Tuesday, March 26, 2013

Pihak polis sedang mengawasi pergerakan mereka yang terlibat dan akan didakwa atas tuduhan pengkhianatan kepada negara - ABN NEWS, 26 MAC 2013


Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar memberitahu pihak polis sudah mengenalpasti beberapa individu di Sandakan dan Semporna di Sabah yang telah menghantar wang ke Pulau Jolo di Filipina untuk menyokong pengganas Jamalul Kiram III.

Pihak polis sedang mengawasi pergerakan mereka yang terlibat dan akan didakwa atas tuduhan pengkhianatan kepada negara.

Ini adalah kesalahan paling serius mereka yang terlibat akan ditangkap di bawah Keselamatan Kesalahan Akta (Langkah-langkah Khas) 2012 (SOSMA).

Jika didapati bersalah, hukuman adalah penjara seumur hidup dan hukuman mati disabitkan kesalahan.




Media Filipina, MANILA TIMES pada 16 Februari 2013 pernah mendedahkan pencerobohan oleh pengganas Jamalul Kiram II ini berlaku disebabkan bekas pemimpin Malaysia, Ketua Umum PKR, pemimpin de facto Pakatan Rakyat Anwar pernah mencadangkan Sabah perlu diberi kuasa autonomi.

Media REUTERS pada 14 Februari 2013 juga pernah mendedahkan kenyataan pegawai tentera Filipina bahawa ahli politik pembangkang Malaysia telah menjemput pengganas Jamalul Kiram III ke Sabah untuk membincangkan isu-isu tanah.

Sudah tiba masanya rakyat perlu didedahkan siapa individu-individu terbabit dan berapa jumlah dana yang telah diberi kepada pengganas Jamalul Kiram III ini.


Penubuhan RCI perlu disegerakan untuk membongkar pengkhianat-pengkhianat ini yang sering bermain dengan ayat sandiwara.





11 comments:

Anonymous said...

mamposs la kau nuarr kali ni. there is no turning back. either you will be in prisoner for the rest of life or to be hang until death.

Anonymous said...

Xperlu la ko buat spekulasi. Macam ko detektif lagi hebat dari polis. Kalau anwar dgn pkr nak bagi dana, xperlu la diorg transfer dari semporna n sandakan.. Dari kl pn boleh. Aku rasa tu dari masyarakat sulu kt sabah. Kalo ko nak tahu, org sulu ada adalah majoriti di daerah sandakan, semporna, lahad datu. Tu bukan kawasan BN ke?

Anonymous said...

Kalo anwar bagi dana, semalam lagi dah kena cekup. Polis bukit aman turun pki topeng, mp5, m16.

Anonymous said...

orang BODOH MACAM PENCACAI JER YANG BAGI ALASAN BANGGANG MCM TU!!!! SUKA HATI MAKBAPAK PELIWAT LAH NAK BAGI IKUT MANA..APA DIA INGAT KALAU TAK BAGI DUIT LIWAT IKUT KL POLIS TAK TAHU KE???? BANGGANG!!!!

Anonymous said...

Emo plak macai sorg ni. Kalo dah kukuh sangat bukti ni, pegi la repot polis. Bwk bukti2 yg ada ni. Bleh dakwa tros. Wat modal PRU nanti. Hehe. Dok melalak dlm blog saje xguna la macaiiii...

Anonymous said...

Tunggu siapa yg kena..

Anonymous said...

Maksudnya BN yg upah?

Anonymous said...

Bukan maksud BN yg upah. Kalo ikut statistik orang sulu kt sabah dalam 400 ribu orang. Msti ada di antara mereka yang masih anggap sabah ni hak milik mereka n bersimpati dengan kesultatan sulu. Pada pendapat aku diorg la yang mengupah tentera kiram. Takde kaitan pn dengan anwar.

Anonymous said...

Hai kaki liwat...apakah spesis manusia yg taksub kau jadi menteri. Puih... malu kalau pm seorang cam ni. Dari sedikitl jadi popular pula, maksudnya negara akan jadi pilihan gay sedunia sebabnya menteri sealiran

Anonymous said...

Pengkianat rupa2 nya

Johnlabinasir said...

nuar,hahahaha YOUR TIME IS NEAR,..MAY U REST IN PEACE IN REST OF YOUR LIFE IN THE PRISON FOREVERH AMEN