Tuesday, July 17, 2012


Kumpulan Anti-Lynas Malaysia Mohon Maaf Secara Terbuka

KUALA LUMPUR, 17 Julai - Kumpulan protes 'Selamatkan Malaysia Stop Lynas (SMSL)', hari ini menerbitkan surat memohon maaf kepada Lynas Corp di atas menyebarkan tuntutan dan tuduhan palsu terhadap tahap keselamatan loji pemprosesan nadir bumi ini.

Dalam satu kenyataan memetik, "Kami merujuk kepada artikel yang pernah diterbitkan, yang mendakwa bahawa loji Lynas mungkin tidak selamat.

"Kami memohon maaf kerana penerbitan ini langsung tidak mempunyai asas yang saintifik. Kajian semula peraturan dan keselamatan loji Lynas telah dilakukan dengan teliti dan menyeluruh." merujuk kepada kenyataan rasmi SMSL.

Pada pertengahan April, pengeluar nadir bumi dari Australia ini telah membuat prosiding mahkamah secara berasingan terhadap portal Free Malaysia Today dan SMSL berdasarkan artikel yang berbaur fitnah, yang telah diterbitkan di portal tersebut serta laman blog, masing-masing.




GWM menganggap Fuziah Salleh sebagai pengkhianat utama atas kesanggupan menggadaikan nasib 420 pekerja Melayu yang mencari rezeki dengan Lynas.

Khianatnya Fuziah Salleh kerana sanggup menggadai maruah dan harga diri demi kepentingan chauvinist-chauvinist dalam DAP.

Modus operandi ini diatur dan digarap dengan rapi agar kurangnya pelaburan masuk di Malaysia akan diwar-warkan sebagai kerajaan gagal menarik pelaburan asing.

Ini adalah agenda terbesar pakatan pembangkang mahu menakut-nakutkan pelabur asing dari terus melabur di Malaysia.


Dua pakar dan saintis dalam bidang nuklear dan radiologi, Prof Dr Ahmad Termizi Ramli dan Che Rosli Che Mat sudah memberi pandangan serta penjelasan paling professional bahawa kilang kimia Lynas adalah selamat.

Kedua-dua pakar ini telah berulangkali menyatakan bahawa kilang Lynas di Gebeng bukanlah kilang nuklear atau loji nuklear maupun makmal penguraian dan mengayakan uranium. Ia adalah kilang pemerosesan Nadir Bumi.

GWM kurang pasti apa kelayakan professional Fuziah Salleh (belum dapat ditentukan pengkhususan pakar adalam bidang apa sekalipun) mengatakan Lynas adalah sebuah kilang yang menghasilkan radiokatif yang merbahaya.

Kadar radiokatif yang bakal dikeluarkan tidak lebih daripada kadar radiasi yang dikeluarkan oleh mana-mana kilang di kawasan sekitar.

Kedua-dua pakar ini telah berulangkali turut menyatakan dari segi fakta dan 'scientific evidence' bahawa projek Lynas ini tidak akan membawa kemudaratan kepada masyarakat.


Siapa Fuziah Salleh yang begitu miang dan gatal berani mengatakan rakyat di Kuantan bakal dihambat dengan radiasi yang mampu mengganggu kesihatan dan genetik penduduk setempat.

Barangkali Fuziah Salleh boleh menyatakan secara rasmi kelayakannya dan hasil kajian beliau secara saintifik yang mampu diterima oleh International Atomic Energy Agency (IAEA) dan Atomic Energy Licensing Board (AELB).

Amat malang, Fuziah Salleh akhirnya sanggup 'diliwat' Anwar Ibrahim demi mencapai impian beliau ke Putrajaya.

Bukan setakat 'diliwat' Anwar Ibrahim, Fuziah Salleh turut 'diliwat' dengan begitu enak oleh juak-juak chauvinist DAP.


Agenda menjahanamkan ekonomi yang mampu membantu bumiputera telah dikhianati oleh cerdik pandai bernama Fuziah Salleh.

Kebenaran tetap kebenaran ...

Akhirnya 'Selamatkan Malaysia Stop Lynas (SMSL)' dan portal Free Malaysia Today secara terbuka mengeluarkan surat rasmi memohon maaf atas artikel yang berbaur fitnah dan tohmahan terhadap Lynas Corp.

Apa lagi helah yang sedang difikirkan oleh Fuziah Salleh untuk terus menghalalkan setiap fitnah dan tohmahan terhadap Lynas Corp.

Apa lagi kredibiliti yang ada pada Fuziah Salleh melainkan kini dicop sebagai 'Agen Penyebar Fitnah Utama Pantai Timur' untuk parti PKR.

Barangkali Fuziah Salleh boleh menjadikan ucapan Hadi Awang sebagai penanda aras dimana letaknya kelayakan beliau sebagai pakar dalam bidang ini.


Cakap pun tak guna, puak-puak cicak mengkarung hijau pun sama juga seperti Fuziah Salleh ... Pemfitnah.

Presiden parti bendera hijau putih ini pun sama juga macam anak-anak cicak mengkarungnya.


5 comments:

Anonymous said...

MEMANG CELAKA KAU POZIAH! JADIK BALACI.. APA YG KO DAPAT?

Anonymous said...

kesian wanita melayu ini diliwat secara "DOGGY" oleh DAP dan anwar ibrahim utk kukuhkan jln ke putrajaya....

Anonymous said...

Maka sia-sia saja mereka yg beriya-iya berhimpun menentang Lynas dulu. Kerja sia-sia oleh sekupulan manusia yang diperbodohkan oleh individu dan sekumpulan pemimpin yang bodoh dalam bidang sains nuklear dan radioaktivity.

Anonymous said...

hehehe...dalam pakatan rakyat mana ade yg cerdik...semua sekali termasuk yang tertinggi dan terkurap bangang tahap cibai...semua main sondol ajer...termasuk berok2 berserban yang mengaku ulamaq... just no word to express how stupid these maderfaker are...

PASti hancur

Anonymous said...

lynas corp harus saman kerana isu ini dah sampai ke seluruh pelusuk negara...nama lynas mesti dibersihkan..buat kenyataan akhbar dan keluarkan artikel permohonan maaf di muka surat depan akhbar2 utama..