Monday, July 2, 2012

Azwanddin Hamzah dan Tengku Amaluddin Sani menunjukkan bukti dokumen awam Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), Syarikat Inisiatif Sdn Bhd dipercayai SUARAM.



Tembelang SUARAM kini semakin terbongkar, membusuk dan bernanah ...

SUARAM bukanlah suatu badan bebas pertubuhan bukan kerajaan (NGO) malah 'Suara Anak Haram' ini sudah dibuktikan penubuhannya bukan melalui Pendaftar Pertubuhan (ROS).

SUARAM sebenarnya adalah sebuah syarikat swasta didaftarkan dibawah SSM dengan pendapatan lebih dari RM900,000 dalam masa 2 tahun.

Jaringan Melayu Malaysia (JMM) membongkar kesialan badan pemikir Anwar Ibrahim ini melalui semakan dokumen awam di SSM.

Bagaimana SUARAM boleh mendakwa pertubuhan ini sebagai pertubuhan bukan kerajaan sedangkan berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia sebagai syarikat swasta.

Semakan JMM juga mendapati SUARAM dengan modal berbayar RM2 ini mempunyai dua orang pengarah syarikat, Yeoh Seng Guan dan Kua Kia Soong (bekas ahli Parlimen DAP Petaling Jaya), yang dilantik pada 7 Jun 2004.

Cukup hebat bagi sebuah NGO mampu mempunyai pendapatan berjumlah RM497,137 pada tahun 2009 dan RM411,226 pada tahun 2010.

JMM juga telah memeriksa dibawah ROS dan mendapati pertubuhan suara anak haram ini tidak berdaftar dengan badan tersebut.

Bagaimana SUARAM mampu memperolehi pendapatan sebanyak itu, GWM telah jelaskan sedikit sebanyak pada artikel yang lalu.




SUARAM bukanlah sebuah pertubuhan bebas, berkecuali dan tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak luar negara yang mempunyai agenda tertentu terhadap negara.

Pertubuhan ini dinaungi oleh National Endownment for Democracy (NED), sebuah NGO kelahiran Amerika Syarikat yang ditugaskan untuk mencampuri urusan dalaman negara-negara atas nama demokrasi.

SUARAM mendakwa dana yang diterima tidak akan ada sebarang campur tangan daripada penderma. Malangnya, SUARAM berbohong dan cuba melindungi kepentingan pihak-pihak tertentu.

NED pernah membiayai USD 90,000 kononnya atas dasar mempromosi hak asasi manusia.


Bukan hanya membiayai SUARAM sahaja, malah NED juga telah membiayai BERSIH 2.0 bertujuan untuk menguru-harakan negara melalui demonstrasi jalanan. Dana ini diberikan kepada Pengerusi BERSiH, Ambiga Sreevanasan.




Namun apa yang paling penting adalah hubungan dan kaitan rapat di antara NED dan badan risikan Amerika Syarikat (CIA).

In a March 2005 interview, former CIA officer Philip Agee discussed the thinking behind NED's establishment:[5]

During the late 1970s there was new thinking at the highest levels of the U.S. foreign policymakers, and they reconsidered whether these ugly murderous military dictatorships of the 1970s were really the best way to preserve U.S. interests in these countries – U.S. interests being defined traditionally as unfettered access to the primary products and raw materials, to the labor and to the markets of foreign countries. This new thinking led to the establishment in 1983 of the National Endowment for Democracy. They had chosen the German pattern in which the major political parties in Germany have foundations financed by the federal government.


NED regularly provides funding to opposition candidates in elections in countries other than the USA. According to Allen Weinstein, one of the founders of NED, "A lot of what we [NED] do today was done covertly 25 years ago by the CIA" (Blum, Rogue State: A Guide to the World's Only Superpower, 2000, p. 180).

NED has principally supported candidates with strong ties to the military and who support the rights of U.S. corporations to invest in those countries with minimal restriction.

Artikel lebih lanjut, klik SUARAM EJEN CIA DI MALAYSIA



Sudah ada bukti SUARAM dibiayai oleh NED, sebuah badan yang ditubuhkan melalui badan perisikan Amerika Syarikat, CIA.

Artikel di atas sebagai bahan rujukan utama mengapa NED begitu taksub membiayai pihak pembangkang dalam sesebuah negara untuk mengikut telunjuk Amerika Syarikat.

Perlukah rakyat diperbodohkan lagi dengan mainan wayang Anwar Ibrahim yang sememangnya mempunyai kaitan rapat dan kukuh dengan National Endownment for Democracy.

Apakah tidak mustahil Anwar Ibrahim juga mempunyai kaitan yang cukup rapat dengan CIA memandangkan NED adalah hasil pemikiran dan penubuhan oleh badan risikan Amerika Syarikat itu?

SUARAM hanyalah sebagai kenderaan tunggangan Anwar Ibrahim bagi melangsungkan cita-cita iblisnya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia ... dengan cara membuat seribu bahan fitnah dan tohmahan melalui isu kapal selam Scorpene dan Altantuya demi mengaibkan maruah DS Najib.

GWM serahkan kepada rakan-rakan blogger lain untuk mendedahkan sumber pendapatan RM497,137 dan RM411,226 yang diterima oleh SUARAM ini.



2 comments:

Anonymous said...

kantoi...hanya anak haram je yang percaya dengan penipuan suaram nih..

Anonymous said...

memang rakyat jelata tahu itu semua.Penghakisan kuasa etnik MELAYU TAK PERNAH AKAN BERHENTI HATTA BIARPUN SINGAPORE BERJAYA MENYATUKAN DIRINYA DENGAN MALAYSIA.