Friday, August 31, 2012


Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Jumaat menafikan pembangkang mendalangi perbuatan menukar bendera Jalur Gamilang di ambang Malaysia menyambut Hari Kemerdekaan ke-55.

“Tiada keputusan seumpama itu dibuat oleh Pakatan Rakyat. Mengapa harus putar belit?” katanya yang dipetik menerusi akaun Twitter.

Sebaliknya, Anwar menuduh perbuatan berkenaan merupakan maintan politik Umno untuk memburukkan pembangkang.

Anwar berkata demikian bagi menjawab pertanyaan seorang pengikutnya di laman sosial tersebut yang meminta beliau menjelaskan mengapa pembangkang mahu mengubah bendera kebangsaan selepas 55 tahun Malaysia mencapai kemerdekaan.



alt

alt

Sementara itu, di laman twitter, Najwan Halimi, pegawai Anwar itu bersungguh-sungguh mempertahankan tindakan anak muda yang mengibarkan bendera ‘Sang Saka Bangsa’ menggantikan bendera Jalur Gemilang.



“Sang Saka Malaya akhirnya dikibarkan oleh anak-anak muda!,”katanya yang memuji tindakan anak-anak muda itu.

Malah Najwan pada Ogos 2007 pernah menyiarkan reka bentuk bendera di laman peribadinya yang hampir sama dengan bendera yang dikibarkan semasa sambutan ambang kemerdekaan anjuran Janji Demokrasi semalam.



“Dengan penuh kesedaran dan keinsafan, sebagai seorang warga negara Malaysia yang berdaulat, dengan mendukung semangat Nusantara, saya persembahkan design terbaru bendera Malaysia bagi menggantikan Jalur Gemilang bernama Sang Saka Malaya,”kata Najwan di laman peribadinya, najwanhalimi.com.

Kata-kata di laman peribadinya diedit hari ini yang berbeza dengan tulisan asal sebelumnya.

Manakala di twitternya pula, Najwan berbangga dengan bendera Sang Saka Malaya itu.


“Dirgahayu Sang Saka Malaya !,”katanya di twitter hari ini.

Najwan Halimi seperti dilaporkan Malaysiakini adalah pegawai Anwar untuk tugas sebagai penasihat ekonomi Selangor.

Najwan bekas pelajar Universiti Tenaga Nasional (UNITEN) dipanggil Anwar untuk menjadi saksi pembelanya dalam menghadapi pertuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.


Kehadiran Najwan Halimi sebagai saksi pembela di mahkamah mengesahkan bahawa pengadu yakni Mohd Saiful adalah pekerja Anwar Ibrahim.

Sebelum ini, Anwar pernah menafikan pengadu adalah staffnya, malah turut menafikan mengenali pemuda itu, namun keterangan Najwan menafikan kenyataan Ketua Umum PKR sebelum ini serta mengesahkan Anwar adalah majikan kepada pengadu.


sumber : AIDC



Berapa lama lagikah Anwar Ibrahim mahu melakukan pembohongan demi pembohongan?

Anwar Ibrahim kata beliau menafikan, namun pegawainya Najwan Halimi pula bersungguh-sungguh mempertahankan tindakan anak muda yang mengibarkan bendera ‘Sang Saka Bangsa’ menggantikan bendera Jalur Gemilang.

Begitu juga dengan 'pencacai angkat najis khinzirnya' Anwar Ibrahim yang bernama Hishamudin Rais.


Si komunis dan pendokong sosialis ini turut sama pernah menyiarkan reka bentuk bendera di laman peribadinya, Tukar Tiub yang hampir sama dengan bendera yang dikibarkan semasa sambutan ambang kemerdekaan anjuran Janji Demokrasi semalam.

Apakah semua ini hanya kebetulan semata-mata. Cukup mustahil jika dikatakan ianya sebagai kebetulan.

Lagi mustahil jika Anwar Ibrahim menafikan tidak tahu menahu dan menafikan pembangkang mendalangi perbuatan menukar bendera Jalur Gamilang di ambang Malaysia menyambut Hari Kemerdekaan ke-55.




Apa lagi yang mahu Anwar Ibrahim mahu bohong?

Semakin lama semakin busuk bau mulut dan nafas Anwar Ibrahim, lebih busuk dari bangkai khinzir ...



13 comments:

Anonymous said...

Orang BANGANG memang cakap berbelit2 sebab mentalitinya rendah!!! Jadi tak heranlah pengikut2 Anwar pn sama BANGANG sbb mentaliti diaorg lebih rendah lg dr Anwar.
Mudah-mudahan Malaysia terselamat drpd malapetaka yg dicipta oleh Anwar!
Ayuh bangkit MALAYSIA kita mulakan satu gerakan baru Pengkhianat Tiada Tempat di Malaysia!

Tak Payah Tau said...

Tiada keputusan dibuat - kata si Anwar Al-Juburi. Tapi awak ada bawa berbincang soal isu nak tukar bendera itu tak.., wahai Anwar..?

Awak nak belit pusing kut mana lagi..?

Anonymous said...

bunuh mereka. bersedia kita akan jadi macam syaria!!!!!Orang pertama kita hancurkan ialah bapak sial tu yang statusnya sama dgn kafir laknat.

concerned rakyat said...

kalau tgk betul2, first half of the flag (part yang kuning and merah tu), seakan2 bendera china. bintang tiga digantikan dgn bulan sabit, dan bintang besar tengah yang 5 spokes digantikan dgn bintang 14 spokes. kalau ye pun nak integrate bangsa cina kat bendera, kenapa tak integrate bangsa lain skali? apa unsur bangsa kaum india kat sang saka malaysia tu?

Budak2 yang tukar bendera tu memang tak penah kenal erti kemerdekaan. almaklum la, Gen Y/Z ni kuat memberontak.. semua tak betul. mak suruh duk kat rumah pun rasa terkongkong.

apa2 pun, Jalur gemilang jugak la yang aku sayang.. :D Merdeka!

concerned rakyat said...

Lagi satu.. yang duk tukar tu alasan sama dengan bendera America.yang pi tukaq kaler sama dgn bendera indonesia tu pahal la pulak? from saka to sakai?

concerned rakyat said...

ps: sakai kat pale otak budak2 yang nak tukar bendera ni.. bukan kat orang2/negara indonesia. Jangan salah paham plak

Tok Merah said...

Sungguh menyedihkan mereka ini, secara tak langsung mendedahkan kita bahawa terdapat pengkhianat yang nyata dalam negara ini. Apa tujuannya untuk menukar bendera yang telah berkibar megah selama 55 tahun? Apa yang tidak puasnya dengan Jalur Gemilang? Lambang kedaulatan sebuah negara yang bebas dan berdaulat.
Pihak pembangkang memang sengaja ingin mewujudkan suasana yang tidak tenang dan tenteram. Mereka inilah merupakan barua negara-negara yang tidak suka dengan segalanya yang ada di negara ini.
Dahulu soal keselamatan ingin mereka gadaikan atas nama ketelusan. Kini soal kedaulatan negara ini ingin mereka gadaikan pula.
Kerajaan dan Kementerian Dalam Negeri, dengarlah, jangan dibiarkan mereka ini lepas dan bebas begitu sahaja. Mereka bukan sahaja biadap malahan adalah pengkhianat kepada negara ini.

Anonymous said...

bendera jalur gemilang ada banyak jalur. kononnya melambangkan 14 negeri. bintang pulak ada 14 bucu. kenapala design bendera camtu. takleh tukar ke. tapi design sang saka malaya jugak teruk. so buatla design bendera yang lebih elok ye.

Anonymous said...

ade ke negara dlm dunia ni tukar bendera negara byk kali.... dulu tukar sebab kite merdeka... sekarang nak tukar sebab ape... esok2 kalau tak suke bendera baru bleh tukar suke hati... tak cantik tukar lagi... tak suke tukar lagi...

Anonymous said...

rasanya sekarang tahun 2012 bukanlah masa yg sesuai untuk menukar bendera. ramai org malaysia yg tua-tua tak dapat menerima perubahan mendadak ni.(konservatif) so take time kalau nak tukar bendera ye, buat design baru bendera elok2 bukannya copy bendera indon(sang saka malaya). malaysia ada melayu cina india so please consider itu semua utk design baru ye. merdeka! janji ditepati?

Anonymous said...

Kita dah kenal siapa Anuar(LGBT),Siapa Hishamuddin Rais(Kominis)maka secara tidak langsung kita tahulah apa tujuan mereka.Kalau mereka berkuasa....habis la Malaysia ini...jahanam semuanya.

Anonymous said...

Helo orang2 yg tak tau sejarah.. hehe.. bendera warna merah putih tu la lambang org nusantara.. warna ni dah melambangkan kawasan nusantara ni dari zaman Sriwijaya lagi..

Sebab tu la bendera UMNO merah putih .. bendera Indonesia merah putih.. bendera Singapura pun sama..

Ini bukan isu politik.. ini cadangan utk kembali ke identiti sebenar tanah kita.. bukan jalur gem,ilang yg tiru Amerika tu..

Sila ambil tahu ye.. sila jadi cerdik sikit :)

Anonymous said...

yeezy
cheap jordan shoes
fear of god hoodie
off white
yeezy gap hoodie
yeezys
nike travis scott
kyrie irving shoes
jordan outlet
a bathing ape