Friday, August 17, 2012


"PAS Pusat menerusi Majlis Syura telah memutuskan memecat keahlian PAS Nasharudin Mat Isa berkuatkuasa serta merta."

Adakah ini yang bakal dibacakan Presiden PAS Abdul Hadi Awang dalam masa terdekat ini? Atau diselitkan sebagai Mukadimah ucapan perutusan Aidilfitri beliau? Atau mungkin juga pengumuman ini bakal dikuatkuasa selepas selesainya Sambutan Hari Raya Pertama?

Hadi Awang masih diam membisu. Sehinggakan ada pihak mendakwa Presiden PAS itu yang menghantar Ustaz Nasha selaku pemegang jawatan Pengerusi Lajnah Antarabagsa dan Hal Ehwal Luar mengiringi PM Najib Tun Razak menerima jemputan Ulama' Arab Saudi.

Ustaz Nasha mungkin bakal dilihat mangsa kedua selepas Hasan Ali dari Parasit2 PAS. Ianya telah direkodkan 2 Pemimpin Pro Ulama' yang telah dicantas dek kerana mahu mempertahankan maruah perjuangan Parti yang sejak akhir2 ini tidak henti2 dicaci maki DAP menerusi Pengerusinya Karpal Singh.


PAS seolah2 tidak punya maruah membiarkan 'kebebasan demokrasi' yang dilaung2kan DAP digunakan untuk menentang keras sebarang bentuk Sistem Peundangan berkaitan Islam.

Tidak malu sungguh parti ini. Tatkala mereka terus menerus menghina UMNO pembelot Agama Islam, rakan sekutu mereka terus menerus menyalak penentangan Hukum Hudud. Lebih bodoh jika hari ini DAP mengecam Undang2 Islam, esoknya pula PAS membalas kecaman tersebut terhadap UMNO bagi melepaskan geram terhadap DAP.

Ustaz Nasha tidak sanggup mendengar herdikan secara terbuka berulangkali dimainkan di akhbar2 tempatan penentangan mereka terhadap Hukum Hudud. Beliau merasakan adalah satu amanah bagi dirinya tidak akan membiarkan Parti PAS terus menjadi mangsa gigitan DAP.

Adakah itu dianggap bertentangan dengan Lembagai Displin Parti?

Jikalau dahulu PAS menyahut laungan Takbir jika pemimpin seperti Ustaz Nasha kerana berani mempertahankan maruah Parti.

Namun sejak menyetai Pakatan, suara mempertahankan Islan yang dibawakan Ustaz Nasha dianggap musuh dan bakal dipecat.

Adakah PAS benar2 merujuk Perlembagaan Parti secara tersirat? Atau buku tersebut telah dibuang dan menggunapakai Perlembagaan Kongres Pakatan semata2.



Dan mengapa pula Karpal Singh terus berkuasa tanpa sebarang tindakan diambil ke atas beliau atas keterbukaan membuat kenyataan tidak menghormati Perjuangan PAS? 

Bukankah kenyataan Karpal itu juga memberi kesan terhadap hubungan Pakatan? Bukan sekali tindakan beliau, malah semakin lama semakin lantang pula menentang Hukum Hudud? ... BACUL.



Dan jangan pula berdolak dalik dengan mengecam UMNO pula tatkala PAS sedang bersubahat dengan Parti yang semakin teriak lantang menghina Hukum tersebut. Walhal terlalu jauh bezanya jika hendak dibandingkan dengan pendirian UMNO yang terlebih dahulu mencapai kebersamaan menerusi rakan BN mengikhtiraf Islam di dalam Perlembagaan dan Perlaksanaan Enakmen2 Syariah di Negeri.

Ustaz Nasha dan Hasan Ali menjadi mangsa penipuan perjuangan PAS yang hanya berpaksikan kepentingan politik semata2.

Jelas Hadi Awang tertekan pada masa kini. Namun apa yang pasti, jika Islam yang ditegakkan kamu sejak sekian lama, kamu tahu apa yang kamu patut putuskan Ustaz Hadi oiii.



Berapa kali sudah dia mengungkapkan bahawa perlaksanaan sistem perundangan Islam 'is over my dead body' menunjukan dia sanggup mati untuk pertahankan pendiriannya, maka saya juga sanggup melakukan apa saja 'at whatever cost ' untuk pertahankan agama saya - Nasharuddin Mat Isa


sumber : GELOMBANG RAKYAT

8 comments:

Anonymous said...

ini baru dinamakan Uztaz...bukan mcm aljuburi dok balaih merata..kita patut sokong ustaz nasha..

ALLAHHUAKBARRRRRRRR....!!!!!!!



MASIH AHLI PAS ( TAPI AKAN IKUT USTAZ NASHA )

Anonymous said...

serbesalah....DAP tolak Hudud digelar Kafir Harbi, MCA menentang Hudud digelar apa....? Kafir apa..?Umno tak nak melaksanakan HUDUD adakah blh terkeluar dr Islam..?Mic menentang dlm diam ....lagi bahaya....
pening2.....ble mengundi pilih lah yg beragama Islam yg lebih baik dr yg baik akhlaknya.....

anakrajabugis said...

pencacai2 umno dah mula seronok dengan watak menipu yb nasha ni, dia ni saki baki asan akidah yang tinggal dalam pas. kalu ditendang keluar maka amanlah pas , nak buat apa simpan parasit ni, dia umpama lubang kecil yang jadi pintu masuk fitnah umno kedalam pas.

Anonymous said...

MCA XDA LA PULAK CKP SAMPAI LANGKAH MAYAT DL...UMNO XNK LAKSANAKAN HUDUD JE KO DH KATE XISLAM..TP YG UMNO WAT MCM2 UTK ISLAM KO XCAKAP APE PLAK...YG NYATA KALO PAS DAPAT PUTRAJAYA PN MANG XDPT WAT HUDUD TANPA SOKONGAN BUKAN MELAYU...KALO NK JUGAK KENE MELAYU BERSATU...

Anonymous said...

anakrajabugis anak haram..hang plak pecacai sapa?? pecacai taik DAPig kot?? berak x basuk pakai calit saja guna tisu..so komen hang pun lagu mana tisu calit taik lah yer..??

Anonymous said...

hahaha...jap2...ada pengkomen bodo kat atas nie cakap UMNO x nak laksanakan hudud...weh bodo, UMNO x pernah tentang dan menerima hukum hudud nie, sebab tue UMNO dah bagi green light kt kelantan soh laksanakan hukum hudud, dah bagi peruntukan, tapi samapai skng xder pulak kelantan nk buat...yang dok melalak nk buat kt Malaysia, tp dh bagi buat kt kelantan x nak pulak buat, senyap smpai skng, itu kira camner? kira bodo la ek neek najeeis ngn parti ajaran sesat tue...hahahaha

Anonymous said...

{ anakrajabugis } at: August 17, 2012 3:36 PM

Saya sangat tertarik dengan komen saudara yang tidak punyai haluan. Lihatlah dengan minda terbuka akan apa yang sedang berlaku disekeliling anda.

“Berapa kali sudah dia mengungkapkan bahawa perlaksanaan sistem perundangan Islam 'is over my dead body' menunjukan dia sanggup mati untuk pertahankan pendiriannya, maka saya juga sanggup melakukan apa saja 'at whatever cost ' untuk pertahankan agama saya” - Nasharuddin Mat Isa

Fahamilah ungkapan yang dibuat Nasha; bukan kah itu satu pendirian yang kita sebagai umat Muhammad patut lakukan? PENCACAI saperti kamu sememangnya hati sudah terhijab dan tidak dapat membezakan yang benar dengan yang salah. Usahlah terlalu taksub didalam pegangan kamu dan janganlah dijadikan politik itu sebagai agama kamu. Lihatlah politik dari kacamata Islam dan bukanya melihat Islam dari kacamata politik.

Anonymous said...

untuk anakrajabugis:

http://suarapakatanrakyat.com/2012/08/nik-aziz-pernah-janji-depan-paderi-untuk-tidak-laksana-negara-islam/

apa kah komen anda?