berbolak balik, tidak konsisten dan 'mentality block'.

GWM tidak pasti sama Datuk Muhammad Daud akan menyanggah apa yang telah beliau perkatakan pada 4 tahun yang lalu.

Atau sememangnya itu adalah habitat semulajadi 'manusia-manusia sakit' dalam PAS? Maka tidak hairanlah jika beliau mampu mengeluarkan pendapat 'manusia-manusia sakit' ini pada bulan Ogos 2012.

Hukum itu boleh berubah mengikut keadaan dan waktu tertentu - Utusan Malaysia, 8 Ogos 2012.

Mampukah Ketua Dewan Ulama PAS Kelantan ini menyanggah, mengutuk, mengecam malah meletakkan pemimpin-pemimpan tertinggi PAS dibawah ini sebagai golongan sekular sekaligus sebagai golongan yang menolak menolak perjuangan Islam dan hukum hudud?







Ini adalah kenyataan rasmi yang terkeluar dan tersembul dari mulut Presiden dan Mursidul Am PAS.

Sanggupkah Datuk Muhammad Daud menempelak dan mengecam 'manusia-manusia sakit' ini dalam PAS?

Sanggupkah beliau memerangi 'manusia-manusia sakit' ini sebagai golongan yang menolak menolak perjuangan Islam dan hukum hudud?

Ini yang GWM katakan sebagai Berbolak balik, tidak konsisten dan 'mentality block'.



Bagaimana pula dengan kenyataan rasmi dari rakan parti PKR ini ...


KUALA LUMPUR: Sayap Pemuda Parti Keadilan Rakyat telah memilih untuk menyebelahi Pengerusi DAP Karpal Singh dalam menolak aspirasi hudud Pas.

Ketuanya, Shamsul Iskandar Mohd Akin, semalam memberi amaran kepada rakan sejawatannya dari Pas, Nasrudin Hassan Tantawi, bahawa dia telah membuka kotak Pandora, di komen beliau baru-baru ini mengenai pelaksanaan hudud, yang telah menimbulkan kemarahan Karpal dan ahli DAP yang lain.

Beliau berkata ia adalah tidak wajar untuk Nasrudin membangkitkan isu yang sekian lama wujud kerana beliau mendakwa bahawa pendirian pakatan antara PKR, DAP dan PAS pada undang-undang jenayah Islam adalah jelas.

"Saya ingin menasihatkan Nasrudin supaya merujuk persetujuan kita akhir tahun lalu bahawa hudud bukan sebahagian daripada dasar bersama Pakatan Rakyat yang telah dipersetujui oleh semua pihak. - New Straits Times, 25 Julai 2012.

GWM cukup yakin Ketua Dewan Ulama PAS Kelantan Datuk Muhammad Daud mampu mengeluarkan satu lagi fatwa mahupun pendapat paling kukuh.

Namun beranikah beliau berkata ... PKR juga menolak perjuangan Islam dan hukum hudud, sama seperti BN dan UMNO. Atau beliau juga turut sama menjadi 'manusia-manusia sakit' dalam PAS.

Sekali lagi GWM dedahkan penyakit rasmi paling kronik dalam PAS ... Berbolak balik, tidak konsisten dan 'mentality block'.



PAS sebenarnya sudah menoktahkan mengapa parti itu layak bergelar parti picisan dalam pakatan pembangkang.

Hari ini juga sudah menoktahkan PAS tidak lebih dari sebuah parti alat dan keldai tunggangan bagi DAP dan PKR.





Apa sebenarnya prinsip dan perjuangan PAS ...


Sudah semakin terlerai apa yang tersirat disebalik kegilaan ini ... Semakin ramai 'manusia yang sakit' di dalam PAS sebenarnya.



12 comments:

Bro Yusri said...

dulu kata UMNO najis ..sekarang PAS pulak bergelumang najis ...

Anonymous said...

dua perangai org pas:

1) Cakap berbelit2 bila nak tegakkan benang yang baaah.
2) Bila dah kanto X penah nak ngaku kesalahan sendiri sedangkan hakikatnya sikap seperti tue menggambarkan kesombongan mereka kepada Allah SWT. Bukan setakat sombong kepada manusia!!!

nasirwise said...

Haram, berdosa undi DAP (Utusan Malaysia 7 Ogos 2012)
Sekadar pandangan....
Penulis ingin memtik laporan akhbar yang melaporkan seprti dibawah:-
`KOTA BHARU 7 Ogos - Adalah haram dan berdosa untuk umat Islam menyokong DAP yang secara terang-terangan menentang penubuhan negara Islam serta pelaksanaan hukum hudud.
Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa'amah berkata, umat Islam juga tidak boleh menyokong mana-mana pihak yang bekerjasama atau menjalin pakatan dengan DAP pada pilihan raya kerana sokongan itu akan turut membawa kemenangan kepada DAP.’
Saranan dan pendapat Pengasas Pondok Geting Tumpat ini pasti mendapat maklumbalas dari pihak PAS khasnya dengan mengeluarkan `fatwa’ yang menghalalkan ahli PAS mengundi DAP dan atau kumpulannya. Ini di buat supaya rakyat Islam akan menjadi was-was dan akan timbul cerita Pengasas Pondok Geting tersebut dibayar oleh UMNO/BN. Ustaz Abdullah ada dendam kesumat terhadap Tok Guru Nik Aziz.
Saya kuatir saraan ini tidak diambil berat oleh pengikut PAS dan yang lebih menyedihkan ianya di laporkan oleh UTUSAN MALAYSIA, yang pada presepsi pengikut PAS adalah PEMFITNAH TERBESAR di Malaysia. Pengikut PAS akan menolak terus saraan tersebut walaupun saraan tersebut adalah betul.
Pandangan saya saraan haram dan berdosa mengundi DAP ini mesti disampaikan kepada pengikut PAS secara direct (macamana?) selain daripada maklumat tambahan kepada rakyat Malaysia yang `silent majoriti’. Utusan Malaysia sensatif kepada pengikut PR. BN perlu mencari jalan yang sesuai menyembarkan saranan tersebut.
Ikhlas dari
Nasirwise.blogspot.com

nasirwise said...

JIKA CHONG WEI BERTANDING PRU13 MELAWAN CALON DAP
M. MANOHARAN, SUDAH TENTU CHONG WEI MENANG BESAR...sungai rapat online


SEKADAR PANDANGAN....

RAMAI JUGA RAKYAT MALAYSIA TERMASUK SAYA MARAH DENGAN KENYATAAN YB DAP M.MANOHARAN YANG MENGUTUK KEKALAHAN DATUK LEE CHONG WEI (DLCW) DI DALAM ACARA BADMINTON AKHIR OLIMPIK LONDON 2012. PERKATAAN `LEE CHONG AWAY ‘SERTA `PINGAT EMAS SELEPAS PR MENGUASAI PUTRAJAYA’ AMAT NAKAL dan `political’.

blog sungai rapat pun marah sehingga mengatakan jika JIKA dlcw BERTANDING PRU13 MELAWAN CALON DAP M. MANOHARAN, SUDAH TENTU dlcw MENANG BESAR. itu pun jika dlcw bersetuju bertanding atas tiket bn.

cadangan itu baik dan sesuai dengan hasrat. bn yang sedang mencari `winnable candidate’ untuk memenangi pilihanraya. tetapi saya percaya wira negara ini yang sedang disanjung tinggi oleh rakyat malaysia, boleh bertukar kepada seteru atau lawan kepada pr dan penyokongnya. adakah dlcw boleh menghadapi situasi ini dimana beliau akan dikutuk, diboo dan difitnah.? jika beliau kurang pengalaman dalam politik, saya tidak kuatir kerana ahli parlimen kelana jaya lagi teruk. cakap bahasa malaysia pun hancur. YB paling bodoh di malaysia tapi pandai ambil gambar dan video.

Apabila bercakap pasal calon pilihraya, saya ingin tahu percaturan bn dengan calon bebas yang pro bn. andaikata kesemuanya mahu bertanding semula, apakah strategi bn dan ds najib dalam hal ini. ambil contoh, yb zul di kulim. adakah bn/umno akan memberi laluan dan menyokong yb zul memenangi pilihanraya tersebut.? yb ibrahim ali di pasir mas. beliau adalah penyokong bn/umno dan melayu. tak kan nak letak calon dari bn?

saya mohon cadangan dan input dari tuan puan supaya ia dapat memberikan `idea’ kepada bn menguruskan masalah yb bebas pro bn ini.

Saya mulakan dengan sokongan saya supaya bn memberikan laluan kepada penyandang yb bebas pro bn melainkan mereka ingin bersara. banyak kebaikannya (akan dibicara di halaman lain) dan menjanjikan kemenganan bn. bakal calon bn setempat, bagaimanapun, harus memahami dan difahami oleh ds najib sendiri. janji pr kalah.

ikhlas dari

nasirwise.blogspot.com

Anonymous said...

Sokong..!!! Pas kembalilah kepada perjuangan asal parti anda!

Anonymous said...

ih ih..aku tak sangka ramai juga orang2 kelantan atau sebahagiannya nie bodoh2 jugak rupanya,,ingatkan cerdik semuanya..

Anonymous said...

Pas telah mula menampakkan penyakit GILA nya. kecintaan kepada KAFIR telah mula menular.

Anonymous said...

PAS = SYIAH = SESAT = GILA

Anonymous said...

PAS tolak Islam dan hudud. Awesome!!

goodlistener said...

PAS PIS PUSS ---LA NI DAH PASTI PARTI AJARAN SESAT DAH JADI PUSS ...DAH NAK MAMPOS LA TU.....BALIK KEPADA PERJUANGAN ASAL, KITA SEDIA UNTUK BERJUANG KE AKHIR USIA.... BUANG SEMUA PEMIMPIN YG TERLALU KEJAR KEDUNIAAN (KUASA) TERMASUK MUSJENDULNYA SEKALI SELEPAS ITU HADI YG TIADA PENDIRIAN SAT KE ATAS SAT KE BAWAH LAST2 DUK TANG TU.JADI DUNGU LAH...MERTABATKAN ULAMA YG SEBENAR-BENAR DLM PARTI YG BERANI MEMPERTAHANKAN KEBENARAN DAN ADIL DALAM NYATAKAN KEBENARAN WALAUPUN TERLALU PAHIT....

Anonymous said...

Apa pulak kaitan PAS dgn Islam nih???
Zahar Derus cakap Tuhan dia dgn Tuhan Kristian sama. Tapi Tuhan kita orang Islam tak beranak pinak macam Tuhan Kristian ( rujuk surah Al-Ikhlas).So, apa kaitan PAS dgn Islam?

Anonymous said...

ADA TIGA BENDA YG KITA SENTUH NAJIS IATU BABI,ANJING DAN PAS.