Tuesday, August 21, 2012


Saranan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai hudud adalah pandangan tidak ikhlas dan merendah-rendahkan hukum Islam itu - Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim), Amidi Abdul Manan. - SINAR HARIAN, 21 Ogos 2012.

Satu perkara yang cukup pantang bagi Anwar adalah apabila Tun Dr Mahathir mula berbicara mengenai Islam dan Hudud.

Pantang nenek moyang Anwar jika imej beliau sebagai 'the so called Muslim Scholar' diperlekeh dan dimalukan oleh Tun Dr Mahathir.

ABIM dijadikan 'kuda tunggangan baru' untuk menolak dan memperlekehkan apa yang disarankan oleh mantan Perdana Menteri ini.

Rakyat yang celik mula terfikir apa yang dimaksudkan Presiden ABIM ini ...

"Tun Mahathir tidak akan memberi apa-apa untuk merealisasikan pelaksanaan Hukum Hudud kerana beliau bukan lagi Perdana Menteri".

GWM juga pelik dengan kenyataan terbaru dari Amidi Abdul Manan ini ... Dari celah lorong mana, muncul secara tiba-tiba untuk menjadi jaguh dalam isu Hudud.




Peliknya GWM ... kerana Presiden ABIM ini sekian lama telah menjadi syaitan bisu setiap kali Pengerusi DAP, Karpal Singh menempelak dan menolak Hudud dan Negara Islam.

Pelik juga difikirkan ... dimanakah ABIM dan gerombolan-gerombolan Amidi Abdul Manan selama ini dalam memperjuangkan isu Hudud dan Negara Islam?

Tidak pula Presiden ABIM dan gerombolannya bingkas lalu membidas kenyataan dari rakan sekutu Anwar, PAS dan Pakatan Rakyat ini?

ABIM kini sudah menjadi anjing-anjing belaan Anwar untuk menyerang Tun Mahathir yang menyarankan UMNO dan PAS perlu bergandingan untuk melaksanakan Hudud.

Rakyat pasti pelik dengan kenyataan rasmi ABIM ini. Apa salahnya saranan yang dilakukan oleh Tun Dr Mahathir?

Barangkali ABIM secara sengaja mahu membunuh diri dengan mengeluarkan kenyataan separuh masak ini?

Goddamn it, ABIM is becoming a Muslim hypocrite society ...



Barangkali Presiden ABIM, Amidi Abdul Manan perlu belajar lebih mendalam dan selok belok mengenai politik 'kencing Anwar Ibrahim' sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

Amidi Abdul Manan perlu membuka mata dan belajar dari sejarah bagaimana bekas rakan karib dan bekas Presiden ABIM itu sendiri sudah lama meninggalkan Anwar Ibrahim.

Amidi Abdul Manan perlu belajar dari bekas Presiden ABIM ke 6, Dr Yusri Mohamad yang cukup pantas mempertikai pegangan dan akidah Anwar Ibrahim. Pensyarah Kulliyah Undang-Undang UIAM merupakan bekas anak didik Anwar Ibrahim.










Dr Yusri Mohamad yang terlibat dalam aktiviti 'Membanteras Gerakan Pluralisme Agama & Permurtadan Ummah' pernah menempelak Anwar Ibrahim berbohong mengenai isu pluraslime, murtad dan HINDRAF.

Beliau dan ABIM sudah merasakan Anwar Ibrahim sememangnya bermasalah dalam pemahaman mengenai Islam. Islam telah dilacurkan begitu teruk oleh 'Anugerah Tuhan' ini.





Rakyat ingin tahu apa tindakan Amidi Abdul Manan selaku Presiden baru ABIM terhadap Anwar Ibrahim.

Barangkali Amidi Abdul Manan juga sudah menjadi syaitan bisu dalam isu bekas Presiden ABIM ke 6, Dr Yusri Mohamad yang mempertikaikan pegangan dan akidah Anwar Ibrahim.



Atau Amidi Abdul Manan perlu belajar selok belok politik 'kencing hancing Anwar Ibrahim' ini melalui bekas rakan karibnya, Ismail Mina.

Mustahil Amidi Abdul Manan tidak mengenali Ismail Mina yang juga bekas pengasas bersama kepada penubuhan Yayasan Anda dan ABIM.

Ismail Mina juga terlibat dalam Sekretariat Pembebasan Anwar, ketika 'kote bengkok' ini merengkok di penjara Sungai Buloh.

rakan baik Anwar Ibrahim semasa di Universiti Malaya (UM) pada tahun 1970 yang meninggalkan beliau berpunca dari persoalan akidah.

GWM cukup yakin sebenarnya Ismail Mina juga turut mengharamkan umat Islam dari menyokong Anwar Ibrahim, yang turut sama menjunjung amalan seks songsang di negara ini.

Ismail Mina tentu tidak mampu melupakan ucapan teragung Anwar Ibrahim di London School of Economics (LSE) pada 18 Mac 2010 berkenaan “Religion and Pluralisme in a Divided World”.



“Dia (Anwar) terutama semasa di luar negara sentiasa menyatakan tidak akan melaksanakan syariat Islam apabila berkuasa.

“Dia juga mengkritik hukuman sebat terhadap Kartika Sari Dewi Shukarno (kerana minum arak) padahal wanita itu reda. Dia pula yang tak nak, sepatutnya kita sokong perempuan itu lagipun enakmen agama Pahang pun membenarkan hal itu, apa yang dia risaukan? - UTUSAN MALAYSIA, 5 Januari 2012.

Amidi Abdul Manan perlu belajar mengapa Ismail Mina bertindak meninggalkan Anwar Ibrahim.

Anwar Ibrahim mengamalkan ideologi politik yang tersasar dari perjuangan asal yang berlandaskan kepada amalan Ahli Sunnah Wal Jamaah.




Amidi Abdul Manan disarankan tidak perlu menjadikan ABIM sebagai 'tempat peliharaan anjing-anjing belaan' Anwar Ibrahim.

Tidak perlu juga bagi Amidi Abdul Manan bertindak menjadi jurucakap dan menjadi 'anjing-anjing peliharaan' DAP dan juak-juak Erdogan dalam PAS.

Rakyat bukan tidak tahu hubungan mentor dan mentee di antara Anwar dan ABIM.

Cukup-cukuplah menjadi anjing peliharaan Anwar Ibrahim ... jangan cemarkan imej dan kredibiliti ABIM sebagai rumah pelacuran baru Anwar Ibrahim



7 comments:

Anonymous said...

kalau tak setuju, abim berilah cadangan agar semua pihak bersetuju...barulah nampak profesional

Anonymous said...

Inilah amaran Nabi pada umat akhir zaman....

yg benar dikatakan palsu
yg salah dikatakan benar

Org yg mengajak kepada perpaduan, kerjasama sesama islam ditentang, manakala yg mencerca islam dan menolak ukhwah sesama islam disanjung dan disokong...


Apa nak jadi dengan ABIM dan PAS..
Bertaubatlah!!!

usin said...

kalau setakat tuduh2 dr. m tak ikhlas, akupun boleh. aku tuduh presiden abim tak iklas berjuang krn Islam kerana melebihkan anwar berbanding agama sendiri....

Anonymous said...

memang abim adalah kuda tunggangan anwar ibrahim. ingat teror sangat ke abim tu? ptuih!!!

Anonymous said...

ABIM = Anak Barua Iblis Murtad.
Dr kenyaatan ABIM, knp yg sokong ABIM mmg murtad!!!!!!

Anonymous said...

Abim tak releven lagi utk masyarakat islam... Setakat menidakkan yg benar siapa2 kafir harbi pun boleh bagi pandangan yg salah sebab mereka bukan islam.
Tapi Abim nie yg pelik... Takat nak jawatan tapi kenyataannya macam kafir harbi baik tak payah..
Memperlihatkan kebodohan pemimpim Abim.....

Anonymous said...

ABIM singkatan dari Angkatan Belia Islam Malaysia perlu dipimpim boleh pemimpin yang tahu secara mendalam atau meluas tentang Islam. Jika tidak elok gugorkan nama Islam dalam pertubuhan ABIM. Dicadang jadikan ABM aje. .....